گزارش اردیبهشت ماه

گزارشات سال ۱۳۹۸

 1- گلبرگی از باغ زیبای قرآن (جشن قرآن پایه سوم)

نمازخانه دبستان در فضایی نورانی از کلام وحی، میزبان جشن شکرگزاری مهارت روخوانی و روانخوانی قرآن کریم، ویژه پایه سوم بود.
به نام آفریدگاری که انوار کلام و آیات معجزه آسایش ، جان و دل را صفا می بخشد و در پرتو معانی و مضامین قرآن اقدس و مقدسش ، روح و روان ، تابان و رخشان می گردد.
همزمان با اعیاد زیبای شعبان و در آستانه نیمه شعبان جشن شکرگزاری از درگاه خداوند به خاطر یادگیری کامل قرآن در پایه سوم در محیطی معنوی و شاد برپا گردید. با ورود حاملان قرآن و تلاوت کلام الله مجید توسط دانش آموز عزیز قرآنی کوثر دانش مراسم آغاز گردید. در ادامه نوگلان قرآنی به همخوانی سرود زیبای جشن قرآن با اجرای دختر گل قرآنی مهسا ابراهیمی پرداختند. سپس مربی محترم قرآن “سرکار خانم فاطمی” اشعار زیبایی با موضوع قصه های های قرآنی، مفاهیم قرآن و دانستنی های قرآن اجرا نمودند. گل های عزیز قرآنی در ادامه از سخنان مدیریت محترم آموزشگاه و معاون گرامی پرورشی بهره بردند.
این مراسم با اجرای دکلمه ها و کنفرانس هایی با موضوعات پیام های قرآنی مانند نیکی به پدر و مادر زیباتر گشت. همچنین مولودی های زیبایی در مدح اهل بیت (ع) و میلاد امام زمان (عج) خواندن شد و قرآن آموزان عزیز ضمن دریافت هدایای خود پذیرایی شدند و در انتها برای فرج و ظهور حضرت دعا کردند.

2- معرفی برترین کلاس فروردین ماه در دوره دوم

کلاس برتر فروردین ماه توسط معاون محترم آموزشی دوره دوم معرفی شد.
طبق روال هر ماه در 1 اردیبهشت ماه 1398 و با پایان اولین ماه از فصل بهار، برترین کلاس دوره دوم توسط “سرکار خانم پوررضایی” بر روی برد آموزشی قرار گرفت.
لازم به ذکر است که بهترین کلاس این ماه، کلاس پنجم یک از نظر آموزشی و انضباطی مشخص گردید و سرکار خانم پورضایی ضمن حضور در جمع دانش آموزان، این موفقیت را به این عزیزان تبریک گفتند.

3- برگزاری جلسه انجمن اولیا و مربیان

دفتر مدیریت محترم میزبان نشست انجمن اولیا و مربیان دبستان بود.
در شب ولادت قائم آل محمد (عج)، اعضاء محترم انجمن آموزشگاه گرد هم آمدند و در خصوص برنامه های پیش رو به بحث و تبادل نظر پرداختند .
موارد مورد بحث به شرح ذیل اعلام می گردد:
– مراسم روز معلم و خودداری از جمع آوری هر گونه وجه نقد
– مراسم جشن الفبا
– مراسم جشن ستاره ها
– مسابقات آزمایشگاهی شهدای هسته ای
– نمایشگاه جابر
– اردوی دوره اول و….

4- صبحگاه مشاور در دومین روز از هفته مشاغل

گل های باغ دانایی در مراسم صبحگاه از سخنان مشاور محترم دبستان بهره بردند.
نقش مشاوران « ترسیم طراحی مسیر زندگی تحصیلی شغلی دانش آموزان » می باشد.
همه شغل ها شریف و محترم است و جامعه به همه مشاغل سخت و پر زحمت نیاز دارد، هر شغلی در جامعه مشکلی از مشکلات را حل می کند و در نتیجه هیچ شغلی بهتر یا بدتر از شغل دیگر نیست و باید به همه مشاغل احترام گذاشته شود. در همین راستا مشاور محترم دبستان “سرکار خانم اصفهانی” در مراسم صبحگاه، برای گل های بوستان دانایی این هفته (اول تا هفتم اردیبهشت ماه) را معرفی کردند و روز شمار این هفته را برای دانش آموزان معرفی و بیان نمودند.

5- نصب تراکت های آموزشی به مناسبت هفته معرفی مشاغل

همزمان با آغار هفته مشاغل، برد مشاوره به روز رسانی گشت.
یکی از ارکان و الزامات تحقق هدایت تحصیلی و استعدادیابی دانش آموزان دبستان دخترانه واحد 2 – مشهد، آشنایی آن ها با مهارت ها و مشاغل است. در همین راستا در روز دوشنبه 2 اردیبهشت  ماه 1398، برد مشاوره بروزرسانی شد و تراکت های آموزشی در همین زمینه بر روی آن نصب گردید.

 6- کسب رتبه سوم استان در رشته طناب زنی

بار دیگر دختران ورزشکار دبستان افتخارآفرین شدند.
دختران قهرمان ورزشکار آموزشگاه، در رشته طناب زنی موفق به کسب مقام سوم استان شدند و برگ زرین دیگر را بر دفتر افتخارات دبستان ورق زدند. این مسابقات به میزبانی ناحیه تبادکان برگزار گردید و در این جا لازم است از تلاش این عزیزان و مربیان گرامی تربیت بدنی آموزشگاه تشکر و قدردانی کرده و به مدیریت محترم و اولیای این عزیزان تبریک عرض نماییم.
لازم به ذکر است که مراسم اختتامیه این مسابقات با انجام برنامه های زیبا و حرکات نمایشی پایان یافت.

7- نصب روزشمار هفته سلامت بر روی برد بهداشت آموزشگاه

مربی محترم بهداشت آموزشگاه با تهیه و نصب روز شمار ویژه هفته سلامت ضمن ارائه پیام های بهداشتی، گل های بوستان دانایی را برای به کار بستن این پیام ها در زندگی شان تشویق نمودند.
سلامتی مفهومی است که در شاد زیستن، تعالی فکر و روح، سلامت روان، معنویت مثبت و تن سالم، می یابی و این هدف و آرمان بهداشتی ماست تا مردم کشور با تلاش بی وقفه به آن دست یابند.
در آغازین روزهای هفته سلامت، سرکار خانم رحیمیان، روز شمار هفته سلامت را بر روی برد بهداشت آموزشگاه نصب نمودند.

8- برگزاری اردوی تفریحی ویژه دانش آموزان دوره اول

اردوگاه هویزه واقع در بلوار برونسی میزبان دختران پایه های اول تا سوم بود.
در 3 اردیبهشت ماه 1398 ، طبق هماهنگی های انجام شده، 202 نفر از دانش آموزان دوره اول به همراه آموزگاران عزیز و معاونین گرامی آموزشگاه، از ساعات ابتدایی صبح با حضور در اردوی تفریحی هویزه، ضمن سپری کردن ساعاتی خوش و به یاد ماندنی در کنار دوستانشان ، روز بهاری زیبایی را تجربه کردند.
اردو فرصتی است برای تجربه زندگی گروهی و جمعی و در این فرصت آینده سازان میهن اسلامی در اول صبح در کنار مربیان خود با صرف صبحانه سالم، روز خود را آغاز نمودند. در ادامه گل های باغ حسینی لحظات خاطره انگیزی را در کنار هم سپری نمودند.
از برنامه های فرهنگی این اردو، کارگاه قصه های قرآنی همراه با جوایز و مسابقات ورزشی بود. سپس جهت صرف ناهار به آلاچیق های خود رفتند و در پایان برنامه اردو، با کوله باری از خاطره به مدرسه بازگشتند.

11- پخش کلیپ آموزشی مهارتهای زندگی ویژه ی پایه اول به مناسبت هفته مشاغل

نوگلان آموزشگاه با حضور در نمازخانه به تماشای کلیپ های زیبایی پرداختند.
به منظور آشنایی هرچه بیشتر دانش آموزان در طراحی مسیر زندگی تحصیلی-شغلی و آشنایی با شغل های مختلف، مشاور محترم آموزشگاه “سرکار خانم اصفهانی” در هفته معرفی مشاغل، فیلم آموزشی مهارت های زندگی (انتخاب شغل آینده) را برای نوگلان پایه اول در نمازخانه آموزشگاه پخش نمودند که در این فیلم؛ دانش آموزان با شغل های مختلفی آشنا شدند(دکتر،معلم؛….)و بسیار برای شکوفه های مدرسه جذاب بود و در آخر نتیجه گرفتند “جامعه به همه شغل ها نیاز دارد.”

9- بازی شغل ها در هفته مشاغل

گل های کلاس اول ضمن بازی با شغل های مختلف آشنا شدند.
فواید بازی کردن در رشد کودکان را نمی توان نادیده گرفت. بازی کردن قوه تخیل کودکان را تقویت می کند و باعث می شود که مهارت های اجتماعی آنان ارتقاء یابد و رشد جسمانی کودکان افزایش پیدا کند. به همین منظور در هفته مشاغل، مشاور محترم آموزشگاه “سرکار خانم اصفهانی” در کلاس اول حضور بعمل آورده و بازی شغل ها بصورت پانتومیم اجرا شد، به این صورت که نوگلان عزیز شغل های مورد علاقه خود را برای همکلاسی هایشان به نمایش گذاشتند و دوستانشان با شادی و نشاط فراوان آن شغل ها را حدس زدند.

10- حضور مربی بهداشت آموزشگاه و تعدادی از سفیران بهداشت در جشن سفیران سلامت ناحیه4

سالن اجتماعات کانون رشد میزبان جشن سفیران سلامت ناحیه 4 بود.
با هماهنگی مربی محترم بهداشت آموزشگاه “سرکار خانم رحیمیان” با واحد بهداشت ناحیه4 ، تعدادی از سفیران سلامت آموزشگاه با حضور در جشن سفیران سلامت که به مناسبت هفته سلامت برگزار گردیده بود، به اجرای نمایش هفته سلامت پرداختند؛ که بسیار زیبا اجرا شد و مورد استقبال میهمانان قرار گرفت.

