گزارش بهمن ماه

گزارشات سال ۱۳۹۷

 1- خبرنگاران کوچک کلاس دوم سه

در کلاس سرکار خانم داستان، دانش آموزان در نقش خبرنگار برنامه ای را اجرا نمودند.
آموزگار محترم کلاس دوم سه (سرکار خانم داستان)، از دانش آموزان خواسته بودند که با دقت به اخبار سراسری گوش کنند و 7 خبر مهم را یادداشت نمایند و به کلاس گزارش دهند.
هدف از این فعالیت آموزشی، افزایش مهارت سخنرانی و سخنوری، افزایش روحیه اعتماد به نفس در گل های کلاس، آشنایی با مشاغل و گسترش دامنه لغات فراگیران و همچنین دانستن آنچه پیرامون ما می گذرد، بود.

2- میزبانی از رزمنده جبهه و جنگ – کلاس خانم آرام

دانش آموزان کلاس چهارم دو، میزبان پدر یکی از گُل های کلاس بودند.
در راستای درس فارسی(فرمانده دلها) و آشنایی بیشتر نسل جوان با دفاع مقدس با هماهنگی آموزگار محترم کلاس چهارم دو “سرکار خانم آرام” از پدر دانش آموز “هلیا بک خوشنویس” دعوت به عمل آمد و این بزرگوار که هم جانباز جنگ تحمیلی بودند و هم رزمنده دفاع مقدس، در مورد جنگ تحمیلی و وظیفه ی دانش آموزان در قبال این بزرگواران صحبت کردند. در پایان گل های عزیز کلاس، به پاس قدردانی از زحمات این بزرگ مرد و دیگر رزمندگان اسلام قیام کردند.

3- آموزش احکام به صورت تصویری در زنگ قرآن

زنگ قرآن با همکاری همیار قرآنی دلنشین تر شد.
در این برنامه که با هماهنگی مربی محترم قرآن در دوره دوم “سرکار خانم ضیائی منش” و با همکاری دانش آموز قرآنی “عطیه موسوی” انجام پذیرفت؛ از کارت های احکام که به عنوان شکلات احکام بسته بندی شده بود؛ استفاده شد. یکی از کارت ها برای قرآن آموزان خوانده می شد و مهمترین عنوان ها مانندحرام؛مستحب؛مکروه؛مباح و… روی تابلو در آن نوشته شده بود و دانش آموزان آن را یادداشت کردند تا در منزل تمرین شود. در ادامه همیار قرآنی (عطیه موسوی) به صورت مسابقه از فراگیران پرسش نمود و به کسانی که بهترین دقت را داشتند و خوب گوش کرده بودند؛ دو کتاب از چهارده معصوم به عنوان جایزه به آن ها تقدیم نمود.

4- مشاوره فردی با دانش آموزان

مشاوره تحصیلی برای دانش آموزان در روزهای حضور مشاور محترم در آموزشگاه انجام می گردد.
“راهنمایی و مشاوره یک جریان یادگیری است”
تعلیم و تربیت، زمانی با موفقیت و صحیح عملی خواهد شد که دانش آموزان اولا ً مشکلات عاطفی که مانع یادگیری است؛ نداشته باشند و ثانیاً هدف و برنامه درسی داشته باشند. در همین راستا مشاوره تحصیلی به دانش آموزان کمک می کند؛ ویژگی ها و استعدادهای خود را بهتر شناخته و به موارد و خصوصیاتی که به آنها توجه نداشته اند و یا میزان توجه به آنها کمتر بوده؛ بیشتر توجه نمایند. لذا به همین منظور در روزهای حضور مشاور گرامی آموزشگاه “سرکار خانم اصفهانی” برنامه ریزی درسی و عملکرد درسی فراگیران را مورد بررسی قرار نموده و راهکارهای لازم داده شد.

 5- بازدید دانش آموزان حجاب برتر از پاتوق کتاب

پاتوق کتاب واقع در زیر گذر پارک ملت وابسته به نهاد رهبری میزبان دختران محجبه بوستان حسینی بود.
حجاب دژ و قلعه ای برای پاسداری از گوهر عفاف است.
در بوستان حجاب، چادر گلبرگ گل عفت و عاطفه است..
چادر، به منزله پرچم است که نشانه حیات اجتماعی اسلام است و مسئولیت و افتخار برافراشته نگهداشتن این پرچم، همچنان بردوش بانوان مؤمن و مسلمان است.
در راستای گسترش فرهنگ حجاب و عفاف و تشویق گل های بوستان دانایی که دارای حجاب برتر می باشند، اردوی تشویقی پاتوق کتاب با حضور تمامی دانش آموزان محجبه پایه اول تا ششم برگزار شد.
این اردو در راستای گسترش فرهنگ کتابخوانی و حجاب و عفاف برگزار گردید.

6- قرائت نماز آیات توسط دانش آموزان

نماز آیات به جماعت اقامه شد.
نماز آیات به واسطه سه مورد واجب می‌شود:
اوّل: کسوف (خورشید گرفتگی.)
دوّم: خسوف (ماه گرفتگی.)
و در این دو مورد هر چند مقدار گرفتگی کم باشد و کسی هم از آن نترسد نماز آیات واجب است.
سوّم: زلزله ـ بنا بر احتیاط واجب ـ اگرچه کسی هم نترسد.
و اما در رعد و برق، و بادهای سیاه و سرخ، و مانند اینها از آیات آسمانی در صورتی که بیشتر مردم بترسند، و همچنین در حوادث زمینی مانند فرو رفتن زمین، و افتادن کوه که موجب ترس اکثر مردم شود ـ بنا بر احتیاط مستحب ـ نماز آیات ترک نشود.
با توجه به واقعه ماه گرفتگی امروز 1 بهمن ماه 1397، امام جماعت محترم آموزشگاه بین دو نماز با توضیح چگونگی قرائت این نماز و زمان خواندن آن ، نماز آیات را اقامه نمودند.

 7- آموزش و نمایش داستان قرآنی

زنگ قرآن با جذابیت و همراه با نمایش برگزار شد.
اگر می خواهید تربیت کنید، قصه بگویید و اگر می خواهیدتربیت شوید؛ قصه بخوانید. در این برنامه زیبا دانش آموز قرآنی “کیمیا شاکری” با هنرمندی خود داستان قارون و حضرت موسی علیه السلام را در قالب نمایش با همکاری دوستانش اجرا کرد و عاقبت کسانی که به خدا و پیامبرش ایمان نیاوردند را به نمایش گذاشتند و هر یک از دانش آموزان با دیالگ هایی که در اختیار داشتند؛ برنامه را اجرا کردند و زنگ شادی را سپری نمودند.

8- برگزاری جلسه همفکری آموزگاران

نمازخانه دبستان میزبان نشستی در قالب شورای آموزگاران بود.
همزمان با 2 بهمن ماه 1397، جلسه همفکری آموزگاران دبستان با موضوع تمرکز و مشکلات کودکان بی دقت و راه حل های پیشنهادی برای آموزش این کودکان به میزبانی همکاران ارجمند پایه پنجم برگزار گردید.
در این جلسه با توجه به مهم ترین سخن و پرسش اولیا مبنی بر این که “فرزندم چیزی را متوجه نمی شود، هیچ مهارتی را به درستی انجام نمی دهد، چه کنم؟” مطابق مطالعات و تحقیقات انجام شده در زمینه تمرکز و علل به وجود آمدن مشکل عدم دقت و توجه در کودک و نوجوان، مطالب و اطلاعات مفید و با ارزش ارائه گردید و به پیشنهاد مدیریت محترم دبستان، مقرر شد که مطالب جلسه به صورت جزوه ای در اختیار اولیای گرامی پایه پنجم و همکاران عزیز قرار گیرد.

9- صحبت مشاور دبستان در جلسه شورای آموزگاران

سرکار خانم اصفهانی در جمع همکاران به بررسی یکی از آسیب های اجتماعی پرداختند.
همزمان با 2 بهمن ماه 1397، مشاور محترم آموزشگاه در نشست شورای آموزگاران در جمع همکاران گرامی در زمینه آسیب های اجتماعی (اعتیاد به فضای مجازی، بازی های کامپیوتری ، اینترنت و …) و در خصوص مضرات آن ها برای کودکان و دانش آموزان نکاتی را بیان نمودند و خاطر نشان کردند که این ها عاملی برای عدم توجه و تمرکز دانش آموزان می باشد و در این خصوص کلیپی را پخش کردند.
ضمناً بازی هایی که برای افزایش توجه و تمرکز دانش آموزان کمک می کند را معرفی نمودند.

10- برگزاری جلسه ستاد دهه فجر

دفتر مدیریت دبستان میزبان نشستی با محوریت دهه فجر بود.
به منظور برنامه ریزی جهت برگزاری چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ، جلسه هم اندیشی ستاد دهه فجر در دفتر مدیر مدرسه برگزار شد.
در این نشست در خصوص برنامه های دهه فجر و چگونگی اجرای برنامه های این دهه و تقارن با ایام فاطمیه، همکاران نظرات و ایده های خود را مطرح و موارد کاربردی تر به تصویب رسید .

11- رقابت دختران دوره دوم در آزمون کتابخوانی

دانش آموزان پایه های چهارم تا ششم دبستان در مسابقه کتابخوانی شرکت نمودند.
همزمان با برگزاری آزمون کتابخوانی به صورت هماهنگ در بین تمام دانش آموزان ناحیه 4 آموزش و پرورش ، در روز سه شنبه 2 بهمن ، ساعت 9 صبح مسابقه کتابخوانی در بین دانش آموزان شرکت کننده برگزار شد.
این مسابقه از کتاب تعیین شده از طرف اداره آموزش و پرورش ناحیه 4 در بین گل های بوستان دانایی دوره دوم برگزار گردید .
لازم به ذکر است که از هر مدرسه 3 نفر برتر به مسابقات ناحیه اعزام می شود.

12- تشکیل جلسه هماهنگی ویژه مسابقات قرآن

نشست هماهنگی جهت مسابقات قرآنی پرتو نور برگزار شد.
همزمان با 3 بهمن ماه 1397 جلسه هماهنگی با دانش آموزان شرکت کننده در مسابقات قرآن پرتو نور در دوره دوم در اتاق سایت مدرسه با حضور معاون گرامی پرورشی و مربی محترم قرآن دوره دوم تشکیل شد. در این جلسه با توجه به بخشنامه ارسالی از طرف دبیر خانه مسابقات پرتو نور و مشخص شدن زمان برگزاری مسابقات ، رهنمود های لازم به گُل های عزیز ارائه شد و از ایشان خواسته شد تا با تمرین و ممارست در فرصت باقی مانده تا مسابقات ، زمینه را برای به دست آوردن نتایج بهتر همچون سنوات قبل رقم زنند .

