گزارش آبان ماه

گزارشات سال ۱۳۹۸

1- برگزاری انتخابات شورای دانش آموزی

امروز مدرسه میزبان گل هایی بود که آمدند تا در سرنوشت آینده مدرسه خود شریک شوند.
در اولین روز از آبان ماه 1398 و همزمان با تمام مدارس کشور ، دانش آموزان واجد شرایط رای دهی از پایه های سوم تا ششم با حضور در ستاد انتخابات شورای مدرسه ، آرا ء شان را جهت تعیین نماینده های خود در بیست و دومین دوره از انتخابات شورای دانش آموزی به صندوق انداختند.
دانش آموزان در حالی که شور و اشتیاق فراوانی داشتند با دریافت برگه های رای دهی ، اسامی 7 نفر از واجدین شرایط را نوشته و آراء خود را در صندوق رای قرار دادند.

2- برگزاری جشنواره بزرگ ورزشی به مناسبت گرامیداشت هفته تربیت بدنی

هفته تربیت بدنی با برگزاری جشنواره بزرگ ورزشی گرامی داشته شد.
مقام معظم رهبری:
برای جوان، درس خواندن، عبادت کردن، اخلاق نیک، همکاری اجتماعی، ورزش صحیح و معقول و رعایت آداب و عادات پسندیده در زندگی، همه جزو اعمال خوب است.
در اولین روز از آبان ماه 1398، جشنواره بزرگ ورزشی میزبان گل های پر نشاط آموزشگاه بود. دختران ورزشکار با اجرای هنرهای نمایشی خود لحظات شادی را برای دوستان و معلمین عزیز خود رقم زدند. اهم برنامه های جشنواره بدین شرح می باشد:
۱.تلاوت کلام نور
۲.معرفی نخبه ورزشی سرکار خانم ملیحه تبادکانی، ولی دانش آموز هیواسادات موسوی( قهرمان تیراندازی کشور) و تقدیر از ایشان
۳.اجرای سرود المپیاد ورزشی همراه با حرکات زیبا ( پایه چهارم)
۴.اجرای کاتای حرفه ای توسط محدثه امیرشاه بنده( قهرمان کاراته کشور) پایه سوم
۵.اجرای ژیمناستیک هنری( توسط معصومه توکلی پایه پنجم)
۶.اجرای حلقه زنی( توسط زینب حداد – زهراکریمی)پایه پنجم و ۳نفر داوطلب از بین دانش آموزان سوم وچهارم
۷.اجرای مهیج اسکیت سرعتی و نمایشی( توسط تیم ۶ نفره) آموزشگاه
۸.اجرای زیبا و حرفه ای طناب زنی( توسط تیم طناب زنی آموزشگاه)
۹.مسابقه همکاران( اجرای زیبای حلقه زنی)

3- تقدیر از مربیان تربیت بدنی آموزشگاه

به مناسبت هفته تربیت بدنی از زحمات مربیان محترم تربیت بدنی آموزشگاه تقدیر به عمل آمد.
تن زنده والا به ورزندگی است / که ورزندگی مایه ی زندگی است. به ورزش گرای و سرافراز باش / که فرجام سستی سرافکندگی است. ز ورزش میاسای و کوشنده باش / که بنیاد گیتی به کوشندگی است.
همزمان با 1 آبان ماه 1398، سرکار خانم دژم “مدیریت محترم آموزشگاه” در مراسمی که در جهت تقدیر از مربیان تربیت بدنی آموزشگاه صورت پذیرفت، در حضور دانش آموزان، ضمن تشکر از زحمات این بزرگواران، هدایایی به رسم یادبود به این عزیزان تقدیم گردید.

4- تلاوت سوره نباء با صوت زیبای استاد کالو علی

کلام زیبای وحی فضای کلاس را عطرآگین نمود.
دختران قرآنی عزیزمان در پایه ششم سوره نباء را که اولین سوره از طرح آیات است باا ستفاده از قلم هوشمند قرآنی گوش دادند و تعدای از ایات معنی و تفسیر شد. اهمیت شب و روز، ثبات کوهها، نعمت خواب و زمین مهد آرامش انسان توضیح داده شد. در این محفل قرآنی دختران گلمان عطیه سادات موسوی و وانیا منتظری میزبان دوستان خود بودند.

5- به روز رسانی برد قرآنی

برد قران دوره دوم به آیاتی آموزنده از قران کریم مزین شد.
همزمان با 1 آبان ماه 1398 به همت سرکار خانم ضیائی منش “مربی محترم قرآن در دوره دوم” مطالبی با موضوعات ” نماز اول وقت، سکوت هنگام تلاوت قران، سعی و تلاش، حدیثی زیبا از حضرت فاطمه زهرا (س)، حدیثی برای وضو و ثواب آن ” بر روی برد قرآن دوره دوم نقش بست و در معرض دید گل های بوستان حسینی قرار گرفت.
ان شاء الله که دختران گلمان از این ایات و احادیث در زندگی روزمره استفاده کنند.

