گزارش بهمن ماه

گزارشات سال ۱۳۹۸

 1- صبحگاهی با محوریت طرح جابربن حیان

دختران بوستان حسینی توضیحات جامعی در خصوص جشنواره جابربن حیان، از زبان معاونت محترم آموزشی دوره دوم دریافت کردند.
معاونت محترم آموزشی دوره دوم “سرکار خانم پوررضایی” در مراسم صبحگاه در خصوص طرح جابربن حیان توضیحات کاملی را برای چندمین بار عنوان نمودند و از دانش آموزان خواستند برای چسباندن برگه ها روی کارتن پلاست طبق توضیحات ارائه شده، فعالیت مربوطه را انجام دهند.

2- بیان آسیب های تماشای زیاد تلویزیون از زبان مشاور آموزشگاه

گلهای دوره اول دبستان در اولین ساعات صبح از سخنان مشاور دبستان بهره بردند.
تماشای بیش از حد تلویزیون برای کودکان مضر بوده و در رشد فیزیکی و تقویت روحیه اجتماعی آنها تاثیر دارد. کودکانی که ساعات زیادی را صرف تماشای تلویزیون می کنند ممکن است موارد زیر در آنها بیشتر دیده شود:
1- پیشرفت تحصیلی ضعیف تری دارند.
2- کمتر کتاب می خوانند و مطالعه می کنند.
3- فعالیت فیزیکی و ورزشی کمتری دارند.
4- چاقی و افزایش وزن آنها بیشتر می باشد.
در همین راستا مشاور محترم آموزشگاه “سرکار خانم اصفهانی” در مراسم صبحگاه برای نوگلان دوره اول از مضرات تماشای زیاد تلویزیون مطالبی را بیان نمودند.

3- برگزاری شورای مدرسه ویژه بهمن ماه

دفتر مدیریت میزبان نشست شورای مدرسه بود.
شورای مدرسه با حضور مدیریت محترم آموزشگاه “سرکار خانم دژم” و معاونین گرامی آموزشی و پرورشی در دفتر مدیریت آموزشگاه تشکیل گردید و موارد ذیل بحث و تبادل نظر انجام پذیرفت:
– برگزاری اردوها و بازدیدهای آموزشی
– برگزاری گرامیداشت ایام فاطمیه
– برپایی جلسات دیدار با اولیای محترم
– تشکیل ستاد دهه فجر و برنامه های مربوط به آن
– برگزاری جلسات آموزش خانواده
– برگزاری آزمون های تبار دوره دوم
– تشکیل شورای آموزگاران و برپایی نمایشگاه حجاب و عفاف مربوط مربوط به شهادت حضرت فاطمه
– تشکیل نمایشگاه کتاب و ….

4- نشان دادن لایه های مختلف زمین از طریق ساخت مدل

گل های کلاس ششم با نظارت متصدی محترم آزمایشگاه با لایه های مختلف زمین آشنا شدند.
دانش آموزان پایه ی ششم در زنگ آزمایشگاه با همکاری سرکار خانم ابراهیمی لایه های مختلف زمین را از طریق ساخت مدل شناختند. آن ها با استفاده از ویژگی های شیمیایی و فیزیکی مواد سازنده زمین، لایه های مختلف را نام گذاری کردند و برخی از ویژگی های لایه های تشکیل دهنده را از روی مدل توضیح دادند. همچنین در روی مدل دانش آموزان به تفاوت ضخامت و تراکم پی بردند.

5- بررسی دفاتر ثبت شاخص در پایان دی ماه

دفتر ثبت شاخص توسط معاونین آموزشی بررسی و امضا گردید.
طبق سنوات ماه های گذشته، به دلیل اهمیت اجرای صحیح ارزشیابی علمی دانش آموزان، معاونین محترم آموزشی در دوره اول و دوم، سرکار خانم ها “درفشه و پوررضایی” با بررسی دفاتر شاخص همکاران، ضمن اطلاع از وضعیت تحصیلی دانش آموزان، نقاط ضعف و قوت این دفاتر را به آموزگاران عزیز متذکر شدند.