12- هشتمین جلسه گروه های آموزشی پایه پنجم

همکاران گرامی پایه پنجم، با نظارت سرکار خانم پوررضایی به گفتگو در خصوص موضوعات آموزشی پرداختند.
در پنجمین روز از اردیبهشت ماه 1398، با حضور معلمین گرامی پایه پنجم و معاونت محترم آموزشی دوره دوم نشست گروه های آموزشی تشکیل گردید.
در این جلسه در ارتباط با تاریخ و ساعت جلسه اولیا و مربیان، موضوعات مطرح شده در حضور اولیا ومربیان و جشن فارغ التحصیلی دانش آموزان و آخرین آزمون تبار صحبت و در خصوص نکات و موارد مهم بحث و تبادل نظر انجام پذیرفت.

13- برگزاری هشتمین دوره مسابقات آزمایشگاهی (یادواره شهدای هسته ای) ویژه دختران مقطع ابتدایی

مجتمع فرهنگی آموزشی امام حسین (ع) واقع در بلوار شهید برونسی، میزبان برپایی هشتمین دوره مسابقات آزمایشگاهی (یادواره شهدای هسته ای) بود.
در 6 اردیبهشت ماه 1398، هشتمین دوره مسابقات آزمایشگاهی (یادواره شهدای هسته ای) از سوی موسسه فرهنگی آموزشی امام حسین (ع) در بین دختران پایه های چهارم تا ششم از مدارس ابتدایی دخترانه مشهد مقدس و دانش آموزان پایه ششم از 7 شهرستان استان خراسان رضوی برگزار گردید. طبق برنامه ریزی زمانبندی شده دانش آموزان از ساعت 8 صبح ابتدا با ورود به مجتمع کارت ورود به آزمون را دریافت و پس از عبور از زیر قرآن و پذیرایی، وارد اتاق تعویض لباس شدند. در این مکان دانش آموزان ضمن پوشیدن روپوش سفید مسابقات و گرفتن عینک مخصوص، ماسک و دستکش یک بار مصرف، توضیحات تکمیلی در مورد مراحل آنجام مسابقات را از زبان سرکار خانم اکبری “یکی از داوران محترم مسابقات” دریافت نمودند و پس از دریافت پوشه سوالات وارد سالن اصلی برگزاری مسابقات آزمایشگاهی شدند. طبق برنامه ریزی انجام پذیرفته دختران جویای علم باید در سه ایستگاه “فیزیک، شیمی و زیست شناسی” حضور یافته و آزمایشات مشخص شده خود را پاسخ می دادند.
لازم به ذکر است که 10 نفر به عنوان داور در ایستگاه های مشخص شده، از دانش آموزان استقبال و شاهد انجام آزمایشات تعیین شده برای گروه های دو نفره در مدت 10 یا 15 دقیقه بودند که پس از پایان آزمایش نمره هر گروه در آن ایستگاه مشخص و دختران عزیزمان به ایستگاه بعدی هدایت می شدند.
دانش آموزان پس از استقرار در ایستگاه ها و رویت آزمایش مشخص شده، 2 دقیقه فرصت داشتند تا وسایل مورد نیاز خود را در سبدهای تعبیه شده قرار داده و بر روی میز مربوط به گروه خود قرار دهند.
جناب آقای مهجور “ناظر محترم کیفی مسابقات” ضمن اعلام زمان انجام مسابقات مربوط به هر ایستگاه بر روند اجرای مراحل مسابقات نظارت داشتند.
مسابقات دختران عزیزمان در ساعت 11:45 با خروج آخرین گروه از سالن به پایان رسید.

 14- تقدیر از مربی بهداشت آموزشگاه

به مناسبت هفته سلامت از مربی بهداشت مدرسه تقدیر و تشکر شد .
بهداشت بیش از آنکه علم باشد یک عشق است.
عشق توام باهنر؛ هنر پیشگیری. هنرمند که باشی سلامت مردمت عشق می شود و تو عاشق . در کجا سراغ دارید که سلامتی تان را پیگیر باشند و هر آنچه که دارند از آموخته ها و تجربه هایشان را در اختیارتان بگذارند و لبخند نثارتان کنند و با عشق بگویند مراقب سلامتی خودت باش جز در کنار یک بهداشتی.
در هفتمین روز از هفته سلامت، مدیریت محترم آموزشگاه از مربی گرامی بهداشت دبستان “سرکار خانم رحیمیان” تقدیر به عمل آوردند.

15- اجرای سرود و نمایش در هفته سلامت توسط سفیران سلامت

در هفته سلامت و در راستای گرامیداشت این هفته، سفیران سلامت دبستان سرود زیبایی را اجرا نمودند.
سلامتی مفهومی است که در شاد زیستن؛ تعالی فکر و روح و سلامت روان و معنویت مثبت و تن سالم می یابی و این هدف آرمان بهداشتی هاست تا مردم کشور بی وقفه با آن دست یابند.
باهماهنگی مربی محترم بهداشت آموزشگاه “سرکار خانم رحیمیان” در مراسمی که به مناسبت هفته سلامت برگزار گردیده بود؛ سفیران سلامت با اجرای سرود و نمایش هنرنمایی کردند.

16- سرود آشنایی با مشاغل توسط دانش آموزان

در هفته مشاغل گل های دبستان به اجرای نمایش زیبایی پرداختند.
در راستای آشنایی گل های بوستان دانایی با شغل های مختلف با هماهنگی مشاور محترم آموزشگاه “شرکار خانم اصفهانی” طی مراسمی در حیاط دبستان، تعدادی از دانش آموزان برای همکلاسی های خود سرود آشنایی با مشاغل مختلف (دکتر، معلم، باغبان و…..) اجرا کردند که بسیار مورد استقبال دختران باغ دانش قرار گرفت.

17- برگزاری جشن با سوادی ویژه شکوفه های دبستان (جشن الفبا)

به شکرانه یادگیری الفبای فارسی و در هنگامه پایان سال تحصیلی، جشن الفبا در محل حسینیه سیدالشهدا واقع در مجتمع فرهنگی آموزشی امام حسین (ع) برگزار گردید.
روزی كه در باغ مدرسه جوانه زدی.الف قامتت آنقدر ضعیف وشكننده بودكه شاخ وبرگهای علم جرات نمی كردند، روی شانه هایت لانه بسازند.
ولی امروز که نیلوفری زیبا در باغ مدرسه شده ای، امیدوارم که آموخته باشی :
از «الف» ادب را ، از «ب» بندگی را ، از «ص» صداقت را ، از «ن» نظم را و از «خ» خدمت را .
در 7فتمین روز از اردیبهشت ماه 1398، مراسم جشن دانش آموختگی دانش آموزان پایه اول با اجرای مجری محترم صدای جمهوری اسلامی مرکز خراسان رضوی و با طنین نوای خوش کلام الله مجید آغاز گردید، با قیام حاضرین، سرود غرور آفرین ایران عزیز زمزمه شد و دل های عاشقان امام مهربانی ها با تلاوت صلوات خاصه به حرم مطهر رضوی روانه گشت. در ادامه سرکار خانم دژم “مدیریت محترم آموزشگاه” لحظاتی را با میهمانان گرامی به گفتگو پرداختند. سپس هر یک از آموزگاران شکوفه های باغ دانایی متنی زیبا را به گل های عزیز تقدیم نمودند. اجرای چند سرود و دکلمه توسط شکوفه های دبستان، برنامه جشن را زیباتر نمود.
ویژه برنامه جشن با برگزاری چند مسابقه در بین پدران گرامی و دانش آموزان عزیز پیگیری گردید. خاطره زیبای این روز با اهدای لوح تقدیر، جوایز و عکس یادگاری برای همیشه در آلبوم خاطرات نوگلان شکفته ی باغ دانایی، به یادگار ثبت گردید.

18- شرکت در مراسم افتتاحیه ششمین جشنواره پروژه های علمی جابربن حیان

نمایش آثار علمی و تحقیقاتی گل های بوستان حسینی در قالب نمایشگاه جابربن حیان در محل در سالن استاد ترمه چی ومشهدی واقع در ضلع غربی کوهسنگی در ساعت ۹ صبح یکشنبه 8 اردیبهشت ماه 1398، افتتاح گردید.
این مراسم با حضور مسئولین محترم موسسه فرهنگی آموزشی امام حسین (ع)، مدیران گرامی و معاونین محترم مدارس با تلاوت قرآن مجید آغاز شد و سپس مراسم با ارائه دکلمه ای شیرین و طنز توسط دانش آموز پایه اول از دبستان پسرانه ۳ و بیان اهداف طرح جابر از زبان جابربن حیان و ایراد خیر مقدم توسط دبیر محترم دبیرخانه جشنواره جابربن حیان “جناب آقای قربانی پور” ادامه یافت.
همچنین دو سرود بسیار زیبا توسط دختران دبستان دخترانه شماره 2 امام حسین (ع) اجرا شد و در نهایت میهمانان گرامی با حضور در غرفه ها شاهد آثار علمی – تحقیقاتی دختران و پسران مدارس امام حسین (ع) بودند.

19- هدایت تحصیلی ویژه پایه ششم توسط مشاور آموزشگاه

دختران پایه ششم میزبان مشاور گرامی دبستان بودند.
تصمیم گیری درباره انتخاب شغل یکی از مهم ترین و سرنوشت سازترین موضوعات در زندگی فرد به حساب می آید. در همین راستا و به منظور هدایت صحیح دانش آموزان به شاخه ها، رشته های تحصیلی و آماده نمودن آنان برای تحصیلات عالی و ورود به بازار کار مشاور محترم آموزشگاه “سرکار خانم اصفهانی” در کلاس های پایه ششم حضور به عمل آوردند و در این زمینه مطالب مفید و ارزنده ای برای گل های بوستان دانایی بیان نمودند، تا در پایه های بالاتر با آشنایی کامل انتخاب رشته درستی انجام دهند.