6- میزبانی از زائران پیاده ضامن آهو

دستان کوچک دختران حسینی بسته های مهربانی را برای زائرین امام مهربانی ها آماده نمودند.
ای صفای قلب زارم هرچه دارم از تو دارم / تا قیامت ای رضا جان سرزکویت برندارم.
قطعه ایاز بهشت، باید هم این گونه باشد.
و مگر می شود قطعه ای از بهشت روی زمین باشد و شلوغ نباشد؟!
آنجا همیشه شلوغ است و چه زیباست که این حالت توفانی همیشه در سیطره ای عرفانی است. وقتی که می رسی و روبه روی ضریح می ایستی؛ وقتی که می بینی دست های قد کشیده را که به طرف ضریح می روند؛ وقتی می بینی ضریح نقطه ای شده است شبیه به مرکز یک پرگار و گویی تمام اشیا در اطراف را به طرف خود می کشد؛ وقتی می بینی حتی انگار آینه کاری ها و نقش و نگارها دوست دارند کنده شوند و به طرف ضریح بروند و حتی تمام حروف و واژه های متبرک در اطراف دوست دارند به حرکت درآیند؛ وقتی حس می کنی این مرکز ثقل منتظر آمدنت بوده است و وقتی حس می کنی، غریب طوس همچنان غریب است و تمام این آشنایان، تمام روشنایی ها، مثل وطن او نیست؛ اینجاست که چشم هایت خود به خود می جوشند و دست هایت به طرف ضریح قد می کشند؛ گویی این غریب، تمام غربا را در آغوش مهربان خود کشیده است.
همزمان با نزدیک شدن به ایام شهادت حضرت علی ابن‌ موسی الرضا علیه السلام دانش آموزان آموزشگاه جهت استقبال از زائران پیاده بسته های تنقلات را آماده و بسته بندی کردند تا با این امر زیبا سهم کوچکی در میزبانی از زائران ولی نعمتان حضرت علی ابن‌ موسی الرضا علیه السلام داشته باشند.

7- برگزاری مراسم پرفیض قرائت زیارت عاشورا

نوای دلنشین زیارت عاشورا فضای مدرسه را عطر آگین نمود.
مهرت به کائنات برابر نمي شود/ داغي ز ماتم تو فزون تر نمي شود / از داغ جانگداز تو اي گوهر وجود / سنگ است هر دلي که مکدر نمي شود / ظلمي که بر تو رفت ز بيداد اهل ظلم / بر صفحه خيال مصور نمي شود / تنها پيکر تو شد آماج تير کين / يک ره شد اين جنايت و ديگر نمي شود
در راستای برگزاری مراسمات عزاداری دهه آخر ماه صفر دانش آموزان امروز یک صدا با یک دیگر به قرائت زیارت عاشورا پرداختند و آخر دانش آموزان بسیج دانش آموزی آموزشگاه از گل های بوستان حسینی پذیرایی به عمل آوردند.

8- تبریک به متولدین آبان ماه در دوره اول

پیام تبریک کادر اجرایی دبستان به متولدین آبان ماه در پایه های اول تا سوم ابلاغ گردید.
همزمان با 2 آبان ماه ۱۳۹۸ با حضور معاونت محترم آموزش دوره اول “سرکار خانم درفشه” در کلاس های اول تا سوم به متولدین آبان ماه تبریک گفته شد و این عزیزان توسط ایشان و دوستانشان مورد تشویق قرار گرفتند و برایشان آرزوی سلامتی موفقیت و عاقبت بخیری نمودند و اسامی این عزیزان با طرح ویژه در برد تولد نصب گردید و در معرض دید گل های بوستان حسینی قرار گرفت.

9- برگزاری اولین مسابقه مجلات رشد نوآموز در دوره اول

دختران دوره اول در مسابقه مجلات رشد دانش آموزی شرکت نمودند.
در 2 آبان ماه ۱۳۹۸، اولین مسابقه مجلات رشد نوآموز ، توسط معاونت محترم آموزشی دوره اول “سرکار خانم درفشه”برگزار گردید. ایشان با حضور در کلاس ها و براساس سوالات طراحی شده، نخستین مسابقه مجلات رشد دانش آموزی در پایه های اول تا سوم را برگزار کردند و در پایان پاسخ گل های عزیز توسط معاونت محترم بررسی و تصحیح گردید.
هدف از برگزاری آزمون:
– علاقه مندی به فرهنگ مطالعه، کتاب و کتابخوانی
– اهمیت دادن به مجلات رشد
– بالا بردن قدرت دقت و تمرکز دانش آموز
در انتها برای اهمیت به مجلات سوالات طرح شده توسط معاونت محترم در برد آموزشی نصب گردید و در معرض دید دانش آموزان قرار گرفت.

10- صبحگاه با نشاط ورزشی

با همکاری کمیته ورزش صبحگاهی و همیاران ورزش در گرامیداشت هفته تربیت بدنی صبحگاهی شاد برگزار گردید.
پیامبر اکرم( ص):
نیرومند آن است که به خویشتن مسلط باشد.
فراگیری علم و دانش زمانی تثبیت می شود که همراه با شور و نشاط و اشتیاق باشد. ورزش صبحگاهی بهترین گزینه جهت تقویت نشاط و پویایی در دانش آموزان می باشد. بنابراین یکی از برنامه های مهم مدارس در صبحگاه به شمارمی آید.
همزمان با گرامیداشت هفته تربیت بدنی، کمیته ورزش صبحگاهی از تمامی پایه ها مشخص و آموزشهای مورد نیاز توسط مربی محترم تربیت بدنی انجام شد. در ضمن تیم همیار ورزش جهت پشتیبانی و همکاری در انتظامات صفوف و ساعتهای تفریح معین شده و شرح وظایف آنها تا انتهای سال تحصیلی مشخص شد.
لازم به توضیح است که در تمامی ایام هفته تربیت بدنی، مدیریت محترم و معلمین گرامی در برنامه ورزش صبحگاهی شرکت داشتند.
با تشکر فراوان ازهمکاری این عزیزان..‌.