6- تبریک به متولدین بهمن ماه

پیام تبریک کادر اجرایی دبستان به متولدین بهمن ماه در پایه های اول تا سوم ابلاغ گردید.
معاون محترم آموزشی دوره اول “سرکار خانم درفشه” در کلاسها حضور یافتند و به متولدین بهمن ماه تبریک گفته و برای ایشان آرزوی سلامتی، سعادت و موفقیت نمودند و مورد تشویق دوستانشان قرار گرفتند. همچنین اسامی دانش آموزان متولد بهمن ماه در برد تولد نصب گردید تا در معرض دید دانش آموزان قرار گرفته و موجبات خوشحالی و خرسندی متولدین این ماه را فراهم نمود.

7- صحبت معاونت آموزشی دوره دوم با محوریت پیش ثبت نام در پایه هفتم

دختران بوستان حسینی از سخنان معاونت محترم آموزشگاه بهره بردند.
معاونت محترم آموزشی دوره دوم “سرکار خانم پوررضایی” در خصوص پیش ثبت نام پایه هفتم که در مدارس از نیمه دوم بهمن ماه آغاز می‌شود؛ به گلهای بوستان حسینی توضیحات جامع و کاملی را بیان نمودند و از آنها خواستند ضمن اطلاع رسانی به اولیای گرامی، با برنامه ریزی در زمان مناسب جهت ثبت نام اقدام نمایند.

8- اعلام نمرات انضباطی گل های دوره دوم

نمرات انضباطی گل های بوستان دانایی بر روی برد آموزشی نصب گردید.
در تعلیم و تربیت دانش‌آموزان، همواره نظم و انضباط آنها مورد توجه بوده است؛ در همین راستا معاونت محترم آموزشی دوره دوم “سرکار خانم پوررضایی” بعد از ارزیابی رفتار و تنظیم لیست انضباطی دانش آموزان در اولین ماه فصل زمستان، نتایج عملکرد فراگیران را بر روی برد آموزشی و در معرض دید همگان قرار دادند. حضور به موقع در ساعات آموزشی، رعایت ادب و بهداشت فردی و… از مواردی است که فراگیران موظف به انجام آن هستند و مورد ارزشیابی قرار گرفت.

9- معرفی کلاس برتر آموزشگاه در دوره دوم – ویژه دی ماه

کلاس برتر آموزشگاه در دی ماه در دوره دوم تعیین گردید.
معاونت محترم آموزشی دوره دوم “سرکار خانم پوررضایی” با حضور در کلاس چهارم سه (سرکار خانم رستگار) این کلاس را به عنوان کلاس برتر معرفی کردند و ضمن تقدیر و تشکر از همکار محترم، گل های کلاس مورد تشویق و تمجید قرار دادند و نکاتی را در رابطه با معیارهای انتخاب کلاس برتر را برای دانش آموزن بیان نمودند.

10- بازدید از نمایشگاه دست سازه های کلاس اول یک

معاونت محترم آموزشی دوره اول از نمایشگاه دست سازه های کلاس اول یک بازدید به عمل آوردند.
سرکار خانم درفشه از نمایشگاه دست سازه های کلاس اول یک (سرکار خانم عرفانی) که با اشیا دور ریختنی شامل (استفاده از قوطی، سنگ ها، لیوان یکبار مصرف نخ و کاموا) برپا گردید؛ بازدید به عمل آوردند.
این نمایشگاه با هدف استفاده بهینه از وسایل دورریختی، بالا بردن قوه تخیل و خلاقیت دانش آموزان و همچنین تلفیق درس علوم و هنر و تقویت مهارتهای زندگی توسط آموزگار محترم کلاس در سالن آموزشگاه برپا شد. معاونت محترم ضمن تشکر و قدردانی از دانش آموزان به دختران برگزیده جوایزی برای بالا بردن انگیزه شان برای ساخت اشیا با لوازم دور ریختنی و همچنین تقویت قوه تخیل این عزیزان اهدا نمودند.

