گزارش آبان ماه

گزارشات سال ۱۳۹۷

 1- اعلام نتایج مسابقه شماره یک مجلات رشد در دوره دوم
نفرات برگزیده مسابقه شماره یک مجلات رشد مشخص شد.
پس از برگزاری اولین دوره مسابقات مجلات رشد در پایه های چهارم تا ششم و پس از اتمام زمان مقرر برای تحویل پاسخ ها و در پی بررسی جواب سوالات مجله شماره یک، توسط معاون محترم آموزش دوره دوم “سرکار خانم پوررضایی”، پاسخ نامه های صحیح تفکیک شده و پس از قرعه کشی اسامی دانش آموزان برگزیده به شرح ذیل اعلام و بر روی برد آموزشی قرار گرفت:
1- زینب شفیع نادری
2- آیدا سعادتی پور
3- کمند فلاحی

2- سه شنبه هایی همراه با یار مهربان

دانش آموزان در سه شنبه ها با یاری مهربان آشنا می شوند.
طبق برنامه ریزی شورای پرورشی مدرسه و به منظور گسترش فرهنگ کتابخوانی در آموزشگاه ، با تعیین دانش آموز زینب شفیع نادری به عنوان مجری طرح معرفی یار مهربان ، طرح سه شنبه های همراه با یار مهربان آغاز شد.
در این طرح، دانش آموز عزیز و فرهیخته “زینب شفیع نادری” به همراه دوستان کتابخوان خود هر هفته یکی از کتاب های مفید و مناسب جهت مطالعه دانش آموزان را در مراسم صبحگاه سه شنبه هر هفته، به گل های باغ دانایی معرفی می نمایند.
لازم به ذکر است که در اولین معرفی ، کتاب جام جهانی در جوادیه از کتاب های مناسب نوجوانان به دانش آموزان معرفی گردید.

3- برگزاری افتتاحیه انتخابات شورای دانش آموزان

در اولین روز از دومین ماه فصل پاییز، افتتاحیه انتخابات شورای دانش آموزی در ستاد انتخابات دبستان دخترانه 2 برگزار شد.
همزمان با 1 آبان ماه 1397 و همزمان با مدارس سراسر کشور راس ساعت 9 صبح با حضور دانش آموزان واجد شرایط رای دهی ، در نمازخانه مدرسه که ستاد برگزاری بیست و یکمین دوره انتخابات شورای دانش آموزی در آن مستقر شده بود و با حضور مدیریت محترم آموزشگاه ، آموزگاران عزیز و نماینده گرامی انجمن و عوامل ستاد انتخابات ، انتخابات شروع گردید.
در این برنامه در ابتدا تلاوت قران کریم توسط یکی از دانش آموزان قرآنی انجام گرفت. سپس اجرای سرود مقدس جمهوری اسلامی توسط دانش آموزان و قرائت پیام وزیر پیرامون انتخابات انجام پذیرفت.
در ادامه سرکار خانم دژم “مدیریت محترم آموزشگاه” با خیر مقدم به دانش آموزان ، بیانات ارزنده ای را پیرامون انتخاب آگاهانه ایراد نمودند و انتخابات رسماً آغاز گردید.

4- برگزاری انتخابات شورای دانش آموزی

نمازخانه دبستان در قالب ستاد انتخابات، میزبان گل هایی بود که آمدند تا در سرنوشت آینده مدرسه خود شریک شوند.
در اولین روز از ماه آبان و همزمان با تمام مدارس کشور ، دانش آموزان واجد شرایط رای دهی از پایه های سوم تا ششم با حضور در نمازخانه مدرسه ، آرا ء شان را جهت تعیین نماینده های خود در بیست و یکمین دوره از انتخابات شورای دانش آموزی به صندوق ریختند.
دانش آموزان در حالی که شور و اشتیاق فراوانی داشتند با دریافت برگه های رای دهی ، اسامی 9 نفر از واجدین شرایط را نوشته و آراء خود را در صندوق رای قرار دادند.
لازم به ذکر است که پس از پایان رای گیری ، عوامل ستاد با بازگشایی صندوق ، شروع به شمارش آراء می نمایند.

5- پیام تبریک به متولدین آبان ماه در دوره اول

همزمان با 1 آبان ماه، متولدین آبان ماه، نام خود را بر روی برد آموزشی مشاهده نمودند.
طبق سنوات گذشته این ماه نیز اسامی متولدین آبان ماه بر روی برد تولد نقش بست تا ضمن یادآوری این تاریخ، تبریک ستاد اجرایی مدرسه به گل های دبستان ابلاغ گردد.
ضمناً سرکار خانم درفشه با حضور در کلاس ها این روز فرخنده را به دانش آموز تبریک گفتند.
زبان ما قاصر است از شکر نعمت تولد و حس بودن شما دانش آموزان عزیز، پس در روز تولدتان سر بر زمین سائیده و از درگاه حضرت حق نهایت سپاس خود را بجا آورده و برایتان سالهای سال عمر با عزت و برکت خواستاریم .

6- آغاز شمارش آراء شورای دانش آموزی

صندوق آرای دانش آموزی پس از خاتمه انتخابات باز شد.
پس از پایان موفقیت آمیز رای گیری بیست و یکمین دوره انتخابات شورای دانش آموزی با حضور پر شور تمامی واجدین شرایط ، اعضای ستاد انتخابات در محل نمازخانه دبستان اقدام به بازگشایی صندوق آراء و شمارش رای ها نمودند تا سرنوشت اعضای شورای دانش آموزی مدرسه برای یک سال تحصیلی تعیین گردد.

7- برگزاری دومین جلسه دیدار با اولیا در دوره اول

با نظارت معاونت محترم آموزشی دوره اول “سرکار خانم درفشه” از ساعت14:30 نشست دیدار با اولیا در دوره اول برگزار گردید.
همزمان با 2 آبان ماه 1397 و در دومین جلسه دیدار با اولیا که با حضور آموزگاران عزیز و همکاران گرامی فوق برنامه برگزار گردید؛ در خصوص مسائل انضباطی و آموزشی، عملکرد دانش آموزان در مهر ماه، مباحثی که در ماه آبان تدیس خواهد شد، نحوه آموزش برخی از دروس، نحوه انجام املای شب، زمان انجام تکالیف، طرح جابر و … به بحث و تبادل نظر پرداختند و در ادامه همکاران فوق برنامه با حضور در کلاس ها در خصوص کم و کیف اهدافشان مطالبی را ایراد نمودند.
همچنین سرکار خانم فاطمی “مربی محترم قرآن” در مورد طرح قرآنی آیات نحوه اجرا و چگونگی حفظ آیات در آموزشگاه و منزل مباحثی را مطرح کردند.
لازم به ذکر است که معاون محترم آموزشی دوره اول “سرکار خانم درفشه” با حضور در کلاس ها در خصوص مسائل آموزشی و انضباطی دانش آموزان مواردی را به اولیای عزیز متذکر شدند.

8- پیام هفته اول آبان ماه در مراسم صبحگاه

گل های بوستان دانایی در مراسم صبحگاه میزبان مشاور محترم دبستان بودند.
سرکار خانم اصفهانی در مراسم صبحگاه 2 آبان ماه 1397، پیام هفته اول آبان ماه با عنوان ذیل را اعلام نمودند:
“افراد موفق کارهای متفاوت انجام نمی دهند، بلکه کار را به گونه ای متفاوت انجام می دهند.”
همچنین ایشان در مراسم صبحگاه در خصوص افراد موفق، برنامه ریزی و هدف گذاری در کارها سخنانی را مطرح کردند و تلاش و پشتکار را به عنوان رمز موفقیت اعلام نمودند.

9- اعلام اسامی منتخبین شورای دانش آموزی

در دومین روز از دومین ماه پاییز و پس از شمارش آراء ، اسامی منتخبین در مراسم صبحگاه اعلام شد.
در مراسم صبحگاه 2 آبان ماه 1397 و پس از شمارش بیست و یکمین انتخابات شوراهای دانش آموزی توسط عوامل اجرایی انتخابات که شامل تعدادی از دانش آموزان و معاونین پرورشی بودند ، اسامی منتخبین به شرح ذیل اعلام گردید:
اعضای اصلی:
تینا غفوریان
عطیه موسوی مقدم
پانیا امیدی
شکیبا جمشیدی
کیانا زارعی
فاطمه طباطبایی
زهرا قوام سعیدی
سیده فرحانه صباغی
طراوت کیخا
اعضای علی البدل: نفیسه کازرانی زینب امیرشاه بنده

10- ساخت اعداد 4 رقمی – کلاس سوم یک

زنگ ریاضی در کلاس سرکار خانم محمدیان با انجام فعالیت دست ورزی برگزار شد.
در تدریسی جذاب و با نشاط، گل های کلاس سوم یک به وسیله کارت های اعدادی که آموزگار محترم کلاس در اختیار آن ها قرار داده بودند؛ اعداد 4 رقمی ساختند؛ بدین صورت که سرکار خانم محمدیان یک عدد را اعلام می کرد و دانش آموزان به صورت گروه های دو نفره و با همفکری با یکدیگر به وسیله کارت هایی که در اختیار داشتند، اعدا مورد نظر را ایجاد کردند.

11- ایجاد روز و شب – کلاس دوم سه

چگونگی پدید آمدن روز و شب در کلاس سرکار خانم داستان در قالب نمایش آموزش داده شد.
دانش آموزان کلاس دوم سه با حضور در حیاط دبستان با چگونگی ایجاد روز و شب آشنا شدند بدین صورت که یکی از گل های کلاس نقش خورشید را بازی می کرد و بقیه نقش زمین را اجرا کردند و هر بار خورشید به یکی از قسمت های زمین می تابید.
هدف آموزش روز و شب جهت یادگیری بهتر و به صورت مجسم برای دانش آموزان بود.
همچنین خورشید به عنوان بزرگترین منبع نوری معرفی گردید.

12- سالم باش – شاد باش – کلاس اول سه

دانش آموزان در قالب کار گروهی و با اجرای نمایش با گروه های پنج گانه سلامتی آشنا شدند.
آموزگار محترم کلاس در جهت تدریس درس علوم، مبحث (سالم باش – شاد باش) دانش آموزان را به 5 گروه تقسیم نمودند و شکوفه های عزیز در گروه های 4 نفره یکی از مباحث پنجگانه سلامتی (امنیت، بهداشت، تغذیه، ورزش و استراحت) را انتخاب و با همکاری یکدیگر به صورت نمایش مطالبی در خصوص موضوع مورد نظر را برای دوستانشان توضیح دادند.

13- اطلاعیه برگزاری اولین جلسه آموزش خانواده

با هماهنگی های انجام گرفته توسط واحد پرورشی ، اولین جلسه آموزش خانواده برگزار می گردد.
تربیت فرزند صالح و شایسته در پرتو شناخت و آگاهی میسر است ، لذا شایسته است که حضور ارزشمند شما در سلسله جلسات آموزش خانواده ویژه اولیاء ، نیل به اهداف عالی تربیت اسلامی را فراهم آورد. بدین وسیله از جنابعالی دعوت می شود جهت حضور در جلسه آموزش خانواده که در روز پنج شنبه مورخه 3 آبان ماه 1397 در محل نمازخانه مدرسه راس ساعت 8:30 صبح با موضوع سبک زندگی ایرانی – اسلامی و به سخنرانی : حجه الاسلام و المسلمین شاکری برگزار می شود ، شرکت نمایید.

14- زنگ علومی جذاب و خوشمزه – کلاس خانم نورانی

دانش آموزان زنگ علوم متفاوتی را با مشارکت یکدیگز تجربه نمودند.
طبق هماهنگی آموزگار محترم کلاس سوم سه “سرکار خانم نورانی” در ساعتی آموزشی در زنگ علوم و با توجه به چهار گروه اصلی مواد غذایی، یک غذا از مجموعه غذاهای محل زندگی دانش آموزان انتخاب و با مشارکت گل های کلاس مواد لازم برای تهیه آن آماده و با همکاری آن ها یک غذای سالم و خوشمزه تهیه و دانش آموزان در کنار هم نوش جان نمودند.