11- برگزاری مسابقات ورزشی ویژه هفته تربیت بدنی

فضای سالن ورزشی این هفته رنگ و بوی خاصی داشت.
مقام معظم رهبری:
ورزش یکی از شئون زندگی است.
مسابقه، رقابت، هیجان، همدلی و اتحاد بین دختران ورزشکار وصف ناشدنی است. مسابقات ورزشی بین کلاسی و بین پایه ای در رشته های مختلف برگزارشد و مسابقات دوره اول شامل (بازی های گروهی، دوومیدانی ،حیاط پویا و حلقه زنی) و مسابقات دوره دوم شامل (والیبال، بسکتبال، داژبال، دوومیدانی و طناب زنی) می باشد.
این رقابتها نه تنها فضای شاد و مهیجی را بین دانش آموزان ایجادمی کند، بلکه آنها را برای رقابتهای ورزشی بین آموزشگاهی و جام فجر آماده می کند.

12- معرفی نخبه و قهرمان ورزشی درهفته تربیت بدنی

به مناسبت هفته تربیت بدنی از مادر ورزشکار یکی از دانش آموزان تقدیر به عمل آمد.
پیامبراکرم( ص):
تیراندازی کنیدوسوارکاری بیاموزید.
امروزه زنان ورزشکار و با ایمان ما ثابت کردند می توانند همراه با حفظ گوهر عفاف و پاکدامنی پا به عرصه میادین ورزشی گذاشته و در کنار کسب قهرمانی، به درجه پهلوانی نائل شوند. سرکار خانم ملیحه تبادکانی( قهرمان تیراندازی کشور ) و ولی دانش آموز هیواسادات موسوی(قهرمان کونگ فو و دفاع شخصی) جزو ورزشکاران محجبه و ارزشی می باشند که مدالهای قهرمانی بسیاری برای استان و کشور کسب نمودند.
درهفته تربیت بدنی از این بانوی قهرمان ورزشی دعوت بعمل آورده و ضمن ایراد سخن توسط ایشان درصبحگاه ومعرفی ورزش تیراندازی، از زحماتشان توسط مدیریت محترم تقدیر بعمل آمد.

13- اهدای هدایای ورزشی و توصیه های کاربردی به همکاران درهفته تربیت بدنی

در گرامیداشت هفته تربیت بدنی، همکاران پرتلاش و دلسوز آموزشگاه همراهی وصف ناپذیری با واحدتربیت بدنی داشتند.
مقام معظم رهبری:
امربه ورزش امربه معروف است.
حضور حداکثری همکاران در مسابقه ورزشی دارت و حلقه موجب امتنان خاطرما شد. کسب بالاترین امتیازبه ترتیب توسط سرکارخانم محمدیان، سرکارخانم فاطمی، سرکارخانم ایوانیان و سرکار خانم واحدی دررشته دارت و سرکارخانم جلالیان وسرکارخانم آخوندی در رشته حلقه زنی می باشد.مدیریت محترم آموزشگاه از همکاران ورزشکار تقدیر بعمل آوردند.
لازم به توضیح است که درساعت تفریح توصیه های کاربردی و ورزشی جهت پیشگیری از آرتروز و اجرای حرکات اصلاحی جهت همکاران توسط مربیان محترم تربیت بدنی انجام شد.
با تشکر فراوان از تمامی همکاران ورزشکار و ورزش دوست که همیشه باعث دلگرمی واحد تربیت بدنی می باشند.

14- آغاز اجرای تمرینات کششی در تمام کلاسها توسط معلمین پایه در هفته تربیت بدنی

دانش آموزان به همراه معلمین عزیز خود حرکات کششی را در کلاس اجرا می کنند.
امام سجاد( ع):
پروردگارا به من تن سالم وقوت ونیرو دربدن عنایت فرما.
با توجه به افزایش مشکلات ساختار قامتی در دانش آموزان و ریشه یابی آن از دوران کودکی، لازم است مدارس همکاری ویژه ای در جهت کاهش این عیوب داشته باشند. یکی از راههای حفظ سلامت جسمانی، انجام حرکات کششی در پشت نیمکتهای کلاس درس می باشد. باتوصیه مکرر کارشناس بهداشت آموزشگاه “سرکارخانم رحیمیان” و همکاری واحد تربیت بدنی، پوستر تمرینات کششی در تمامی کلاسها نصب و آموزشهای لازم به همکاران داده شد.
با تشکر از همکارانی که هر روزه این تمرینات را در کلاس درس اجرا می کنند.