20- زنگ نقاشی در هفته مشاغل با حضور مشاور آموزشگاه

گل های کلاس چهارم، شغل آینده خود را در قالب نقاشی به تصویر در آوردند.
به مناسبت هفته مشاغل، مشاور محترم آموزشگاه “سرکار خانم اصفهانی” در کلاس چهارم حضور به عمل آوردند و از دانش آموزان خواستند؛ شغل مورد علاقه خود را بر روی کاغذ بکشند که بسیار مورد استقبال گل های عزیز کلاس چهارمی واقع شد و نمایشگاهی از آثار دانش آموزان تشکیل شد و در معرض دید گل های بوستان دانایی قرار گرفت.

21- بازدید دانش آموزان از غرفه جابر در ششمین نمایشگاه جابربن حیان

غرفه دبستان میزبان حضور گرم دانش آموزان بود.
در 9 اردیبهشت ماه 1398 و همزمان با افتتاحیه ششمین نمایشگاه جابربن حیان، غرفه آموزشگاه حاوی 30 اثر برتر دانش آموزی میزبان دانش آموزانی بود که با قدوم سبزشان غرفه دبستان را مزین نمودند.
لازم به ذکر است که طبق هماهنگی های انجام شده توسط کادر اجرایی دبستان، بروشور ها و دفتر انتقادات و پیشنهاداتی طراحی گردید که نظرات سازنده مدیران محترم بر روی آن ثبت شد تا راه گشای فعالیت های علمی آموزشگاه برای سال های آینده باشد.

22- یک روز بیاد ماندنی در کوهسنگی

دختران محقق دوره اول دبستان روز خوشی را در کوهسنگی سپری نمودند.
طی هماهنگی به عمل آمده توسط رابط محترم جابر “سرکار خانم رضوی زاده” با معاون گرامی پرورشی و مدیریت محترم آموزشگاه و در راستای تشویق دانش آموزان شرکت کننده در پروژه علمی جابربن حیان در دوره اول، این عزیزان در روز دوشنبه 9 اردیبهشت ماه 1398 به کوهسنگی رفته و در کنار دوستانشان روز شادی را گذراندند و خاطره خوشی در ذهن دختران عزیزمان به ثبت رسید.

23- دفاعیه دانش آموزان دبستان از پروژه های علمی پژوهشی جابربن حیان

دختران عزیز دبستان، از طرح ارائه شده خود جهت ششمین دوره جشنواره جابر دفاع نمودند.
همزمان با 9 اردیبهشت ماه 1398، در محل برگزاری جلسه دفاعیه طرح های جابربن حیان، دختران عزیزمان به دفاع از سه طرح منتخب دبستان برای ششمین جشنواره علمی جابربن حیان پرداختند.
در این جلسه دفاعیه دانش آموز ستایش زارعی به دفاع از طرح دریچه ای رو به شگفتی، دانش آموز هستی طباطبایی عسگری به دفاع از طرح توربین بادی و هدی نعیمی، پریسا گیلاسی و کیانا قادری توضیحات خود را در مورد طرحشان که سطل جادویی بود؛ در حضور داوران ارائه نمودند.

24- برگزاری جشن نام آوران حسینی

مراسم تجلیل از دختران افتخارآفرین دبستان دخترانه 2 امام حسیبن(ع) با حضور پرشور این عزیزان برگزار شد.
حسینیه سید الشهدا واقع در بولوار برونسی مجتمع فرهنگی آموزشی امام حسین علیه السلام، میزبان تقدیر از دانش آموز نام آور در عرصه های علمی، آموزشی، اخلاقی، فرهنگی، هنری، رزشی و قرآنی بود.
این مراسم با حضور گرم اولیا و گل های بوستان دانایی برگزار و از ساعت 17 الی 19:30 به طول انجامید و موجبات شادی و شعف مدعوین محترم را فراهم نمود.
ویژه برنامه با نماهنگ دلنشینی توسط گروه حاملان کلام وحی و همخوانی زیبای قرآن مجید آغاز گردید و حاضرین به احترام سرود جمهوری اسلامی ایران قیام نمودند و سپس صلوات خاصه امام رضا (ع) زمزمه گردید. سپس دو سرود بسیار زیبا توسط گروه سرود دبستان که موفق به کسب مقام اول ناحیه 4 آموزش و پرورش شده بودند؛ اجرا گردید. در ادامه در راستای بزرگداشت مقام معلم، همکاران عزیز بر روی سن حاضر و از دست مدیریت محترم و اعضای گرامی انجمن شاخه گلی را دریافت نمودند. همچنین نماهنگی به همت سرکار خانم ضیایی منش توسط 4 نفر از دختران پایه ششم به نمایش در آمد.
لازم به ذکر است که دانش آموزان برتر در خلال برنامه ها به تفکیک پایه ، معرفی و لوح تقدیر و هدیه ای به رسم یادبود دریافت نمودند.

25- خداحافظ دوران خوش ابتدایی (برگزاری جشن فارغ التحصیلی)

مراسم جشن فارغ التحصیلی گل های باغ دانایی در پایه ششم برگزار گردید.
بار دیگر به مدد توفیق و تایید الهی ، گروهی از پروانگان سبکبال بزم علم و دانش و مرغان خداجوی وادی عشق و بینش ; در آستانه ی طلیعه ی دلپذیر فراغت از تحصیل، در 10 اردیبهشت ماه 1398 گرد هم آمدند تا خاطره پایان دوران ابتدایی خود را جشن بگیرند. این مراسم با اجرای دو سرود زیبا و دکلمه ای دلنشینی در وصف دوران خوش ابتدایی پیگیری شد.
مراسم با تقدیر از سفیران علم و دانش در پایه ششم و با اهدای لوح تقدیر و جوایز به فارغ التحصیلان آموزشگاه ادامه پیدا کرد و با پخش سرود سلام آخر این ویژه برنامه خاتمه یافت.

26- بازدید اولیا از نمایشگاه جابر

غرفه دبستان در ششمین جشنواره علمی جابربن حیان میزبان اولیای گرامی بود.
همزمان با 10 اردیبهشت ماه 1398، در سومین روز از برپایی نمایشگاه جابربن حیان که از سوی موسسه فرهنگی آموزشی امام حسین علیه السلام در محل کوهسنگی برگزار گردیده بود؛ مادران عزیز از غرفه ها بازدید به عمل آوردند و سرکار خانم رضوی زاده “رابط محترم جابر آموزشگاه” میزبان این بزرگواران در غرفه دبستان شامل 30 اثر علمی – تحقیقی بودند.
لازم به ذکر است که علاوه بر اولیای گرامی در این روز ، دانش آموزان دبستان دخترانه شماره 2 و پسرانه شماره 2 نیز از این غرفه بازدید به عمل آوردند.

27- آماده سازی فضای آموزشگاه در آستانه روز معلم

در هنگامه فرارسیدن روز معلم، با همکاری واحد پرورشی دبستان و مربی محترم هنر، فضاسازی آموزشگاه به زیباترین صورت در حال انجام است.
تو میراث دار گنجینه های حكمتی. آغاز به سخن كه میكنی ، كلمه ها به پرواز در می آیند و بالا میروند و می پیوندند با كانون هرچه «كلمه طیبه» است. سخن بگو تا چشم ها، از خواب ندانستن بر خیزند ، تا قدم های خشكیده توانی تازه بگیرد ، تا حرفها و گفته ها ، مهمانمان كنند در لحظاتی چند.
به مناسبت هفته بزرگداشت مقام والای معلمین که با نام شهید بزرگ مرد علم و معرفت”شهید مرتضی مطهری” مزین شده است، جای جای آموزشگاه نشانی از ابراز محبت به این آموزگاران عزیز را به خود گرفته است.

28- آموزش درس، همراه با بازی ماهی گیری

گل های کلاس اول سه، با اجرای نمایش زیبایی با خاصیت آهن ربا آشنا شدند.
در فعالیتی خلاقانه در کلاس اول سه که با هماهنگی آموزگار محترم کلاس “سرکار خانم موسوی” انجام پذیرفت؛ دانش آموزان ماهی هایی را درست کردند و به دهان ماهی ها گیره فلزی چسباندند، سپس با چوب ماهی گیری که ته آن آهنربا نصب شده بود، شروع به ماهی گیری کردند و هر کسی که ماهی بیشتری را گرفته بود، برنده این مسابقه اعلام شد.
لازم به ذکر است که بچه ها ضمن بازی یاد گرفتند که آهنربا فلزات را جذب می کنند.

29- بازدید آموزشی از درس علوم – کلاس اول 3

گل های کلاس سرکار خانم موسوی فر، میزبان معاونت محترم آموزشی دوره اول بود.
در بازدید آموزشی از کلاس اول 3 “سرکار خانم موسوی فر” دبستان دخترانه امام حسین(علیه السلام) واحد 2 – مشهد در زنگ علوم بخش آهنربا که توسط سرکار خانم درفشه انجام پذیرفت؛ موارد ذیل مشاهده شد:
– فعال بودن تمامی فراگیران
– تلفیق هنر با علوم
– تلفیق ریاضی با علوم

30- تشرف همکاران عزیز به حرم مطهر رضوی به مناسبت روز معلم

در 12 اردیبهشت ماه 1398، همکاران مدرسه جهت تجدید پیمان با علی ابن موسی الرضا علیه السلام در ابتدای روز به حرم مطهر رضوی رفتند.
همکاران گرامی آموزشگاه به مناسبت روز معلم ضمن تشرف به بارگاه ملکوتی امام رضا (ع) و زیارت امام مهربانی ها از ایشان خواستند تا در اجرای وظیفه خطیر و مقدس معلمی نوگلان باغ حسینی که آینده سازان میهن اسلامی هستند ، ایشان را یاری نمایند و روز خود را با استعانت از این امام بزرگوار آغاز نمودند.