11- بازی های شاد کودکانه در یک روز سرد در زنگ تفریح از نگاه مشاور آموزشگاه

صدای لبخند و شادی کودکانه در زنگ های تفریح در فضای دبستان پیچید.
کودکان برکت زندگی و سرمایه های آینده جامعه به شمار می آیند. کودکان به وسیله بازی کردن با اطرافیان خود ارتباط برقرار می‌کنند. در واقع در جریان بازی، کودکان احساسات خود را بیان می‌کنند و آرزوهایشان را به واقعیت نزدیک و بر نگرانی ها و اضطرابش غلبه می‌کند. همچنین بازی موثرترین عامل در پیشرفت شناختی کودکان محسوب می‌شود.
در همین راستا مشاور محترم آموزشگاه “سرکار خانم اصفهانی” در یک روز سرد زمستانی شاهد بازی های شاد و به یاد ماندنی نوگلان آموزشگاه بودند و از لبخند و شادی دانش آموزان در زنگ تفریح لذت برده که در واقع این بازی های کودکانه و لبخند و شادی آنها حائز اهمیت است و در رشت آباد زندگی آنها بسیار مهم است.

12- توزیع مجلات رشد در دوره اول و دوم

مجلات رشد دانش آموزی در اختیار دانش آموزان قرار گرفت.
مجلات رشد نوآموز توسط معاونین محترم آموزشی دوره اول و دوم سرکار خانم ها “درفشه و پوررضایی” در بین گلهای بوستان حسینی توزیع گردید و برای ایجاد انگیزه بیشتر به فرهنگ مطالعه، کتاب و کتابخوانی و تقویت روحیه پژوهش به دانش آموزان اعلام گردید که بعد از یک هفته مطالعه آزمون برگزار می گردد.

13- اهدای جایزه به مناسبت حل جدول هوای پاک

از دختر برگزیده در مسابقه جدول هوای پاک تقدیر شد.
با هماهنگی مربی محترم بهداشت آموزشگاه “سرکار خانم رحیمیان” به مناسبت روز هوای پاک، مسابقه جدول هوای پاک در کانال سروش آموزشگاه قرار گرفت و دانش آموز عزیزمان “سوگند بنی هاشمی – پایه پنجم” با حل درست جدول، برنده این مسابقه شد و توسط مربی گرامی بهداشت مورد تقدیر قرار گرفت.

14- اجرای سرود سفیران سلامت در حضور کارشناسان مرکز بهداشت استان

سفیران سلامت سرود زیبایی را اجرا نمودند.
با هماهنگی مربی محترم بهداشت دبستان دخترانه واحد 2 – مشهد “سرکار خانم رحیمیان” سرود زیبایی توسط سفیران سلامت آموزشگاه در حضور کارشناسان مرکز بهداشت و اولیای عزیز اجرا شد و جوایز نفیسی از طرف مرکز بهداشت استان به این عزیزان اهدا شد و مورد تقدیر قرار گرفتند.

15- کسب مدال افتخار و انتخابی مسابقات استانی تیم دو و میدانی درسطح ناحیه۴

دختران ورزشکار دبستان افتخار آفرین شدند.
امام خمینی( رض):
قهرمان کسی است که بر نفس اماره اش پیروز باشد.
ورزش دو و میدانی بعنوان مادر ورزشها از محبوبیت ویژه ای برخوردار است؛ به همین دلیل بیشترین شرکت کننده را در مسابقات دارد. در همین راستا مسابقات دو و میدانی ناحیه ۴ با حضور حدود ۲۵ مدرسه برگزار شد و ورزشکاران پر تلاش آموزشگاه حضور چشمگیری در سطح مسابقات داشتند.
در ماده۶۰۰ متر استقامت هدیه کاشی طرقی از پایه ششم موفق به کسب مدال برنز و انتخابی استان و عسل اخلاق دوست از پایه پنجم در سکوی چهارم ایستاد و به همراه فاطمه طلوع و ستایش توکلیان جهت مسابقات استانی انتخاب شدند.
با آرزوی موفقیت این عزیزان در مراحل بالاتر ورزشی.