15- آموزش زوج و فرد همراه با بازی – کلاس خانم حسینی

دانش آموزان در قالب بازی مارپله با اعداد زوج و فرد آشنا شدند.
طبق هماهنگی آموزگار محترم کلاس چهارم یک “سرکار خانم حسینی” و در جهت تدریس درس ریاضی همراه با جذابیت، دانش آموزان در حیاط مدرسه و با استفاده از صفحه ماپله که در راستای ایجاد حیاط پویا در فضای دبستان طراحی گردیده بود، اعداد زوج و فرد را به صورت بازی به گل های کلاس آموزش دادند.
لازم به ذکر است که این آموزش دقیقاً بر اساس قوانین بازی ماپله انجام پذیرفت.

16- دومین نشست سرگروه های پایه چهارم

همکاران محترم پایه چهارم برای دومین بار در سال تحصیلی 98-97 به بررسی مسائل آموزشی دانش آموزان پرداختند.
همزمان با 2 آبان ماه 1397 و در جلسه سرگروههای آموزشی پایه چهارم با حضور معاون محترم آموزشی دوره دوم “سرکار خانم پوررضایی” و سرکار خانم ها “حسینی، آرام و رستگار” مباحث زیر مورد بررسی قرار گرفت:
– برنامه ریزی جهت آزمون تبار که در تاریخ 29 آبان ماه برگزار می گردد.
– بحث و تبادل نظر در ارتباط با دومین جلسه دیدار با اولیا

17- آشنایی با ارزش مکانی در قالب بازی – کلاس خانم نورانی

زنگ ریاضی در قالب بازی، همراه با فعالیت و مشارکت دانش آموزان اجرا گردید.
در جهت انجام آموزشی جذاب و موثر و انتقال بهتر مفاهیم به گل هاس کلاس در قالب بازی و کاردستی، سرکار خانم نورانی “آموزگار محترم کلاس” از دانش آموزان خواستند تا جدول ارزش مکانی را بر روی مقوا درست نمایند و به کلاس بیاورند. فراگیران در کلاس به صورت عملی فعالیت های خواسته شده را انجام دادند و همراه با فعالیتی گروهی مفهوم مورد نظر را در ذهنشان ثبت نمودند.

18- نمایش حفاظت از محیط زیست – کلاس پنجم

دانش آموزان در کلاس، نمایش حفاظت از محیط زیست اجرا کردند.
طبق هماهنگی آموزگار محترم کلاس “سرکار خانم الهی” گروهی از دانش آموزان کلاس پنجمی، در قالب کار گروهی نمایشی در رابطه با راه های حفاظت از محیط زیست آماده و در کلاس برای دوستانشان اجرا نمودند.
این موضوع در زنگ اجتماعی به عنوان انجام و تمرین کار گروهی بیان گردید.
لازم به ذکر است در این نمایش، دانش آموزان در ارتباط با راه های حفاظت از محیط زیست نکاتی را فرا گرفتند.

19- تجربه طعم متفاوتی از زنگ علوم – کلاس خانم محمدیان

زنگ علوم در کلاس سوم یک، جذاب و خوشمزه برگزار شد.
طبق هماهنگی آموزگار محترم کلاس “سرکار خانم محمدیان”، فراگیران در قالب کاری گروهی مقداری از مواد مورد نیاز برای تهیه سالاد ماکارانی را به کلاس آوردند و با همکاری گل های کلاس، با ترکیب مواد غذایی متفاوت سالاد ماکارانی خوشمزه ای را آماده گردید و دانش آموزان در کنار دوستانشان یک آشپزی گروهی را در کلاس تجربه کردند.
هدف از این فعالیت، انجام کار گروهی و آشنایی با گروه های مختلف مواد غذایی بود.

20- تدریس نشانه آ همراه با قصه و داستان – کلاس خانم چهکندی نژاد

شکوفه های کلاس اول دو، گامی به سوی با سواد شدن برداشتند.
آموزگار محترم کلاس اول دو “سرکار خانم چهکندی نژاد” در جهت تدریس اولین حرف از گنجینه الفبای فارسی ( نشانه آ ا) ابتدا با داستان جذابی تدریس را آغاز نمودند و دانش آموزان با ماجراهای رفتن آقای آ به شهرک الفبا و اتفاقات روی داده در این مسیر و گم شدن پسر ایشان ( آ غیر آخر) در این داستان آشنا و با جذابیت پیگیر درس شدند. سپس با نرم افزار میشا و کوشا آموزش تکمیل گردید و در پایان شکوفه های عزیز آش خوشمزه ای که توسط یکی از مادران گرامی تهیه گردیده بود را در کنار هم نوش جان نمودند.

21- راه اندازی ایستگاه مطالعه حجاب

در راستای گسترش فرهنگ حجاب و عفاف ، واحد پرورشی مدرسه ایستگاه مطالعه حجاب، راه اندازی نمودند.
همکاران محترم واحد پرورشی به منظور گسترش فرهنگ حجاب و عفاف در بین گل های بوستان حسینی و خصوصاً دانش آموزان پایه سوم که تازه مکلف شده اند ، با تهیه یک مجله تصویری زیبا که از واحد فرهنگی ناحیه 4 دریافت نموده اند ، دانش آموزان را به مطالعه این مجله که به صورت سریالی نصب می شود ، تشویق می نمایند.
لازم به ذکر است که در این مجله تصویری ضمن بیان یک داستان درخصوص حجاب ، جملات و احادیث مختلفی درخصوص گوهر و صدفی به نام حجاب بیان شده است .

22- تشکیل اولین جلسه آموزش خانواده

نمازخانه دبستان میزبان حضور گرم اولیای گرامی در نخستین نشست آموزش خانواده بود.
در 3 آبان ماه 1397 و به منظور اشاعه فرهنگ تربیت دینی در بین خانواده های محترم مدرسه ، اولین جلسه آموزش خانواده در آموزشگاه از ساعت 9 صبح با حضور اولیای گرامی و سخنرانی استاد محترم “حجه الاسلام شاکری” برگزار گردید. مبحث این جلسات تربیت دینی است و ادامه خواهد داشت.
لازم به ذکر است که برنامه ی آموزش خانواده به همت واحد پرورشی و پس از هماهنگی با موسسه فرهنگی آموزشی امام حسین (ع) برنامه ریزی شد.

23- برگزاری جلسه دانش افزایی همکاران پایه های اول و چهارم مدارس حمایتی

دبستان دخترانه امام حسین علیه السلام شماره 2 ، میزبان نشست دانش فزایی ویژه همکاران محترم پایه های اول و چهارم مدارس حمایتی (عاشورا و وحدت) بود.
همزمان با 3 آبان ماه 1397، از ساعت 14 الی 17 جلسه دانش افزایی ویژه همکاران پایه های اول و چهارم مدارس حمایتی در محل نمازخانه دبستان برگزار گردید.
این جلسه با خیر مقدم مدیریت گرامی آموزشگاه “سرکار خانم دژم” آغاز و پس از پذیرایی از همکاران این عزیزان به تفکیک پایه ها به کلاس ها هدایت شدند.
رئوس مطالب مطرح شده به شرح ذیل اعلام می گردد:
پایه چهارم
– معرفی میلیون و استفاده از وسایل کمک آموزشی – آشنایی با مفهوم کسر و جمع و تفریق کسرها – ساده کردن کسر ها و … ( مبحث ریاضی)
– ارائه مطالبی در خصوص تصحیح املا و چگونگی رفع اشکالات املایی (مبحث فارسی)
پایه اول:
– آموزش نحوه تدریس حروف الفبا با استفاده از وسایل کمک آموزشی، دیتا و برگه (مبحث ریاضی)
– ارائه آزمایشات هوا و عبور آب از خاک (مبحث علوم)
– آموزش تم های 9، 10، 11 و 12 – نحوه ارزشیابی توصیفی و نحوه تدریس با کمک وسایل کمک آموزشی
لازم به ذکر است که این نشست پس بازدید جناب آقای رستگار “مسئول محترم مقطع ابتدایی موسسه امام حسین علیه السلام” از کلاس ها، به پایان رسید.

24- برپایی دومین جلسه گروه های آموزشی ویژه پایه پنجم

همکاران محترم پایه پنجم با حضور معاون گرامی آموزشی دوره دوم “سرکار خانم پوررضایی” نشستی آموزشی را برگزار نمودند.
همزمان با 5 آبان ماه 1397، دومین نشست گروه های آموزشی در پایه پنجم برگزار و اهداف ذیل مورد بررسی قرار گرفت:
– اطلاع رسانی در خصوص آزمون تبار تاریخ 29 آبان ماه
– هماهنگی مباحث تدریس شده با بودجه بندی آزمون
– اطلاع رسانی در خصوص جلسه دیدار با اولیا روز شنبه 12 آبان ماه ساعت 14:30
– ارائه موضوع جلسه شورای آموزگاران آذر ماه

25- برگزاری شورای مدرسه ویژه آبان ماه

دفتر مدیریت، میزبان نشستی با محوریت مباحث آموزشی و پرورشی بود.
همزمان با 5 آبان ماه 1397 از ساعت 8:30 نشستی با حضور مدیریت محترم “سرکار خانم دژم”و معاونین گرامی آموزشی و پرورشی برگزار و تصمیمات زیر اتخاذ گردید:
– بازدید های آموزشی و پرورشی
– برگزاری شورای آموزگاران
– برگزاری جلسات دیدار با اولیا
– برگزاری مراسم مذهبی (اربعین حسینی- شهادت حضرت رسول (ص) و امام حسن مجتبی (ع))
– برگزاری مراسم 13 آبان ماه
و …

26- آشنایی با مفهوم کسر – کلاس خانم رستگار

دانش آموزان کلاس چهارم سه، در فعالیتی دست ورزی با کسرهای مساوی و بزرگ تر آشنا شدند.
طبق هماهنگی آموزگار محترم کلاس چهارم سه “سرکار خانم رستگار”، فراگیران با اطلاع قبلی، طلق هایی به شکل مستطیل و دایره آماده کردند و با برش های مساوی مفهوم کسر را درک نمودند و اجزای کسر را به خوبی شناختند و ارتباط بین واحد و مخرج کسر را درک کردند.
ضمناً به صورت گروهی و با کمک اشکال درست شده با طلق، کسرهای بزرگ تر از واحد را نشان دادند.

27- بازدید معاون آموزشی از کلاس سوم 3 در آبان ماه

کلاس سرکار خانم نورانی میزبان حضور معاون محترم آموزشی دوره اول بود.
همزمان با 5 آبان ماه 1397، سرکار خانم درفشه از درس فارسی با موضوع « آسمان آبی، طبیعت پاک» که هدف کلی درس آشنایی با بهداشت فردی و فواید آن بود، بازدید کردند.
– اهداف جزئی درس به صورت ارتقای نگرش دانش آموزان نسبت به بهداشت محیط اطراف، گزارش نویسی، افزایش اشتیاق به رعایت بهداشت با اشاره به آموزه های دینی و … مشاهده شد.
– اهداف رفتاری : تهیه گزارش، شناخت عوامل آلودگی محیط زیست
روش تدریس آموزگار محترم کلاس “سرکار خانم نورانی” به صورت کار گروهی رویت شد.
لازم به ذکر است که در پایان تدریس ضمن عرض خسته نباشید به همکار گرامی، لحظاتی در مورد وضعیت درسی دانش آموزان بحث و تبادل نظر نمودند.

28- آماده سازی جایگاه اربعین حسینی

فضای دبستان در آستانه اربعین حسینی عطر و بوی کربلا به خود می گیرد.
همزمان با 5 آبان ماه 1397 و به همت مربی محترم نقاشی مدرسه “سرکار خانم کیمیایی” و به منظور بهره وری بهتر از ایام اربعین حسینی ، جایگاه زیبایی در حال آماده سازی است.
سرکار خانم کیمیایی ، با همفکری واحد گرامی پرورشی ، طرح دلنشینی را تعیین و با هنرمندی در حال به اجرا در آوردن آن می باشند.