31- استقبال گل های باغ دانایی از همکاران عزیز ویژه روز معلم

به مناسبت گرامیداشت روز معلم، از همکاران عزیز با گل استقبال شد.
هر روز صبح در كنار تخته سياه كه مي ايستي و انگشت اشارتت به سمت خورشيد نشانه مي رود و مي گويي:
«فرزندم! دو راه در پيش داري راهي سپيد، راهي سياه، و من آمده ام تا ياريت كنم كه به سمت پرتگاه تاريكي نلغزي.»
طبق هماهنگی به عمل آمده؛ همکاران گرامی دبستان، پس از زیارت امام مهربانی ها آقا امام رضا (ع)، با استقبال شایان ذکر دانش آموزان در حالی که با در دست داشتن شاخه های گل، منتظر ورود معلم های خود بودند؛ رو به رو شدند و از میان تونل گل گذشتند و با صدای شادی و تبریک دختران عزیز دبستان، وارد بوستان دانایی شدند.
لازم به ذکر است که دانش آموزان مدرسه با همخوانی سرود معلم فروغ جاودانی و سر دادن نواهای شادی ، عشق و علاقه خود را نسبت به آموزگاران خود به نمایش گذاشتند.

32- ویژه برنامه پاسداشت مقام معلم و شادمانی دانش آموزان در این جشن

دانش آموزان آموزشگاه با حضور در جشن روز معلم مراتب قدر دانی و سپاس خود را نسبت به آموزگاران شان اعلام نمودند.
ای معلم تو را سپاس، ای آغاز بی پایان ، ای وجود بی کران ، تو را سپاس .ای والا مقام ،ای فراتر از کلام، تورا سپاس. ای که همچون باران بر کویر خشک اندیشه ام باریدی سپاست می گویم، تو را به اندازه تمام مهربانی هایت سپاس می گویم . این تویی که با دستان پر عطوفتت گلهای علم و ایمان را در گلستان وجود می پرورانی و شهد شیرین دانش را به کام تشنگان می ریزی. پس تو را ای معلم به وسعت نامت سپاس می گویم . همان نامی که چهار حرف بیشتر ندارد ، اما کشیدن هر حرف و صدایش زمانی به وسعت تاریخ نیاز دارد.
در ویژه برنامه ای که به مناسبت روز معلم در آموزشگاه برپا گردیده بود؛ ضمن قرائت اشعار زیبا و دکلمه هایی دلنشین توسط گل های بوستان دانایی، دختران گُل گروه سرود دبستان، دو آهنگ زیبا را اجرا نمودند و عشق و ارادت خود را به آموزگاران عزیزشان به نمایش گذاشتند.
ضمناً دختران گلستان حسینی در جهت گرامیداشت روز معلم با تکرار هم صدای نام آموزگاران عزیزشان محبت خود را به این بزرگواران ابراز نمودند و صدای خنده و شادی از جای جای مدرسه به گوش می رسید و عطر خوش گل فضای آموزشگاه را معطر نمود.
در انتهای این برنامه دانش آموزان عزیز به منظور شرکت در جشن های خصوصی ، راهی کلاس های خود شدند تا به طور ویژه از آموزگار عزیزشان که یک سال تحصیلی را برای رشد علمی و اخلاقی فراگیران تلاش نموده است تقدیر و تشکر نمایند. ضمنا از دانش آموزان در کلاس ها پذیرایی به عمل آمد.

33- تشکر و تقدیر همکاران از مدیریت آموزشگاه

کادر اجرایی آموزشگاه و آموزگاران محترم طی مراسم روز معلم با اهدای هدایایی از زحمات مدیریت محترم”سرکار خانم دژم” تشکر نمودند.
در سپیده دم ازل ان زمان که سازندگی کائنات اغاز می گردید و کتاب تکوین گشوده میشد نخستین کلمه ایی که با قلم تقدیر بر دیباچه قاموس هستی نقش بست واژه ی زیبای استاد بود و سر فصل این کتاب کهن به تعلیم و تربیت اختصاص یافت.
همکاران محترم آموزشگاه به مناسبت روزی که با نام زیبای معلم نام گذاری گردیده، مراتب قدردانی خود را نسبت به مدیریت محترم آموزشگاه اعلام نمودند.

34- قدردانی انجمن اولیاء و مربیان مدرسه از همکاران

آموزشگاه به مناسبت روز بزرگداشت مقام معلم، میزبان اعضای محترم انجمن اولیا و مربیان دبستان بود.
تو را ای معلم به وسعت نامت سپاس می گویم . همان نامی که چهار حرف بیشتر ندارد ، اما کشیدن هر حرف و صدایش زمانی به وسعت تاریخ نیاز دارد.
به مناسبت روز معلم و گرامیداشت مقام عزیزان عرصه تعلیم و تربیت ، رئیس محترم انجمن اولیاء و مربیان مدرسه به نمایندگی از سایر اعضاء، در ویژه برنامه جشن این روز شرکت نموده و از کادر اجرایی و همکاران فوق برنامه آموزشگاه با اهدای هدایایی تقدیر به عمل آوردند.

35- تقدیر مدیریت محترم مدرسه از همکاران

مراسم روز معلم با سپاسگزاری مدیریت محترم آموزشگاه از همکاران عزیز همراه بود.
اوراق زرین تاریخ، تربیت سیمای درخشان مربیان نام آوری چون ابراهیم ، موسی ، عیسی و محمد (ص) ، علی (ع) و فاطمه (س) و زینب (س) را بر خود نقش ابدی زده است. آنان که با پیکار مقدس خویش و با تزکیه و تعلم کاخ بلند پایه ی علم و فضیلت را بنا نهاده و پرچم توحید را برافراشتند.
در ویژه برنامه گرامیداشت مقام معلم ، مدیریت محترم آموزشگاه “سرکار خانم دژم” از همکاران مدرسه با اهدای هدیه ای تقدیر و تشکر نمودند.

 36- اجرای دومین مرحله از طرح فلوراید تراپی در آموزشگاه

در راستای اجرای برنامه «تحول نظام سلامت»، دومین مرحله از طرح فلوراید تراپی در آموزشگاه اجرا شد.
پوسیدگی دندان یکی از شایع‌ترین بیماری‌هایی است که در بین اقشار جامعه با هر نژاد، جنس، سن و رده اجتماعی مشاهده می‌شود. کمتر فردی را در جامعه می‌توان یافت که دندان پوسیده یا ترمیم شده نداشته باشد. فلورایدتراپی یکی از روش‌های مناسب جهت پیشگیری و کاهش پوسیدگی در دندان کودکان است. طی سال‌های اخیر وزارت بهداشت طرح انجام فلورایدتراپی کودکان را در مدارس و کودکستان‌های کشور اجرا کرده است. با «فلوراید» می‌توان از پوسیدگی دندان ها تا 40 درصد جلوگیری کرد. فلوراید در استخوان ها و دندان های در حال رشد کودکان جمع می‌شود و مینای دندان آنها را قبل از پیدایش مقاوم می‌کند.
در همین راستا با هماهنگی مربی محترم بهداشت آموزشگاه “سرکار خانم رحیمیان”، و مرکز بهداشت، دومین مرحله طرح فلوراید تراپی در آموزشگاه توسط مربی گرامی بهداشت دبستان برای کلی پایه ها اجرا گردید.
هر دانش آموز 7 تا 12 ساله به صورت میانگین، 2 دندان پوسیده و کشیده و ترمیم شده دارد که امید است با اجرای این طرح ملی هدفمند، بتوان در مدت شش سال آتی این شاخص را به عدد یک کاهش داد.

37- آشنایی دانش آموزان با استاد شهید مطهری

گل های بوستان حسینی با اسوه دین و دانش استاد شهید مرتضی مطهری بیشتر آشنا شدند.
معلمی عشق است و عاشق می طلبد و معلم سر کلاسِ درس، مشق عشق می کند و با شور و شوق و شعف و با تمام وجود، آموخته ها و اندوخته هایش را به شاگردان انتقال می دهد و چون شمعی می سوزد تا به دیگران حیات بخشد.
در مراسم صبحگاه چهارمین روز هفته گرامیداشت مقام معلم، سرکار خانم آخوندی “مربی محترم پرورشی” درباره علت نامگذاری روز معلم و مقام این استاد عزیز و کتاب مسأله حجاب، صحبت های ارزنده ای را بیان نمودند و دختران باغ حسینی را به مطالعه این کتاب ارزشمند تشویق کردند.

38- توصیه هایی درباره ماه مبارک رمضان

گل های بوستان حسینی در اولین ساعات روز خود از سخنان معاونت گرامی پرورشی دبستان بهره بردند.
رمضان ماه تمرین است … تمرین عشق… تمرین اراده… تمرین گذشتن از خویش برای رسیدن به معشوق…
در مراسم صبحگاه پانزدهمین روز از ماه اردیبهشت 1398 و در آستانه ماه مهمانی خدا، سرکار خانم کریمی “معاونت محترم پرورشی” به دختران باغ حسینی توصیه نمودند تا از فرصت این ماه عزیز استفاده کنند و دعا و ذکرهای این ماه شریف را قرائت نمایند.
هم چنین از نوگلان دوره اول خواستند تا مراعات دوستان روزه دار خود را بنمایند.

39- برگزاری جلسه هم اندیشی ماه مبارک رمضان

دفتر مدیریت میزبان نشست هم اندیشی ماه مبارک رمضان بود.
در آستانه ماه مبارک رمضان و در 15 اردیبهشت ماه 1398، جلسه شورای پرورشی در اتاق مدیریت با حضور همکاران گرامی آموزشی و پرورشی و با نظارت مدیریت محترم دبستان “سرکار خانم دژم” تشکیل شد و در خصوص برنامه های ماه مبارک رمضان هم اندیشی گردید و نقطه نظرات مربوطه مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

40- غبارروبی نمازخانه مدرسه در هفته تکریم و غبارروبی مساجد

در آستانه ماه مبارک رمضان، نمازخانه دبستان غبارروبی شد.
بوی رمضان می آید؛ بوی خوش قرآن و شمیم شکوفه های دل انگیز مناجات و رایحه روح بخش بندگی خدا.
در آخرین روز از هفته تکریم و غبارروبی روبی مساجد با همکاری دانش آموزان کلاس چهارم 3 و تحت نظارت مربی محترم قرآن دوره دوم “سرکار خانم ضیائی منش” و با برنامه ریزی همکاران واحد پرورشی ، نمازخانه مدرسه جهت اجرای برنامه های قرآنی ماه مبارک رمضان ابتدا توسط واحد خدمات دبستان جارو شد و سپس توسط دستان کوچک گل های باغ حسینی در کلاس چهارم سه این فضای نورانی غبار روبی گردید.
لازم به ذکر است که دختران باغ حسینی ، ضمن غبار روبی کتاب های قرآن ، نمازخانه را مرتب کردند.