16- برگزاری کارگاه آموزشی تغذیه سالم

نمازخانه دبستان میزبان نشست آموزشی تغذیه سالم بود.
اصلاح شیوه زندگی رسالت خطیری است که جز با ارتقا سلامت بدست نمی آید. تغذیه سالم می تواند کمک شایانی در این راستا داشته باشد. با هماهنگی مربی محترم بهداشت آموزشگاه “سرکار خانم رحیمیان” کارگاه آموزشی تغذیه سالم برگزارشد.
در این کارگاه آموزشی که با همکاری مهندس تغذیه مرکز بهداشت ارشاد “سرکار خانم عرب” برگزار گردید؛ اولیای عزیز با تغذیه سالم و برنامه غذایی غنی آشنا شدند.

17- اهدای جوایز به دانش آموزان برتر مجلات رشد

منتخبین مجلات نوآموز توسط معاونت محترم آموزشی اعلام شد.
پس از برگزای آزمون مجلات رشد توسط سرکار خانم درفشه و تصیح اوراق ، ایشان به منتخبین مجلات برای بالابردن انگیزه بیشتر به مطالعه کتاب وکتاب خوانی و علاقه مند کردن دانش آموزان به فرهنگ کتاب و استفاده ی بهینه از مجلات هدیه ای اهدا و این عزیزان مورد تقدیر و تشکر قرار گرفتند و همچنین اسامی منتخبین در برد آموزشی نصب گردید و در معرض دید گل های بوستان حسینی قرار گرفت.
1- سوم یک :هستی لطف زاده
2- سوم دو: سیده پریا میرزابابایی

18- بازدید آموزشی از نمایشگاه اول دو

نمایشگاه سنگ ها توسط نوگلان کلاس سرکار خانم چهکندی نژاد برپا شد.
همزمان با 5 بهمن ماه 1398 از نمایشگاه سنگ ها کلاس سرکار خانم چهکندی نژاد توسط معاونت محترم آموزشی دوره اول “سرکار خانم درفشه” بازدید بعمل آمد و موارد ذیل مشاهده گردید:
1- تلفیق درس علوم با هنر
2- بالابردن قوه ی خلاقیت و ابتکار دانش آموزان
3- استفاده از اشیای دورریختنی و آشنایی با کاربرد آن در زندگی

19- برپایی نمایشگاه حجاب و عفاف

در آستانه شهادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها و به منظور گسترش فرهنگ حجاب و عفاف نمایشگاه فروش محصولات حجاب در مدرسه برپا شد.
همزمان با ایام فاطمیه و به منظور نهادینه کردن فرهنگ حجاب و عفاف و آشنایی بیشتر با محصولات متنوع حجاب و تولیدات ایرانی به همت واحد پرورشی نمایشگاه فروش محصولات حجاب و عفاف در نمازخانه آموزشگاه بر پا گردید.
در این فروشگاه انواع ساق دست ، هد ، گیره روسری ، مقنعه و جوراب در معرض دید دختران بوستان حسینی قرار گرفته که می توانند اقلام مورد نیاز خود را خریداری کنند.

20- صبحگاهی با محوریت مشاوره تربیتی و تحصیلی

دانش آموزان پایه ششم دو، صبحگاه شادی با عنوان( مسخره کردن) برگزار نمودند.

سوره حجرات که به سوره اخلاق معروف است در آیه ۱۱راجع به مسخره کردن صحبت کرده واز مسخره کردن نهی می کند.

در همین راستا روز دوشنبه 7 بهمن ماه 1398، دانش آموزان در پایه ششم ۲ با هماهنگی سرکار خانم آخوندی “مربی محترم پرورشی” و مشاور گرامی آموزشگاه “سرکار خانم اصفهانی” در مورد مسخره کردن، نمایش زیبایی را اجرا نمودند و در ادامه سرکار خانم اصفهانی مطالبی در این زمینه برای گل های بوستان حسینی در دوره دوم بیان کردند.