29- تشکیل اولین جلسه شورای دانش آموزی

با حضور منتخبین شورای دانش آموزی، اولین جلسه شورای دانش آموزی مدرسه برگزار گردید.
در این جلسه که همزمان با 5 آبان ماه 1397 برگزار شد، در ابتدا معاون محترم پرورشی “سرکار خانم کریمی” ضمن تبریک به این دانش آموزان از ایشان خواستند تا در تمامی زمینه ها الگو باشند.
در ادامه با رای تمامی اعضا، دانش آموز “عطیه موسوی مقدم” به عنوان رئیس شورا و دانش آموز “زهرا قوام سعیدی” به عنوان نائب رئیس و تینا غفوریان به عنوان “رابط شورا و منشی جلسات” انتخاب شدند.
هم چنین مقرر شد تا اعضا در خصوص علامت مشخصه و کمیته های شورا هم فکری و نظرات خود را تا روز یکشنبه به معاون محترم پرورشی تحویل نمایند.

30- آشنایی با ارزش و واحد پول – کلاس خانم نورانی

زنگ ریاضی در کلاس سوم سه، همراه با بازی، فعالیت و مشارکت گل های کلاس اجرا شد.
سرکار خانم نورانی “آموزگار محترم کلاس سوم سه” در جهت تدریس و انتقال مفاهیم اقتصادی و شناخت بهتر دانش آموزان در خصوص ارزش و واحد پول کشور، انواع مختلف پول و سکه را به فراگیران نشان دادند و ضمن بیان واحدهای مختلف پول در کشورهای گوناگون، دانش آموزان را با واحد پول کشور عزیزمان ایران آشنا نمودند.
سپس دانش آموزان به همراه معلم عزیزشان در قالب بازی به بوفه مدرسه رفتند و با انجام بازی خرید و فروش، با ارزش پول آشنا و فعالیتی مشارکتی را در کنار دوستانشان تجربه کردند.

31- برپایی راه پیاده روی اربعین حسینی در نماز خانه

فضای نمازخانه دبستان عطر و بوی کربلا به خود گرفت.
در آستانه اربعین حسینی و به منظور معرفی این حرکت عظیم و اهمیت زیارت اربعین ، جایگاه زیبایی توسط مربی محترم پرورشی در نمازخانه آموزشگاه برپا شد.
در این جایگاه زیبا که نمادی از راه حرکت زوار به سمت کعبه عشاق حسینی است نمادهای عمود ، قرآن و … قرار داده شده است که به صورت مفهومی این حرکت عظیم را به دانش آموزان عزیزمان نشان می دهد.

32- بزرگداشت اربعین حسینی در دوره اول

در آستانه اربعین حسینی همکاران پرورشی در نمازخانه مدرسه ویژه برنامه اربعین حسینی را برای دانش آموزان دوره اول برگزار نمودند.
در این ویژه برنامه که همزمان با 6 آبان ماه 1397 برپا گردید، در ابتدا معاون محترم پرورشی پرده خوانی اربعین و وقایعی که بر خاندان امام حسین علیه السلام از روز عاشورا تا کاخ یزید اتفاق افتاده را بیان کردند.
ضمناً در حین پرده خوانی هدف از قیام حسینی و نقش حضرت زینب کبری سلام الله علیها به عنوان پیام آور واقعه عاشورا و الگو گیری دختران حسینی از این ستاره درخشان اهل بیت سلام الله علیها بیان شد.
در ادامه سرکار خانم نوبخت “مربی گرامی پرورشی” مداحی زیبایی را خواندند و دختران حسینی با هم به سینه زنی پرداختند.

33- زنگ مشاعره – کلاس خانم حسینی

گل های کلاس چهارم یک، زنگ فارسی شادی را برگزار کردند.
همزمان با 7 آبان ماه 1397 و با گذشت چند روز از آغاز سال تحصیلی، دانش آموزان کلاس سرکار خانم حسینی با شوق و اشتیاق وصف ناپذیری به حفظ اشعار شعرای بزرگ، جهت شرکت در مشاعره کلاسی پرداختند و به منظور تشویق فراگیران، از معاون محترم آموزشی “سرکار خانم پوررضایی” دعوت شد تا با حضورشان به تلاش دختران عزیزمان پاسخ داده شود.

34- مسابقه پیدا کردن کلمه آب از مجله رشد شماره 1 – کلاس خانم چهکندی نژاد

شکوفه های کلاس اولی در اولین مسابقه دوران تحصیلی خود شرکت کردند.
سرکار خانم چهکندی نژاد “آموزگار محترم کلاس اول دو” با هدف افزایش دقت و آموزش صحیح خواندن و پس از تدریس کلمه آب، از نوگلان کلاس خواستند تا در مجله رشد دانش آموزی شماره یک، کلمه آب را پیدا کنند و دانش آموزان با هیجان وصف ناپذیری به پیدا کردن کلمه خواسته شده پرداختند و نقاشی زیبایی با موضوع راه های صرفه جویی در مصرف آب کشیدند.
لازم به ذکر است که آموزگار گرامی جهت تشویق دانش آموزان به تمام شرکت کنندگان امتیاز کلاسی دادند.

35- آشنایی با اشکال هندسی، لبه و گوشه – کلاس خانم چهکندی نژاد

زنگ ریاضی همراه با فعالیت دست ورزی انجام پذیرفت.
سرکار خانم چهکندی نژاد “آموزگار محترم کلاس اول دو” با هدف آشنایی دانش آموزان با اشکال هندسی ، لبه و گوشه و در قالب تکلیفی مهارتی ضمن معرفی اشکال مهندسی از شکوفه های کلاس خواستند تا در خانه اشکال را در اندازه های مختلف کشیده و سپس ببرند و روی کاغذ بچسباندند و به کلاس بیاورند. دانش آموزان در زنگ ریاضی در گروه های مشخص شده در خصوص گوشه ها و لبه های اشکال ساخته شده به گفتگو پرداختند و برای دیگر گروه ها تعداد را گفتند.
در انتهای کلاس این اشکال زیبا بر روی تابلوی ریاضی نصب گردید.

36- شروع معاینات بینایی دانش آموزان

معاینات سنجش بینایی دانش آموزان، آغاز گردید.
طبق هماهنگی مربی محترم بهداشت آموزشگاه “سرکار خانم رحیمیان” با سرکار خانم پورنقی (کارشناس بینایی سنجی) که از اولیای گرامی دانش آموزان می باشند؛ معاینات سنجش بینایی دانش آموزان شروع شد. لازم به ذکر است پس بررسی انجام پذیرفته موارد مشکوک ضمن اطلاع رسانی به اولیای عزیز به پزشک ارجاع داده می شود.
ضمناً تعدادی از همکاران نیز مورد معاینه قرار گرفتند.

37- اهدای جایزه به برگزیدگان مجلات رشد در پایه اول

شکوفه های دبستان در اولین مسابقه ویژه مجلات رشد دانش آموزی شرکت و با دوستانشان به رقابت پرداختند.
همزمان با 8 آبان ماه 1397، سرکار خانم درفشه “معاون محترم آموزشی دوره اول” با حضور در کلاس های اول، به برگزیدگان مسابقه ویژه مجلات رشد دانش آموزی به قید قرعه جوایزی را اهدا نمودند.
لازم به ذکر است که مسابقه ای تحت عنوان پیدا کردن کلمه «آب» از کل مجله رشد دانش آموزی ویژه شکوفه های مدرسه مطرح و نوگلان عزیز ضمن پیدا کردن کلمه خواسته شده نقاشی زیبایی در مورد صرفه جویی در مصرف آب کشیدند.

38- تلاشی برای آسمان آبی – کلاس خانم عسگری

گل های کلاس سوم دو در مورد انواع آلودگی ها تحقیق کردند.
با ورود به فصل بهداشت از کتاب فارسی، سرکار خانم عسگری “آموزگار محترم کلاس ” موضوع این هفته آموزشی را انواع آلودگی مطرح کردند. در این تدریس دانش آموزان با انواع آلودگی شامل آلودگی “آب، خاک، هوا، آب های زیر زمینی، مغناطیسی و نفتی و صوتی” به صورت خود جوش و فعال آشنا شدند.

39- آموزش آداب خوردن و آشامیدن – پایه اول

شکوفه های مدرسه با آداب خوردن و آشامیدن از زبان بزرگان دین آشنا شدند.
در زنگ قرآن و در راستای آموزش اموزه های دینی، سفارشات پیامبر گرامی اسلام (ص) در خصوص آداب خوردن و آشامیدن توسط سرکار خانم فاطمی “مربی محترم قرآن در دوره اول” به قرآن آموزان عزیز آموزش داده شد.
ضمناً قبل از صرف پذیرایی ویژه اربعین حسینی، سرکار خانم حسینی دعای روزی حلال را قرائت کردند و نوگلان قرآنی پایه اول را با آداب خوردن و آشامیدن آشنا کردند.

40- تدریس ریاضی(ارزش پول) – کلاس خانم محمدیان

زنگ ریاضی به همراه بازی در کلاس محمدیان برگزار گردید.
در جهت آشنایی گل های کلاس با ارزش و واحد پول، ابتدا سرکار خانم محمدیان “آموزگار محترم کلاس” پول های مختلف را روی برد نصب کردند و فراگیران را با انواع پول و واحدهای پولی کشورهای مختلف و واحدهای پول کشور عزیزمان آشنا کردند و تبدیل واحد ریال به تومان را آموزش دیدند. سپس در قالب بازی با پول هایی که در اختیار داشتند از فروشگاهی که در کلاس تشکیل شد، خرید کردند و با ارزش پول بهتر آشنا شدند.

41- یک قدم تا اربعین – کلاس سوم دو

دختران کلاس سرکار خانم عسگری در کنار دوستانشان زیارت عاشورا زمزمه نمودند.
دانش آموزان کلاس سوم دو، در روز دو شنبه 7 آبان ماه 1397 و در آستانه اربعین حسینی زیارت پر فیض عاشورا را در جمع کودکانه خود برگزار کردند. در پایان این مراسم روحانی دانش آموز “غزل بزمی” از هم کلاسی های خود با عدسی پذیرایی کرد.
در پایان فراگیران کلاس و ظروف را مرتب کردند و در این امر مهم شریک شدند.

42- حضور سرکار خانم پوررضایی در زنگ پر شور مشاعره

کلاس سرکار خانم حسینی در زنگ فارسی میزبان سرکار خانم پوررضایی بود.
طبق هماهنگی و دعوت انجام پذیرفته توسط آموزگار محترم کلاس چهارم یک “سرکار خانم حسینی” از سرکار خانم پوررضایی “معاون محترم آموزشی دوره دوم”، ایشان جهت مشاهده میزان پیشرفت دانش آموزان در حفظ اشعار شعرای بزرگ و برگزاری زنگ مشاعره با انرژی و پویا در کلاس چهارم یک حضور و شاهد مشاعره جذای در بین گل های کلاس بودند.

43- باز شدن صندوق ارتباط با مشاور

نامه های دانش آموزان در صندوق ارتباط با مشاور بررسی شد.
همزمان با 7 آبان ماه 1397، صندوق ارتباط با مشاور باز و مشکلات مکتوب شده دانش آموزان که در قالب نامه بود، توسط مشاور محترم دبستان “سرکار خانم اصفهانی” بررسی گردید و ضمن مطالعه دقیق، نامه هایی که نام کلاس ذکر شده بود؛ در کلاس ها حضور یافتند و به صورت کمی و کیفی راه کارهای مفید را در جهت حل مشکلات دانش آموزی ارائه کردند.

44- از آلودگی چه خبر – کلاس خانم عسگری

زنگ علوم با نمایش تحقیق در قالب نرم افزار Powerpoint جذاب تر گردید.
طبق هماهنگی آموزگار محترم کلاس سوم دو “سرکار خانم عسگری” ، دانش آموز “ستایش محمودی” در خصوص آلودگی پاورپوینت آموزنده ای را درست کرده و در کلاس ضمن نمایش برای دوستانش توضیح داد.
گزارش زیبا و ارائه جذاب دانش آموز، اطلاعات بسیار مفیدی را در اختیار دختران عزیز کلاس قرار داد.