41- آماده سازی جایگاه ویژه حلول ماه مبارک رمضان در سالن ورودی دبستان

حال و هوای ماه میهمانی خدا در فضای آموزشگاه پیچید.
می‌گویند رجب ماه خدا، ‌شعبان ماه پیامبر و رمضان ماه امت پیامبر است، ‌از این رو همه به مهمانی پروردگار دعوت شده‌اند. از لحظه لحظه این جشن عرفانی غافل نشویم.
همزمان با 15 اردیبهشت ماه 1398 و در آستانه حلول ماه مبارک رمضان، به همت همکاران واحد پرورشی ، جایگاه زیبایی در سالن ورودی آموزشگاه آماده شد.

42- توزیع کاربرگ های احکام روزه در بین روزه اولی های مدرسه

کاربرگ ویژه ماه مبارک رمضان، در اختیار نوگلان قرآنی پایه سوم قرار گرفت.
همزمان با آغاز ماه میهمانی خدا، به همت معاونت محترم پرورشی، کاربرگ ویژه احکام روزه توسط مربی گرامی قرآن “سرکار خانم فاطمی” در اختیار دختران عزیز پایه سوم که برای اولین سال طعم اشتیاق بندگی معبود را می چشند، قرار گرفت و سرکار خانم فاطمی توضیحات کاملی در خصوص آداب روزه داری و احکام روزه در ماه مبارک رمضان را بیان کردند.

43- مهارت تقویت تمرکز – کلاس خانم عسگری

دانش آموزان کلاس سوم دو، افزایش تمرکز را تمرین کردند.
کنترل ذهن یک مهارت است. مهارتی که باید از کودکی آموخته شود؛ اگر کودک یاد بگیرد که چگونه ذهن خود را کنترل کند، آنگاه افکار پریشان ذهن را مدیریت می کند و کارآمدی لحظه لحظه زندگی بیشتر می شود.
در همین راستا دانش آموزان کلاس سوم دو “سرکار خانم عسگری” در سومین جلسه تمرین افزایش تمرکز تصاویر را از متن نقاشی که به آن ها داده شده بود، پیدا کردند.
لازم به ذکر است که این کار در محیط کاملاً ساکت، بدون حرف و بدون مشورت صورت پذیرفت.

44- تقدیر از همکاران فرهنگی موسسه فرهنگی آموزشی امام حسین علیه السلام

مدیریت محترم دبستان از همکاران موسسه فرهنگی آموزشی امام حسین (ع) به مناسبت هفته معلم تقدیر و تشکر نمودند.
آنچه مسلم است، اولین معلم بشریت، خود خداوند است که از پس خلق انسان، راه نیکو زیستن را به او آموخت؛ زشتی ها و زیبایی ها را به او نمایاند و چراغ خرد را به دست او داد تا درستی پیشه کند.
در هفته گرامیداشت مقام معلم با حضور مدیریت محترم آموزشگاه “سرکار خانم دژم” و یکی از دانش آموزان به نمایندگی از طرف تمام دانش آموزان مدرسه از کارشناس مسئول مقطع ابتدایی “جناب آقای رستگار” ، جناب آقای پیرایش “کارشناس ارزیاب موسسه” و جناب آقای حبیبیان “رابط موسسه و آموزش و پرورش” تقدیر به عمل آمد.

45- هر کدام جای خود – کلاس سوم دو

تابلوی مهره داران در کلاس سرکار خانم عسگری توسط دانش آموزان تکمیل گردید.
گل های کلاس سرکار خانم عسگری، پس از تدریس درس مهره داران، تصاویر انواع مهره داران را به کلاس آوردند و هر نفر تصویر مورد نظرش را در محل مخصوص در تابلوی کلاس که به گروه های مهره داران اختصاص داشت، چسباند. این فعالیت باعث شد که یادگیری این گروه از جانوران و استثناهایی که در هر گروه وجود داشت؛ برای آن ها ساده شد.

46- اهدای هدیه به روزه اولی های آموزشگاه

گل های کلاس سومی هدایای زیبایی را دریافت نمودند.
در آستانه ماه مبارک رمضان و به منظور تشویق و ترغیب دختران عزیز پایه سوم که امسال برای اولین بار سر سفره مهمانی خدا می نشینند؛ هدایای زیبایی به همراه نامه ای با متن دلنشین زیر به این عزیزان تقدیم شد.
اولین ها خاطره انگیزترین خاطرات هستند؛ چه خاطره دلنشین و زیبایی است که بر سر سفره ای بنشینی که خداوندگارت میزبان آن سفره باشد و فرشتگانش آمین گوهای دعاهای دل پاک تو که نخستین بار بر سر سفره او رسماً دعوت شده ای.
ماهی سرشار از برکت، رحمت و عبادت های پذیرفته شده را بریتان آرزومندیم.

47- بیان نکات مهم مطالعه در ماه مبارک رمضان در صبحگاه از زبان مشاور آموزشگاه

گل های بوستان حسینی در اولین ساعات روز خود از سخنان مشاور محترم دبستان بهره بردند.
“شهر رمضان الذی انزل فیه القران”
در مراسم صبحگاه، مشاور محترم آموزشگاه “سرکار خانم اصفهانی” نکات مهم مطالعه در ماه مبارک رمضان را برای دانش آموزان بیان نمودند که عبارت از:
روزه داری و مطالعه با هم مشکلی ایجاد نمی کنند؛ کافی است شما دانش آموزان ساعت خوابتان را تنظیم کنید. برنامه ریزی دقیق برای این روزها باعث میشود که به خوبی هم مطالعه کرده وهم روزه گرفته؛ حذف خواب شب باعث می شود که میزان تمرکز و دقت دانش آموزان پایین بیاید. با برنامه ریزی صحیح و خواب کافی و تغذیه مناسب می توانید هم روزه بگیرید و هم امتحانات را با موفقیت بگذرانید.

48- برگزاری اولین محفل قرآنی ماه مبارک رمضان

همزمان با اولین روز از ماه رمضان (بهار قرآن)، نوای خوش کلام وحی، بر زبان دختران عزیز دوره دوم جاری گشت.
در نخستین روز از ماه مبارک رمضان ، طبق برنامه ریزی انجام گرفته توسط شورای قرآن مدرسه ، مبنی بر برگزاری محفل قرآنی با حضور یک کلاس به صورت روزانه ، محفل تلاوت اولین جزء قرآن توسط دختران کلاس چهارم سه، معاونین محترم پرورشی و مربی گرامی قرآن دوره دوم “سرکار خانم ضیائی منش” برگزار شد.
در این جلسه در ابتدا معاون محترم پرورشی با بیان احکامی درباره روزه ، عزیزان باغ حسینی را با این احکام آشنا نمودند؛ سپس دختران بوستان حسینی ، با قرائت بخشی از آیات جزء اول ، روز خود را به کلام وحی متبرک کردند و دل و جان دختران گُلمان با نوای ملکوتی قران جلا داده شد.

49- توزیع مجلات رشد دانش آموزی در دوره اول ویژه اردیبهشت و خرداد

دختران دوره دوم مجلات رشد دانش آموزی را دریافت نمودند.
معاونت محترم آموزشی دوره ی دوم “سرکار خانم پوررضایی” ضمن توزیع مجلات رشد، نکاتی در رابطه با نحوه ی مطالعه و آزمون ماهانه مجلات رشد به دانش آموزان ارائه نمودند؛ همچنین تاریخ برگزاری آزمون را 4 شنبه 18 اردیبهشت ماه 1398 اعلام کردند و مقرر گردید؛ پس از مشخص شدن پاسخ های صحیح به قید قرعه به 3 نفر از هر کلاس جوایزی اهدا می گردد.

50- تشکیل هشتمین جلسه گروه های هم اندیشی پایه چهارم

همکاران محترم کلاس چهارمی با حضور معاونت محترم آموزشی دوره دوم نشستی را برگزار کردند.
جلسه گروه های آموزشی پایه چهارم با حضور سرکار خانم ها “پوررضایی، حسینی، آرام و رستگار” برگزار و در خصوص موارد ذیل بحث و تبادل نظر گردید:
– صحبت در خصوص آزمون تبار و بودجه بندی آن که در تاریخ 25 اردیبهشت ماه برگزار می گردد.
– گفتگو در خصوص مسابقه مجلات رشد

51- نشست مشاور آموزشگاه با معاون آموزشی دوره اول

دفتر معاونین میزبان نشستی با موضوعات آموزشی بود.
مشورت یعنی گلچین کردن اندیشه دیگران برای پیشبرد بهتر کارها.
آموزش ابتدائی که پایه و اساس سازندگی بنیادی جامعه است، دوره ایجاد رفتارهای پسندیده و پیشگیری از مشکلات آینده نامیده می شود و هر اقدام پیشگیرانه نتایج ارزنده ای در رفتار دانش آموز در جهت نیل به خودکفایی کشور خواهد داشت.
در همین راستا مشاور محترم دبستان “سرکار خانم اصفهانی” و معاونت گرامی آموزشی دوره اول “سرکار خانم درفشه” نشستی در روز چهارشنبه 18 اردیبهشت ماه 1398، در زمینه پیگیری مشکلات آموزشی و اخلاقی گل های بوستان دانایی، انجام گردید و در جهت حل این مشکلات تصمیمات لازم گرفته شد.

52- اطلاعیه برگزاری آزمون تبار در دوره دوم

بودجه بندی و تاریخ آزمون تبار بر روی برد آموزشی نصب گردید.
همزمان با 18 اردیبهشت ماه 1398، با هدف اطلاع رسانی به دانش آموزان پایه های چهارم تا ششم و داشتن زمان لازم برای مرور و برنامه ریزی، برای شرکت در آزمون تبار که در تاریخ 25 اردیبهشت ماه برگزار می گردد، سرکار خانم پور‌رضایی “معاون محترم آموزشی دوره دوم” موارد امتحانی را جهت یادآوری بر روی برد آموزشی قرار دادند.