21- کاربرد لوح های کمک آموزشی در حیطه دانش افزایی ویژه پایه های اول

زنگ ورزش شکوفه های دبستان، هدفمند برگزار گردید.

پیامبراکرم( ص):

امنیت و سلامت دو نعمت بزرگ هستند که بسیاری از مردم در آن مغبونند.

امروزه در مدارس آموزش های مرتبط با تربیت بدنی نه تنها بصورت عملی صورت می گیرد؛ بلکه در حوزه دانش افزایی و کسب مهارتهای علمی ورزشی اقدامات موثری انجام گرفته است. در همین راستا در کلاس درس تربیت بدنی پایه های اول، لوح های آموزشی با موضوعات آمادگی جسمانی، ایمنی در ورزش و تغذیه سالم توسط مربی محترم تربیت بدنی تدریس شده و حوزه دانش افزایی شکوفه های آموزشگاه به چالش کشیده شد.

22- نشست معاونت آموزشی دوره دوم با متصدی آزمایشگاه

متصدی گرامی آزمایشگاه با معاونت محترم آموزشی جلسه ای را برگزار نمودند.

طبق برنامه ریزی انجام شده سرکار خانم پوررضایی “معاونت محترم آموزشی دوره دوم” با متصدی محترم آزمایشگاه “سرکار خانم ابراهیمی” ضمن بررسی مسائل مربوط به درس آزمایشگاه، در خصوص اسامی منتخبین مسابقات آزمایشگاهی در سطح آموزشگاه به بحث و تبادل نظر پرداختند.

23- پیام تسلیت شهادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها در تابلوی قرآن دوره ی اول

به مناسبت گرامیداشت ایام فاطمیه، برد قرآن دوره اول به القاب زیبای حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها) مزین گشت.

این روزها که عزای زهرای اطهر است، صاحب عزای فاطمه (س) را می‌جویم. دلم به روضه مادر عادت کرده است و قلبم با هر نوحه دلتنگ آن غایب از نظر می‌شود . مهدی (عج) جان! فدای پهلوی شکسته مادرتان، بیایید تا مصیبت مادرتان را به خودتان تسلیت عرض کنم.

مربی محترم قرآن در دوره اول “سرکار خانم فاطمی” در آستانه شهادت بانوی دو عالم، ضمن نصب القاب دخت پیامبر (ص)، قرآن آموزان عزیز دوره ی اول را با معانی آن القاب و شأن و مقام والای این بانوی بزرگوار اسلام که الگوی ما در زندگی هستند، آشنا نمودند.

24- اهدای جوایز به برگزیدگان آزمون تبار

منتخبین آزمون تبار پایه ی سوم توسط معاونت محترم آموزشی مورد تقدیر قرار گرفتند.
همزمان با 7 بهمن ماه 1398 و پس از بررسی نتایج ارسالی آزمون تبار موسسه ی فرهنگی آموزشی امام حسین (ع) به دانش آموزان برگزیده توسط معاونت محترم آموزشی دوره ی اول “سرکارخانم درفشه” در مراسم صبحگاهی جوایزی جهت تقدیر و تشکر اهدا شد و مورد تشویق دوستانشان قرار گرفتند و اسامی این عزیزان در برد آموزشی نصب شد و در معرض دید گل های بوستان حسینی قرار گرفت.

25- اطلاع رسانی در خصوص آزمون تبار در دوره دوم

تاریخ جدید آزمون تبار در دوره دوم، اعلام گردید.

معاونت محترم آموزشی دوره دوم “سرکار خانم پوررضایی” با حضور در کلاس های چهارم تا ششم، ضمن عرض خدا قوت و خسته نباشید به همکاران گرامی، تاریخ آزمون تبار که تغییر کرده بود را مجدداً به دانش‌آموزان یادآوری نمودند و از آنها خواستند تا در این روزهای باقیمانده با برنامه‌ریزی دقیق به مرور کردن درس هایشان بپردازند؛ تا نتیجه مطلوب را در این تورنمنت علمی کسب نمایند.