45- درخت آرزوها – کلاس خانم نورانی

درخت آرزوها در کلاس سوم سه برپا گشت.
در جهت ایجاد انگیزه در دانش آموزان برای رسیدن به اهداف و آرزوهایی که در طول سال دارند و تلاش برای رسیدن به اهداف و داشتن هدف برای پیشرفت در زندگی، سرکار خانم نورانی “آموزگار محترم کلاس سوم سه” از گل های کلاس خواستند تا اهداف و آرزوهای خود را بر روی کاغذ بنویسند و درختی از آرزوهای دانش آموزان برپا نمودند.

46- نصب پیام های بهداشتی هفته مسمومیت با داروها

برد ویژه ای به مناسبت هفته مسمومیت با داروها برپا گشت.
همزمان با 7 آبان ماه 1397 و به همت مربی محترم بهداشت آموزشگاه “سرکار خانم رحیمیان” توصیه های بهداشتی مهمی درباره مسمومیت با دارو ها و استفاده خودسرانه داروها را به دانش آموزان ارائه نمودند و پیام های بهداشتی در این مورد را در معرض دید گل های بوستان حسینی، همکاران و مراجعین قرار دادند.

47- قرائت زیارت اربعین

دختران باغ حسینی در دوره دوم در آستانه اربعین حسینی زیارت شریف و پر فضیلت اربعین را زمزمه کردند.
در 7 آبان ماه 1397 و در آستانه اربعین حسینی، دختران باغ حسینی در دوره دوم ابتدایی به همراه آموزگاران عزیز خود به نمازخانه مدرسه رفتند تا با قرائت زیارت اربعین ، عشق و رادت خود را به سرور و سالار شهیدان به نمایش بگذارند تا بگویند اگر چه ما جامانده های زیارت کربلا هستیم اما هم نوا با زائران پیاده این کلمات را زمزمه نمودند.

48- مراسم سینه زنی اربعین حسینی

در آستانه اربعین حسینی ، دختران دوره دوم مدرسه به عزاداری برای سرور و سالار شهیدان پرداختند.
در ویژه برنامه اربعین حسینی که طبق مصوبه شورای پرورشی مدرسه برای دختران دوره دوم مدرسه همزمان با 7 آبان ماه 1397 در نمازخانه مدرسه برگزار شد، ابتدا معاون محترم پرورشی ضمن بیان فضیلت زیارت امام حسین علیه السلام برای دختران حسینی ، با اشاره به ایثار سید و سالار شهیدان از دانش آموزان خواستند تا برای پیوستن به یاران امام زمان (عج) خود از این کشتی نجات و چراغ هدایت تبعیت نمایند.
ایشان با بیان رشادت های حضرت زینب سلام الله در طول دوران اسارت خانواده امام حسین علیه السلام، از دختران حسینی خواستند تا از این بانوی بزرگ به عنوان بهترین الگو ها تبعیت نمایند.
لازم به ذکر است که در ادامه این مراسم سرکار خانم نوبخت با مداحی زیبا به فضای محفل شوری حسینی بخشیدند.

49- پذیرایی از دختران باغ حسینی

در آستانه اربعین حسینی با عدسی از دانش آموزان پذیرایی به عمل آمد.
در 7 آبان ماه 1397 و در آستانه چهلمین روز از واقعه جانسوز عاشورا ، همکاران مدرسه به منظور پذیرایی از عزاداران حسینی ، با همکاری نماینده های کلاس ها ، از دانش آموزان با عدسی گرم پذیرایی نمودند.
لازم است از همراهی اولیاء محترم دانش آموزان : ریحانه کدخدایی، زینب جانقربانیان ، ریحانه خالقی ، رها بزرگی ، فرناز باهوش ، زینب جهانی ، پریا رزقی ، پریسا گیلاسی ، غزل بزمی ، هلنا علیمحمدی ، سپیده حسینی ، ثنا کرمی، ملیکا بلوچیان ،آرام مکرمی پور ،ساجده پورسلیمی و سیده حدیث میرزابابایی صمیمانه سپاسگزاریم.

 50- بازدید معاون آموزشی دوره دوم از کلاس چهارم دو

دانش آموزان کلاس چهارم دو، در زنگ ریاضی میزبان سرکار خانم پوررضایی بود.
در 7 آبان ماه 1397، طی برنامه ریزی به عمل آمده توسط معاون محترم آموزشی در دوره دوم “سرکار خانم پوررضایی” جهت بازدید آموزشی در کلاس سرکار خانم آرام، حضور به هم رساندند.
لازم به ذکر است که ایشان مشاهده نمودند که معلم عزیز کلاس تدریس جذابی در خصوص جمع و تفریق کسرها را در قالب بازی انجام دادند.

51- آموزش ساخت کسر مساوی در قالب بازی – کلاس چهارم دو

زنگ ریاضی با بازی جذاب تر گردید.
طبق هماهنگی آموزگار محترم کلاس “سرکار خانم آرام” و در جهت تدریسی خلاقانه، بدین صورت عمل نمودند که از گل های کلاس خواستند تا قالب پنیر به کلاس بیاورند و فراگیران ابتدا کسر 1/2 را نشان دادند و سپس با استفاده از کش کسر مساوی آن را ساختند. در ادامه دانش آموزان با استفاده از کش های متعدد و در قالب بازی توانستد کسرهای مساوی دیگر را بسازند.

52- برگزاری مسابقه ویژه روز جهانی آزمایشگاه

دختران بوستان حسینی به چالش کشیده شدند.
به مناسبت روز جهانی آزمایشگاه که در تاریخ 11 آبان ماه برگزار می گردد، معاون محترم آموزشی دوره دوم “سرکار خانم پوررضایی” در مراسم صبحگاه ضمن صحبت در رابطه با اهمیت پژوهش و آزمایش، از دانش آموزان خواستند تا با وسایل اطرافشان آزمایشی جدید طراحی کرده و به آموزشگاه بیاورند.
لازم به ذکر است که به بهترین آزمایش جوایزی اهدا می گردد.

53- صبحگاهی با محوریت شهید محمد حسین فهمیده

همزمان با هفته بسیج دانش آموزی ، صبحگاه مدرسه به معرفی شهید محمد حسین فهمیده اختصاص یافت.
همزمان با 9 آبان ماه 1397 و در سومین روز از هفته بسیج دانش آموزی ، دانش آموز “فاطمه جنید” از یاوران پرورشی مدرسه زندگی محمد حسین فهمیده را برای دوستانش در مراسم صبحگاه قرائت نمود .در ادامه معاون محترم پرورشی ضمن اشاره به پیام تاریخی امام خمینی رضوان الله تعالی علیه در مورد این شهید والا مقام ، از دختران باغ حسینی خواستند تا با الگو گیری از این شهید نوجوان ، رهرو راه این عزیزان باشند.
لازم به ذکر است که اطلاع رسانی توسط معاون محترم پرورشی در خصوص زمان پخش انیمیشن شجاع مرد کوچک که به زندگی شهید محمد حسین فهمیده پرداخته است، از شبکه کودک در کانال سروش مدرسه انجام گردید .

54- حل مسائل ریاضی با کمک مکعب های رنگی – کلاس خانم نورانی

زنگ ریاضی سرشار از خلاقیت برپا گردید.
زنگ ریاضی در کلاس سوم سه “سرکار خانم نورانی” همراه با فعالیت و ایجاد انگیزه جهت یادگیری بهتر دانش آموزان انجام پذیرفت. در این ساعت آموزشی ابتدا آموزگار محترم کلاس مکعب های رنگی که روی مقوا طراحی شده بود را روی تخته با مگنت آهنربایی نصب نمودند و در قالب بازی دانش آموزان سوالات ریاضی را که مربوط به مبحث 1000 تایی و اعداد 4 رقمی بود را به صورت فعال روی تخته انجام دادند.

55- اثبات وجود هوا در قالب بازی و سرگرمی – کلاس خانم محمدیان

زنگ علوم همراه با انجام بازی و همراه با فعالیت خلاقانه انجام پذیرفت.
طبق هماهنگی آموزگار محترم کلاس سوم یک “سرکار خانم محمدیان” دانش آموزان به وسیله بادکنک هایی که به همراه داشتند، به اثبات وجود هوا در بادکنک پی بردند. بدین صورت که با باد کردن و خالی کردن بادکنک به این اصل پی بردند و فهمیدند که هر چه هوای بیشتری را به بادکنک وارد کنند، بادکنک بزرگ تر و هر چه هوای کمتری را وارد کنند، بادکنک ها کوچک تر می شود.
همچنین با استفاده از بادبزن هایی که درست کردند، خود را باد زدند و به جود هوا در اطراف بادبزن پی بردند.

56- بررسی وضعیت آموزشی و درسی دانش آموزان پایه ششم

مشاور محترم دبستان لحظاتی را با تعدای از گل های پایه ششم به گفتگو پرداختند.
سرکار خانم اصفهانی با گذشت حدود 40 روز از آغاز سال تحصیلی با هماهنگی معاون محترم آموزشی دوره دوم و همکاران گرامی پایه ششم، وضعیت دانش آموزانی را که نیاز به رسیدگی بیشتر دارند به صورت فردی مورد بررسی قرار دادند و یک برنامه درسی به این عزیزان ارائه گردید تا از همین آغاز سال با پشتکار، تلاش و جدیت به مطالعه بپردازند و به موفقیت دست یابند.
لازم به ذکر است در ابتدای این گفتگوی صمیمانه پیام مشاور تحت عنوان «مطالعه امروز ضامن موفقیت فرداست و دانش آموزان موفق با برنامه ریزی درسی پیش می روند» به این عزیزان ابلاغ گردید.

57- هم اندیشی همکاران قرآنی با معاون محترم پرورشی

همکاران شورای قرآن مدرسه به هم اندیشی با هم پرداختند.
همزمان با 9 آبان ماه 1397 و در جلسه ای که در دفتر پرورشی مدرسه برگزار گردید؛ در ابتدا معاون محترم پرورشی “سرکار خانم کریمی” درخصوص دستور العمل ابلاغی مسابقات قرآنی موسسه و تغییرات نسبت به سال گذشته صحبت هایی با همکاران داشتند.
در ادامه در خصوص تشکیل کلاس های فوق برنامه قران و زمانبندی آن تبادل نظر گردید.
هم چنین در مورد چگونگی اجرای بهتر برنامه های قرآنی آتی مدرسه صحبت های ارزنده ای انجام گرفت.

58- نصب پوستر هشتمین مسابقات پرتو نور

پوستر ارسالی هشتمین دوره مسابقات پرتو نور در تابلوهای قرآن مدرسه نصب شد.
همزمان با 9 آبان ماه 1397 و در راستای اطلاع رسانی به دانش آموزان، همکاران و اولیاء محترم از مفاد مسابقات قرآن موسسه امام حسین علیه السلام ، پوستر این مسابقات در تابلوهای قران در دو دوره آموزشی مدرسه نصب گردید.
لازم به ذکر است که اطلاع رسانی مفاد مسابقات به تفکیک پایه ها و رشته ها، در کانال پیام رسان سروش آموزشگاه نیز قرار گرفته است.

59- دستانی رو به آسمان – کلاس خانم داستان

دستان کوچک گل های کلاس دوم به آسمان روانه گشت.
طبق هماهنگی آموزگار محترم کلاس دوم سه “سرکار خانم داستان” دانش آموزان ضمن حضور در حیاط آموزشگاه و قرار گرفتن در زیر باران رحمت الهی، دستان خود را به سمت آسمان بالا بردند و به شکرانه این نعمت، از خداوند تشکر کردند و خواستند تا سالی پر باران و سرشار از نعمت های الهی داشته باشند. گل های کوچک کلاس دوم سه در زیر باران برای شفای مریض ها و تعجیل در فرض آقا امام زمان (عج) دعا کردند. به امید اینکه تمام کودکان سرزمین عزیزمان ایران شاد و سالم باشند.

 60- آموزش ساعت – کلاس خانم داستان

گل های کلاس دوم سه، با ساخت ساعت های زیبا، کار با ساعت را بهتر آموختند.
طبق هماهنگی آموزگار محترم کلاس دوم سه، دانش آموزان، آموزش ساعت را به صورت مجسم یاد گرفتند. در این زنگ، فراگیران با استفاده از ساعت های آموزشی یاد گرفتند که هر ساعت چند عقربه دارد و کار عقربه کوچک و بزرگ چیست. ضمناَ آموختند که هر ساعت چند دقیقه است و سپس با کمک معلم عزیزشان، به تمرین و تکرار بر روی ساعت های خود پرداختند تا یافته های خود را به صورت عملی مورد بررسی قرار دهند.