53- برگزاری مسابقات مجلات رشد دانش آموزی در دوره دوم

سوالات مسابقات مجلات رشد اردیبهشت و خرداد ماه 1398، بر روی برد آموزشی قرار گرفت.
پس از توزیع مجلات رشد دانش آموزی در پایه های چهارم تا ششم توسط معاونت محترم آموزشی دوره دوم “سرکار خانم پوررضایی” امروز 18 اردیبهشت ماه 1398، سوالات مسابقه مجلات رشد بر روی برد آموزشی قرار گرفت؛ تا دانش آموزان به سوالات پاسخ داده و پس از بررسی جواب ها توسط معاونت محترم، عزیزانی که پاسخ صحیح داده باشند؛ مشخص و پس از قرعه کشی جوایزی به رسم یادبود به آنان اهدا می گردد.

54- اطلاعیه برگزاری آزمون تبار در پایه سوم

در حالی که یک روز بیشتر تا برگزاری تورنمنت علمی تبار باقی نمانده، بودجه بندی آزمون بر روی برد آموزشی نصب گردید.
همزمان با 21 اردیبهشت ماه 1398، سرکار خانم درفشه “معاونت محترم آموزشی دوره اول” با هدف اطلاع رسانی به گل های بوستان دانش در پایه سوم، جهت کسب آمادگی بیشتر در دانش آموزان برای حضور موفق در آزمون تبار تاریخ 25 اردیبهشت ماه، بودجه بندی آزمون را در معرض دید دانش آموزان قرار دادند؛ تا فراگیران ضمن برنامه ریزی مناسب، خود را برای آزمون آماده نمایند.

55- برگزاری گروه های آموزشی پایه سوم

آموزگاران گرامی پایه سوم، با نظارت سرکار خانم درفشه به گفتگو در خصوص موضوعات آموزشی پرداختند.
همزمان با 21 اردیبهشت ماه 1398، گروه های آموزشی پایه سوم با نظارت سرکار خانم درفشه “معاونت محترم آموزشی دوره اول” و با حضور همکاران گرامی کلاس سوم سرکار خانم ها “محمدیان، عسگری و نورانی” برگزار و در خصوص موارد ذیل بحث و تبادل نظر گردید:
– بودجه بندی و نحوه برگزاری آزمون تبار
– نحوه برگزاری مسابقه مجلات رشد
– بررسی مسائل و مشکلات آموزشی دانش آموزان

56- تقدیر از دختران برگزیده هشتمین دوره مسابقات آزمایشگاهی

از نفرات برتر هشتمین دوره مسابقات آزمایشگاهی (یادواره شهدای هسته ای) تقدیر به عمل آمد.
مقام معظم رهبری (مد ظله العالی):
يك ملت، با اقتدار علمى است كه میتواند سخن خود را به گوش همه ى افراد دنيا برساند؛ با اقتدار علمى است كه مى تواند سياست برتر و دست والا را در دنيا حائز شود.
همزمان با 22 اردیبهشت ماه 1398، آموزشگاه میزبان حضور جناب آقای رستگار “مسئول محترم مقطع ابتدایی” بود و در مراسمی با حضور دانش آموزان دوره دوم، از نفرات برگزیده مسابقات آزمایشگاهی که با تلاش و پشتکار خود برگ زرینی را در دفتر افتخارات دبستان ثبت نموده بودند؛ از سوی موسسه فرهنگی آموزشی امام حسین علیه السلام با اهدای لوح تقدیر و کارت هدیه تقدیر شد.
لازم به ذکر است که اسامی این عزیزان به شرح ذیل می باشد:
زهرا کریمی خوشحال – هستی کوه گرد (پایه چهارم) – رتبه دوم در استان
دلارام شایگان فرد – شکیبا جمشیدی (پایه چهارم) – رتبه سوم در استان
هدیه کاشی طرقی – عاطفه نجفی (پایه پنجم) – رتبه اول استان
ثنا کرمی – زهرا قوام سعیدی (پایه پنجم) – رتبه دوم در استان
فاطمه صمدی – آیدا سعادتی پور (پایه ششم)

57- اهدای جوایز به نفرات برتر ششمین جشنواره علمی جابربن حیان

از دختران برگزیده ششمین جشنواره علمی جابربن حیان تقدیر به عمل آمد.
در 22 اردیبهشت ماه 1398، با حضور جناب آقای رستگار “مسئول محترم مقطع ابتدایی”، رابط گرامی جابربن حیان “سرکار خانم رضوی زاده” و معاونین محترم آموزشی در مراسمی با حضور گل های بوستان حسینی و در جهت ایجاد انگیزه و تقدیر از دانش آموزان منتخب ششمین دوره جشنواره علمی جابربن حیان تقدیر به عمل آمد و از سوی موسسه فرهنگی آموزشی امام حسین علیه السلام به رسم یادبود لوح تقدیر و هدیه ای به این عزیزان اهدا گردید.
اسامی این دختران افتخارآفرین به شرح ذیل اعلام می گردد:
هدی نعیمی – پریسا گیلاسی – کیانا قادری – هستی عسگری – ستایش زارع

58- نصب احادیث زیبا در خصوص ماه مبارک رمضان

شمیم خوش احادیث در فضای آموزشگاه پیچید.
کاش در این رمضان لایق دیدار شوم، سحری با نظر لطف تو بیدار شوم، کاش منت بگذاری به سرم مهدی جان، تا که همسفره تو لحظه دیدار شوم.
با حلول ماه مبارک رمضان و به منظور ارتقای سطح حدیث شناسی دانش آموزان به همت همکاران محترم واحد پرورشی، تابلو اعلانات سالن شماره ۲ با نصب احادیث مربوط به ماه مبارک رمضان مزین شد تا دختران باغ حسینی با مطالعه این احادیث ، اجر و پاداش تحمل گرسنگی و تشنگی این ماه را بدانند.

59- نگارش احادیث روزه

احادیث مربوط به روزه توسط گل های کلاس چهارم سه، به رشته تحریر در آمد.
همزمان با 22 اردیبهشت ماه 1398، در ششمین روز از ماه مبارک رمضان ، با برنامه ریزی واحد پرورشی و همکاری مربی محترم خوشنویسی “سرکار خانم مجدزاده” دختران کلاس چهارم ۳، احادیث مربوط به روزه را به خط تحریری و به زیبایی نوشتند.
نگارش این احادیث باعث گسترش فرهنگ نماز و روزه و تشویق عزیزانمان برای روزه گرفتن می باشد.
لازم به ذکر است که از آثار همه دانش آموزان به زودی نمایشگاهی آماده و برپا می گردد.

 60- جلسه هم اندیشی معاونین آموزشی دوره اول و دوم

نشستی آموزشی در دفتر معاونین گرامی آموزشی برگزار گردید.
همزمان با 23 اردیبهشت ماه 1398، در دفتر معاونین جلسه هم اندیشی توسط سرکار خانم ها “پوررضایی و درفشه” در خصوص موارد ذیل برگزار گردید:
– نحوه برگزاری آزمون های تبار ویژه دانش آموزان سوم تا ششم
– بررسی دفاتر شاخص توسط معاونین
– اطلاع رسانی آزمون های پایانی کودکان الکترونیک E-Kids پایه چهارم توسط معاونین
– برنامه ریزی در خصوص آخرین جلسه دیدار با اولیا

61- تقدیر از حافظ قرآن کریم

از قرآن آموز عزیزمان در مراسم صبحگاه تقدیر و تشکر، به عمل آمد.
در مراسم صبحگاه هفتمین روز از ماه مبارک رمضان، نوای خوش کلام وحی در فضای آموزشگاه طنین افکن گردید و از دختر عزیز “فاطمه رجب پور” که در طرح حفظ جزء سی قرآن کریم شرکت کرده بود؛ از طرف واحد قرآن ناحیه ۴ با اهداء جایزه تقدیر شد و هدیه خود را از دست مدیریت گرامی دبستان “سرکار خانم دژم” دریافت کرد.

62- برپایی نمایشگاهی از هنرهای ورزشی دانش آموزان دوره اول

دست سازه های زیبای دختران ورزشکار پایه های اول تا سوم، در مرض دید گل های بوستان دانایی قرار گرفت.
در 23 اردیبهشت ماه 1398، با هدف آشنایی گل های گلستان دانش، با رشته های مختلف ورزشی و طی هماهنگی مربی محترم تربیت بدنی، دانش آموزان پایه های اول تا سوم، هنرنمایی کردند و دست سازه های زیبایی از قبیل ماکت، روزنامه دیواری و طرح های متفاوتی را ساخته و به نمایش گذاشتند.

63- تشکیل گروه های آموزشی پایه دوم

دفتر مدیریت میزبان نشستی با حضور آموزگاران گرامی پایه دوم بود.
همزمان با 24 اردیبهشت ماه 1398، گروه های آموزشی پایه دوم با نظارت معاونت محترم آموزشی دوره اول “سرکار خانم درفشه” و با حضور سرکار خانم ها “ذوالفقاری، گلمکانی و داستان” تشکیل گردید و در خصوص مباحث ذیل بحث و تبادل نظر انجام پذیرفت:
– بررسی مسائل و مشکلات آموزشی در کلاس ها
– صحبت در خصوص بودجه بندی دروس
– صحبت پیرامون تمرین و تکرار مطالب درسی
– بررسی کم و کیف ارزشیابی توصیفی

64- برگزای کارگاه علوم – کلاس خانم محمدیان

زنگ علوم به همراه فعالیت دست ورزی در کلاس سرکار خانم محمدیان برگزار شد.
طبق هماهنگی آموزگار محترم کلاس سوم یک دبستان دخترانه واحد 2 – مشهد، دانش آموزان انواع گل ها، ریشه ها و برگ ها را به کلاس آوردند و از نزدیک با مشاهده مستقیم به تفاوت انواع ریشه، برگ و گل پی بردند.
هدف از انجام این فعالیت، ملموس شدن موضوع درس برای دختران عزیز کلاس بود.