26- برگزاری پنجمین نشست گروه های آموزشی پایه ششم

جلسه گروه های آموزشی پایه ششم، در دفتر آموزشگاه برگزار گردید.

سرکار خانم پوررضایی با همکاران پایه ششم سرکار خانم ها “احمدی، امامیان و هاشمی” نشستی آموزشی را برگزار نمودند و در خصوص تغییر زمان آزمون تبار و سطح آمادگی دانش آموزان صحبت کردند. در ادامه برنامه ریزی در مورد برنامه های پایانی سال انجام پذیرفت و در خصوص کارنامه های ارزشیابی ترم اول گفتگو شد و در پایان این نشست، پیش ثبت نام دانش آموزان برای پایه هفتم در مدارس دیگر نیز مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

27- برگزاری کارگاه آموزشی بلوغ

نمازخانه دبستان میزبان کارگاهی با محوریت بلوغ بود.

بلوغ دوره بحرانی انتقال از مرحله کودکی به بزرگسالی است؛ دوره ای که تغییرات تکاملی مغز و غدد بدن باعث تغییرات جسمانی و روانی و روحی و رفتاری می شود.

طبق هماهنگی مربی محترم بهداشت آموزشگاه “سرکار خانم رحیمیان” کارگاه آموزشی بلوغ توسط سرکار خانم رحمتی “کارشناس گرامی مرکز بهداشت” برای اولیای عزیز آموزشگاه برگزار گردید.

 28- نقاشی فاطمی …

با دستان هنرمند دختران حسینی نقاشی‌های زیبایی خلق گردید.
در راستای آشنایی بیشتر گلهای کلاس دوم با حضرت فاطمه سلام الله، سرکار خانم کیمیایی ” مربی محترم هنر” در آستانه شهادت این بانوی بزرگوار، ابتدا داستان زیبایی در خصوص حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها و شهادت ایشان برای دختران عزیز کلاس تعریف نمودند. سپس دانش آموزان بر اساس دانسته های خود و داستان تعریف شده، نقاشی‌های زیبایی را به تصویر کشیدند و زنگ جذابی را در کنار یکدیگر سپری کردند.

29- برگزاری مراسم عزاداری شهادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها

در غم شهادت دخت پیامبر گرامی اسلام (ص) از در و دیوار نمازخانه آموزشگاه صدای ناله و زاری به گوش می رسد.
ای چراغ راهنمای شب‏های بی ‏ستاره زمینیان! خطبه ‏های شور افکنت، هنوز ستون ‏های مسجد کوفه را می‏ لرزاند. عطر کلامت، در ذرات عالم جاری است. ای بانو! مزار تو در سینه عاشقان توست.
همزمان با 8 بهمن ماه 1398، مراسم عزاداری شهادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها به میزانی دانش آموزان هیئت معراج در محل نمازخانه آموزشگاه برگزار گردید.
این مراسم با قرائت قرآن کریم آغاز گردید و دانش آموز عزیزمان زهرا قوام سعیدی شعر زیبایی را قرائت نمود. در ادامه دختران بوستان حسینی هم نوا با هم حدیث کساء را زمزمه نمودند و سپس دانش آموزان از سخنان سرکار خانم دژم” مدیریت محترم دبستان” بهره بردند.
با تشکر از دختران عزیزمان در هیئت معراج.

30- برپایی جایگاه شهادت حضرت زهرا (س)

به مناسبت شهادت یاس نبی، جایگاه ویژه ای در دبستان برپا گشت.
ای دخت پیامبر …
در و دیوار کوچه های بنی هاشم هنوز بر مظلومیت شهادت می دهند.
در آستانه شهادت مظلومانه دردانه خلقت حضرت فاطمه مرضیه سلام الله علیها و به منظور عرض ارادت و آشنایی بیشتر گل های بوستان حسینی با الگوی زنان عالم، به همت همکاران محترم پرورشی ، جایگاهی در سالن ورودی آموزشگاه برپا گردید و دختران عزیز شورای دانش آموزی با خرما و حلوا از گل های بوستان حسینی پذیرایی به عمل آوردند.