13- برپایی جلسه هم اندیشی شورای دانش آموزی

اعضای شورای دانش آموزی با معاون محترم پرورشی نشستی در قالب شورای دانش آموزی را برگزار کردند.
در 3 بهمن ماه 1397، با حضور تمام اعضاء شورای دانش آموزی جلسه هم اندیشی برنامه های دهه فجر برپا شد.
در این نشست که با حضور معاون محترم پرورشی و اعضای شورا در اتاق سایت برگزار شد ، درباره برنامه های پیشنهادی اعضا در خصوص دهه فجر بحث و تبادل نظر گردید.

 14- دعوت از کارشناس تغذیه با رویکرد بررسی علل چاقی و اضافه وزن

نمازخانه دبستان میزبان نشستی با محوریت تغذیه سالم بود.
امروز به فکر سلامتی خود باشیم فردا دیر است.
با توجه به اهمیت تغذیه سالم و مشکلات اضافه وزن دانش آموزان با هماهنگی مربی محترم بهداشت دبستان “سرکار خانم رحیمیان” از مهندس تغذیه مرکز بهداشت سجاد دعوت به عمل آوردند تا آموزش های لازم را به والدین عزیز در این خصوص ارائه دهد.
در این جلسه سرکار خانم عرب ضمن آگاهی های لازم در خصوص تغذیه مناسب دانش آموزان به اولیاء از این عزیزان خواستند تا فرزندانشان با مراجعه به مرکز بهداشت سجاد، مورد بررسی و چکاپ قرار گیرند و رژیم های غذایی مناسب را دریافت کنند.
لازم به ذکر است کلیه خدمات مرکز به صورت رایگان انجام می شود. امیدواریم که اولیا از این طرح استقبال نمایند.

15- تشکیل پنجمین جلسه گروه های هم اندیشی پایه چهارم

همکاران محترم کلاس چهارمی با حضور معاونت محترم آموزشی دوره دوم نشستی را برگزار کردند.
همزمان با 4 بهمن ماه 1397، نشست گروه های آموزشی پایه چهارم با حضور سرکار خانم ها “پوررضایی، حسینی، آرام و رستگار” برگزار و در خصوص موارد ذیل بحث و تبادل نظر گردید:
– صحبت در خصوص آزمون تبار و بودجه بندی آن که در تاریخ 28 بهمن ماه برگزار می گردد.
– ارائه برنامه های آموزشی بهمن ماه
در پایان همکاران گرامی در خصوص بازدید های بهمن ماه پایه چهارم با یکدیگر صحبت نمودند.

16- آشنایی با کتاب شاهنامه و هفت خان رستم

شاهنامه خوانی در کلاس دوم سه، انجام پذیرفت.
سرکار خانم داستان “آموزگار محترم کلاس دوم سه”، با تدریس درس فردوسی از دانش آموزان خواستند کتاب شاهنامه را به کلاس بیاورند و هفت خان آن را مطالعه کنند و به دلخواه یکی از داستان های خان ها را تعریف نمایند. هدف گسترش دامنه لغات گل های کلاس، بهبود فرهنگ مطالعه و درست خوانی، گسترش روحیه اعتماد به نفس و درست نویسی کلمات و آشنایی با فرهنگ و ادب ایرانی بود.

17- اجرای برنامه نمایشی قبل از اقامه نماز جماعت

دختران کلاس چهارمی در نمازخانه دبستان شاهد نمایش زیبایی بودند.
در برنامه ای جذاب که با هماهنگی مربی محترم قرآن در دوره دوم “سرکار خانم ضیائی منش” انجام پذیرفت؛ برای اینکه دانش آموزان بهتر جذب نماز شوند و با آداب اقامه نماز و حضور در نماز جماعت آشنا شوند برنامه ای توسط دو نفر از دانش آموزان پایه چهارم “ستایش بیابانی و زهرا غروی” تمرین و اجرا شد و گل های عزیز از این ویژه برنامه استقبال کردند.

18- مزین شدن دیوار دفتر همکاران با کلام وحی

آیاتی از کلام وحی، زینت دهنده دفتر همکاران شد.
قرآن بهار دل ها، چشمه دانش، سرچشمه عدالت و نهر جاری زلال حقیقت است و دوستی با قرآن وسیله ای برای تقرب بندگان به خداست.
همزمان با 4 بهمن ماه 1397، باهمکاری معاونت محترم پرورشی و به همت مربی گرامی قرآن دوره اول “سرکار خانم فاطمی” آیات زیبای کلام وحی با موضوعات «نیکو سخن گفتن، توکل بر خداوند، عدالت در گفتار و …» آماده گردید و بر دیوار دفتر همکاران نقش بست تا معانی عمیق آن روشنی بخش جان باشد.

 19- صبحگاهی با موضوع بانوی مسلمان در حبس (مرضیه هاشمی)

صبحگاه دبستان به ماجرای بانوی مسلمان مرضیه هاشمی اختصاص یافت.
در صبحگاه 6 بهمن ماه 1397، معاون محترم پرورشی ضمن ابراز خوشحالی از آزادی بانوی مسلمان مرضیه هاشمی ، ماجرای زندانی شدن ایشان و خلاصه ای از زندگی این بزرگوار را برای دانش آموزان بیان نمودند و این اتفاق را نشانه ای واضح از رسوایی آمریکای جنایتکار اعلام کردند.
ادعای مهد آزادی و تمدن درباره این کشور و دولت مردانش با ماجرای بانوی مسلمان مرضیه هاشمی نقش بر آب شد.

20- صبحگاه مشاوره ای ویژه دوره اول

نوگلان دوره اول مراسم صبحگاه را با حضور مشاور محترم دبستان برگزار کردند.
برای حفظ یک مکالمه دوستانه، توجه به نقاط مشترک هر دو طرف اهمیتی خاص دارد. این سرنخ ها به کودک و نوجوان کمک می کند تا تمایل بیشتری برای ادامه دوستی و دیدارهای بعدی با هم داشته باشند. مثلا هر دو دوست از یک ویژگی آموزگارشان خوششان بیاید یا هر دو به یک رنگ علاقه مند هستند که این مهارت مربوط به یکی از مهارت های اجتماعی می باشد که کودکان و نوجوانان برای ادامه دوستی و دوست یابی این مهارت اجتماعی را باید آموزش ببینند. در همین راستا مشاور گرامی آموزشگاه “سرکار خانم اصفهانی” در صبحگاه شنبه 6 بهمن ماه 1397، در حضور دانش آموزان دوره اول مطالبی در خصوص این مهارت را بیان نمودند.

21- اهدای جوایز به دختران قرآنی دوره دوم

قرآن آموزان عزیزی که پیشرفت داشتند، مورد تقدیر قرار گرفتند.
طبق هماهنگی مربی محترم قرآن در دوره دوم “سرکار خانم ضیائی منش”، به دختران قرآنی دوره دوم که در درس قرآن پیشرفت داشتند جوایزی اهدا گردید. در این برنامه تشویقی دانش آموزانی که بهترین اخلاق و و ادب را در کلاس داشتند و کارهای ویژه ای انجام دادند (مانند انجام غسل جمعه، دائم الوضو بودن، اقامه نماز شب، کمک به دوستان و اصلاح رفتار )؛ مورد تقدیر قرار گرفتند.

22- ارائه فیلم و انجام فعالیت با موضوع آسمان در شب (زنگ آزمایشگاه)

دانش آموزان پایه چهارم در زنگ آزمایشگاه، با انواع ستاره ها و سیاره ها آشنا شدند.
طبق هماهنگی متصدی محترم آزمایشگاه “سرکار خانم ابراهیمی” گل های کلاس چهارمی با مشاهده فیلم صور فلکی به اشکال مختلفی که ستاره ها در طی شب ایجاد می کنند؛ پی بردند. همچنین دانش آموزان در این رابطه فعالیتی را انجام دادند که نشان دهنده اشکال مختلف ستاره ها می باشد.

23- بازدید مدیریت محترم مدرسه از کلاس های فوق برنامه قرآن

نمازخانه دبستان میزبان دختران قرآنی آموزشگاه بود.
در 6 بهمن ماه 1397، مدیریت گرامی آموزشگاه “سرکار خانم دژم” جهت خدا قوت به مربی محترم قرآن “سرکار خانم ضیائی منش” و دانش آموزان شرکت کننده در مسابقات ، در جمع ایشان حاضر و ضمن عرض خسته نباشید، چند پرسش از موارد آزمون را از این عزیزان داشتند.
ایشان از عزیزان قرآن آموز خواستند تا با تمرین و تکرار در فرصت باقی مانده ، نهایت کوشش را داشته باشند تا بتوانند نتیجه مطلوبی را کسب نمایند.

24- آشنایی با دو حس چشایی و بویایی و ارتباط این دو با هم، در درک و مزه ی غذاها

دختران جویای علم به بررسی حس بویایی و چشایی پرداختند.
دانش آموزان پایه پنجم در زنگ آزمایشگاه زیر نظر متصدی محترم آزمایشگاه “سرکار خانم ابراهیمی” با دو حس چشایی و بویایی و ارتباط آن ها با هم آشنا شدند. برای این منظور آن ها با استفاده از خوراکی هایی که داشتند به انجام این آزمایش پرداختند. دانش آموزان با استفاده از بینی باز و بینی بسته انواع خوراکی ها را مورد آزمایش قرار دادند و نقش حس بویایی و چشایی و ارتباط آن ها با یکدیگر را در درک بو ومزه غذا مورد بررسی قرار دادند.

25- مقایسه قدرت آهن ربایی، آهن رباهای مختلف

دانش آموزان کلاس چهارمی، در زنگ آزمایشگاه قدرت آهن ربایی، آهن رباهای مختلف را با هم مقایسه کردند.
جویندگان علم در پایه چهارم، زیر نظر متصدی محترم آزمایشگاه “سرکار خانم ابراهیمی”، به انجام فعالیت پرداختند؛ بدین صورت که آنها گیره کاغذ را روی صفر خط کش گذاشتند و آهن ربا ها را به تدریج به گیره کاغذ نزدیک کردند و به این نتیجه رسیدند که آهن ربایی که از فاصله بیشتری گیره را جذب می کند، قدرت آهن ربایی آن ها بیشتر است.