15- بایگانی فرم های صحت و سلامت ورزشی در هفته تربیت بدنی

فرم های صحت و سلامت ورزشی در هفته تربیت بدنی بایگانی شد.
حضرت علی( ع):
تندرستی گواراترین لذتهاست.
فرم های آگاهی از سلامت جسمانی دانش آموزان یکی از مهمترین منابعی می باشد که ضمن رساندن آگاهی از وضعیت سلامت جسمی فرد، او را جهت تمرینات ویژه و خاص یاری می کند. این فرم ها توسط پزشک معتمد و متخصص و در صورت سلامت کامل توسط ولی قانونی دانش آموز تکمیل می شود. تکمیل نهایی و بایگانی تمامی فرم ها در هفته تربیت بدنی صورت پذیرفت و دانش آموزان دارای معافیت پزشکی شناسایی و جهت معرفی به واحد بهداشت آموزشگاه مشخص شدند.
لازم به توضیح است که برای دانش آموزان معاف ورزشی، برنامه های خاصی در نظر گرفته شده است.

16- برپایی ایستگاه سلامتی در سالن ورزشی

اجرای طرح کنترل ساختار قامتی و پیشگیری از اضافه وزن در هفته تربیت بدنی انجام پذیرفت.
پیامبراکرم( ص):
زندگی بدون سلامتی لذت بخش نیست.
امروزه با توجه به رواج زندگی صنعتی و کم تحرکی انسانها، کودکان نیز از این امر مستثنی نبوده و دچار مشکلات ساختار قامتی و اضافه وزن می باشند.
از این رو در هفته تربیت بدنی ایستگاه سلامتی با محوریت کنترل ساختار قامتی و قد و وزن انجام شده و دانش آموزان دچار مشکل جهت ارجاع به مراکز اصلاح ساختار قامتی مشخص شدند. در ضمن با همکاری واحد بهداشت و تربیت بدنی، کنترل وزن نوگلان به صورت جدی انجام شده و توصیه های لازم در خصوص رژیم غذایی مناسب به دانش آموزان ارائه شد.

17- پذیرایی اعضای انجمن از تمام دانش آموزان مدرسه و همکاران

به مناسبت عزاداری پایان ماه صفر اعضای محترم انجمن اولیا و مربیان آموزشگاه از گل های بوستان حسینی پذیرایی به عمل آوردند.
در آستانه شهادت نبی مکرم اسلام و کریم اهل بیت امام حسن مجتبی علیه السلام و امام رضا علیه السلام ، اعضای محترم انجمن اولیاء و مربیان آموزشگاه، بانی پذیرایی عدسی از تمامی همکاران و دانش آموزان شدند.
لازم به ذکر است که این پذیرایی همراه با نوای دلنشین مداحی، توسط همکاران محترم و اولیاء عزیز حاضر در مدرسه توزیع گردید.

18- برگزاری مسابقه اسوه حسنه

دستان هنرمند دختران حسینی نقاشی های زیبایی را خلق می نمایند.
در آستانه سالروز رحلت نبی مکرم اسلام حضرت محمد صلی الله علیه و آله و سلم واحد پرورشی جهت آشنایی بیشتر دانش آموزان یا اخلاق نیکوی ایشان و الگوی حسنه ی برای بشریت، مسابقه ای را تحت عنوان «اسوه حسنه» طراحی نمودند و از دانش آموزان خواستند تا با سوال از اولیای محترمشان یکی از اخلاقهای خوب پیامبر اکرم (ص) را نقاشی کنند و تا روز چهارشنبه ۸ آبان ماه 1398 به معاونین محترم پرورشی تحویل نمایند.

19- برگزاری اردوی کلاسی به مناسبت هفته تربیت بدنی

دختران کلاس دومی اردوی شادی را به همراه تغذیه سالم در سالن ورزشی برگزار نمودند.
مقام معظم رهبری:
انسانی که راه نرود، خم و راست نشود، تکان نخورد، در میدانهای سخت بدن خودش را به کار نیندازد،جسم را معطل گذاشته است.
در آخرین روز از هفته تربیت بدنی، نوگلان پایه های دوم اردوی کلاسی خود را در سالن ورزشی برگزار کردند.در این اردو دختران ورزشکار با انواع بازیهای خانگی و سنتی مختلف آشنا شده و به سوی بازیهای مناسب و هدفمند هدایت شدند. در ضمن بر روی اسباب بازیهای دانش آموزان و نحوه بازی با آنها نیز نظارت کاملی توسط مربی تربیت بدنی انجام شد.
از دیگر برنامه های مهم این اردو، صرف تغذیه سالم می باشد. این برنامه نه تنها حس همکاری و مشارکت و بازیهای گروهی را تقویت می کند، بلکه بر روی تغذیه مناسب دانش آموزان نیز نظارت دارد.

20- برگزاری مسابقه آداب زیارت

گل های بوستان حسینی با ذکر آداب زیارت در مسابقه برگزار شده توسط واحد فرهنگی آموزشگاه شرکت می کنند.
با نام رضا به سینه ها گل بزنید / با اشک به بارگاه او پل بزنید.
فرمود که هر زمان گرفتار شدید / بر دامن ما دست توسل بزنید.
در آستانه شهادت امام رضا علیه السلام و به منظور آشنایی بیشتر دانش آموزان عزیزمان با آداب حضور در حرم مطهر رضوی مسابقه ی آداب زیارت از طرف واحد فرهنگی مدرسه برگزار گردید و دانش آموزان می توانند با نوشتن ۵ آداب زیارت حضرت رضا علیه السلام و تحویل به همکاران واحد پرورشی از امتیازات واحد فرهنگی بهره مند شودند.