65- تلفیق ریاضی و خلاقیت – کلاس سوم یک

زنگ خلاقیت با شور و نشاط در کلاس سرکار خانم محمدیان برگزار شد.
در ساعتی جذاب در کلاس سرکار خانم محمدیان، دانش آموزان دبستان دخترانه واحد 2 – مشهد به وسیله استوانه ها و مخروط هایی که در درس ریاضی درست کرده بودند، کاردستی های خلاقانه و متنوعی را ساختند.
هدف از انجام این فعالیت خلاقانه، درک کاربرد اشکال هندسی در سازه های مختلف بود.

66- برگزاری صبحگاه علمی

شور و هیجان وصف ناپذیری در فضای دبستان پیچید.
در مراسم صبحگاه ۲۴ روز اردیبهشت ماه 1398، طبق هماهنگی انجام پذیرفته، دانش آموز عزیزمان “نازنین محمد باقر زاده” برای دوستان خود مطالب علمی و آموزنده جالبی را بیان نمود که مورد توجه گل های بوستان دانایی قرار گرفت .
بیان مطالب آموزشی و محتوایی در برنامه صبحگاه، یکی از اهداف واحد پرورشی، جهت برگزاری صبحگاه می باشد.

67- برگزاری نمایشگاه نقاشی دختران پایه ششم

دختران عزیز پایه ششم، هنرنمایی نمودند.
همزمان با 24 اردیبهشت ماه 1398، آثار نقاشی گل های بوستان دانایی در پایه ششم، به صورت ژوژمان برگزار گردید.
لازم به ذکر است که به همت مربی محترم هنر “سرکار خانم کیمیایی”، آثار دختران هنرمند پایه ششم با تکنیک های مختلف «آبرنگ، نقطه، خط، موزائیکی و …» در قالب نمایشگاهی در معرض دید گل های گلستان دانش قرار گرفت.

68- شرکت در مسابقات کتابخوانی ناحیه ۴

کانون آیه میزبان مسابقات کتابخوانی ناحیه ۴ آموزش و پرورش بود.
همزمان با 24 اردیبهشت ماه 1398، طبق هماهنگی انجام پذیرفته دانش آموز عزیزمان “آیدا سعادتی پور” در مرحله دوم مسابقات کتابخوانی ناحیه ۴ آموزش و پرورش که در محل کانون آیه برگزار می شد، به نمایندگی از دختران دبستان دخترانه شماره 2 امام حسین علیه السلام شرکت نمود و با برگزیدگان سایر مدارس ابتدایی به رقابت پرداخت.

69- برگزاری محفل قرآنی

نوای خوش کلام خدا، فضای نمازخانه دبستان را عطرآگین نمود.
در هشتمین روز از ماه مبارک رمضان، با حضور تمامی دانش آموزان پایه ششم و آموزگاران محترم و همکاران گرامی پرورشی، محفل تلاوت قرآن کریم در نمازخانه مدرسه برگزار شد.
در ابتدای این برنامه، معاون محترم پرورشی با بیان احکام روزه، عزیزان را با یکی از مسائل مربوط به ماه مبارک رمضان آشنا نمودند. سپس از دختران باغ حسینی خواستند تا بیشتر با قرآن کریم مانوس باشند و از فرصت ماه مبارک رمضان بهره ببرند.
در ادامه تک تک دختران گلمان با تلاوت قرآن کریم، فضای محفل را معطر نمودند و روح و جان خود را با کلام الهی صفا بخشیدند.

 70- اهدا لوح تقدیر به دانش آموزان خالق ۳۰ اثر برتر طرح جابربن حیان

از نفرات برگزیده جشنواره جابربن حیان دبستان تقدیر شد.
به منظور تقدیر از زحمات نوگلان بوستان دانایی وتقویت روحیه پژوهشگری در جویندگان علم شرکت کننده در ششمین جشنواره جابربن حیان به ۳۰ اثر منتخب آموزشگاه که در نمایشگاه برپا شده در محل کوهسنگی شرکت داشتند، از سوی موسسه فرهنگی آموزشی امام حسین علیه السلام لوح تقدیر ارسال و به این عزیزان طی مراسمی اهدا گردید.

71- برگزاری آزمون تبار در پایه سوم

دانش آموزان کلاس سومی، در آزمون تبار دانسته های خود را محک زدند.
همزمان با 25 اردیبهشت ماه 1398، گل های پایه سوم در آزمون هماهنگ تبار شرکت نمودند و به مدت 50 دقیقه رقابتی علمی را در کنار دوستانشان تجربه نمودند.
لازم به ذکر است که آزمون شامل سوالات تستی از دروس ” ریاضی، علوم تجربی، فارسی و نگارش” بود و معاون محترم آموزشی دوره اول “سرکار خانم درفشه”، مدیریت گرامی دبستان و ناظر محترم موسسه، از روند برگزاری آزمون بازدید به عمل آوردند.

72- مسابقه مجازی قرار معنوی

به مناسبت ایام روحانی ماه خدا، مسابقه مجازی قرار معنوی برگزار گردید.
طبق مصوبه شورای فرهنگی پرورشی آموزشگاه و به منظور انس بیشتر دانش آموزان با قرآن کریم و تدبر بیشتر قرآن در ماه مبارک رمضان، مسابقه مجازی قرار معنوی به صورت روزانه برگزار می گردد.
در این مسابقه گل های بوستان دانایی به همراه والدین عزیز خود هر روز رأس ساعت ۱۸ پای برنامه ارزشمند درس‌هایی از قرآن می نشینند و پس از پایان برنامه ، در کانال سروش مدرسه سؤالی از محتوای برنامه مطرح می شود که دختران عزیزمان می توانند با پاسخ دهی در کانال در این مسابقه شرکت نمایند .

73- برپایی آزمون تبار در دوره دوم

دختران کلاس سومی، دانسته های خود را در قالب آزمون تبار سنجیدند.
همزمان با 25 اردیبهشت ماه 1398، دانش آموزان پایه های چهارم تا ششم از ساعت 9 صبح با سایر دوستانشان از مدارس ابتدایی امام حسین (ع) به رقابت پرداختند. لازم به ذکر است که دختران عزیزمان به سوال تستی از دروس «ریاضی،علوم، فارسی، اجتماعی و هدیه های آسمان» پاسخ دادند.
لازم به ذکر است ناظر محترم موسسه، مدیریت گرامی آموزشگاه و معاونت محترم آموزشی دوره دوم “سرکار خانم پوررضایی” با حضور در کلاس ها بر نحوه برگزاری آزمون نظارت داشتند.

 74- برپایی کارگاه ریاضی- کلاس خانم محمدیان

تدریس آمار و احتمال به صورت جذاب در کلاس سوم یک انجام پذیرفت.
در ساعتی آموزشی، دانش آموزان به وسیله لوازم مورد نیاز که در کیسه ریاضی به همراه داشتند، به یادگیری پرداختند.
در این زنگ جذاب، گل های عزیز کلاس سرکار خانم محمدیان، به وسیله تاس، سکه، مهره های رنگی و صفحه چرخنده، آموزش های متنوعی را به همراه فعالیت دست ورزی تجربه کردند.

75- برگزاری صبحگاه وفات حضرت خدیجه کبری سلام الله علیها

همزمان با سالروزی که در تقویم به نام رحلت بانوی بزرگ اسلام حضرت خدیجه کبری سلام الله علیها نامگذاری گریده است؛ مراسم صبحگاه به نام این بانوی بزرگوار مزین گردید.
سلام بر تو ای شیرین لقای از دست رفته محمد(ص)!
ای چراغ روشن شب های رسالت، کاش هنوز بودی و بقچه محبتت را تا غار حرایِ تنهاییِ رسول، به دوش می کشیدی، تا اوج وفای خود را با پرچم صفای زنانه ات، بر قله کوه های مکه به تماشا بگذاری!
در دهمین روز از ماه مبارک رمضان ، همزمان با سالروز وفات حضرت خدیجه کبری سلام الله علیها و به منظور آشنایی با این الگوی درخشان به ویژه برای دختران و بانوان ، معاون محترم پرورشی درباره این بزرگ زن، گذشت و فداکاری ایشان و نقش ارزشمند ایشان در رسالت نبی مکرم اسلام ، صحبت های ارزنده ای را بیان نمودند.

76- صحبت های مدیریت محترم آموزشگاه در مراسم صبحگاه

مراسم صبحگاه دبستان به حضور مدیریت محترم دبستان مزین گشت.
حضرت خدیجه علیها السلام نخستین زنی بود که به پیامبری حضرت محمد صلی الله علیه و آله ایمان آورد و اولین بانویی بود که همراه امام علی علیه السلام با پیامبر به نماز ایستاد و پیشانی بندگی بر خاک سایید.
در مراسم صبحگاه پنج شنبه ۲۶ اردیبهشت ماه 1398 ، مدیریت محترم آموزشگاه “سرکار خانم دژم” ضمن تسلیت وفات حضرت خدیجه کبری سلام الله علیها ، به بیان نکاتی پرداختند که عبارتند از:
– حضور دانش آموزان تا ۱۳خرداد ماه الزامی است
– دانش آموزان پایه ششم پس از برگزاری امتحانات خود تا پایان ساعت مدرسه در آموزشگاه حضور دارند
– غیبت بدون توجیه دانش آموزان به هیچ وجه قابل توجیه نیست
– لزوم رعایت حال روزه داران و مراعات حرمت روزه توسط دانش آموزانی که مکلف نمی باشند

77- برگزاری کارگاه علوم در کلاس سوم یک

زنگ علوم به همراه فعالیت دست ورزی در کلاس سرکار خانم محمدیان برگزار شد.
در زنگی جذاب، دانش آموزان به وسیله برچسب هایی از حیوانات مختلف را به همراه در کلاس آوردند و روی یک برگه آچار، طبق تدریس انجام پذیرفته، شروع به دسته بندی و طبقه بندی انواع حیوانات کردند و با راهنمایی های آموزگار محترم کلاس “سرکار خانم محمدیان”، حیوانات مختلف را در محل و گروه مخصوص خود قرار دادند.