26- توصیه های بهداشتی در خصوص پیشگیری از سرطان از زبان مربی بهداشت

دانش آموزان دوره اول در مراسم صبحگاه به توصیه های مربی محترم بهداشت آموزشگاه گوش فرا دادند.
ده راهکار پیشگیری از سرطان
1-ازمصرف دخانیات پرهیز کنید
۲- فعالیت بدنی منظم داشته باشید
۳-وزن خود را در حالت ایده آل نگه دارید
۴- تغذیه سالم داشته باشید
۵-خود را در برابر عفونت ها محافظت کنید
۶-از پوست خود محافظت کنید
۷- درمنزل و محیط کار اصول ایمنی را رعایت کنید
۸-زندگی روانی معنوی سالمی داشته باشید
۹-زندگی اجتماعی سالمی داشته باشید
۱۰- در صورت دارابودن علایم هشداردهنده سرطان به پزشک مراجعه کنید.
به مناسبت هفته مبارزه با سرطان، سرکار خانم رحیمیان “مربی گرامی بهداشت”، در مراسم صبحگاه 7 بهمن ماه 1397، ضمن بیان توضیحاتی در خصوص سرطان، نکات مهمی در مورد پیشگیری از سرطان را برای دانش آموزان ارائه نمودند.

 27- برگزاری اردوی تفریحی ویژه دانش آموزان پایه ششم

اردوگاه هویزه واقع در بلوار برونسی میزبان دختران پایه ششم آموزشگاه بود.
طبق برنامه ریزی انجام شده در 7 بهمن ماه 1397 ، دانش آموزان پایه ششم به همراه آموزگاران محترم و همکاران گرامی پرورشی دبستان، به اردوگاه هویزه رفتند تا روزی شاد را در این فضا تجربه کنند.
در این اردوی تفریحی گل های کلاس ششمی از ساعت 9 الی ۱۱صبح با دوستان خود ساعاتی خوش را به بازی و شادی پرداختند.

 28- برگزاری دومین کارگاه رابطین مشاور مدارس ابتدایی

کانون فرهنگی تربیتی رشد، میزبان نشستی ویژه مشاوران محترم مدارس ابتدایی بود.
با توجه به نقش و اهمیت نشاط و شادابی روانی در شکل گیری شخصیت سالم و متعادل دانش آموزان دوره ابتدایی و توجه جدی به فعالیت های پیشگیرانه با بهره گیری از تخصص رابطین مشاور در جهت فراهم نمودن بستر مناسب به منظور بالندگی و رشد متعادل فراگیران و همچنین تسهیل و تعمیق فعالیت های مشاوره ای در مدارس ابتدایی، دومین کارگاه رابطین مشاور مدارس ابتدایی، در روز یکشنبه 7 بهمن ماه 1397، در محل کانون فرهنگی تربیتی رشد با حضور مشاورین گرمی ناحیه 4 جناب آقایان “شرعی و واقف” تشکیل گردید. جلسه با قرائت کلام وحی آغاز شد و محوریت کارگاه بیشتر به صورت پرسش و پاسخ انجام پذیرفت و مشکلات دانش آموزان مورد بررسی قرار گرفت.

29- آسمان در شب – کلاس خانم رستگار

دانش آموزان کلاس چهارم سه، ضمن انجام نمایش با سیارات منظومه شمسی آشنا شدند.
به خورشید و 8 سیاره ای که به دور آن می چرخد منظومه شمسی می گویند. به کراتی که اطراف خورشید قرار دارند سیاره می گویند. حرکت وضعی سیاره یعنی گردش به دور خود. حرکت انتقالی یعنی گردش در یک مدار بیضی به دور خورشید.
طبق هماهنگی آموزگار محترم کلاس چهارم سه “سرکار خانم رستگار” گل های کلاس با مطالعه ای که در خصوص سیارات داشتند، هر کدام نقش سیارات منظومه شمسی و ماه را در حیاط دبستان اجرا کردند و دانش آموزان در کنار دوستان خود ضمن نمایش، اطلاعات بیشتری در مورد هر سیاره را کسب نمودند.

30- بازدید آموزشی در زنگ اجتماعی از کلاس پنجم

تدریس درس اجتماعی (آشنایی با کشور ترکمنستان) با حضور معاونت محترم آموزشی دوره دوم انجام پذیرفت.
سرکار خانم الهی “آموزگار محترم کلاس پنجم” در زنگ اجتماعی دانش آموزان را با کشورهای همسایه ایران، فرهنگ و آداب و رسوم ، مکان های تفریحی، آب و هوا و ویژگی های جغرافیایی کشور ترکمنستان آشنا نمودند. ضمناً در این بازدید آموزشی سرکار خانم پوررضایی مشاهده نمودند که تصاویر و جاذبه های کشور ترکمنستان توسط دانش آموزان “ساجده شیخ زاده” نمایش داده شد و توضیحات تکمیلی توسط سرکار خانم الهی ارائه گردید.

31- آشنایی با تکثیر گیاهان – کلاس خانم داستان

آموزش قلمه زدن در کلاس دوم سه، انجام پذیرفت.
در راستای آشنایی با روش تکثیر گیاهان، طبق هماهنگی آموزگار محترم کلاس دوم سه “سرکار خانم داستان”، دانش آموزان با آوردن چند گل و یک گلدان با مراحل قلمه زدن گیاهان آشنا شدند. آن ها چند قلمه که از قبل داخل آب قرار داده بودند و ریشه کرده بود، را داخل گلدان و خاک قرار دادند. ضمناً آن ها یاد گرفتند که یکی از راه های تکثیر گیاهان قلمه زدن می باشد؛ همچنین در این آموزش گل های عزیز انواع ریشه ها را شناختند.

32- آشنایی با ساختمان گوش و بخش های مختلف آن

دانش آموزان پایه ی پنجم در زنگ آزمایشگاه با ساختمان گوش و بخش های مختلف آن آشنا شدند.
در زنگ آزمایشگاه و در جهت آشنایی دختران جویای علم با ساختار گوش، متصدی محترم آزمایشگاه “سرکار خانم ابراهیمی” با نشان دادن مولاژ گوش به دانش آموزان ، آن ها را با قسمت های مختلف گوش آشنا کردند و نقش هر یک از بخش های تشکیل دهنده آن در شنیدن را مورد بررسی قرار دادند. در انتها به بررسی نکات ایمنی راجع به حفظ و مراقبت از گوش پرداختند.

33- تبریک به متولدین بهمن ماه در دوره اول

معاونت محترم آموزشی دوره اول با حضور در کلاس ها، به متولدین بهمن ماه تبریک گفتند.
همزمان با 8 بهمن ماه 1397، سرکار خانم درفشه با حضور در کلاس ها، به متولدین بهمن ماه تبریک گفته و برای این عزیزان آرزوی سلامتی، سربلندی و موفقیت در تمامی مراحل زندگی را داشتند. همچنین این نوگلان را مورد تشویق قرار دادند. ضمناً اسامی این عزیزان را بر روی برد آموزشی نصب و در معرض دید گل های بوستان حسینی قرار دادند.

34- ساخت قطب نما با استفاده از ظرف آب وسوزن

دانش آموزان پایه چهارم در زنگ آزمایشگاه با انجام فعالیتی قطب های آهن ربا را نامگذاری کردند.
طبق هماهنگی متصدی محترم آزمایشگاه “سرکار خانم ابراهیمی” ابتدا جویندگان علم در پایه چهارم، شمال و جنوب جغرافیایی کلاس خود را تعیین کردند و روی کاغذ نوشتند. سپس دو دانه ی کروی شکل یونولیت را به دو سر سوزنی متصل و به آرامی روی آب قرار دادند و مشاهده کردند که روی آب شناور می ماند و سوزن در راستای شمال و جنوب قرار می گیرد؛ حتی وقتی آن را حرکت می دهند. پس از آن که از حرکت ایستاد؛ دوباره در راستای شمال – جنوب قرار می گیرد (توجه شود این آزمایش دور از وسایل آهنی انجام شود).
لازم به ذکر است که ظرف آب و سوزن مانند قطب نما عمل می کند و می تواند جهت جغرافیایی را تعیین نماید.

35- معرفی کلاس برتر آموزشگاه در دوره اول

کلاس برتر بهمن ماه در دوره اول مشخص گردید.
همزمان با 8 بهمن ماه 1397، سرکار خانم درفشه “معاونت محترم آموزشی دوره اول” در کلاس دوم سه “سرکار خانم داستان” حضور یافتند و کلاس ایشان را با توجه به قوانین و موارد از قبل تعیین شده، به عنوان کلاس برتر معرفی نمودند و دانش آموزان را مورد تشویق و تمجید قرار دادند. همچنین ضمن عرض خسته نباشید به معلم گرامی کلاس از ایشان قدردانی و تشکر نمودند.

36- آشنایی نوگلان دبستان با موضوع همکاری در کار نیک در قالب داستان

گل های کلاس اولی در قالب داستان با عمل پسندیده همکاری در کار نیک آشنا شدند.
پیامبر گرامی اسلام (ص) فرمودند: خداوند قلبی را که ظرف قرآن باشد عذاب نمی کند. شنیدن آیات موضوعی و کاربردی قرآن کریم همراه با قصه و اجرای نمایش خلاق برای کودکان بسیار جذاب می باشد. نوگلان قرآنی پایه اول با آیه همکاری کردن در کار نیک و پسندیده آشنا شدند. در همین راستا مربی محترم قرآن در دوره اول “سرکار خانم فاطمی”، قصه ای زیبا از داستان های قرآن را برای قرآن آموزان کوچک دبستان بازگو کردند و پس از آن نوگلان عزیز به اجرای نمایش خلاق پرداختند.

37- برگزاری مسابقه مجلات رشد ویژه دوره اول

مسابقه مجلات رشد دانش آموزی، توسط معاونت محترم آموزشی دوره اول برگزار گردید .
در 8 بهمن ماه 1397 طی هماهنگی انجام شده و در پی مطالعه مجلات رشد دانش آموزی، سرکار خانم درفشه با حضور در کلاس های دوره اول، طبق سوالات طراحی شده ، آزمون مجلات رشد را برگزار و گل های عزیز در تایم مشخص به سوالات پاسخ دادند و پس از جمع آوری، مقرر گردید که با بررسی جواب ها نفرات برگزیده در اسرع وقت اعلام گردد.