 21- نصب پوسترهای بهداشتی با موضوع پیشگیری از مسمومیت با دارو در برد بهداشت

پوسترهایی با موضوع پیشگیری از مسمومیت با دارو در معرض دید گل های گلستان دانش قرار گرفت.
هر ساله یک تا هشت آبان ماه را معاونت غذا و دارو هفته مسمومیت با دارو معرفی کرده است. کودکان پرخطرترین گروه سنی از نظر بروز مسمومیت هستند. در هنگام بیماری کودکان مراقب باشید تا دوز تکراری دارو به وی ندهید. برای پیشگیری از مسمومیت دارویی کودکان داروهای مصرفی را دور از دسترس کودکان نگهداری نمایید.
مربی محترم بهداشت آموزشگاه “سرکار خانم رحیمیان” در همین راستا ضمن آگاهی دادن به دانش آموزان، پوسترهای بهداشتی جذابی را در برد بهداشت و در معرض دید گلهای بوستان حسینی قرار دادند و همچنین مسابقه نقاشی با همین موضوع را در بین آنها برگزار نمودند.

22- برگزاری گروه های آموزشی پایه پنجم

همکاران گرامی پایه پنجم، با نظارت سرکار خانم پوررضایی به گفتگو در خصوص موضوعات آموزشی پرداختند.
در هشتمین روز از آبان ماه 1398، با حضور معلمین گرامی پایه پنجم سرکار خانم ها “الهی، وزیری و پدرام پور” و معاونت محترم آموزشی دوره دوم نشست گروه های آموزشی تشکیل گردید و مباحث ذیل مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت:
– بررسی دانش آموزانی که مشکلات یادگیری دارند
– حل مسائل و مشکلات آموزشی و درسی
– بررسی غیبت دانش آموزان و پیگیری وضعیت تحصیلی آنها

23- بازشدن صندوق ارتباط با مشاور

صندوق ارتباط با مشاور برای اولین بار در سال تحصیلی 99-98 گشوده شد.
صندوق ارتباط با مشاور فرصتی فراهم می آورد تا دانش آموزانی که مشکلات و نگرانی هایی دارند؛ ولی به دلایل متعدد از بیان شفاهی آن ناتوان هستند؛ بتوانند از طریق مکاتبه با مشاوره رابطه برقرار نموده و مشکلات خود را با این واحد، در میان گذاشته و پاسخ مناسب و موثری را دریافت کنند. استفاده از صندوق ارتباط با مشاوره به لحاظ عدم تاکید برحضور دانش آموز و حفظ محرمانه بودن مکاتبه، این فرصت را به دانش آموزان می دهد تا بدون نگرانی از شناخته شدن خود، مسائل و مشکلاتشان را با مشاوره در بیان بگذارد.
در این راستا سرکار خانم اصفهانی ، “مشاور محترم دبستان”، همزمان با 8 آبان ماه 1398، ضمن باز کردن صندوق ارتباط با مشاور برای اولین بار، اقدام به خواندن نامه ها نمودند.

24- برگزاری صبحگاه اختصاصي ویژه سالروز شهادت محمد حسین فهمیده

با شروع هفته بسیج و شهادت حسین فهمیده، مراسم صبحگاه حال و هوای خاصی داشت.
زمانی که خبر شهادت این نوجوان دلیر منتشر می شود امام خمینی در وصف شهید فهمیده می گوید:
رهبر ما آن طفل دوازده ساله ای است که قلب کوچک خود که ارزشش از صد ها زبان و قلم بزرگتر است با نارنجک خود را زیر تانک دشمن انداخت و آن را منهدم کرد و خود نیز شربت شهادت نوشید.
امروز چهار شنبه 8 آبان ماه 1398به مناسبت سالروز شهادت این شهید بزرگوار صبحگاهی اختصاصی ویژه دانش آموزان دوره دوم ابتدایی برگزار گردید. مربی محترم پرورشی آموزشگاه “سرکار خانم آخوندی” ضمن عرض تبریک ماه ربیع‌الاول و آغاز هفته بسیج دانش آموزی، برای گل های بوستان حسینی صحبت کردند و به آینده سازان میهن عزیزمان اعلام داشتند وقت آن رسیده که خود را با شهید محمد حسین فهمیده بسنجیم و ببینیم که آسمانی ها چگونه زندگی می کنند و چگونه به دیدار خداوند خود می شتابند. نوجوانی که در اوج شادابی خود جان خویش را در راه وطن و هموطنانش فدا می کند نشان می دهد که راه شهدا همیشه ادامه دارد و وظیفه ما دانش آموزان این است با حفظ حجاب و خوب درس خواندن راه این بزرگواران را ادامه دهیم.