31- پذیرایی از عاشقان فاطمی

به مناسبت شهادت بانوی دو عالم از دانش آموزان بوستان حسینی پذیرایی به عمل آمد.
ای بهشت بی ‏نشان! بعد از تو تمام گل‏های جهان کبودند و تمام آینه‏ های جهان شکسته‏ و غبار گرفته اند.
طبق هماهنگی انجام شده و به همت جناب آقای حسین نژاد (یکی از اولیای محترم آموزشگاه) و در آستانه شهادت دردانه خلقت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها از دانش آموزان و همکاران با عدسی پذیرایی به عمل آمد.

32- تقدیر از دانش آموزان بدون غیبت

دختران بدون غیبت فصل پاییز آموزشگاه توسط معاونت محترم آموزشی مورد تقدیر قرار گرفتند .
همزمان با 10 بهمن ماه 1398 و پس از بررسی دفتر حضور و غیاب توسط معاونت محترم آموزشی دوره ی اول “سرکارخانم درفشه” در مراسم صبحگاهی به دانش آموزان پایه های اول تا سوم که در فصل پاییز ماههای (مهر- آبان – آذر) غیبت و تاخیر نداشتند، جوایزی اهدا شد و مورد تشویق دوستانشان قرارگرفتند و همچنین اسامی این عزیزان در برد آموزشگاه نصب شد.

33- فضاسازی آموزشگاه به مناسبت دهه فجر

حال و هوای انقلاب در فضای دبستان پیچید.
در آستانه دهه مبارک فجر به همت همکاران محترم پرورشی آموزشگاه، فضای مدرسه رنگ و بوی روزهای انقلاب را به خود گرفت و شور و شوق انقلابی در محیط پیچید و بوی خوش روزهای حماسه و دفاع فضای دبستان را عطرآگین نمود.
با تشکر از سرکار خانم کیمیایی “مربی گرامی هنر” که همکاران عزیز پرورشی را در این امر یاری رساندند.

34- برپایی جایگاه ایام الله دهه فجر

در آستانه ایام پرشکوه پیروزی انقلاب اسلامی، جایگاه ویژه این دهه برپا گردید.
وقتی صدای پای بهمن از کوچه پس کوچه های خاطره ها به گوش تو می رسد. گویی شهیدانند که آمده اند برای بیعت دوباره برای هشدار و تذکر و بیداری . بهمن که از راه می رسدشهیدان پیمان نامه ی خونین شهادت را برای تجدید امضای تک تک ما می آورند تا فراموش نکنیم که باغبان لاله ها امام مهربان بود و سایبان لحظه ها، نگاهش هنوز هم نگران باغمان است.
با هدف استقبالی شایان ذکر از ایام الله دهه فجر، با همکاری معاونین محترم پرورشی در دو سالن آموزشگاه، از دکورهای ویژه تبریک طلیعه نور رونمایی شد.

35- طنین زنگ انقلاب در آموزشگاه

همزمان با دوازدهمین روز از ماه بهمن و لحظه ورود امام خمینی رحمه‌الله علیه به میهن ، زنگ انقلاب در مدرسه به صدا در آمد.
در ساعت 9:33 دقیقه 12 بهمن ماه 1398، با حضور تمامی دانش آموزان و همکاران در حیاط مدرسه ویژه برنامه شروع جشن های چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اجرا شد.
برنامه های ویژه این مراسم به شرح ذیل می باشد:
– تلاوت آیات مبارکه سوره فجر توسط دانش آموز قرآنی نجمه ابراهیمی
– اجرای سرود مقدس جمهوری اسلامی ایران
– اجرای دکلمه پرچم توسط دانش آموزان عزیزمان در پایه پنجم مبینا کاهنی
– اجرای مقاله پیروزی انقلاب توسط دختر عزیزمان شکیبا جمشیدی
– اجرای شعر زیبای ورود امام توسط دختر گلمان حلما هاشم نیا
– ارائه بیانات مقام معظم رهبری درباره دهه فجر توسط دختر گلمان ثنا پارسایی
لازم به ذکر است که دانش آموزان همه با هم سرود ایران را خواندند و با شعارهای انقلابی ، شور و حال خاصی در فضای دبستان برپا گردید.