 38- کسب مقام قهرمانی در مسابقات تکواندو نوجوانان خراسان رضوی

بار دیگر برگ زرینی بر دفتر افتخارات ورزشی آموزشگاه ورق خورد.
طبق سنوات گذشته دختران آموزشگاه بار دیگر افتخار آفریدند و دانش آموز ورزشکار “پریا رزقی” کلاس سوم سه، موفق به کسب مقام قهرمانی در مسابقات تکواندو نوجوانان خراسان رضوی در رشته کیوری شد. ضمناً این دانش آموز موفق به دریافت کمربند قرمز گردید. در همین راستا به رسم یادبود هدیه ای با هماهنگی واحد تربیت بدنی دبستان به این نام آور ورزشی اهدا گردید.

39- آشنایی با ویژگی های آهن ربا و کاربرد های آن در زندگی

دانش آموزان پایه چهارم با ویژگی های آهن ربا و کاربردهای آن در زندگی آشنا شدند.
گل های کلاس چهارمی، زیر نظر متصدی محترم آزمایشگاه “سرکار خانم ابراهیمی” در خصوص شناسایی وسیله های فلزی که جذب آهن ربا می شوند تحقیق نمودند و پیش بینی در خصوص اینکه در کدام قسمت آهن ربا خاصیت آهن ربایی بیشتر است، مورد بررسی قرار گرفت. در انتها کاربردهای آهن ربا در زندگی مورد بحث قرار گرفت.

40- ارائه تکلیف خلاقانه – کلاس خانم داستان

گونه ای دیگر از تکلیف در کلاس دوم سه انجام پذیرفت.
با هدف آشنایی بیشتر با مفاهیم و نکات داخل مجلات رشد دانش آموزی، آموزگار محترم کلاس دوم سه “سرکار خانم داستان” مجلات را به چند قسمت تقسیم نمودند و گل های عزیز کلاس باید قسمت های مشخص شده را مطالعه نمایند و نتیجه را به کلاس ارائه دهند.
هدف از انجام این فعالیت خلاقانه:
– افزایش دامنه لغات
– افزایش مهارت خوانداری
– افزایش روحیه اعتماد به نفس
– آشنایی با مفاهیم جدید آموزشی
– اهمیت گذاشتن به مجلات رشد دانش آموزی

41- نصب تراکت های آموزشی با عنوان آسیب های اجتماعی در برد مشاوره

برد مشاوره با مطالبی در خصوص آسیب های اجتماعی به روز رسانی شد.
براساس آموزه های اسلامی، حفظ خود از خطرها، آسیب ها، تقویت جسمانی و برقراری سلامت، تکلیفی دینی و الهی است که در کلام معصومین (ع) نیز به این حقیقت تاکید شده است. برنامه های پیشگیری از آسیب های اجتماعی و رفتارهای پر خطر تغییرات پایدار و با دوام در آگاهی، دانش و نگرش افراد ایجاد می نماید و موجب توانمندی و مصونیت افراد در برابر مخاطرات می شود. در همین راستا تراکت هایی در زمینه فضای مجازی و شبکه های اجتماعی در تابلوی مشاور نصب گردید.

42- برگزاری جلسه هم اندیشی گروه های آموزشی ویژه پایه پنجم

با حضور معاونت گرامی آموزشی دوره دوم، نشست آموزشی با همکاران پایه پنجم برگزار گردید.
همزمان با 10 بهمن ماه 1397، سرکار خانم ها “امامیان، الهی و حمیدی” با حضور سرکار خانم پوررضایی نشستی را تشکیل و درباره آزمون تبار تاریخ 28 بهمن ماه 1397 با محوریت و موضوعات درسی و بودجه بندی، نکات اصلی مورد بررسی قرارگرفت. همچنین تاریخ بازدید پایه پنجم، از مجموعه تفریحی- علمی پروفسور بازیما تایید شد.

43- شور انقلابی در بین دختران کلاس سومی

به مناسبت ایام پیروزی انقلاب اسلامی با دستان کوچک دختران کلاس سومی، آثار زیبایی خلق گردید.
ای ایران ای مرز پر گهر …
در آستانه فرا رسیدن ایام الله دهه مبارک فجر و برای ایجاد شور و نشاط و زنده نمودن حال و هوای انقلاب اسلامی در میان دانش آموزان سرکار خانم مجد زاده ” مربی محترم خوشنویسی آموزشگاه ” از گل های پایه سوم خواستند تا بخشی از شعر ایران عزیز را از کتاب فارسی انتخاب کنند و آن را به زیبایی به رشته تحریر در آورده و سپس با نقش های زیبا و مرتبط تزیین نمایند .لازم به ذکر است که نمایشگاهی از این آثار در ایام الله 22 بهمن ماه، در آموزشگاه برپا می گردد.

44- ساخت کاردستی اصول دین

نوگلان قرآنی پایه دوم ضمن آشنایی با اصول دین، کاردستی های زیبایی ساختند.
دین چراغی است که درخشندگی آن زوال نپذیرد و نوری است که در آن تاریکی یافت نمی شود.
گل های قرآنی پایه دوم پس از آشنایی با اصول دین، با اشعار کودکانه آن آشنا شدند و مربی محترم قرآن در دوره اول “سرکار خانم فاطمی” کاردستی زیبایی به نوگلان قرآنی آموزش دادند که پس از تهیه کاردستی، شعر زیبای آن را به صورت جمعی زمزمه کردند.

45- تشکیل نمایشگاه با اشیای بازیافتی – کلاس دوم دو

سرکار خانم درفشه از نمایشگاه برپایی توسط گل های کلاس سرکار گلمکانی بازدید به عمل آوردند.
همزمان با 13 بهمن ماه 1397، نمایشگاهی در سالن آموزشگاه با اشیای دورریختنی توسط دختران کلاس سرکار خانم گلمکانی برپا گردید که توسط معاونت محترم آموزشی دوره اول “سرکار خانم درفشه” مورد ارزیابی قرار گرفت و اهداف ذیل مشاهده گردید:
– بالا بردن قوه خلاقیت و ابتکار دانش آموزان
– تقویت روحیه همکاری و مشارکت
– نحوه استفاده از وسایل بازیافتی و دورریختنی

46- برگزاری جلسه گروه های آموزشی پایه ششم

پنجمین جلسه گروه های آموزشی پایه ششم با حضور معاونت محترم آموزشی دوره دوم و معلمین گرامی پایه برگزار گردید.
در نشستی که با حضور سرکار خانم ها “احمدی و هاشمی” و با نظارت سرکار خانم پوررضایی تشکیل شد، ابتدا در خصوص آزمون تبار که در تاریخ 28 بهمن ماه برگزار می گردد و بودجه بندی آن صحبت شد. در ادامه با توجه نزدیک شدن به برپایی نمایشگاه جابربن حیان در خصوص نحوه جمع آوری آثار دانش آموزی و پیشرفت مراحل کار جابر بحث و گفتگو به عمل آمد.

47- برگزاری جشنواره دسر و کیک انقلاب

همزمان با آغاز دهه مبارک فجر، جشنواره دسر و کیک با موضوع پرچم سه رنگ ایران عزیز و پیروزی انقلاب برگزار گردید.
سلام بر فجر و سلام بر فجر آفرینان میدان عشق …
پرهای بافته را بگشا که تندیسی به لطافت نسیم روی امام، چونان تمثیلی جاندار از این دیار می گذرد و با تبسمی پاک، عشقی بی آلایش را از دروازه ی شرق عبور می دهد تا خورشیدی را به طلوعی دوباره فراخواند.
طبق هماهنگی سرکار خانم رحیمیان “مربی محترم بهداشت” و در جهت گرامی داشت طلیعه فجر، گل های بوستان حسینی ژله ها و کیک هایی منقش به پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران آماده نمودند و در قالب نمایشگاهی به نمایش گذاشته شد.

48- فضاسازی آموزشگاه به مناسبت دهه فجر

حال و هوای انقلاب در فضای دبستان پیچید.
در آستانه دهه مبارک فجر به همت همکاران محترم آموزشگاه، فضای مدرسه رنگ و بوی روزهای انقلاب را به خود گرفت و شور و شوق انقلابی در محیط پیچید و بوی خوش روزهای حماسه و دفاع فضای دبستان را عطرآگین نمود.
لازم به ذکر است از سرکار خانم کیمیایی “مربی گرامی هنر” که همکاران عزیز پرورشی را در این امر یاری نمودند؛ کمال تقدیر و تشکر را داریم.

49- تزیین درب کلاس ها به مناسبت ایام الله دهه مبارک فجر

درب کلاس ها، به تزئینات زیبایی به مناسبت ایام پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی آراسته شد.
مقام معظم رهبری : دهه‌ی فجر، آن آیینه‌یی است که خورشید اسلام در آن درخشید و به ما منعکس شد. اگر این آیینه نبود، باز هم مثل همان دوره‌های تاریک و قرون خالیه، بایستی ما مینشستیم و اسمی از اسلام میآوردیم.
به مناسبت دهه مبارک فجر ، همکاران محترم پرورشی از دانش آموزان خواسته بودند تا در مسابقه ای ویژه بزرگداشت این دهه مبارک شرکت نمایند.
در همین راستا ، دانش آموزان به همراه آموزگاران عزیز و اولیای گرامی با شوری انقلابی، درب کلاس های خود را با نمادهای انقلابی و موضوعات استکبار ستیزی ،خودکفایی ،ایثار و شهدا و ….تزیین کردند.
لازم به ذکر است که طبق مصوبه شورای مدرسه، کلاس برتر بازدید تشویقی خواهد داشت.

50- ساخت جایگاه نمادین فجر فاطمی

در ایام فاطمیه و دهه مبارک فجر، جایگاهی در سالن آموزشگاه برپا گردید.
همزمان با ایام الله دهه مبارک فجر و در ایام دهه فاطمیه با هنرمندی مربی محترم هنر “سرکار خانم کیمیایی” ، جایگاه ویژه فجر فاطمی در سالن مدرسه برپا شد و با نصب اسامی و القاب حضرت زهرا (س) این جایگاه زینت داده شد و فضای معنوی ویژه ای در سالن دبستان برپا گردید.