25- معرفی کتاب “محمد(س) مثل گل بود” در زنگ قرآن

گل های کلاس چهارم در زنگ قرآن با پیامبر نور و رحمت آشنا شدند.
سرکار خانم ضیایی منش “مربی محترم قرآن دوره دوم” ضمن معرفی کتاب “محمد(س) مثل گل بود” رفتارهای خوب پیامبر (ص) را برای دختران گلمان در پایه چهارم همراه با داستان و خاطره آموزش دادند.
با توجه به اینکه در قران از پیامبر مهربانمان به عنوان الگوی حسنه یاد شده است؛ هر یک از دانش اموزان یکی از خصلت های حسنه حضرت محمد (ص) را بیان کردند، رفتارهایی مانند: سلام کردن، مسخره نکردن، نظم، احترام به پدر و مادر …

 26- اولین ورزش صبحگاهی در استقبال از باران پاییزی

گل های بوستان حسینی ورزش صبحگاهی را در کنار دوستانشان جذاب و پر انرژی برگزار کردند.
مقام معظم رهبری:
نگاه اصلی وعمومی من به ورزش این است که همه باید ورزش کنند؛ بزرگ و کوچک، زن ومرد، پیر و جوان.
با توجه به شروع فصل سرما و نزول رحمت الهی از آسمان، نوگلان دوره اول مشتاقانه ورزش صبحگاهی خود را در فضای داخلی آموزشگاه برگزار نموده و ضمن انجام حرکات کششی و پویا، فضای شاد و مهیجی در کنار دوستان خود ایجاد نمودند. لازم به توضیح است که کارشناس محترم بهداشت در کنار ورزش صبحگاهی، توصیه های مفیدی در خصوص بزرگداشت هفته مسمومیت ارائه نمودند.

27- آشنایی دانش آموزان با نکات ایمنی و لوازم آزمایشگاهی

دانش آموزان پایه های چهارم تا ششم، با لوازم آزمایشگاهی آشنا شدند.
با همکاری متصدی محترم آزمایشگاه “سرکار خانم ابراهیمی”، در زنگ آزمایشگاه با نکات ایمنی مربوط به آزمایش و توصیه های مهم مربوط به محیط کار آشنا شدند. همچنین چگونگی استفاده درست و ایمن از وسایل و مواد آزمایشگاه نیز به آنها گفته شد. علاوه بر این برخی از علائم هشدار دهنده برای حفظ سلامت در حین آزمایش را شناختند.

28- بازدید آموزشی از کلاس علوم در دوره دوم

کلاس سرکار خانم الهی میزبان معاونت محترم آموزشی دوره دوم بود.
سرکار خانم پوررضایی در زنگ علوم در کلاس پنجم حضور یافتند. ایشان مشاهده نمودند که تدریس صفحات پایانی درس تغییرات مواد انجام و پرسش کلاسی از دانش آموزان در مورد نوع تغییرات و تفهیم مطالب انجام پذیرفت.
حل پیک و سوالات کمک آموزشی مربوط به درس نیز در ادامه این بازدید آموزشی صورت گرفت.

29- پیام هفته مشاور “افراد موفق”

صبحگاه اولین روز هفته به مشاور محترم دبستان اختصاص یافت.
افراد موفق کارهای متفاوت انجام نمی دهند، بلکه کارها را بگونه ای متفاوت انجام می دهند. یکی از عادات افراد موفق هدایت و پیشروی آنها به سمت رشد و توسعه می باشد. افراد موفق در صورت داشتن یک تجربه ناموفق ناامید نمی‌شوند و در صدد پیدا کردن راه دیگری برای دستیابی به هدف خود می باشد. در واقع از اشتباهات خود درس می گیرند و آن را تکرار نمی‌کنند.
مشاور محترم آموزشگاه “سرکار خانم اصفهانی” در اولین روز از هفته جملات زیبایی در خصوص افراد موفق را در صبحگاه برای دانش آموزان عزیز قرائت نمودند و توضیحات لازم را بیان کردند.

30- آموزش کلمات قرآنی با روشی جذاب

دیوار کلاس ها با کلمات زیبای قرآنی و ترجمه آنها مزین گشت.
طبق برنامه ریزی سرکار خانم ضیایی منش “مربی محترم قرآن دوره دوم” برنامه ای جذاب در پایه ششم اجرا شد و در همین راستا کاردستی زیبایی که روی آن از چهار پنجره رنگی تشکیل شده بود؛ بر روی دیوار کلاس نصب شد و مقرر گردید در هر قسمت از این پنجره کلمات مهم یکی از درس های قرآنی با معنی آن نوشته شود و در معرض دید دانش‌آموزان قرار گرفت تا قرآن آموزان به روش آسان تر معنی آن را فرا بگیرند.
در این تابلو از طلق استفاده شده است و روی آن با ماژیک وایت برد نوشته می‌شود تا هر هفته قابلیت تغییر در آن وجود داشته باشد.

31- انجام آزمایشات حباب سازی و اثرگذاری جنس پارچه در جذب نور

زنگ آزمایشگاه، با هیجان ساخت حباب سپری شد.
دانش آموزان پایه چهارم در زنگ آزمایشگاه با نظارت متصدی محترم آزمایشگاه “سرکار خانم ابراهیمی” با حضور در حیاط مدرسه و با استفاده از اشکال مختلف سیم مفتولی حبابهای گرد و کروی درست کردند و زنگ جذابی را سپری نمودند. همچنین با انجام آزمایش نشان دادند که پارچه سیاه نور بیشتری را به خود جذب می کند.

