منشور علمی،اخلاقی مدارس امام حسین علیه السلام

به نام خدا

ولی محترم دانش آموز؛

ضمن خیرمقدم و تبریک پذیرفته شدن فرزندتان در مدرسه امام حسین (علیه السلام) و تشکر از حسن اعتماد جنابعالی، از آنجا که مؤسسه فرهنگی آموزشی امام حسین(علیه السلام) با نیت تربیت افرادی متدین و متعهد وپرورش دانش آموزان توانمند اقدام به تأسیس مدارس نموده برای وصول به این هدف والا بالطبع با کارشناسی های انجام شده برنامه های فرهنگی و آموزشی ویژه ای تدارک دیده شده که شرکت دانش آموزان به طور هماهنگ در این برنامه ها و در طی سال ضروری به نظر می رسد.

لذا خواهشمند است پس از مطالعه فرم ذیل، چنانچه شرایط و ضوابط و فعالیت های اعلام شده مورد قبول شما در طی دوره تحصیلی می باشد در مدارس امام حسین(علیه السلام) ثبت نام فرمائید.
اهم فعالیت ها و برنامه های فرهنگی و آموزشی:

1- ساعات آموزشی مدارس امام حسین (علیه السلام) علاوه بر ساعات رسمی آموزش و پرورش 5 ساعت بیشتر از مدارس عادی می باشد که ساعات فوق به عنوان فوق برنامه در طول سال تحصیلی و در طی هفته از شنبه لغایت پنج شنبه به ساعات رسمی آموزش و پرورش اضافه و دانش آموزان در این کلاس ها طبق برنامه شرکت خواهند نمود.

2- به منظور رصد وضعیت آموزشی مدارس و دانش آموزان در هر سال تحصیلی بسته های آموزشی و نیز چند مرحله آزمون برگزار می گردد که شرکت دانش آموزان در آن ضروری می باشد.

3- از آنجا که سطح علمی دانش آموزان مدارس بالا می باشد و حضور دانش آموزان ضعیف در کلاس مانع پیشرفت دیگران می گردد، لذا چنانچه دانش آموزی در آزمون های مستمر و ترم نمره کف را کسب نکند لزوماً بایستی در کلاس های تقویتی که از سوی آموزشگاه برنامه ریزی می گردد شرکت و ضمن پرداخت هزینه های آن نمره مجاز را کسب نماید.

4- از آنجا که محیط مدارس امام حسین علیه السلام محیطی مقدس می باشد، رعایت اخلاق اسلامی و کلیه مقررات و ضوابط در این محیط نقش تربیتی خوبی در آینده فرزندانمان دارد رعایت حجاب برتر برای دانش آموزان دختر و رعایت کلیه شئونات اسلامی جهت همه دانش آموزان در محیط آموزشگاه ضروری می باشد .

5- رعایت کلیه موارد آیین نامه انضباطی نظیر حضور به موقع در آموزشگاه، عدم خسارت به ساختمان وتجهیزات مدرسه، هماهنگی و اطلاع دادن به مدرسه جهت غیبت دانش آموزان، پوشیدن لباس فرم، همراه نداشتن اشیای گران قیمت و تلفن همراه و ابزارهای صوتی و تصویری، عدم استفاده از زیورآلات و … از ضروریات امر و دانش آموزان می بایست مقید به رعایت آن ها باشند.

6- هر ماه حداقل یک بار جهت پیگیری امور آموزشی و پرورشی و اخلاقی فرزندتان می بایست در آموزشگاه حضور یافته و ضمن اطلاع از وضعیت دانش آموز نسبت به همفکری با مدرسه در خصوص جبران نواقص احتمالی در جهت رفع آنها تلاش نمایید.

7- نسبت به پرداخت به موقع تعهدات مالی خود به مدرسه می بایست اقدام نمایید.

8- شرکت در برنامه های پرورشی و فرهنگی نظیر جلسات آموزش خانواده، دیدار اولیا و معلمین ، برنامه ها ی فرهنگی خاص جهت دانش آموزان مانند جشن تکلیف ، گفتمان های دینی، برنامه های قرآنی و … از جمله موارد زمینه ساز تربیت دینی فرزندان و شرکت والدین و دانش آموزان در آنها ضروری می باشد.

9- به استناد مصوبات شورای نظارت بر مدارس غیردولتی چنانچه دانش آموزی پس از ثبت نام قطعی و قبل از سال تحصیلی ، از تحصیل در مدارس غیردولتی منصرف شود معادل %5 از شهریه و قبل از امتحانات نوبت اول معادل %51 و پس از امتحانات نوبت اول کل شهریه مصوب را می بایست پرداخت نماید.

10- چنانچه دانش آموز در پایان سال معدل کمتر از( خوب) احراز نماید، آموزشگاه تعهدی نسبت به ثبت نام وی در پایه بعدی نخواهد داشت.

11- هرگونه تغییر در تلفن ها مراتب سریعاً به آموزشگاه اطلاع داده شود.


امتیاز شما به این محتوای آموزشی ؟ جمع امتیاز 13/20