51- اهدای جایزه به نفرات برتر چهارمین مرحله مجلات رشد

نفرات برترین مجلات رشد شماره 4 مشخص گردید.
پس از برگزاری مسابقه رشد دانش آموزی توسط معاونت گرامی آموزشی دوره اول “سرکار خانم درفشه” و در پی بررسی جواب سوالات مجلات رشد، نفرات برتر مشخص و اسامی گل های منتخب به شرح ذیل اعلام می گردد:
– ریحانه قنبری – کلاس سوم سه
– مهدیه رشید – کلاس سوم سه

52- پذیرایی کیک پیروزی انقلاب اسلامی از دانش آموزان مدرسه عاشورا

در دومین روز از ایام دهه فجر ،از دانش آموزان مدرسه عاشورا با ۱۲ کیک پذیرایی شد.
در راستای بزرگداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران ، به همت همکاران محترم مدرسه ۱۲ کیک تهیه و توسط مدیریت گرامی آموزشگاه “سرکار خانم دژم” و معاون محترم پرورشی و نمایندگان شورای دانش آموزی و دختران قرآنی به مدرسه حمایتی عاشورا برده شد.
گل های منتخب دبستان با حضور در تک تک کلاس ها، ضمن عرض تبریک چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی، کیکی را جهت پذیرایی از دوستان خود در آن مدرسه تقدیم نمودند.

53- تقدیر مسئول فرهنگی موسسه امام حسین علیه السلام از دانش آموزان شرکت کننده در پذیرایی کیک انقلاب

سرکار خانم دلیری از ویژه برنامه دختران بوستان حسینی تقدیر نمودند.
همزمان با آغاز دهه مبارک فجر و در پی پذیرایی دختران بوستان حسینی از دوستان خود در مدرسه حمایتی عاشورا، سرکار خانم دلیری ” مسئول فرهنگی موسسه امام حسین علیه السلام” با حضور در جمع دختران انقلابی از آن ها به خاطر این برنامه زیبا و خداپسندانه تقدیر و تشکر به عمل آوردند و دانش آموزان دقایقی از سخنان ایشان در خصوص انقلاب بهره بردند.

54- سپاسگزاری مدیریت دبستان عاشورا از همکاران و دانش آموزان شرکت کننده در ویژه برنامه کیک انقلاب

عمل خداپسندانه دختران بوستان حسینی مورد تقدیر قرار گرفت.
پس از حضور دانش آموزان و همکاران مدرسه در تقدیم ۱۲ کیک پیروزی انقلاب اسلامی به دانش آموزان مدرسه عاشورا ، دو نفر از دختران حسینی مدرسه عاشورا با تقدیم شاخه های گل به نمایندگی از عوامل اجرایی دبستان، از خواهران خود در مدرسه امام حسین علیه السلام تقدیر نمودند.
در اینجا لازم است که از پذیرایی و استقبال مدیریت محترم مدرسه عاشورا “سرکار خانم رودی ، معاونین گرامی آموزشی،پرورشی و اجرایی و تک تک عزیزان آن مدرسه قدردانی نماییم.

55- جلسه هم اندیشی مشاور دبستان با اولیا

سرکار خانم اصفهانی با اولیای گرامی به صورت خصوصی نشستی را برگزار کردند.
سخنان امام خمینی (ره): دوره ابتدایی مهمتر از دانشگاه است، چرا که رشد عقلی بچه ها در این دوره شکل می گیرد.
از دیدگاه امام خمینی (ره) تنها مدرسه و آموزش و پرورش مسئول تعلیم و تربیت نسل آینده نیست، امام نقطه آغاز تربیت را خانواده می داند و معتقد است که خانواده، نخستین دانشگاه برای تربیت فرزندان است.
در امر پیشرفت تحصیل، خانواده و والدین نقش بسزایی دارند و شناسایی مشکلات دانش آموزان با همکاری والدین و اولیای محترم مدرسه امکان پذیر می باشد. لذا در همین راستا در روز شنبه 13 بهمن ماه 1397، مشاور گرامی دبستان با اولیا در جهت هر چه بهتر شدن پیشرفت وضعیت تحصیلی دانش آموزان نشستی به عمل آوردند.

56- تقدیر از برترین های جشنواره کیک و دسر انقلابی

شرکت کنندگان در جشنواره دسر و کیک مورد تقدیر قرار گرفتند.
همزمان با 14 بهمن ماه 1397و با توجه به همکاری صمیمانه و شایسته ی گل های باغ دانایی در جشنواره ای با موضوع پرچم سه رنگ ایران عزیز و پیروزی انقلاب که به مناسبت دهه مبارک فجر، برگزار گردیده بود؛ جوایزی به رسم یادبود، از طرف مربی محترم بهداشت “سرکار خانم رحیمیان” به برگزیدگان تقدیم گردید.
ضمن تشکر از همکاری اولیای گرامی در جشنواره کیک و دسر انقلاب اسلامی اسامی برندگان به شرح ذیل اعلام می شود:
– ستایش زارعی کلاس سوم یک
– نازنین زهرا گنابادی کلاس چهارم سه
– زهرا کفاش کلاس سوم یک
– کیانا قادری کلاس سوم یک

57- تشکیل نمایشگاه از دست سازه های کلاس اول یک

با دستان کوچک هنرمند شکوفه های کلاس سرکار خانم عرفانیان آثار زیبایی خلق گردید.
همزمان با 14 بهمن ماه 1397، در ارتباط با درس علوم با موضوع استفاده از سنگ ها و ساخت لانه های مختلف پرندگان با اشیای بازیافتی و دورریختنی در سالن آموزشگاه نمایشگاهی تشکیل گردید و در معرض دید گل های بوستان دانایی قرار گرفت. لازم به ذکر است که نمایشگاه توسط معاونت محترم آموزشی دوره اول “سرکار خانم درفشه” مورد بازدید قرار گرفت که موارد ذیل مشاهده شد:
– تقویت قدرت خلاقیت و نوآوری
– بالا بردن اعتماد به نفس در فراگیران

58- برگزاری مسابقه حدیث تصویری

در آغاز پنجمین دهه از پیروزی انقلاب اسلامی به همت شورای قرآن مدرسه مسابقه «حدیث تصویری» ویژه دانش آموزان دوره دوم برگزار می گردد.
در این مسابقه ، دانش آموزان ابتدا متن و ترجمه احادیث را از طریق سامانه مدبر دریافت می نمایند .
سپس هر شب در ایام دهه مبارک فجر یک تصویر با مفهوم حدیث در پیام سان سروش قرار می گیرد که دختران حسینی فرصت دارند ضمن دقت و بررسی ، حدیث متناسب با تصویر را پیدا کرده و روز بعد به مربی محترم قرآن دوره دوم “سرکار خانم ضیائی منش” تحویل دهند.
لازم به ذکر است که پس از قرعه کشی ، هر روز به یک نفر هدیه ای تقدیم می گردد.

59- برپایی دیوار خاطرات

دیوار دبستان به دیوار خاطرات مزین گردید.
در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران ،به همت همکاران واحد پرورشی ،دیوار خاطرات روزهای ابتدایی انقلاب اسلامی ایران در سالن ساختمان شماره ۲ مدرسه نصب شد.
هدف از ایجاد این دیوار ،آشنایی بیشتر نسل چهارم انقلاب با وقایع و اتفاقات روزهای نخست انقلاب است تا بتوان به نحوی پیام انقلاب اسلامی را به این آینده سازان فردای میهن عزیزمان ایران منتقل نمود.
لازم به ذکر است در این راستا روزنامه های سال های اولیه انقلاب تهیه و در معرض دید گل های بوستان حسینی قرار گرفت.

60- شرکت در افتتاحیه جام فجر یادواره شهدای مدافع حرم

سالن کوشه ای میزبان چهارمین دوره مسابقات ورزشی جام فجر ویژه شهدای مدافع حرم بود.
در 14 بهمن ماه 1397 و در سومین روز دهه مبارک فجر ، دانش آموزان و همکاران محترم مدرسه در حالی که عکس های شهدای مدافع حرم و پرچم جمهوری اسلامی ایران را در دست داشتند و حجاب فاطمی را بر سر نهاده بودند، جهت شرکت در مسابقات ورزشی جام فجر به سالن کوشه ای رفتند.
در این ویژه برنامه ورزشی که به همت موسسه فرهنگی ورزشی امام حسین علیه السلام، با حضور دختران ورزشکار مدارس ابتدایی دخترانه امام حسین علیه السلام و مدارس عاشورا و وحدت برگزار شد. در این رقابت ورزشی دانش آموزان در رشته های آمادگی جسمانی و داژبال طی دو روز به رقابت با هم می پردازند.
رئوس برنامه های اجرا شده در مراسم افتتاحیه به شرح ذیل اعلام می گردد:
– تلاوت قرآن کریم با همراهی گروه حاملان قرآن
– زمزمه سرود جمهوری اسلامی
– قرائت صلوات خاصه
– خیر مقدم دبیر محترم مسابقات “سرکار خانم روستایی”
– اجرای سرود المپیاد ورزشی و سوگندنامه
– اجرای حرکات نمایشی

61- اجرای حرکات نمایشی در مسابقات ورزشی جام فجر توسط دختران ورزشکار دبستان

مراسم افتتاحیه چهارمین دوره مسابقات ورزشی جام فجر با اجرای دلنشین دختران ورزشکار دبستان زیباتر گشت.
همزمان با 14 بهمن ماه 1397 و در مراسم افتتاحیه مسابقات ورزشی جام فجر نام آوران عرصه ورزش “محدثه امیرشاه بنده و فاطمه جنید” در حالی که پرچم ایران را بر سر و روی دستهای خود داشتند با اجرای حرکات رزمی به زیبایی برنامه ای نمایشی را برای تماشاچیان اجرا نمودند که با استقبال و تشویق حضار مواجه شد.

62- آموزش قرآن با روشی جذاب

زنگ قرآن همراه با بازی و شادی برگزار گردید.
در برنامه ای جذاب که در کلاس پنجم برگزار شد، طبق هماهنگی مربی محترم قرآن در دوره دوم “سرکار خانم ضیائی منش” با همکاری دانش آموز قرآنی “مریم رئوف پناه” اسامی گل های کلاس همراه با پنج سوال بر روی یک بادکنک چسبانده شده بود و بادکنک بین قرآن آموزان عزیز می چرخید و به دست هر کسی که می رسید باید یکی از اسامی را انتخاب می کرد و فراگیر سوالات مربوط به برگه خود را جواب می داد. شادی و نشاط این برنامه بسیار جذاب و مورد توجه قرار گرفت.