61- آشنایی با گازها همراه با آزمایشات جذاب – کلاس خانم نورانی

زنگ علوم با انجام آزمایش جذاب تر گردید.
طبق هماهنگی آموزگار محترم کلاس و در جهت ایجاد نشاط در زنگ علوم، تدریس مبحث گازها همراه با فعالیت توسط دانش آموزان انجام پذیرفت. در این زنگ آموزشی گل های کلاس با انجام آزمایشات گوناگون با همکاری معلم عزیزشان به حقایق جذابی دست یافتند. آن ها ضمن دیدن پاورپوینت زیبایی با موضوع گازها، به انجام چندین آزمایش ( بادکردن بادکنک و اثبات وجود هوا در آن – فوت کردن شمع و بررسی گاز داخل نوشابه) پرداختند.
لازم به ذکر است که دانش آموزان در این زنگ، ابتدا با حالت گازی ماده و کاربردهای آن در زندگی روزمره آشنا شدند و یادگیری در فراگیران به صورت فعال صورت گرفت.

62- اجرای طرح مصباح الهدی – پایه دوم

قرآن آموزان عزیز کلاس دومی با 14 معصوم آشنا می شوند.
راه موفقیت به گفته قرآن از عترت می گذرد.
سرکار خانم فاطمی “مربی محترم قرآن در دوره اول” طرحی زیبا، با عنوان مصباح الهدی را در پایه دوم اجرا نمودند. در این ویژه برنامه، گل های قرآنی با زندگی ائمه معصومین (ع) همراه با آموزه های دینی آشنا می شوند.
لازم به ذکر است دختران قرآنی با اولین معصوم (حضرت محمد (ص)) آشنا شدند.

 63- برگزاری اولین جلسه هماهنگی هشتمین دوره مسابقات آزمایشگاهی

نمازخانه دبستان میزبان نشستی با حضور مربیان محترم آزمایشگاه و مدیران گرامی دبیرخانه بود.
همزمان با 10 آبان ماه 1397، جهت برگزاری هر چه بهتر مسابقات آزمایشگاهی در سطح مدارس و توجیه همکاران جدیدی که به جمع مدارس امام حسین (ع) پیوستند (مدارس حمایتی) نشستی تشکیل گردید.
در ابتدا سرکار خانم دژم “مدیریت محترم دبستان” به عنوان میزبان به همکاران خیرمقدم عرض نمودند و اهداف تشکیل این جلسه را بیان کردند.
سپس جناب آقای رستگار “مسئول محترم مقطع ابتدایی” جناب آقای باهنر را به عنوان “رابط امور پژوهشی و مسابقات” معرفی و شیوه نامه و نحوه برگزاری مسابقات را به صورت اجمالی بررسی نمودند. در ادامه همکاران از سخنان جناب آقای باهنر در خصوص پژوهش بهره بردند.
در پایان همکارانی که در سال گذشته در برگزاری مسابقات ذینفع بودند، مشکلات و کاستی ها را بیان و راه کارهای مناسب را ارائه کردند. موارد مربوطه یاداشت شد تا در جلسات بعدی مورد بررسی قرار گیرد.
در انتها با توجه به اینکه 12 آبان ماه ، به عنوان روز آزمایشگاه نامگذاری شده است به رسم یادبود به میهمانان هدیه ای اهدا گردید.

64- تشکیل گروه های آموزشی پایه دوم

همکاران محترم پایه دوم با نظارت معاون گرامی آموزشی دوره اول “سرکار خانم درفشه” نشستی آموزشی را برگزار نمودند.
همزمان با 10 آبان ماه 1397، آموزگاران گرامی پایه دوم، سرکار خانم ها “ذوالفقاری، گلمکانی و داستان” با حضور سرکار خانم درفشه در قالب گروه های آموزشی گرد هم آمدند و در خصوص مباحث ذیل بحث و تبادل نظر انجام پذیرفت:
– بودجه بندی دروس
– تکمیل فرم نظارت و ارزیابی
– آزمون های مجازی
– نحوه طراحی پیک و ارسال آن به موسسه

65- بازدید آموزشی- کلاس سوم یک

کلاس خانم محمدیان میزبان حضور معاون محترم آموزشی دوره اول بود.
همزمان با 12 آبان ماه 1397، بازدید آموزشی از کلاس سرکار خانم محمدیان در زنگ فارسی با موضوع آواز گنجشک ها توسط سرکار خانم درفشه به عمل آمد که تدریس ایشان به صورت الگوی دریافت مفهوم مشاهده و ابزار استفاده شده، کارت های تصویر، برد هوشمند، پخش کلیپ ویدئویی و کتاب درسی بود.
لازم به ذکر است که از انواع تشویق های کلامی و غیر کلامی استفاده شد.
در پایان معاونت محترم آموزشی ضمن خسته نباشید به همکار عزیز در مورد مسائل آموزشی و انضباطی دانش آموزان بحث و تبادل نظر کردند.

66- برگزاری دومین جلسه سرگروه های آموزشی پایه ششم

همکاران محترم پایه ششم با حضور معاون محترم آموزشی دوره دوم “سرکار خانم پوررضایی” برای دومین بار در سال تحصیلی 98-97 با یکدیگر به گفتگو پرداختند.
همزمان با 12 آبان ماه 1397، دومین نشست گروه های آموزشی با اهداف ذیل برگزار گردید:
– اطلاع رسانی در خصوص آزمون تبار 29 آبان ماه
– هماهنگی مباحث تدریس شده با بودجه بندی آزمون
– تبادل نظر در خصوص کلاس های پیشنهادی درسی و تقویتی
– اعلام موضوع جلسه شورای آموزگاران به میزبانی آموزگارن پایه ششم

67- ترسیم لاله با دستان کوچک گل های کلاس دوم

دختران کلاس دوم سه، در کنار هم به انجام نقاشی گروهی پرداختند.
همزمان با 12 آبان ماه 1397 و در آستانه 13 آبان (روز دانش آموز) دانش آموزان کلاس دوم سه، در ساعت نقاشی با همراهی مربی محترم هنر “سرکار خانم کیمیایی” و با دستان کوچک خود به یاد شهدای دانش آموز گل های لاله نقاشی کردند.
در این نقاشی کلاسی، گل های عزیز با دستان رنگی خود، طرح زیبایی به شکل لاله را بر روی کاغذ ترسیم نمودند.

68- برگزاری مراسم زیارت عاشورا در دهه آخر ماه صفر

در آستانه ایام رحلت پیامبر اکرم و شهادت امام حسن مجتبی علیه السلام طبق مصوبه شورای مدرسه ، هر روز دختران دوره دوم با حضور در نمازخانه به عزاداری اهل بیت می پردازند.
گل های بوستان حسینی در 12 آبان ماه 1397 و به منظور نشان دادن ارادت خود به اهل بیت علیهم السلام با حضور در نمازخانه آموزشگاه و قرائت زیارت عاشورا این ایام را گرامی داشتند.
در پایان این مراسم معاون محترم پرورشی “سرکار خانم کریمی” با اشاره به تحریم های جدید آمریکا از دانش آموزان خواستند تا با تمام توان خود را برای روز 13 آبان و مراسم این روز آماده نمایند تا به استکبار جهانی نشان دهند که ملت ایران برای همیشه از کشورهای زورگو بیزار هستند.

69- پخش کلیپ غریبه توسط دانش آموز بسیجی

دختران بوستان حسینی کلیپ زیبایی با عنوان غریبه را در نمازخانه دبستان تماشا کردند.
حضرت زهرای اطهر(س) بانوی بزرگواری که مظهر کمالات الهی و برترین اسوه ی انسان ها به ویژه زنان هستند، از نظر عفاف و حجاب الگوی بی نظیری هستند. با دقت در سیره و زندگانی آن حضرت به اوج عظمت ایشان می توان پی برد.
همزمان با 12 آبان ماه 1397، طبق هماهنگی به عمل آمده توسط معاون محترم پرورشی “سرکار خانم کریمی”، دانش آموز ساجده شیخ زاده با تهیه کلیپ زیبایی به نام غریبه که به موضوع حجاب و عفاف می پردازد ، مطالب زیبایی را به دوستان خود درباره این موضوع نمایش داد.

70- پیام هفته مشاور

پیام زیبایی توسط مشاور محترم دبستان بر روی برد مشاوره نصب گردید.
همزمان با 12 آبان ماه و در اولین روز از هفته، پیام هفته دوم آبان ماه تحت عنوان ” أَلَمْ یَعْلَم بِأَنَّ اللَّهَ یَرَى ” : عالم محضر خداست؛ در محضر خدا معصیت نکنید، توسط سرکار خانم اصفهانی بر روی برد مشاوره و در معرض دختران بوستان حسینی نصب گردید تا همیشه در برخورد، رفتار و کردار خود خدا را مد نظر قرار دهند.

71- نقاشی پرچم ایران

دختران هنرمند کلاس دوم دو، طرحی زیبا را خلق نمودند.
همزمان با 12 آبان ماه 1397، دختران کلاس دوم دو با همکاری مربی محترم هنر “سرکار خانم کیمیایی” در حالی که با گواش دست های خود را به رنگ سبز و قرمز آغشته کرده بودند، به ترتیب با ثبت اثر دست خود، پرچم بزرگی را روی بنر به نمایش در آوردند. این برنامه در آستانه روز 13 آبان، نشانی از همبستگی دانش آموزان مان با آرمان های امام و اعلام انزجار از استکبار جهانی بود.

 72- انتخاب قرآن آموزان مستعد جهت کلاس های ویژه مسابقات قرآنی

دختران عزیزمان در زمینه های ترتیل، حفظ و قرائت قرآن مورد ارزیابی قرار گرفتند.
طبق هماهنگی مربی محترم قرآن در دوره دوم “سرکار خانم ضیائی منش” از تمام دانش آموزان پایه های دوم تا ششم در سه رشته حفظ، قرائت و ترتیل قرآن امتحان گرفته شد تا دختران عزیزمان که آمادگی و توانایی بیشتری دارند؛ در این کلاس ها شرکت کنند و انشا الله در مسابقات رتبه های خوبی کسب نمایند.

73- ساخت حباب توسط گل های کلاس سومی

زنگ علوم در دو کلاس سرکار خانم ها “نورانی و محمدیان” با انجام آزمایش و فعالیت دانش آموزان صورت گرفت.
طبق هماهنگی آموزگاران کلاس های سوم سه و یک دبستان دخترانه امام حسین(علیه السلام) واحد 2، در قالب آزمایشی جذاب و شاد، ابتدا دانش آموزان صابون رنده شده را در آب ولرم حل کرده و در حباب ساز ریخته و به حیاط مدرسه رفتند و در کنار یکدیگر حباب درست کردند و بدین گونه به وجود هوا در حباب ها پی بردند.

74- بازدید آموزشی از کلاس اول یک

شکوفه های کلاس اول یک میزبان معاون محترم آموزشی بود.
در بازدید آموزشی از کلاس اول یک “سرکار خانم عرفانیان” که توسط معاونت آموزشی دوره ی اول “سرکار خانم درفشه” از درس نشانه”د” مشاهده شد، تدریس ایشان بصورت داستان گویی و اکتشافی بود. ضمناً از انواع تشویق ها بصورت کلامی و غیر کلامی در تدریسشان استفاده کردند و کلاس بسیار شاداب و پرهیجان بود.
لازم به ذکر است که معاونت ضمن تشکر و عرض خسته نباشید؛ در مورد مسائل آموزشی و انضباطی دانش آموزان، به بحث و تبادل نظر پرداختند.

75- هم خوانی سوره ی مبارکه اعلی(پایه سوم)

همزمان با اجرای طرح آیات و حفظ جزء 30 قرآن کریم؛ قرآن آموزان پایه سوم مفتخر به حفظ سوره ی اعلی شدند.
سوره ی مبارکه اعلی شامل19 آیه می باشد که گل های قرآنی پایه سوم، علاوه بر معنی سوره با مفاهیم کلیدی سوره و فضیلت تلاوت این آیات الهی آشنا شدند و حفظ این سوره ی مبارکه را با آموزش مربی خود سرکار خانم فاطمی با موفقیت به پایان رساندند و با حضور در نمازخانه ی آموزشگاه و با هم خوانی زیبای خود فضای آموزشگاه را به عطر قران مزین کردند.