32- برگزاری امتحان قرآنی دانش آموز محور (عصر جدید در کلاس قرآن)

امتحان قرآن در کلاس های پنجم و ششم به روش بسیار جذاب و شاد برگزار شد.
با هدف فراگیری بهتر دانش‌آموزان و تکرار و تمرین بیشتر توسط خود قرآن آموزان برنامه امتحان قرآنی مهرماه به صورت شفاهی برگزار گردید. 4 نفر از دانش آموزان که با استفاده از کارت های شماره دار انتخاب شدند به عنوان داور مسابقه در میز جداگانه نشستند و ۴ کارت به عنوان “پیام قرانی – ترجمه کلمات – قرائت قرآن و احادیث” در اختیار قرآن آموزان قرار گرفت و هر یک از داوران با ۲۵ امتیاز نظر خود را برای داوطلبین اعلام می‌کردند و در مجموع امتیاز همه داوران، نمره کلی قرآن آموز را در امتحان مهرماه مشخص کرد.

33- انجام تمرینات دوستی با توپ

در راستای آموزش پرتاب و دریافت در پایه های دوم، زنگ ورزش جذاب و شاد برگزار گردید.
مقام معظم رهبری:
ایمان، تقوی و پاکدامنی روح ورزش است.
آموزش مهارت رشته های توپی معمولا از دوره دوم دبستان بصورت حرفه ای و پایه ای آموزش داده می شوند. بنابراین لازم است در دوره اول دبستان ضمن فراگیری مهارتهای پایه ای ورزشی، دانش آموزان با رشته های توپی نیز آشنایی پیدا کرده و تمرین های ساده و کاربردی را انجام دهند. فراگیران باید در ابتدا احساس مطلوبی از ابزارهای ورزشی مثل توپ داشته باشند تا به خوبی بتوانند آن را کنترل نموده و بصورت صحیح از آن استفاده کنند. تمرینات دوستی با توپ نه تنها علاقه دانش آموزان را به رشته ورزشی خاص زیاد میکند بلکه باعث می شود آنها در پرتاب و دریافت صحیح دقت نظر داشته و آن را در تمامی رشته های توپی بکار ببندند.

34- به روزرسانی تابلوی تربیت بدنی در هفته ملی سلامت بانوان

تابلوی تربیت بدنی بروز رسانی گردید.
امام خمینی( ره):
من ورزش را برای مرد و زن لازم می دانم.
از نگاه اسلام، ورزش یکی از مفیدترین و سالمترین سرگرمی هایی است که می تواند یاری دهنده انسان در زندگی باشد.همه ساله از ۱۰ آبانماه لغایت ۱۶ آبانماه بعنوان هفته ملی سلامت بانوان ایرانی نامگذاری شده است که شعار امسال( ورزش، شادابی، سلامتی) می باشد.
در همین راستا تابلوی تربیت بدنی با محوریت گرامیداشت این هفته و با ارائه مطالب علمی و ورزشی ویژه همکاران گرامی طراحی و بروز رسانی شد.

35- آموزش اصول ایمنی آتش نشانی توسط بانوان آتش نشان در هفته ملی سلامت بانوان

آموزشگاه میزبان بانوان قهرمان آتش نشان بود.
امام خمینی( ره):
(وقتی قهرمانها، قهرمانهای اسلامی باشند، پشتوانه یک ملت هستند، بازوی یک ملت هستند.)
وقتی شعله در شعله می پیچد، به هیچ چیز نمی اندیشی؛ مگر آن سوی آتش.
زلال دست های مهربانت، راز آرامش لحظه هایی است که شعله ورند و عصیانگر، اگر نباشی.
بزرگمرد!
دست بر شقیقه هایت گذاشته ای و خواب از تو می گریزد. به عقربه های ساعت خیره شده ای و نگاه می کنی آن سوی حادثه هایی را که آرزو می کنی هیچ گاه رخ ندهند.
در هفته ملی سلامت بانوان از بانوان قهرمان آتش نشان دعوت بعمل آمد تا آموزش اصول ایمنی آتش نشانی و ارائه توصیه های مفید و ضروری به دانش آموزان دوره دوم انجام پذیرد و ضمناً از حماسه آفرینی و زحمات این بانوان شجاع قدردانی شود.

36- اطفاء حریق توسط کارشناس بهداشت و کارکنان زحمتکش خدمات

آموزش اطفاء حریق در حضور گل های بوستان دانایی انجام پذیرفت.
پیامبر اکرم( ص):
بدن تو بر تو حقی دارد.
در راستای برنامه های مهیج آموزش و اطفاء حریق توسط بانوان آتش نشان و نظر به استقبال بی نظیر دانش آموزان دوره دوم از این برنامه،کارکنان زحمتکش بهداشت و خدمات آموزشگاه بصورت ویژه آموزش عملی اطفاء حریق را انجام داده و دستورات لازم در خصوص کنترل کپسولهای آتش نشانی و نحوه استفاده از آن را فراگرفتند.
در پایان، دانش آموزان حلقه دوستانه ای را با آتش نشانان تشکیل داده و سوالات خود را درخصوص موارد ایمنی مطرح نمودند.