78- تشکیل نمایشگاه احادیث روزه

نمایشگاه زیبایی از دست نوشته های تحریری دانش آموزان از احادیث روزه برپا گردید.
مسافر پرواز رمضان، پروازت بی‌خطر؛ امیدوارم توشه‌ات فراوان باشد و سهم سوغات ما دعای شب‌های قدرت !
همزمان با 26 اردیبهشت ماه 1398، به همت واحد پرورشی و مربی محترم خوشنویسی “سرکار خانم مجد زاده” ، جهت آشنایی بیشتر دانش آموزان دوره دوم با فلسفه روزه و ثواب آن ، احادیث مربوط به این واجب الهی توسط گل های عزیز به خط تحریری و به زیبایی به نگارش در آمد و به صورت نمایشگاه در معرض دید دختران بوستان دانایی، قرار گرفت.

 79- کتابت قرآن کریم – پایه پنجم

دختران پایه پنجم، کاغذ را به کلام وحی منقش نمودند.
در دهمین روز از ماه مبارک رمضان و به منظور انس و الفت دانش آموزان عزیزمان با قرآن کریم به پیشنهاد همکاران واحد پرورشی و با همکاری سرکار خانم مجد زاده “مربی محترم خوشنویسی”، دانش آموزان پایه پنجم سوره قدر را کتابت نمودند. در ابتدا معاون گرامی پرورشی درباره نزول قرآن و سوره قدر و محتوایی آن برای دختران عزیز صحبت نمودند؛ در ادامه دانش آموزان کلاس پنجم دو و سه، شروع به کتابت سوره قدر به زیبایی نمودند.
لازم است از زحمات و همکاری مربی محترم هنر “مجد زاده” که در ارائه برنامه های فرهنگی، مدرسه را یاری می کنند، نهایت قدردانی را داشته باشیم.

80- طراحی اسم دانش آموزان – پایه ششم

دستان هنرمند دختران پایه ششم، نقوش زیبایی را بر روی کاغذ منتقل نمود.
به منظور افزایش انگیزه و توجه دانش آموزان پایه ششم به انواع خطوط و شناخت آنها، مربی محترم خوشنویسی “سرکار خانم مجدزاده” به آموزش طراحی اسم با انواع خطوط پرداختند.
در پایان هم به عنوان تکلیف نهایی، از دختران کلاس ششمی ها خواستند تا اسم خود را طراحی و آن را تزیین نمایند.
در نهایت نیز نمایشگاهی از این آثار هنری زیبا تشکیل و در معرض دید گل های بوستان دانایی قرار گرفت.

81- برگزاری مسابقه مجلات رشد در دوره اول

دختران دوره اول در مسابقه مجلات رشد دانش آموزی شرکت نمودند.
همزمان با 29 اردیبهشت ماه 1398، مسابقه مجلات رشد اردیبهشت و خرداد ماه، توسط معاونت محترم آموزشی دوره اول “سرکار خانم درفشه”برگزار گردید. ایشان با حضور در کلاس ها و براساس سوالات طراحی شده، آخرین مسابقه مجلات رشد دانش آموزی در پایه های اول تا سوم را برگزار کردند و در پایان پاسخ گل های عزیز توسط معاونت محترم بررسی و تصحیح گردید.

82- گشودن صندوق ارتباط با مشاور

جهت تسهیل پرسش و پاسخ به سوالات گل های بوستان دانش، صندوق ارتباط با مشاور برای آخرین بار در سال تحصیلی گشوده شد.
صندوق ارتباط با مشاور به لحاظ عدم تاکید بر حضور مراجع و حفظ محرمان بودن مکاتبه، این فرصت را به دانش آموزان می دهد تا بدون نگرانی درباره شناخته شدن خود، مسائل و مشکلاتشان را با مشاور در میان بگذارد. با این حال می توان زمینه را برای ایجاد رابطه همدلانه و موثر که در نهایت به رشد و حل مشکلات دانش آموزان منجر می شود، فراهم سازد.
در همین راستا مشاور محترم آموزشگاه “سرکار خانم اصفهانی” در روز شنبه 30 اردیبهشت ماه 1398، برای آخرین بار در سال تحصیلی 1398-1397 صندوق ارتباط با مشاور را گشودند و به نامه های گل های بوستان دانایی پاسخ دادند.

83- پذیرایی از همکاران موسسه فرهنگی آموزشی امام حسین علیه السلام

کام همکاران گرامی موسسه فرهنگی آموزشی امام حسین (ع) در آستانه ولادت امام حسن مجتبی (ع) شیرین گشت.
ميلاد حسن(ع) خسرو دين است امشب / شادي و سرور مؤمنين است امشب.
از يمن قدوم مجتبي(ع) طاعت ما / مقبول خداوند مبين است امشب.
در آستانه ولادت دومین ستاره آسمان امامت و ولایت حضرت امام حسن مجتبی علیه السلام ،با همت همکاران گرامی مدرسه ، بسته بندی های زیبای شکلات تهیه و جهت پذیرایی از همکاران محترم موسسه فرهنگی آموزشی امام حسین علیه السلام ارسال گردید.

84- جمع آوری اقلام غذایی جهت کمک به نیازمندان

بوی مهرورزی در فضای دبستان پیچید.
در جود و کرم دست خدا هست حسن(ع) / دست همه را وقت عطا بست حسن(ع).
نومید نگردد کسی از درگه او / زیرا که کریم اهل بیت است حسن(ع).
در آستانه ولادت حضرت امام حسن مجتبی علیه السلام و به پیروی از سنت حسنه ایشان در دستگیری از نیازمندان با فراخوان آموزشگاه ، اولیاء محترم خیر خواه و نیکوکار مدرسه به ارسال اقلام غذایی ، اقدام نمودند.
لازم به ذکر است که بسته های مورد نیاز شامل ماکارونی ،رب ، تن ماهی ،خرما ،عدس،پنیر و روغن می باشد.

85- آماده سازی پذیرایی جهت ولادت امام حسن مجتبی علیه السلام

بسته بندی های زیبایی به مناسبت ولادت کريم اهل بيت آماده گشت.
با عشق حسن(ع) من به جهان ناز کنم / افطارمو با نام حسن باز کنم. صد شکر که درک شب قدر رمضان / با جشن ولادتش آغاز کنم.
در آستانه ولادت با سعادت حضرت امام حسن مجتبی علیه السلام و به منظور گرامیداشت این ایام ، بسته بندی های شکلات به همت همکاران محترم مدرسه تهیه گردید تا کام گل های بوستان دانایی در روز ولادت دومین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت شیرین گردد.

 86- فضاسازی آموزشگاه به مناسبت ولادت کریم آل طه

در آستانه ولادت کریم سبزپوش آل فاطمه، تنهاترین سردار لشکر حیدر و غریب شهر پیامبر، فضای آموزشگاه به نام این امام همام مزین گردید.
در سالروز ولادت امام حسن مجتبی علیه السلام فضای مدرسه، رنگ و بوی میلاد به خود گرفت و عطر خوش عید نیمه ماه رمضان، فضای دبستان را معطر نمود.
نصب ریسه های رنگی و اشعار زیبا در وصف آن امام همام از جمله تزئینات دبستان در این روز خجسته بود؛ که به همت همکاران محترم واحد پرورشی انجام پذیرفت.

87- تبریک عید نیمه ماه مبارک رمضان

در سالروز میلاد با سعادت امام حسن مجتبی علیه السلام، برنامه صبحگاهی به این مهم اختصاص یافت.
در مراسم صبحگاه امروز 31 اردیبهشت ماه 1398، در ابتدا مدیریت محترم آموزشگاه “سرکار خانم دژم” ضمن تبریک این روز، دختران باغ حسینی را به پیروی از این امام عزیز دعوت نمودند.
در ادامه سرکار خانم آخوندی “معاونت محترم پرورشی” با بیان سوالاتی از گل های بوستان دانایی، این امام همام را به فراگیران بیشتر معرفی کردند.

88- مولودی خوانی ولادت کریم اهل بیت

نوای خوش مولودی خوانی، فضای آموزشگاه را عطرآگین نمود.
او آمده تا نور به شب ها بخشد / روح شرف و عشق به دنيا بخشد.
او آمده تا باور وايمان و صفا / همراه دو صد عاطفه برما بخشد.
او آمده از صلح و محبت بي شك / جاني ز ولا برتن تنها بخشد.
در سالروز ولادت دومین ستاره آسمان ولایت و امامت حضرت امام حسن مجتبی علیه السلام ، مداح اهل بیت “جناب آقای افضلی” با قرائت اشعار زیبایی، فضای شادی را در مراسم صبحگاه ایجاد نمودند و نوای خوش دلدادگی به خاندان عصمت و طهارت در فضای آموزشگاه پیچید.

89- پذیرایی به مناسبت عید نیمه رمضان

بوی خوش عید در فضای دبستان پیچید.
در نیمه ماه رمضان ماه برآمد/سالار کریمان جهان از سفر آمد.
افطار کنید از رطب ذکر حسن جان/چون بر علی و فاطمه زیبا پسر آمد.
در پانزدهمین روز از ماه مبارک رمضان و به مناسبت ولادت با سعادت کریم اهل بیت ،از گل های بوستان دانایی با توزیع بسته بندی شکلات ، جهت افطار، پذیرایی به عمل آمد تا کام این عزیزان در لحظات دلنشین افطار شیرین گردد.

 90- برگزاری نمایشگاه نقاشی دختران پایه ششم

با دستان هنرمند دختران کلاس پنجمی، طرح های زیبایی خلق گردید.
آثار نقاشی گل های بوستان دانایی در پایه پنجم، به صورت ژوژمان برگزار گردید.
لازم به ذکر است که به همت مربی محترم هنر “سرکار خانم کیمیایی”، نقاشی دختران هنرمند پایه پنجم با تکنیک های مختلف «آبرنگ، نقطه، خط، موزائیکی و …» در قالب نمایشگاهی در معرض دید گل های گلستان دانش قرار گرفت.


امتیاز شما به این محتوای آموزشی ؟ جمع امتیاز 0/20