76- تشکیل گروه های آموزش پایه سوم

همکاران محترم پایه سوم در نشستی آموزشی در کنار یکدیگر به گفتگو پرداختند.
گروه های آموزشی با نظارت معاونت گرامی آموزشی دوره ی اول “سرکار خانم درفشه” در دفتر آموزشگاه تشکیل گردید و در مورد مباحث ذیل بحث وتبادل نظر شد:
– طرح درس روزانه
– طرح درس سالانه
– زنگ هماهنگ کتاب وکتاب خوانی روزهای چهارشنبه
-کم وکیف پیک آذر ماه و نحوه ی ارسال آن به موسسه

77- بازی در زنگ قران – پایه های چهارم و پنجم

پرسش و پاسخ در کلاس قرآن به روش جذابی انجام می پذیرد.
طبق هماهنگی مربی محترم قرآن در دوره دوم “سرکار خانم ضیائی منش” برای شاد بودن کلاس، توجه و تمرکز بیشتر دانش آموزان روش جدیدی برای پرسش و پاسخ درس قران طراحی شد.
در این برنامه زیبا، پاکتی از کارت های مختلف به شکل قلب تهیه شد و بر روی هر کارت نام یک سوره و شماره سوره برای اطلاعات بیشتر دانش آموزان نوشته شده است. بدین ترتیب نام هر دانش آموز که گفته می شود از داخل پاکت یک کارت بر می دارند و داخل آن را می خواند و مقدار سطر تعیین شده را تلاوت می کند. ضمناً برای نشاط بیشتر و اینکه دانش آموزان کل کتاب را مطالعه داشته باشند، چند کارت با جمله های دخترم لطفا یک صلوات بفرست،دخترم امروز استراحت کن؛ عزیزم به چند سوال قرانی پاسخ بده؛ گلم دو تا از دوستان خود را برای قرائت انتخاب کن؛ دخترم لطفا یک سوره حفظی بخوان و … را نیز بر روی کارت ها نوشتند.

78- زیارت عاشورا تقدیم به شهدای دانش آموز

فضای نمازخانه دبستان با زمزمه زیارت عاشورا عطرآگین شد.
در صبحگاه 13 آبان ماه 1397، دختران حسینی دوره دوم با حضور در نمازخانه مدرسه با هم، زیارت شریف عاشورا را قرائت نمودند و با مداحی دانش آموز “نفیسه کازرانی” به سینه زنی پرداختند.
لازم به ذکر است که گل های بوستان حسینی با زمزمه زیارت عاشورا ، ثواب این قرائت را به روح مطهر شهدای دانش آموز تقدیم نمودند.

79- مسابقه ساخت پلاکارد استکبار جهانی

دختران بوستان حسینی انزجار خود را نسبت به استکبار جهانی با ساخت پلاکارد اعلام کردند.
به مناسبت 13 آبان روز مبارزه با استکبار جهانی به دعوت معاون محترم پرورشی مدرسه دانش آموزان ولایت مدار ، پلاکاردهایی با موضوع این روز ساختند.
گل های بوستان حسینی با همکاری اولیاء محترمشان پلاکاردهای زیبایی را طراحی و ساختند تا در مراسم ویژه این روز در حیاط مدرسه با به اهتزاز در آوردن آنها ، انزجار خود را از حکومت های استکباری جهان خصوصا آمریکا ی جنایت کار اعلام کنند و به نمایش در آوردند.

80- معرفی شهیده سهام خیام

دانش آموزان با یکی از شهدای عزیز، از زبان دوستشان آشنا شدند.
دانش آموز “حسنا سادات مدرسی” در مراسم زیارت عاشورای 13 آبان 1397، با معرفی شهیده سهام خیام ، فضای مدرسه را به عطر شهدا معطر ساخت.
لازم به ذکر است که دانش آموز بسیجی مدرسی با معرفی سهام خیام ، دوستان خود را با این شهیده که می تواند الگوی خوبی برای دختران حسینی باشد ، آشنا نمود.

81- برپایی جایگاه 13 آبان

جایگاه ویژه ای به مناسبت 13 آبان برپا گردید.
در روز ملی 13 آبان که روز مبارزه با استکبار جهانی و روز دانش آموز است، به همت معاون محترم پرورشی جایگاه زیبایی با موضوع این روز در حیاط مدرسه برپا شد.
در این جایگاه زیبا که مزین به پرچم سه رنگ جمهوری اسلامی ایران است، تصاویر زیبایی با همکاری ولی محترم دانش آموز “مونا رجب پور ” تهیه و نصب شد که مظاهری از مبارزه با استکبار جهانی بود.

82- توزیع تراکت ویژه روز دانش آموز

بروشورهای زیبایی با موضوع روز 13 آبان تهیه و در بین گل های بوستان حسینی توزیع گردید.
به منظور آشنایی نوگلان باغ حسینی با اتفاقات روز 13 آبان، بروشور های زیبایی توسط معاون محترم پرورشی تهیه و در بین تمامی دانش اموزان مدرسه توزیع گردید.
در این بروشور ها که حاوی مطالبی متفاوت برای دو دوره آموزشی مدرسه است ، مطالبی در خصوص این روز نوشته و سوالاتی مطرح شده است که دختران حسینی مدرسه با پاسخگویی به این سوالات ، در فعالیت تربیتی شرکت می نمایند.

83- برپایی ایستگاه صلواتی

در ایام پایانی ماه صفر و ایام عزاداری آل الله ایستگاه صلواتی در مدرسه بر پا شد.
طبق مصوبه شورای مدرسه و به منظور بزرگداشت یاد ائمه اطهار در بین دانش آموزان عزیزمان ، ایستگاه صلواتی با همکاری خانواده های محترم برپا شد.
در 13 آبان ماه 1397، خانواده های محترم پایه اول و ششم با تهیه کیک و توزیع در بین تمامی دانش آموزان و همکاران ، عشق خود را به اهل بیت به نمایش گذاشتند .

84- برگزاری ویژه برنامه 13 آبان

به مناسبت 13 آبان و همزمان با تمامی دانش آموزان کشور عزیزمان ، مراسم ویژه روز استکبار جهانی انجام شد.
در ویژه برنامه ای که به مناسبت روز دانش آموز توسط معاونت محترم پرورشی آماده و برنامه ریزی شده بود، در ابتدا دانش آموز “فاطمه اورعی” حافظ جزء 30 قرآن کریم با تلاوت آیاتی از کلام الله مجید فضا را معطر ساخت. در ادامه دانش آموزان کلاس های چهارم یک و دو، سرودهای زیبایی متناسب با این ایام، اجرا نمودند.
تبریک مدیریت محترم آموزشگاه و بیان وقایع این روز، برنامه دیگر این مراسم بود. در ادامه سرکار خانم عرفانیان نماینده آموزگاران از طرف تمام همکاران این روز را به دانش آموزان تبریک گفتند.
سپس دانش آموزان بیسجی “زینب شفیع نادری و تینا فرهمند” با شعارهای زیبایی شوری حماسی به مراسم بخشیدند و دختران حسینی با شعارهای ضد استکبار جهانی ، انزجار خود را به عالمیان اعلام کردند.

85- شروع کلاس های تخصصی قرآن ویژه نوگلان دوره اول

کلاس های تخصصی قرآن در دوره اول آغاز گردید.
طبق برنامه ریزی انجام پذیرفته توسط شورای قرآن مدرسه مقرر شد، کلاس های تخصصی قرآن ویژه گل های دوره اول، روزهای یک شنبه از ساعت 12:30 الی 14 ظهر در نمازخانه دبستان، با مربی گری “سرکار خانم فاطمی” برگزار گردد.
لازم به ذکر است که اولین جلسه این محفل آسمانی امروز 13 آبان ماه 1397، انجام پذیرفت.
هدف از تشکیل این کلاس ها، ارتقای سطح دانش آموزان قرآنی و آماده سازی این عزیزان، جهت شرکت در مسابقات قرآنی ناحیه 4 و موسسه امام حسین (ع) می باشد و به سرپرستی معاون محترم پرورشی اداره می شود.

 86- تشکیل نشست گروه های آموزشی در پایه اول

دفتر همکاران، میزبان نشستی با موضوع مباحث آموزشی ویژه پایه اول بود.
گروه های آموزشی پایه اول با نظارت سرکار خانم درفشه “معاون محترم آموزشی دوره اول” و با حضور سرکار خانم ها (عرفانیان، چهکندی نژاد و موسوی فر) برگزار و در مورد مباحث ذیل بحث و تبادل نظر انجام پذیرفت:
– بحث و گفتگو در خصوص دانش آموزانی که مشکلات یادگیری دارند و ارجاع آن ها به مشاوره ناحیه 4
– نحوه ی ارائه تکالیف مهارت محور
– بودجه بندی دروس و طراحی پیک بر اساس بودجه بندی و با توجه به تاریخ ارسالی به موسسه فرهنگی آموزشی امام حسین (ع)

87- برپایی جایگاه ویژه شهادت امام رضا علیه السلام

در آستانه شهادت امام رضا علیه السلام ، جایگاه زیبایی توسط معاون محترم پرورشی و مربی گرامی هنر برپا شد.
وقتى صداى نقاره غروب‏هاى صحنت قدم‏هایم را میخکوب مى‏ کند، فریاد رضا رضا را در متن موسیقى محزون مى‏ شنوم و بغض شکسته‏ ام را تقدیم دیدارت مى‏ کنم.
رضا جان! دانه کدام انگور جرئت یافت که طعم ذلت مأمون را به کام تو بچشاند تا قبله هشتم را در صبر و لبخند خویش بنا کنى؟
خاطره سوزاندن جگرت، تا قیامت از ذهن خاک خراسان بیرون نمى ‏رود.
همزمان با 14 آبان ماه 1397، در جایگاه ویژه ای که جهت عرض ارادت به امام مهربانی ها برپا گردید، نمادهایی از ارادت دوست داران اهل بیت به نمایش گذاشته شده است.

88- شرکت در جلسه هم اندیشی معاونین پرورشی ناحیه 4

دبستان پویندگان رسالت میزبان نشست هم اندیشی معاونین محترم پرورشی ناحیه 4 بود.
معاون محترم پرورشی مدرسه در 14 آبان ماه 1397، در جلسه هم اندیشی معاونین پرورشی مدارس غیر انتفاعی ناحیه 4 آموزش و پرورش شرکت نمودند.
در این نشست که از ساعت 8 صبح تا اذان ظهر به طول انجامید در خصوص حوزه های مختلف پرورشی بحث و تبادل نظر شد و اقدامات لازم به معاونین از طرف مسئولین ناحیه ابلاغ گردید.

89- تدریس نشانه «د» – کلاس خانم چهکندی نژاد

شکوفه های کلاس اول دو با نشانه «د» در قالب قصه و داستان آشنا شدند.
آموزگار محترم کلاس “سرکار خانم چهکندی نژاد” از روز قبل به دانش آموزان گفته بودند که هر نفر یک نقاشی یا وسیله که در آن صدای “د” دارد؛ را با خود به کلاس بیاورند. سپس با پرسش و پاسخ و هدایت دانش آموزان به اینکه صدای «د» را در کجای کلمه می شنوند، معرفی نشانه انجام شد. قصه نشانه مورد نظر، در شهر الفبا گفته شد و نوگلان عزیز روخوانی از کتاب را انجام دادند. در انتهای این تدریس جذاب، گل های زیبای کلاس، با بادکنک هایی که آماده کرده بودند در حیاط دبستان بازی کردند و شعر آقای «د» را با هم خواندند.