37- بازدید بانوان آتش نشان از موارد ایمنی آموزشگاه و تقدیر از این قهرمانان

دانش آموزان شاهد حضور بانوان تلاشگر آتش نشان در آموزشگاه بودند.
پیامبراکرم( ص):
بهتر از دارایی فراوان تندرستی است.
بانوان زحمتکش آتش نشانی در هفته ملی سلامت بانوان ضمن اجرای برنامه های آموزشی مفید، از تمامی کلاسها و قسمتهای مختلف آموزشگاه بازدید نموده و موارد ایمنی از جمله کپسولهای آتش نشانی، بخاریها، لوله های گاز و غیره را مورد بررسی قرار داده و توصیه های لازم را ارائه نمودند.
در پایان از زحمات بانوان آتش نشان سرکارخانم توفیقی( مدیر منطقه۲ سازمان آتش نشانی مشهد) و همکاران ایشان سرکار خانم پاک نژاد و سرکار خانم ارزمان زاده تقدیر بعمل آمد.

38- حضور گزارشگر رادیو زیارت در آموزشگاه

آموزشگاه میزبان گزارشگر رادیو زیارت بود.
امروز دو شنبه 13 آبان ماه 1398 و مصادف با روز دانش آموز، گزارشگر محترم رادیو زیارت در آموزشگاه حضور یافتند و جهت برنامه همکلاسی سلام از تعدادی دانش آموزان کلاس ششمی گزارشی در خصوص یادواره کودک و محرم، تکلیف شب و شرکت در مسابقات و احساسشان در صورت برنده شدن تهیه نمودند.

39- اهدای کارت امتیاز قرآنی مزین به عکس شهدا

دختران قرآنی با کارت های امتیاز زیبایی مورد تشویق قرار می گیرند.
با توجه به اینکه در سال تحصیلی جدید هر یک از کلاس های آموزشگاه، با نام یکی از شهدا نامگذاری و جلوه های زیبایی به کلاس ها بخشیده است و با هدف آشنایی بیشتر دانش‌آموزان با شهدای عزیزمان و اخلاق و رفتار آنها و نظر به ایثارگری ها و فداکاری این بزرگواران و برای انس و تشکر و قدردانی از شهدای عزیزمان کارت امتیاز ها به عکس شهدا مزین و طراحی شد تا تقدیم دختران گلمان گردد. انشاء الله بتوانیم راهشان را ادامه دهیم و به وصیت شان که مهمترین آن حفظ حجاب است عمل کنیم.

40- برگزاری ویژه برنامه روز 13 آبان

روز دانش آموز با برگزاری مراسم ویژه ای گرامی داشته شد.
رهبر معظم انقلاب: نوجوان دهه هشتادی که امام، انقلاب و دفاع مقدس را ندیده است، امروز مفاهیم اساسی انقلاب را با همان روشن بینی جوان اول انقلاب، دنبال می کند.
در سیزدهمین روز از آبان ماه که به نام روز دانش آموز و مبارزه با استکبار جهانی نام گذاری شده است، ضمن به صدا در آمدن زنگ استکبار ستیزی، دانش آموزان در حالی که تراکت های ضد استکبار جهانی را در دست داشتند در حیاط مدرسه صف بستند و رئوس برنامه های اجراشده به شرح ذیل اعلام می گردد:
– تلاوت کلام وحی
– اجرای سرود مقدس جمهوری اسلامی ایران
– تبریک مدیریت محترم آموزشگاه به دانش آموزان
– اجرای سرود زیبای میهن من توسط دانش آموزان کلاس سوم یک
– اجرای سرود ایران توسط دانش آموزان کلاس چهارم دو
– سردادن شعارهای ضد استکبار جهانی توسط دانش آموزان پیرو خط امام و رهبری

41- برگزاری مسابقه از قرآن بپرس

مسابقه از قرآن بپرس به همت مربی محترم قرآن آموزشگاه در دوره دوم برگزار می شود.
طبق برنامه ریزی مربی محترم قرآن در دوره دوم “سرکار خانم ضیایی منش” مسابقه قرآنی ویژه نوجوانان برگزار می شود و قرآن آموزان عزیز در این برنامه از سلسله مسابقات از قرآن بپرس با موضوع “صبر” در محضر قرآن شرفیاب خواهند شد. سوالات شامل 10 سوال تستی انتخاب شده است. پس از تکمیل، قرآن آموزان عزیز پاسخ خود را تحویل مربی قرآن و بعد از آن برای شرکت در مسابقه علوم قرآنی به حرم ارسال خواهد شد.

42- آزمایش شبیه سازی برخورد شهاب سنگ به زمین با استفاده از مهر و تیله

دانش آموزان پایه ششم در زنگ آزمایشگاه، به منظور بررسی درستی و نادرستی پیش بینی به انجام آزمایش پرداختند.
سرکار خانم ابراهیمی “متصدی محترم آزمایشگاه”، برای انجام آزمایش پیش بینی های دانش آموزان در مورد عوامل گوناگونی که بر روی قطر و عمق گودال های ایجاد شده توسط شهاب سنگ ها، اثر می گذارند، آزمایشی را طراحی و اجرا نمودند.
دانش پژوهان پایه ششم، با استفاده از مهره و تیله و انواع خاکها آزمایشی را انجام دادند و قطر گودال های ایجاد شده توسط مهره را اندازه گرفتند و مشاهدات خود را یادداشت برداری کردند؛ با انجام این آزمایش دانش آموزان با مراحل روش علمی و مفهوم آن بهتر آشنا شدند.


امتیاز شما به این محتوای آموزشی ؟ جمع امتیاز 0/20