63- بازدید معاون آموزشی از نمایشگاه کلاس اول دو

سرکار خانم درفشه از نمایشگاه برپایی توسط شکوفه های کلاس سرکار خانم چهکندی نژاد بازدید به عمل آوردند.
در 14 بهمن ماه 1397، نمایشگاهی ویژه درس علوم توسط نوگلان کلاس سرکار خانم چهکندی نژاد تشکیل و توسط معاونت آموزشی دوره ی اول “سرکار خانم درفشه” مورد بازدید قرار گرفت و اهداف ذیل مشاهده شد:
1-آشنایی با نحوه ی استفاده از سنگ ها و کاربرد آن در زندگی روزمره
2- تلفیق درس علوم با هنر(ساخت کاردستی)
3- بالا بردن قوه ی ابتکار و خلاقیت دانش آموزان

64- برگزاری نمایشگاهی از دست سازه های ویژه دهه مبارک فجر

با هدف ایجاد شور و نشاط و فضای انقلابی در میان گل های بوستان حسینی نمایشگاهی برپاگردید.
در پی جمع آوری آثار و دست نوشته های گل های پایه سوم از شعر ایران عزیز و در جهت تشویق گل های کلاس سومی و ایجاد شور و هیجان، مربی محترم خوشنویسی آموزشگاه “سرکار خانم مجدزاده” نمایشگاهی از این آثار در فضای آموزشگاه برپا نمودند که با استقبال بسیار خوب گل های بوستان دانایی همراه گردید.

65- بازی و آموزش در زنگ قرآن

نقاشی در هنگام گوش دادن به آیات قرآن انجام پذیرفت.
در برنامه ای زیبا طبق هماهنگی مربی محترم قرآن در دوره دوم “سرکار خانم ضیائی منش” در کلاس، آیات کلام وحی توسط قلم هوشمند برای دانش آموزان پخش می شد و قرآن آموزان عزیز احساس خود را نقاشی می کردند و به صورت غیر مستقیم به حفظ آیات قرآن و تلفظ و نحوه قرائت قرآن توجه داشتند و در نهایت نقاشی این عزیزان بر روی تابلوی قرآن نصب گردید.

66- برپایی نمایشگاه فجر نور

دستان هنرمند پنجمی ها نقشی از نور آفرید.
همزمان با ایام الله دهه مبارک فجر و در جهت پاسداشت بیانات بنیان گذار بزرگ انقلاب اسلامی، مربی محترم خوشنویسی آموزشگاه “سرکار خانم مجدزاده” از دانش آموزان پایه پنجم خواستند تا در برگه هایی به شکل اشعه های خورشید که از قبل توسط ایشان آماده شده بود؛ جمله «انقلاب ما انفجار نور بود» را با خطی خوش به رشته تحریر در آورند. سپس این برگه ها را در اطراف طرحی از خورشید نصب نمودند و با پروانه هایی به رنگ پرچم ایران مزین کردند. در پایان این آثار به شکل نمایشگاهی در معرض دید گل های بوستان حسینی قرار گرفت.

67- انجام نقاشی انقلابی در زنگ فناوری

زنگ فناوری جذاب و دلنشین برگزار گردید.
در 15 بهمن ماه 1397، طبق هماهنگی مربی محترم فناوری آموزشگاه “سرکار خانم سرایی” گل های کلاس چهارمی با دستان هنرمند خود نقاشی های بسیار زیبایی در قالب نرم افزار Paint با موضوع جشن انقلاب و پرچم زیبای ایران عزیز کشیدند و لحظات شاد و دلپذیری را تجربه نمودند.

68- انجام پروژه های جابربن حیان زیر نظر متصدی آزمایشگاه

دانش آموزان کلاس پنجم و ششم در خصوص پروژه علمی و تحقیقاتی جابربن حیان با متصدی محترم آموزشگاه دقایقی را به گفتگو پرداختند.
در محل کلاس و نمازخانه دبستان زیر نظر متصدی محترم آزمایشگاه “سرکار خانم ابراهیمی” جلسه توجیهی با دانش آموزان برگزار و پیرامون موارد ذیل بحث و تبادل نظر گردید:
– ترغیب و تشویق دانش آموزان به کوشش علمی، به صورت انفرادی یا گروهی در خصوص یک موضوع معین
– انتخاب موضوع در زمینه مورد علاقه گل های بوستان دانایی
– نحوه تکمیل کارتن پلاست
– چگونگی تکمیل دفتر گزارش کتبی و کارنماه

69- برگزاری کارگاه اجتماعی – کلاس خانم محمدیان

زنگ اجتماعی با انجام فعالیت دست ورزی و مشاهدات توسط گل های کلاس برگزار گردید.
سرکار خانم محمدیان “آموزگار محترم کلاس سوم یک” در جلسات قبلی درس اجتماعی درباره تفکیک زباله و بازیافت مطالبی را برای دانش آموزان بازگو کرده بودند و از بچه ها خواسته بودند که برای آشنایی بیشتر با بازیافت و درک بهتر، تفکیک زباله را به صورت عملی در کلاس انجام دادند. در همین راستا دانش آموز “ضحا علی مقدم” سطل ویژه زباله خشک و تر را به کلاس آورد و مقرر شد گل های کلاس، زباله های تولید شده را تفکیک نمایند.
همچنین فراگیران خوراکی های مختلف را به کلاس آوردند و با پیدا کردن علامت بازیافت بر روی بسته خوراکی با این علامت آشنا شدند.

70- انجام مهارت های زندگی

طرح مهارت های زندگی در کلاس سرکار خانم محمدیان برگزار گردید.
در این زنگ دانش آموزان واحد کار مربوط به موضوع مسئولیت پذیری را رنگ آمیزی نمودند و سرکار خانم محمدیان قصه ای را در باب مسئولیت پذیری تعریف نمودند و از گل های کلاس خواستند تا برداشت خود را از این واحد کار بیان نمایند. ضمناً مقرر گردید که برای جلسه بعدی حدیث مربوط به مسئولیت پذیری، شعر و یا مطلب درباره مسئولیت پذیری را تهیه کرده و به کلاس بیاورند.

71- اجرای ویژه برنامه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی

در چهارمین روز از ایام دهه مبارک فجر، با حضور نوگلان پایه اول و دوم در نمازخانه مدرسه به همت همکاران واحد پرورشی ، ویژه برنامه پیروزی انقلاب اسلامی ایران برگزار شد.
در این ویژه برنامه که همزمان با 15 بهمن ماه 1397 برگزار گردید؛ در ابتدا دانش آموز “مینا فیضی” با قرائت قرآن محفل را معنوی نمود . سپس اجرای سرود جمهوری اسلامی ایران و سرود بچه های ایران توسط دختران گل کلاس اول و دوم انجام پذیرفت.
پخش کلیپ ایران ما برفراز دانش و انقلابی هستیم ، اجرای برنامه خاندان ویرانی و صحبت های معاون محترم پرورشی درباره علت انقلاب اسلامی ، اجرای مسابقات شاد سیب خوری و ماست خوری از دیگر برنامه های این مراسم بود.
مراسم با دعای برای سلامتی امام عصر و طول عمر رهبر عزیزمان و اهدای هدیه به دانش آموزان منتخب مسابقات به پایان رسید.

72- اهدای جوایز به دانش آموزان نمونه پایه پنجم

دختران برگزیده در دروس اجتماعی و علوم، مورد تقدیر قرار گرفتند.
در جهت تقدیر از تلاش دانش آموزان پایه پنجم که در دروس اجتماعی و علوم در دی ماه و بهمن ماه 1397نمونه بودند، با حضور معاونت محترم آموزشی دوره دوم “سرکار خانم پوررضایی” و آموزگار گرامی “سرکار خانم الهی” به رسم یادبود جوایزی اهدا گردید.
لازم به ذکر است که این عزیزان در اخلاق و پیشرفت تحصیلی سرآمد بودند

 73- برپایی نمایشگاه دست سازه های ذهن کوچک من – کلاس خانم داستان

با وسایل بازیافتی نمایشگاه دست سازه ها در کلاس سرکار خانم داستان برگزار شد.
به مناسبت ایام پیروزی انقلاب اسلامی، نمایشگاه دست سازه های ذهن کوچکم در آموزشگاه و توسط گل های کلاس دوم سه برگزار گردید. با توجه به اینکه یکی از فصل های کتاب علوم دوم “می خواهم بسازم” است دانش آموزان با کمک اشیای دورریختنی وسایل کمک آموزشی زیبایی را خلق نمودند.
هدف از انجام این فعالیت، تقویت روحیه خلاقیت در دانش آموزان، پرورش قدرت تفکر و تعقل، پرورش روحیه اعتماد به نفس در دانش آموزان و استفاده بهینه از وسایل دورریختنی پیرامون بود.
لازم به ذکر است این آثار زیبا در قالب نمایشگاهی در سالن دبستان برپا گردید و سرکار خانم درفشه “معاونت محترم آموزشی دوره اول”، از این نمایشگاه بازدید به عمل آوردند.

74- تشکیل گروه های آموزشی پایه دوم

همکاران محترم پایه دوم با نظارت سرکار خانم درفشه نشستی آموزشی را برگزار نمودند.
همزمان با 16 بهمن ماه 1397، گروه های آموزشی پایه دوم با حضور سرکار خانم ها “ذوالفقاری، گلمکانی و داستان” و با حضور معاونت محترم آموزشی دوره اول “سرکار خانم درفشه” تشکیل و در خصوص مباحث ذیل بحث و تبادل نظر انجام پذیرفت:
– ریاضی (حدس، آزمایش و مجهول یابی)
– چگونگی تشکیل نمایشگاه مهارت های زندگی
– کم و کیف و نحوه ارائه پیک های نوروزی

75- اجرای صبحگاه کالای ایرانی

مراسم صبحگاه آموزشگاه، به معرفی لوازم التحریر ایرانی اختصاص یافت.
«حمایت از کالای ایرانی»؛ این نام و شعار را رهبر انقلاب در پیام نوروزی برای سال 97 اعلام کردند.
در روز سه شنبه 16بهمن ماه 1397، معاون محترم پرورشی “سرکار خانم کریمی” ضمن بیان لزوم تبعیت از رهنمودهای مقام معظم رهبری خصوصاً لزوم حمایت از کالای ایرانی به معرفی مصداقی تعدادی از لوازم التحریر ایرانی مورد استفاده دانش آموزان پرداختند.