90- بازدید و ارزیابی کلاس قرآن در دوره دوم

دختران کلاس چهارمی، میزبان معاون محترم آموزشی دوره دوم بودند.
طی هماهنگی انجام پذیرفته و طبق سنوات گذشته با هدف ارزیابی از روند تدریس و ارتباط بیشتر با دانش آموزان و اطلاع از وضعیت تحصیلی گل های کلاس، سرکار خانم پوررضایی در کلاس چهارم حضور یافتند و ضمن بازدید از روند کلاس قرآن سرکار خانم ضیایی منش در خصوص وضعیت قرآنی فراگیران با ایشان به گفتگو پرداختند.
لازم به ذکر است در این حضور، از مراحل حفظ سوره بروج توسط قرآن آموزان عزیز، ارزیابی به عمل آمد.

91- برگزاری دومین جلسه دیدار با اولیا ویژه پایه های سوم تا ششم

اولیای گرامی برای دومین بار در سال تحصیلی 98-97 در نشستی با آموزگاران دانش آموزان خود به گفتگو پرداختند.
همزمان با 14 آبان ماه 1397، دومین نشست دیدار با اولیا در پایه های سوم تا ششم با حضور معاون محترم آموزشی دوره دوم برگزار و رئوس مطالب مطرح شده به شرح ذیل اعلام می گردد:
– ارائه ارزشیابی مهر ماه دانش آموزان
– اطلاع رسانی در خصوص آزمون تبار در تاریخ 29 آبان ماه از دروس (ریاضی، فارسی، علوم، اجتماعی و هدیه های آسمان)
– برنامه ریزی برای پذیرایی از عزاداران رضوی (به میزبانی دانش آموزان پایه های سوم و پنجم)
– توجیه طرح جابربن حیان به سرپرستی همکاران به ویژه راهنمایی و هدایت سرکار خانم ها (الهی، ابراهیمی و هاشمی)

92- حضور مربی بهداشت و مشاور دبستان در جلسه دیدار با اولیا

مباحث مربوط به سلامت جسمی، روحی و روانی دانش آموزان در جلسه دیدار با اولیا مورد بررسی قرار گرفت.
همزمان با دومین نشست دیدار با اولیا، سرکار خانم رحیمیان “مربی محترم بهداشت” در جمع اولیای پایه ششم ضمن آشنایی این عزیزان با طرح معاینات دندانپزشکی ویژه دانش آموزان کلاس ششمی، توضیحاتی را ارائه و خواستار پیگیری جدی اولیا برای ترمیم دندان های پوسیده دختران عزیزشان شدند. ضمناً ایشان با اولیای پایه چهارم نیز به گفتگو پرداختند و از آن ها خواستند تا دانش آموزانی که برای تشکیل پرونده سلامت الکترونیکی به مراکز بهداشت مراجعه نکرده اند، در اسرع وقت به مراکز بهداشت مراجعه و جواب ارجاع را به مدرسه تحویل دهند.
لازم به ذکر است که سرکار خانم اصفهانی “مشاور گرامی دبستان” نیز برای دقایقی در جمع اولیای عزیز به بیان نکات مهمی پرداختند.

93- حضور معاون پرورشی در جلسه دیدار با اولیاء

سرکار خانم کریمی دقایقی را با اولیا به بحث و تبادل نظر پرداختند.
در 14 آبان ماه 1397، معاون محترم پرورشی با حضور در جلسه دیدار با اولیاء پایه های سوم تا ششم ، از نزدیک با اولیاء محترم گفتگو داشتند.
ایشان با حضور در کلاس های سوم ، برنامه جشن عبادت دخترانمان را برای این عزیزان تشریح نموده و در خصوص نمازهای این عزیزان تذکرات لازم و صحبت های ارزنده ای را بیان نمودند.
لازم به ذکر است که این دیدار صمیمی از ساعت 14 تا 17 به طول انجامید.

94- کار با متر – کلاس خانم محمدیان

زنگ ریاضی در کلاس سرکار خانم محمدیان با انجام فعالیت دست ورزی برگزار گردید.
بعد از آموزش متر و سانتی متر و تبدیل واحدها به یکدیگر توسط آموزگار محترم کلاس سوم یک، گل های کلاس با استفاده از متر هایی که در کیسه ی خلاقیت داشتند، کار با متر را به صورت عملی آموزش دیدند و میز و نیمکت های خود و وسایلی را که در اختیار داشتند اندازه گیری کردند. ضمناً برخی از دانش آموزان قد یکدیگر را نیز اندازه گیری نمودند.

95-بازدید کلاسی از درس علوم – کلاس خانم الهی

معاون محترم آموزشی دوره دوم، از کلاس پنجم بازدید به عمل آوردند.
با هدف بررسی و ارزیابی روند تدریس در کلاس ها و دریافت بازخورد آموزش انجام پذیرفته در دانش آموزان، سرکار خانم پوررضایی در زنگ علوم میهمان کلاس پنجم بودند و مشاهده کردند که سرکار خانم الهی مبحث نور و رنگ، آشنایی با نحوه تشکیل رنگین کمان و روش های تشکیل رنگین کمان به وسیله منشور، آب و آینه و آب فشان را به زیبایی و با همکاری دانش آموزان در قالب چند آزمایش و فعالیت جذاب تدریس کردند.

96- اهدای کارت حافظان نور

همزمان با آغاز طرح حفظ قرآن در دوره اول، کارت حافظان نور در بین قرآن آموزان عزیز توزیع شد.
با اجرای طرح آیات حفظ جزء30 قران کریم، کارت حافظان نور که توسط مربی محترم قران در دوره اول “سرکار خانم فاطمی” طراحی و آماده گردیده است، در اختیار نوگلان قرانی دوره ی اول آموزشگاه قرار گرفت.
یکی از اعمال خوب بندگان خدا مانوس شدن با کتاب نورانی قران کریم است و یکی از راه های ایجاد انگیزه و جذب قران آموزان دفترچه ثبت سوره های حفظ شده در قالب کارت حافظان نور می باشد.
لازم به ذکر است که کارت مذکور شامل جدول نام سوره ؛تاریخ حفظ؛ نظریه و تایید مربی و والدین می باشد.

97- برپایی جایگاه رحلت حضرت رسول اکرم صلی الله علیه و آله و امام حسن مجتبی علیه السلام

همزمان با ایام پایانی ماه صفر ،جایگاه ویژه ای به مناسبت شهادت پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و امام حسن مجتبی علیه السلام در نمازخانه مدرسه برپا شد.
به همت مربی محترم نقاشی مدرسه “سرکار خانم کیمیایی” و به منظور بزرگداشت یاد آخرین پیامبر مهر و رحمت حضرت محمد مصطفی صلی الله علیه و آله و سلم و امام دوم شیعیان ، کریم اهل بیت حضرت امام حسن مجتبی علیه السلام ، جایگاه زیبایی با استفاده از نمادهای مذهبی در نمازخانه مدرسه جهت اجرای برنامه های عزاداری نصب شد و در معرض دید گل های بوستان حسینی قرار گرفت.

98- مداحی و سینه زنی ویژه دختران دوره دوم

به منظور بزرگداشت ایام رحلت جانسوز پیامبر گرامی اسلام حضرت ختمی مرتبت ، محمد مصطفی صلی الله علیه و آله و سلم ، ویژه برنامه ای در نمازخانه مدرسه برگزار شد.
همزمان با 15 آبان ماه 1397، در ویژه برنامه ای که با حضور دانش آموزان کلاس های سوم تا پنجم همراه بود ضمن پخش کلیپ های تصویری عزاداری و صلوات خاصه حضرت رضا علیه السلام ، مداح اهل بیت “سرکار خانم مهدیزاده” به قرائت اشعار زیبایی درخصوص امام حسن مجتبی علیه السلام پرداختند و دختران ولایت مدارمان با سینه زنی باعث ایجاد شور در محفل شدند.
لازم به ذکر است که در پایان این عزاداری ها دخترانمان ضمن شکر خداوند به خاطر توفیق دو ماه عزاداری برای اهل بیت و ظهور آخرین منجی عالم بشریت دست های خود را به سوی آسمان دراز کردند.

99- ویژه برنامه عزاداری دهه آخر صفر ویژه دوره اول

در آخرین روزهای ماه صفر ، ایام حزن اهل بیت علیهم السلام ، ویژه برنامه عزاداری برای دختران کلاس های اول و دوم مدرسه در نمازخانه دبستان اجرا شد.
در این ویژه برنامه ابتدا دانش آموز عزیزمان فاطمه سادات حسینی به قرائت شعری زیبا درخصوص اهل بیت علیه السلام پرداخت. در ادامه پخش کلیپ تصویری و قرائت صلوات خاصه حضرت رضا علیه السلام انجام گرفت.
سپس معاون محترم پرورشی “سرکار خانم کریمی” با مداحی زیبایی دل های نوگلان حسینی را به صحن و سرای رضوی بردند و عزیزانمان با سر دادن نوای ” علی موسی الرضا ” حاجات خود و خانواده هایشان را از امام مهربانی ها خواستند.

100- پذیرایی از عزاداران حسینی

از دختران باغ حسینی به مناسبت دهه آخر صفر پذیرایی به عمل آمد.
با همکاری و همیاری خانواده های ولایت مدار و عاشق اهل بیت علیه السلام ، از تمامی دانش آموزان عزادار مدرسه در ایام پایانی ماه صفر، پذیرایی شد . پذیرایی این روز با اولیاء محترم پایه های سوم و پنجم بود.
لازم است که از لطف تمام اولیاء محترم و دختران عزیزمان در اجرای برنامه پذیرایی دهه آخر صفر قدردانی نماییم.

101- برگزاری آزمون مجازی شماره یک پرورشی

دختران حسینی دبستان در آزمون مجازی شماره یک پرورشی شرکت می کنند.
همزمان با 15 آبان ماه 1397 و به همت معاون محترم پرورشی “سرکار خانم کریمی” و به منظور آشنایی بیشتر دخترانمان با زندگی و سیره امام رضا علیه السلام با طراحی یک سری سوالات ، آزمون مجازی ویژه دختران دوره دوم برگزار می شود تا هر چه بیشتر با زندگی امام هشتم شیعیان (امام مهربانی ها) آشنا شوند.

102- خرگوش کوچولوها در کلاس دوم سه

کلاس سرکار خانم داستان، در زنگ فارسی تبدیل به کلاس خرگوش ها شد.
دانش آموزان جهت آموزش درس «مدرسه ی خرگوش ها»، صورتک خرگوش درست کردند و با قرار دادن ماسک ها بر روی صورت نقش دانش آموزان کلاس مدرسه ی خرگوش ها را بازی کردند.
در این تدریس، دانش آموزان با راهنمایی سرکار خانم داستان، ضمن آشنایی بیشتر با «گوش» روش های مراقبت از این عضو مهم بدن را فرا گرفتند و با نکاتی در خصوص رعایت بهداشت فردی و عمومی آشنا شدند.

103- نشست مشاور و مربی بهداشت آموزشگاه با موضوع جویدن ناخن

همکاران محترم در عرصه بهداشت جسمی و روانی دانش آموزان، علل جویدن ناخن را مورد بررسی قرار دادند.
جویدن ناخن یکی از مشکلات شایعی است که در اکثر کودکان دیده می شود و بسیاری از والدین زمانی که می بینند فرزندشان در حال جویدن ناخن هایش است ناراحت، آزرده و خشمگین می شوند و مدام به او تذکر می دهند که “ما نگران سلامتی و بهداشت تو هستیم و نمی خواهیم در آینده انگشتانی زشت داشته باشی”. بیشتر آن ها بر این باورند که کودکانی که ناخن می جوند، دچار فشار عصبی و اضطراب شده اند و سعی دارند، با این عمل خود تشویش و دلهره خود را کاهش دهند.
در همین راستا در یک نشست صمیمانه مشاور محترم و مربی گرامی بهداشت آموزشگاه، این دانش آموزان را شناسایی کرده و اقدامات لازم را در جهت بهبود هر چه سریع تر این عزیزان انجام دادند.

104- بازدید آموزشی از کلاس دوم سه

گل های کلاس سرکار خانم داستان، میزبان معاون محترم آموزشی دوره اول بود.
سرکار خانم درفشه در زنگ فارسی «درس مدرسه خرگوش ها» از کلاس سرکار خانم داستان بازدید به عمل آوردند و مشاهده نمودند که تدریس ایشان همراه با مهارت شروع به صورت نمایش، ایفای نقش و پرسش و پاسخ انجام پذیرفت.
لازم به ذکر است که تمامی دانش آموزان در ایفای نقش حضور فعال داشتند و در انتها تکلیف به صورت مهارت محور ارائه شد.

