گزارش اسفند و فروردین

گزارشات سال ۱۳۹۹

1- برگزاری چهارمین جلسه آموزش خانواده

کودکان ما نیازی به نابغه شدن ندارند، اما نیاز دارند که بدانند چگونه زندگی کنند، نیاز دارند توانایی هایشان را بشناسند و بتوانند آن ها را بکار گیرند. حقشان است که مطابق شخصیتشان پرورش داده شوند، شاد باشند و از زندگی لذت ببرند.
طبق هماهنگی و برنامه ریزی واحد محترم پرورشی دبستان دخترانه واحد 2 امام حسین علیه السلام، چهارمین نشست آموزش خانواده با حضور استاد محترم جناب آقای کاظمیان با موضوع “سبک زندگی و تربیت فرزندان” برگزار گردید.
در این نشست صمیمانه ضمن ارائه راه حل ها و نکات اساسی برای تربیت فزرندان، جلسه به صورت پرسش و پاسخ ادامه پیدا کرد.
امید است با شرکت فعال و منظم اولیای عزیز، زمینه تحکیم ارتباط خانه و مدرسه فراهم گردد و انگیزه رشد و تعالی فرزندان عزیزمان تقویت شود.

 

2- اهدای جوایز برگزیدگان مسابقات بسکتبال جام فجر توسط دبیرخانه مسابقات
دختران ورزشکار دبستان افتخاری دیگر آفریدند.
مقام معظم رهبری:
ورزش قهرمانی، موتور محرک ورزش همگانی است.
پس از برگزاری پنجمین دوره مسابقات ورزشی جام فجر به میزبانی دبستان دخترانه واحد 3 امام حسین علیه السلام، دانش آموزان ورزشکار پر تلاش تیم بسکتبال دبستان زیر نظر مربیان محترم تربیت بدنی آموزشگاه سرکار خانم ها “کاغذگر و گلشاهی” توانستند حریفان خود را پشت سر بگذارند و بدون شکست مدال طلا و مقام اول رشته بسکتبال پنجمین دوره مسابقات ورزشی جام فجر را کسب نمایند.
سرکار خانم معین درباری “معاونت محترم پرورشی دبیرخانه مسابقات” با حضور در دبستان دخترانه واحد 2 امام حسین علیه السلام مدال طلا و لوح تقدر دختران برگزیده بسکتبالیست دبستان را به آنها اهدا نمودند.
در پایان دانش آموزان در کنار مدیریت محترم عکسی را به یادگار گرفتند تا در آلبوم خاطرات خوش مقطع ابتدایی این عزیزان به یادگار ثبت گردد.

3- اهدای هدیه به مدال آوران مسابقات طناب زنی ناحیه ۴
برگ زرینی بر دفتر افتخارات ورزشی دبستان دخترانه واحد 2 امام حسین علیه السلام رقم خورد.
مقام معظم رهبری:
هر ورزشکار قهرمان ما که در عرصه هایی از عرصه های ورزش حضور پیدا می کند، در واقع ترجمه ای است از احساسات ملی و هویت اسلامی کشور و ملت ما، هر چه در این زمینه ها تلاش کنید، تلاش با ارزشی است.
به همت مربیان محترم تربیت بدنی آموزشگاه سرکار خانم ها “کاغذگر و گلشاهی” و پس از کسب مدال طلا و مقام اول مسابقات طناب زنی در سطح ناحیه 4 آموزش و پرورش و با پشت سر گذاشتن رقیبان سرسخت توسط دانش آموزان ورزشکار دبستان در رشته طناب زنی، امروز 4 اسفند ماه 1398، در مراسمی ویژه، مدیریت محترم دبستان “سرکار خانم دژم” با اهدای هدایایی از تلاش این افتخارآفرینان تقدیر به عمل آوردند.
4- ضد عفونی کردن و نظافت آموزشگاه
جلوگیری از شیوع ویروس کرونا با چند نکته ساده:
1- محیط استراحت‌‌ معتدل و مرطوب باشد.
۲- بدن را معتدل نگه‌داشته و از سرما و گرمای شدید پرهیز کنیم.
۳- برای جلوگیری از خشک شدن بدن غذاهایی نظیر؛ آش آلو، آش کدو، خورشت به و … مصرف نماییم.
۴- مجاری تنفسی را پاک و تمیز نگه‌داشته و تنفسی کامل و صحیح داشته باشیم.
۵- دود کردن اسفند و کندر برای محیط پیرامونی بسیار لازم و ضروری است.
در پی تعطیل مدارس بر اساس تصمیم شورای تامین استان، برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، در این ایام تعطیلی و به منظور ایجاد فضایی پاک و تمیز برای حضور دانش آموزان عزیزمان در بوستان دانایی، امروز سه شنبه 6 اسفند ماه 1398، نیروهای محترم خدمات دبستان دخترانه واحد 2 امام حسین علیه السلام با حضور در آموزشگاه به این امر مهم پرداختند تا مدرسه آماده حضور پر رنگ و پر انرژی دانش آموزان گردد.
لازم به ذکر است که کادر اجرایی دبستان نیز جهت انجام امور اداری در مدرسه حاضر بودند.
دعا و امید ما دیدار سریع تر دانش آموزان عزیزمان در کمال صحت و سلامت است.