76- سخنرانی مدیریت محترم آموزشگاه در ویژه برنامه دهه فجر

نمازخانه آموزشگاه میزبان جشن انقلاب همراه با سخنان سرکار خانم دژم بود.
مدیریت محترم مدرسه “سرکار خانم دژم” با حضور در ویژه برنامه ی دهه مبارک فجر ، ضمن تبریک این ایام از گل های بوستان حسینی خواستند تا ضمن گرامیداشت ایام الله دهه مبارک فجر، به همراه خانواده های محترم در راهپیمایی ۲۲ بهمن حضور پر شور داشته باشند و حماسه ای ماندگار را خلق نمایند.

77- شرکت در جلسه توجیهی طرح ملی شهاب

سالن اجتماعات شهید حاتمی میزبان نشست توجیهی طرح ملی شهاب بود.
همزمان با سه شنبه 16 بهمن ماه 1397، از ساعت 8 الی 11:30 صبح، کارگاه برنامه ملی شهاب با حضور رابطین محترم برگزار گردید.
لازم به ذکر است که رابطین شرکت کننده در کارگاه آموزشی، پس از شرکت در کارگاه موظفند نسبت به آموزش دیگر همکاران آموزشگاه خود در پایه های چهارم و پنجم اقدام فرمایند.

78- مسابقه ی دانستنی های قرآنی

معلومات قرآنی دانش آموزان پایه سوم مورد ارزیابی قرار گرفت.
به همت مربی محترم قرآن دوره اول “سرکار خانم ولی” و به منظور گسترش فرهنگ قرآن و اهل بیت ، مسابقه ی دانستنی های قرآنی ویژه گل دختران پایه سوم طراحی و توسط معاون محترم پرورشی بین ایشان توزیع گردید.
لازم به ذکر است که این دانش آموزان فرصت دارند تا پایان هفته پاسخ های خود را به آموزشگاه تحویل نمایند.

79- اجرای ویژه برنامه پیروزی انقلاب اسلامی در پایه های سوم و چهارم

نمازخانه دبستان در ایام الله دهه مبارک فجر، میزبان جشن انقلاب با حضور دختران پایه های سوم و چهارم بود.
در 16 بهمن ماه 1397، به همت همکاران محترم پرورشی ویژه برنامه دهه مبارک فجر با حضور دانش آموزان و آموزگاران پایه سوم و چهارم در نمازخانه مدرسه اجرا شد.
در همین راستا برنامه های زیر به ترتیب انجام پذیرفت:
– تلاوت کلام وحی توسط دانش آموز قرآنی “ستایش زارعی”
– اجرای سرود جمهوری اسلامی ایران
– اجرای سرود زیبای مرگ بر آمریکا توسط دختران پایه چهارم
– پرده خوانی انقلاب اسلامی توسط “سرکار خانم نوبخت”
– اهدای جوایز قرآنی مسابقه مقاله نویسی چهارده معصوم به ۵ نفر از دختران کلاس سوم
– اجرای دکلمه توسط دانش آموز عزیز “ستایش محمودی”
– اجرای انشاء شهید توسط دختر عزیزمان “اشواق خاکی نهاد”
– اجرای مسابقات شاد با اهدا جوایز

80- تجلیل از دختران شرکت کننده در مسابقه قرآنی مقاله نویسی چهارده معصوم

دانش آموزان برتر مسابقه قرآنی مقاله نویسی چهارده معصوم مورد تقدیر قرار گرفتند.
در مراسم ویژه دهه مبارک فجر در 16 بهمن ماه 1397 و در جشن پیروزی انقلاب ، از پنج نفر از دختران برگزیده مسابقه مقاله نویسی چهارده معصوم با اهداء جوایزی تقدیر شد.
اسامی دختران عزیزمان به شرح ذیل اعلام می گردد:
ستایش محمودی ، پریسا گیلاسی، ریحانه کامیار، دینا حسینی، حسنا ربانی

81- انجام پروژه های جابربن حیان

دانش آموزان کلاس پنجم و ششم در خصوص پروژه علمی و تحقیقاتی جابربن حیان با رابط محترم جابر و متصدی گرامی آزمایشگاه دقایقی را به گفتگو پرداختند.
در محل کلاس و نمازخانه دبستان زیر نظر متصدی محترم آزمایشگاه “سرکار خانم ابراهیمی” و با نظارت رابط گرامی جابر “سرکار خانم رضوی زاده” جلسه توجیهی با دانش آموزان برگزار و پیرامون موارد ذیل بحث و تبادل نظر گردید:
– ترغیب و تشویق دانش آموزان به کوشش علمی، به صورت انفرادی یا گروهی در خصوص یک موضوع معین
– انتخاب موضوع در زمینه مورد علاقه گل های بوستان دانایی
– نحوه تکمیل کارتن پلاست
– چگونگی تکمیل دفتر گزارش کتبی و کارنماه

82- بیان خاطرات روزهای انقلاب توسط مدیریت محترم آموزشگاه

نمازخانه دبستان میزبان محفل دلنشین خاطرات خوش انقلاب بود.
در 17 بهمن ماه 1397، مدیریت محترم آموزشگاه “سرکار خانم دژم” با حضور در جمع دختران حسینی پایه های پنجم و ششم به بیان خاطره ای از روزهای انقلاب اسلامی پرداختند.
ایشان با بیان خاطرات شیرین و به یاد ماندنی آن ایام ،دانش آموزان را به آن روزها و شور انقلابی آن زمان بردند و لحظات شیرینی برای گل های دبستان خلق نمودند.

83- برگزاری ویژه برنامه دهه مبارک فجر در پایه پنجم و ششم

نمازخانه دبستان میزبان جشن انقلاب ویژه دختران پایه های پنجم و ششم بود.
در راستای اجرای برنامه های ایام الله پیروزی انقلاب، ویژه برنامه ای در روز چهارشنبه 17 بهمن ماه 1397، در نمازخانه مدرسه برگزار گردید که عبارتند از :
– تلاوت کلام وحی توسط دانش آموزان قرآنی “عطیه موسوی مقدم ،سماء سبحان منش ”
– اجرای سرود جمهوری اسلامی ایران
– بیان خاطرات روزهای انقلاب توسط آموزگار محترم “سرکار خانم حمیدی ”
– روایت انقلاب اسلامی توسط سرکار خانم نوبخت
– برگزاری مسابقه ی پانتومیم
– برگزاری مسابقه شاد ماست خوری

84- برگزاری نمایشگاه فروش محصولات حجاب

بازارچه حجاب و عفاف در مدرسه راه اندازی شد.
در ایام فاطمیه و دهه مبارک فجر به همت شورای حجاب و عفاف مدرسه ، بازارچه عفاف و حجاب در نمازخانه آموزشگاه برپا گردید .
در این فروشگاه انواع ساق دست ، هد ، گیره روسری ، مقنعه و جوراب در معرض دید دختران حسینی دبستان قرار گرفته که می توانند اقلام مورد نیاز خود را خریداری نمایند.
لازم به ذکر است که در راستای گسترش فرهنگ حجاب و عفاف این برنامه اجرا شد.

85- اهدای هدیه به دختران ورزشکار نام آور آموزشگاه

بار دیگر برگ زرینی بر دفتر افتخارات ورزشی دبستان ورق خورد.
در ویژه برنامه دهه مبارک فجر، از اعضای تیم دو و میدانی مدرسه که موفق به کسب رتبه دوم ناحیه ۴ آموزش و پرورش شده بودند ، تقدیر و با دستان پر مهر مدیریت محترم مدرسه هدایای اهدا گردید.
لازم به ذکر است که دانش آموزان عزیز «مهتاب گلمکانی ،فاطمه زمانی،طراوت کیخا ،مهدیه رضازاده ،هدیه کاشی طرقی» اعضای تیم دو و میدانی مدرسه هستند که موفق به کسب این افتخار شدند.

86- تقدیر از برگزیده مسابقه کتابخوانی مدرسه

از تلاش دانش آموز برتر دبستان در مسابقه کتابخوانی تقدیر به عمل آمد.
در ایام الله دهه فجر و همزمان با جشن انقلاب در 17 بهمن ماه 1397، از نفر برگزیده مسابقه کتابخوانی مدرسه “آیدا سعادتی پور “، با دستان پر مهر مدیریت محترم مدرسه تقدیر و به این دختر عزیز که در راستای گسترس فرهنگ کتابخوانی گامی موثر را برداشته به رسم یادبود هدیه ای اهدا گردید.

87- قدردانی از طراح مسابقه چهارده معصوم

دختر فعال قرآنی دبستان مورد تقدیر قرار گرفت.
در ویژه برنامه ای که به مناسبت ایام الله پیروزی انقلاب که همزمان با 17 بهمن ماه 1397 در نمازخانه دبستان برگزار گردید ، از دانش آموز عزیز “ساجده شیخ زاده” که در فعالیت های قرآنی و پرورشی بسیار فعال بوده و مسابقه چهارده معصوم را در راستای شناخت بهتر گل های بوستان دانایی با ائمه اطهار طراحی نموده و مسابقه را به نحو احسنت برگزار نمود، توسط سرکار خانم دژم “مدیریت محترم آموزشگاه” تقدیر به عمل آمد.

88- کارگاه علوم – کلاس خانم محمدیان

زنگ علوم در کلاس سوم یک با ساخت آینه توسط گل های کلاس برگزار گردید.
طبق هماهنگی آموزگار محترم کلاس “سرکار خانم محمدیان” دانش آموزان در زنگ علوم با وسایلی نظیر حلقه چسب، لوله، فویل، کش، بادکنک و … آینه های زیبایی ساختند و توانستند 3 نوع آینه (تخت، برآمده و فرورفته) را در قالب یک آینه به نمایش بگذارند. در دامه در قالب کار گروهی، هر گروه ویژگی های آینه های مختلف را بیان می کردند و برای هر کدام مثالی ذکر می نمودند.

89- برگزاری کارگاه ریاضی (مبحث تقسیم) – کلاس خانم محمدیان

زنگ ریاضی در کلاس سوم یک همراه با فعالیت دست ورزی انجام پذیرفت.
در ساعتی آموزشی طبق هماهنگی آموزگار محترم کلاس سوم یک “سرکار خانم محمدیان” دانش آموزان به وسیله اشیاء مختلف (چوب خط، دکمه، چینه، نی، چوب بستنی و …) تقسیم بندی های خواسته شده را انجام دادند و بدین گونه به صورت مفهومی با مبحث تقسیم آشنا شدند.