105- آشنایی با حالت های مواد – کلاس خانم نورانی

زنگ علوم در کلاس سوم سه، همراه با فعالیت، آزمایش و بازی و با هدف ایجاد انگیزه و نشاط در یادگیری انجام پذیرفت.
سرکار خانم نورانی “آموزگار کلاس سوم سه” در جهت آشنایی دانش آموزان با حالت های ماده “جامد، مایع و گاز” آزمایشی به صورت زیر انجام دادند، در فعالیتی گروهی و همراه با مشارکت فعال دانش آموزان، در داخل سه دستکش یکی هوا، دیگری آب میوه یخ زده و در دستکش بعدی آب ریختند و با مقایسه آنها، با سه حالت ماده “جامد، مایع و گاز” آشنا و ویژگی های هر کدام شناختند و در نهایت دانش آموزان شربت های خوشمزه ای را که درست کرده بودند، نوش جان نمودند و زنگ علوم شیرینی را تجربه کردند.

106- آماده سازی تیم های ورزشی آموزشگاه ویژه مسابقات ناحیه

تیم های ورزشی برای مسابقات ناحیه تشکیل و تمرینات آن ها آغاز گردید.
طبق هماهنگی مربیان محترم تربیت بدنی دبستان دخترانه واحد 2 – مشهد سرکار خانم ها “غفوریان و گلشاهی” و پس از برگزاری تست های ویژه هر رشته، دختران ورزشکار برای تیم های “بسکتبال، بدمینتون، دومیدانی، طناب زنی و والیبال” انتخاب و تمرین های خود را آغاز نمودند.

107- جلسه جشن قرآن کلاس اولی ها با نماینده های کلاس ها

با حضور نماینده های کلاس های اول ، جلسه هم اندیشی جهت برگزاری جشن قرآن برگزار شد.
در صبحگاه 19 آبان ماه 1397، در نشستی با محوریت جشن قرآن ویژه شکوفه های دبستان، در ابتدا معاون محترم پرورشی در خصوص چگونگی اجرای جشن و برنامه های پیش رو صحبت های ارزنده ای را بیان نمودند. در ادامه مربی محترم قرآن دوره اول “سرکار خانم فاطمی” موارد لازم جهت پیگیری را به سمع این عزیزان رساندند.
لازم به ذکر است که جشن قرآن دانش آموزان کلاس اول آموزشگاه طبق هماهنگی های انجام شده توسط شورای قرآن مدرسه در روز شنبه 26 آبان ماه همزمان با آغاز امامت حضرت مهدی عج الله تعالی فرجه شریف برگزار خواهد شد.

108- افتتاحیه سفیران سلامت

با هماهنگی مربی محترم بهداشت آموزشگاه، کار سفیران سلامت آغاز شد.
همزمان با 19 آبان ماه 1397 و در مراسم افتتاحیه سفیران سلامت ابتدا سرکار خانم رحیمیان “مربی محترم بهداشت آموزشگاه” سخنانی را در رابطه با کار سفیران سلامت بیان نمودند. سپس یکی از سفیران سلامت متن سوگندنامه را قرائت نمود و در ادامه اجرای سرود زیبایی توسط گروه سرود سفیران سلامت اجرا گردید.
در پایان این مراسم، کارت های سفیران سلامت کلاس ها توسط سرکار خانم دژم “مدیریت گرامی دبستان” به این عزیزان اهدا شد.

109- اجرای نمایش شاد ایران و آمریکا

در اولین روز کاری پس از پایان عزاداری دو ماه محرم و صفر ، دانش آموزان شاهد نمایش زیبای ایران و آمریکا بودند.
همزمان با 19 آبان ماه 1397دختران گروه نمایش مدرسه با اجرای نمایش زیبای ایران و آمریکا ، شادی ایام ربیع الاول را به دبستان آوردند.
گروه تئاتر دانش آموزان کلاس پنجم با هدایت و راهنمایی معاون محترم پرورشی “سرکار خانم کریمی” و پس از تمرینات مکرر ، امروز در جمع گل های باغ حسینی با اجرای نمایش بسیار شاد ایران و آمریکا که اشاره به قدرت کشور عزیزمان در بحث موشکی داشت ، لب های دوستانشان را به خنده باز نمودند.
لازم است از هنرمندی دانش آموزان عزیزمان “هلنا علیمحمدی ، آرزو خسروی ، سارینا زارع و کیمیا شاه حسینی” تقدیر داشته باشیم.

110- آشنایی با واحد های اندازه گیری (متر و سانتی متر)- کلاس خانم نورانی

زنگ ریاضی در کلاس سوم سه، همراه با فعالیت دانش آموزان انجام پذیرفت.
گل های کلاس سوم سه، طبق هماهنگی به عمل آمده توسط معلم محترم کلاس “سرکار خانم نورانی”، متر از خانه با خود به کلاس آوردند و وسایل پیرامون و قد دوستانشان را اندازه گیری کردند و در قالب بازی، پارچه ای را با متر خیاطی که نیم متری است، اندازه گیری کردند. ضمناً فراگیران عزیز کلاس مشاهدات خود و اندازه گیری هایشان را در دفتر ریاضی ثبت کردند.

 111- مزین شدن دیوار کلاس به آیه زیبای قرآنی ویژه تلاوت قرآن

دختران حسینی کلاس پنجم با نکات کاربردی در هنگام تلاوت قرآن آشنا شدند.
طبق هماهنگی مربی محترم قرآن در دوره دوم “سرکار خانم ضیائی منش”، یکی از دختران عزیز قرآنی “سارا احمدزاده” با خط خوش آیه وَإِذَا قُرِئَ الْقُرْآنُ فَاسْتَمِعُوا لَهُ وَأَنْصِتُوا لَعَلَّكُمْ تُرْحَمُونَ «پس هنگامی که قرآن خوانده می شود گوش دهید و ساکت باشید تا مورد لطف و رحمت الهی قرار گیرید» را به زیبایی طراحی و نوشته است و بر روی دیوار کلاس نصب نمود تا دانش آموزان هنگام تلاوت کلام وحی، آداب خواندن قرآن و احترام به آن را فراموش نکنند و با حضور قلب به نوای الهی گوش فرا دهند.

112- برگزاری مسابقات مقدماتی و کلاسی والیبال و بسکتبال

مسابقاتی در بین دختران ورزشکار پایه های چهارم و پنجم برگزار گردید.
در راستای آماده سازی دانش آموزان جهت حضور مقتدر در مسابقات ورزشی ناحیه 4، دختران ورزشکار در رشته های والیبال و بسکتبال در پایه های چهارم و پنجم با یکدیگر به رقابت ورزشی و دوستانه پرداختند و در پایان از تیم برنده توسط مربیان محترم تربیت بدنی سرکار خانم ها “غفوریان و گلشاهی” تقدیر به عمل آمد.

113- بررسی تغییر حالت مواد – کلاس خانم محمدیان

زنگ علوم در کلاس سوم یک، با فعالیت و آزمایش همراه بود.
سرکار خانم محمدیان “آموزگار محترم کلاس سوم یک” در جهت آشنایی دانش آموزان با تغییر مواد، مقداری کره و یخ را به کلاس آوردند و دانش آموزان از نزدیک ذوب شدن این مواد و تغییر حالت آن ها را مشاهده نمودند و به ویژگی های سه حالت ماده “جامد، مایع و گاز” پی بردند و در نهایت مشاهدات خود را در قالب گزارش به معلم کلاس ارائه کردند.

114- آغاز به کار کلاس های فوق برنامه قرآن در دوره دوم

نمازخانه مدرسه میزبان دختران قرآنی مستعد جهت حضور موفق در مسابقات قرآنی بود.
در 19 آبان ماه 1397 و به منظور آماده سازی دانش آموزان دوره دوم جهت شرکت فعال در مسابقات قرآن ناحیه 4 و موسسه امام حسین علیه السلام ، طبق برنامه ریزی انجام شده از طرف شورای قرآن مدرسه ، کلاس های فوق برنامه ویژه دانش آموزان دوره دوم در روزهای شنبه بعد از پایان ساعت مدرسه در نمازخانه مدرسه به مربی گری سرکار خانم ضیائی منش و سرپرستی معاون محترم پرورشی برگزار می گردد.

115- بازدید آموزشی از کلاس دوم دو

کلاس سرکار خانم گلمکانی میزبان معاون محترم آموزشی دوره اول بود.
سرکار خانم درفشه از کلاس دوم دو “سرکار خانم گلمکانی” در زنگ ریاضی مبحث جمع و تفریق اعداد دو رقمی، بازدید به عمل آوردند و مشاهده نمودند که تدریس به صورت اکتشافی و بازش مغزی انجام پذیرفت و ایشان از انواع تشویق های کلامی و غیر کلامی استفاده کردند.
در پایان معاونت گرامی تعدادی از دانش آموزان را ارزیابی کردند و ضمن خسته نباشید به همکار محترم، در خصوص مسائل کلاسی به بحث و تبادل نظر پرداختند.

116- شروع تمرینات داژبال ویژه مسابقات جام فجر

تمرینات جهت آماده سازی تیم داژبال برای شرکت در مسابقات جام فجر آغاز شد.
ورزش داژبال، یكی از ورزش‌های سنتی ایرانیان است كه از زمان‌های قدیم در كشور ایران، بعنوان یک بازی پر نشاط و همگانی مطرح و در بین اقشار مختلف مردم، بسیار رایج بوده‌ است.
پس از انتخاب دانش آموزان مستعد توسط مربیان محترم تربیت بدنی دبستان سرکار خانم ها “غفوریان و گلشاهی” و تشکیل تیم داژبال آموزشگاه، دختران ورزشکار تمرینات خود را جهت آماده سازی برای مسابقات جام فجر آغاز نمودند.

117- برگزاری آزمون نماز (پایه سوم)

آزمون نماز با قرائت صحیح و معانی اذکار نماز در پایه سوم برگزار شد.
نظر به اینکه فصل اول کتاب قرآن پایه سوم به آموزش نماز با معنی می پردازد و از ابتدای سال تحصیلی توسط مربی محترم قرآن در دوره اول “سرکار خانم فاطمی” به قرآن آموزان عزیز آموزش داده شده است.
در طی برگزاری آزمون نوگلان قرآنی نماز 4 رکعتی را با قرائت صحیح اجرا کردند و سپس معانی اذکار نماز پرسیده شد و در انتها به دختران عزیزمان کارنامه نماز اعطا شد.

118- توزیع مجلات رشد در دوره دوم

مجلات رشد دانش آموزی در اختیار دختران عزیز دوره دوم قرار گرفت.
همزمان با 20 آبان ماه 1397، معاون محترم آموزشی دوره دوم “سرکار خانم پوررضایی” ضمن توزیع مجلات رشد به دانش آموزان نکات ذیل را به دختران بوستان دانایی گوشزد نمودند:
– مطالعه کامل مجلات رشد انجام گردد.
– در روز سه شنبه دومین مرحله سوالات ویژه مجلات رشد بر روی برد آموزشی قرار داده می شود.
لازم به ذکر است پس از پاسخ گویی به سوالات در زمان مقرر، به قید قرعه به سه نفر هدایایی اهدا می گردد.

119- بازدید کلاسی در دوره دوم

سرکار خانم پوررضایی از کلاس ششم دو، بازدید به عمل آوردند.
با هدف بررسی و ارزیابی عملکرد کلاس ها و نحوه تدریس، معاون محترم آموزشی دوره دوم از کلاس سرکار خانم هاشمی بازدید به عمل آوردند و مشاهده کردند که ایشان در قالب آزمایش های جذاب مبحث اسید ها و بازها را به گل های کلاس آموزش دادند و به بررسی و شناسایی عملکرد آن ها با استفاده از وسایلی از قبیل بشر، سرکه، جوش شیرین، آب کلم بنفش پرداختند و دانش آموزان با هیجان به مباحث مطرح شده گوش دادند.


امتیاز شما به این محتوای آموزشی ؟ جمع امتیاز 0/20