5- برگزاری مسابقه زیبای نهج البلاغه در تعطیلات
حضرت علی علیه السلام:
از فرصت ها استفاده کنید چون مانند ابرها می گذرد.
به مناسبت ولادت با سعادت امیر المومنین حضرت علی علیه السلام و بزرگذاشت مقام پدر، مسابقه ای از حکمت های کوتاه نهج البلاغه برای دختران عزیز پایه ششم برگزار گردید.
طبق برنامه ریزی انجام پذیرفته توسط مربی محترم قرآن دوره دوم “سرکار خانم ضیائی منش” هر روز دو حکمت زیبا با ذکر شماره حکمت به کانال مدرسه ارسال شد و مقرر گردید که دانش آموزان عزیز با دادن پاسخ صحیح انشاالله در مسابقه شرکت و به رسم یادبود جوایز نفیسی تقدیمشان می شود.
عنوان حکمت ها:
1- حکمت 12: آیین دوست یابی / 2- حکمت 13: استفاده از نعمت ها / 3- حکمت 33: اعتدال در بخشش
4- حکمت 41: راه شناخت عاقل / 5- حکمت 59: ارزش تذکر اشتباهات / 6- حکمت 60: ضرورت کنترل زبان

7- حکمت 71: نشانه کمال عقل / 8- حکمت 87: طلب بخشش / 9- حکمت 81: ارزش انسان ها / 10- حکمت 92: والاترین دانش

6- تقدیر از همکاران واحد پرورشی آموزشگاه
امور تربیتی به منزله شجره طیبه ایست که با اندیشه های شهیدان رجایی و باهنر در مدارس کاشته شد تا دانش آموزان را به ارزش های اسلامی ترغیب کند.
مهم ‌ترین هدف تشکیل نهاد امور تربیتی، دفاع از مرز‌های اعتقادی، حفظ دستاورد های نظام، تبیین ارزش ‌های انقلاب و انتقال مفاهیم آن به نسل‌ های حاضر و آینده است.
زندگی مجال تربیت است و هستی كلاسی است كه همه لحظه ها و صحنه هایش، آموزگار تربیت انسان است.
به مناسبت گرامیداشت روز امور تربیتی، با توجه به تعطیلی مدارس و طبق برنامه ریزی مدیریت محترم آموزشگاه “سرکار خانم دژم”  با حضور کادر اجرایی دبستان (معاونین محترم آموزشی، اجرایی و فناوری) و نماینده محترم آموزگاران، تعدادی از همکاران عزیز و اعضای گرامی دبیرخانه کودک و محترم در فضایی صمیمی تقدیر از معاونت و مربی گرامی پرورشی سرکار خانم ها “کریمی و آخوندی” انجام پدیرفت.
لازم به ذکر است که این مراسم میزبان حضور صمیمانه سرکار خانم دلیری “کارشناس محترم فرهنگی پرورشی خواهران موسسه امام حسین علیه السلام” و سرکار خانم شاملو ” بود.
همچنین در این مراسم از زحمات مسئول فناوری دبستان (به مناسبت روز مهندس) و خدمتگزاران زحمتکش آموزشگاه نیز تقدیر به عمل آمد.

 

7- برگزاری نشست مسئولین فناوری مدارس امام حسین علیه السلام

حسینیه سیدالشهدا علیه السلام میزبان همکاران محترم واحد فناوری مدارس امام حسین علیه السلام بود.
طبق برنامه ریزی انجام پذیرفته و با توجه به ضرورت انعکاس فعالیت مجازی همکاران در زمینه های درسی و آموزشی، نشستی با حضور جانشین محترم مدیر عامل موسسه فرهنگی آموزشی امام حسین علیه السلام و مسئولین گرامی واحد فناوری موسسه جناب آقایان “کلانتری، محمدی افضل و ظهوریان” تشکیل گردید.
این جلسه با طنین کلام الله مجید در فضای حسینیه سید الشهدا آغاز گردید. سپس جانشین محترم مدیرعامل موسسه امام حسین علیه السلام، ضمن عرض خوشامدگویی و خسته نباشید به همکاران فناوری مدارس، گزارش عملکرد تمامی مدارس در زمینه های سایت جدید تبار، آزمون مجازی و سامانه وضعیت تحصیلی مدبر را ارائه نمودند و نکات و موارد مهم را به همکاران تذکر دادند.
همچنین به اولویت اصلی موسسه جهت ارائه بازخورد عملکرد همکاران در کانال اطلاع رسانی سروش و ضرورت ارتباط تنگاتنگ اولیا و معلمین در سایت وضعیت تحصیلی مدبر اشاره شد.

در ادامه در خصوص برگزاری کلاس های آنلاین، سایت ویدئو تبار، استفاده از اپلیکیشن مدرسه شاد و …نکاتی ارائه گردید. این جلسه با پرسش و پاسخ همکاران ادامه پیدا کرد.
سپس جناب آقایان کلانتری و ظهوریان ضمن بیان نکات مهم به پرسش های همکاران پاسخ دادند. همچنین جناب آقای محمدی افضل در خصوص نحوه گذاشتن عکس و کلیپ در سایت تبار و توجه به کلیپ های آموزشی ارسالی مطالبی را ذکر کردند و نکاتی در خصوص سامانه پیامک مدارس نیز بیان شد.


امتیاز شما به این محتوای آموزشی ؟ جمع امتیاز 0/20