90- اجرای طرح نیلوفرانه در زنگ قرآن

رسول گرامی اسلام در فرمایشی گهربار فرمودند: هر کس در کودکی قرآن بخواند به او عقل و دانش داده می شود.
آموزش روخوانی کلام وحی برای نوگلان عزیز آموزشگاه در دوره اول، همراه با بازی های جذاب و برنامه های متنوعی توسط مربی محترم قرآن “سرکار خانم فاطمی” اجرا می شود. در طرح نیلوفرانه مطالب درسی ارائه شده از ابتدای سال تحصیلی یادآوری می شود، بدین صورت که قران آموزان عزیز در نقش معلم یار، هر کدام یکی از علامت های قرآن را که قبلاً تدریس شده را انتخاب کرده و همراه با قصه و اجرای نمایش مطلب را برای دوستان خود ارائه و به صورت پرسش و پاسخ برگزار می شود تا هر چه بیشتر در ذهن کودکانه ی عزیزان نقش بندد.

91- ساخت پریسکوپ و آشنایی با کاربرد آینه ها – کلاس خانم محمدیان

زنگ علوم در کلاس سرکار خانم محمدیان با ساخت پریسکوپ و استفاده از آن برگزار شد.
گل های کلاس با توجه به تدریس جلسه قبل و ارائه مطالب در مورد کاربرد آینه های مختلف و معرفی پریسکوپ یا چشم زیر دریایی در قالب کار گروهی طبق آموزش آموزگار محترم کلاس “سرکار خانم محمدیان” پریسکوپ های مختلفی را ساختند و به کلاس آوردند و همه در قالب کار عملی با کار آن آشنا شدند و ساعتی لذت بخش را تجربه نمودند.

92- برگزاری مراسم ویژه شهادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها ویژه دوره دوم

در آستانه شهادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها دانش آموزان دوره دوم در نمازخانه مدرسه به سوگ نشستند.
فاطمه جان نخستین ستاره ای بودی که در عرش به خورشید نبوت رسیدی؛ ستاره ای نیلی به رنگ جراحت آسمان و زخم زمان.
همزمان با 18 بهمن ماه 1397، دختران حسینی دوره دوم در ابتدای صبح با حضور در نمازخانه با قرائت زیارت عاشورا به عزاداری برای سیده زنان عالم نشستند.
در همین راستا معاون محترم پرورشی به ایشان توصیه نمودند تا با حضور در مجالس برپا شده، به عزاداری برای این الگوی زنان عالم بپردازند.

93- برپایی نمایشگاه حجاب فاطمی

نمازخانه دبستان میزبان نمایشگاه زیبای حجاب فاطمی بود.
در آستانه شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها نمایشگاه عکس حجاب فاطمی به همت همکاران محترم پرورشی برپا شد.
در این نمایشگاه عکس هایی شامل احادیث عفاف ، حجاب زنان موفق محجبه دنیا ، وصیت نامه شهدا و توصیه ایشان به حفظ حجاب و عکس هایی زیبا و مفهومی درباره حجاب در معرض دید گل های بوستان حسینی قرار گرفت.

94- اجرای ویژه برنامه شهادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها ویژه دوره اول

دختران دوره اول به سوگ شهادت دخت پیامبر پرداختند.
همزمان با 18 بهمن ماه 1397 و در آستانه شهادت بانوی دو عالم حضرت زهرا سلام الله علیها طبق هماهنگی واحد پرورشی آموزشگاه دختران حسینی دوره اول با حضور در نمازخانه دبستان ضمن اجرای سرود ، دکلمه و نماهنگ در وصف حضرت زهرا مرضیه سلام الله علیها در کنار دوستانشان به عزاداری پرداختند.

 95- برپایی نمایشگاه جابر در آموزشگاه

در ایام الله دهه مبارک فجر، نمایشگاه جابر در دبستان برپا شد.
همزمان با 21 بهمن ماه 1396 و در آستانه چهلمین فجر انقلاب اسلامی، آثار علمی دانش آموزان پژوهشگر دبستان در قالب نمایشگاه جابربن حیان با هماهنگی مدیریت محترم “سرکار خانم دژم، رابط گرامی طرح جابر “سرکار خانم رضوی زاده”، معاونین گرامی آموزشی و پرورشی و نماینده عزیز معلمین “سرکارخانم عرفانیان” و همکاری آموزگاران محترم پایه، در نماز خانه آموزشگاه برگزار شد و توسط مدیریت گرامی افتتاح گردید.

96- تلفیق بازی و ریاضی

زنگ ریاضی در کلاس سوم یک، با انجام بازی همراه بود.
در ساعتی آموزشی دانش آموزان همراه با آموزگار محترم کلاس “سرکار خانم محمدیان” به حیاط آموزشگاه رفتند و در قالب بازی، تقسیم هایی را که معلم اعلام می کردند را با تشکیل دسته بندی های مختلف و به صورت گروهی حل کردند و بدین ترتیب زنگ ریاضی شاد و مفرحی را برگزار و تجربه شیرینی داشتند.

97-مراسم ویژه گرامیداشت 22 بهمن ماه

در آستانه 22 بهمن ماه، با آرمان های انقلاب اسلامی تجدید بیعت شد.
همزمان با 21 بهمن ماه 1397، طبق هماهنگی معاونین محترم پرورشی، جشن پیروزی انقلاب در حیاط آموزشگاه برپا گردید و برنامه های اجرا شده به شرح ذیل اعلام می گردد:
– تلاوت کلام وحی توسط یکی از دانش آموزان
– همخوانی سرود میهن عزیزمان ایران
– پخش سرودهای حماسی و انقلابی
– سر دادن شعارهای ضد استکبار جهانی توسط دانش آموزان
– دعوت به حضور در راهپیمایی ۲۲بهمن

 98- تشکیل گروه های آموزشی پایه اول

همکاران محترم پایه اول نشستی آموزشی را با معاونت محترم برگزار نمودند.
سرکار خانم ها “عرفانیان، چهکندی نژاد و موسوی فر” با حضور و نظارت معاونت محترم آموزشی دوره اول “سرکار خانم درفشه” جلسه ای را در قالب گروه های آموزشی تشکیل دادند و مباحث ذیل مطرح شد:
– پیگیری وضعیت دانش آموزان مشکل دار
– تشکیل نمایشگاه مهارت های زندگی در تاریخ 27 بهمن ماه
– ارائه چندین کار و انتخاب بهترین تمرین برای پیک های بهاری در قالب داستان و نقاشی

99- ارائه تحقیق علمی توسط یکی از گل های کلاس

دختران کلاس پنجم با اهرم ها از زبان دوستشان بیشتر آشنا شدند.
طبق هماهنگی آموزگار محترم کلاس پنجم “سرکار خانم الهی” دانش آموز سیده وانیا منتظری با آوردن وسایل لازم به کلاس (اجسامی که به عنوان اهرم استفاده می شوند)، کنفرانسی در رابطه با اهرم ها را در کلاس اجرا کرد. این دختر عزیزمان با کمک و راهنمایی معلم گرامی کلاس، انواع اهرم و کار هر یک را برای دوستانش توضیح داد.

100-کارگاه ریاضی (شناخت خط، نیم خط و پاره خط) – کلاس خانم محمدیان

زنگ ریاضی در کلاس سوم یک، همراه با فعالیت دست ورزی برگزار گردید.
در این ساعت آموزشی با هماهنگی آموزگار محترم کلاس “سرکار خانم محمدیان” دبستان دخترانه واحد 2 – مشهد دانش آموزان با استفاده از کیسه آموزش ریاضی و با کمک نخ کاموا «خط، پاره خط و نیم خط» را ایجاد کردند و روی برگه آچار چسباندند و بدین صورت به تفاوت بین آن ها پی بردند.

101- اطلاعیه برگزاری آزمون تبار در دوره دوم

بودجه بندی و تاریخ آزمون تبار بر روی برد آموزشی نصب گردید.
همزمان با 23 بهمن ماه 1397، با هدف اطلاع رسانی به دانش آموزان پایه های چهارم تا ششم و داشتن زمان لازم برای مرور و برنامه ریزی، برای شرکت در آزمون تبار که در تاریخ 28 بهمن ماه برگزار می گردد، سرکار خانم پور‌رضایی “معاون محترم آموزشی دوره دوم” موارد امتحانی را جهت یادآوری بر روی برد آموزشی قرار دادند.

102- آموزش سوره مبارکه تین (طرح آیات)

در راستای اجرای طرح آیات، سوره مبارکه تین آموزش داده شد.
قرآن مجید کتاب الهی است که برای راهنمایی و تربیت انسان، از سوی خداوند مهربان بر حضرت محمد (ص) نازل شده است و حفظ آیات کلام وحی در طرح زیبای آیات، توسط قرآن آموزان عزیز آموزشگاه در حال اجرا می باشد. نوگلان قرآنی پایه اول حفظ سوره مبارکه تین را با آموزش میوه های قرآنی توسط مربی محترم قرآن “سرکار خانم فاطمی” به پایان رساندند و با نام و معانی میوه های بهشتی و اهمیت خداوند مهربان به بنده هایش و تناول این میوه های مفید برای انسان آشنا شدند.

103- بازدید دانش آموزان دوره دوم از نمایشگاه جابربن حیان درون مدرسه ای

گل های باغ دانایی از نمایشگاه جابر برپا شده در نمازخانه دبستان دیدن نمودند.
در 23 بهمن ماه 1396، معاونت محترم آموزشی دوره دوم “سرکار خانم پوررضایی” با هماهنگی رابط گرامی جابر “سرکار خانم رضوی زاده” به همراه دانش آموزان پایه های چهارم تا ششم با حضور در نمازخانه دبستان آثار و طرح های جابر که توسط دانش پژوهان آموزشگاه، تهیه گردیده بود، را مشاهده نمودند و با انگیزه ای بالا طرح ها را رویت کردند تا به نقاط ضعف و قوت طرح خود در مقایسه با دیگر آثار پی ببرند. ضمناً با شور و اشتیاق طرح خود را به دوستانشان نشان می دادند .
ضمناً سرکار خانم پوررضایی از شرکت بی سابقه دانش آموزان تقدیر و تشکر نمودند.


امتیاز شما به این محتوای آموزشی ؟ جمع امتیاز 0/20