36- برپایی نمایشگاه با عنوان «جشنواره نوجوان سالم»

آثار انشاء و نقاشی دانش آموزان با عنوان نوجوان سالم به نمایش گذاشته شد.
با توجه به بخشنامه‌ ارسالی از طرف اداره آموزش و پرورش ناحیه ۴ با عنوان برنامه ریزی و اجرای نهمین جشنواره نوجوان سالم با هدف کنترل و کاهش رفتارهای پر خطر نوجوانان ، واحد بهداشت و مشاوره آموزشگاه، نمایشگاهی از آثار انشاء و نقاشی دانش آموزان برگزار کرده و در معرض دید دانش آموزان قرار گرفت و آثار برتر به کارشناس سلامت ناحیه ۴ ارسال گردید.

37- مسابقه کلاس آرایی ویژه دهه فجر

همزمان با دهه مبارک فجر درب کلاسهای آموزشگاه به همت دانش آموزان و همکاران تزیین شد.
به نام اعظمی که عظیمی چون خمینی آفرید …
سلام بر تو ای روح خدا سلام بر تو که بخشنده تر از آفتاب در آسمان ابدیت تابیدن گرفتی و با ملائک در هم آمیختی.
همزمان با ایام الله دهه فجر و چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با هماهنگی واحد پرورشی ، درب کلاسها به زیبایی با المانهای انقلاب اسلامی تزیین گردید و یاد و خاطره آن ایام در دل و جان دانش آموزان زنده شد.

 38- آشنایی با علایم بیماری کرونا و راههای پیشگیری از آن

مربی محترم بهداشت آموزگاه دانش آموزان را با بیماری کرونا و علایم آن و راههای پیشگیری از آن آشنا نمودند.
بیماری کرونا در معمولی ترین حالت علائمی شبیه سرماخوردگی دارد؛ اما در مواردی باعث سندرم حاد تنفسی می شود. نشانه های ابتلا به این بیماری در انسان تب، سرفه، نفس نفس زدن و تنگی نفس است. راههای پیشگیری از آن شستن دست ها به طور مرتب با آب و صابون، پرهیز از تماس با افراد بیمار ، پرهیز از تماس با حیوانات و گرفتن جلوی بینی و دهان در هنگام عطسه و سرفه می باشد.
مراقب سلامت آموزشگاه با همکاری سفیر سلامت پایه ششم “عاطفه نجفی” آموزش های لازم را به دانش اموزان دادند.

39- اهدای جوایز به برگزیدگان مسابقه مجلات رشد نوآموز

منتخبین آزمون مجلات نو آموز دوره اول توسط معاونت محترم آموزشی مورد تقدیر قرار گرفتند.
همزمان با 13 بهمن ماه 1398 و پس از برگزاری آزمون مجلات رشد نوآموز در مراسم صبحگاهی به دانش آموزان برگزیده برای ایجاد انگیزه ی بیشتر، توسط معاونت محترم آموزشی دوره ی اول “سرکارخانم دفشه” جوایزی اهدا شد و مورد تشویق گل های بوستان حسینی قرارگرفتند و همچنین اسامی این عزیزان بر روی برد نصب گردید.

40- برگزاری جشن فجر انقلاب (ویژه پایه چهارم)

به همت واحد پرورشی ویژه برنامه جشن انقلاب در نمازخانه آموزشگاه برپا شد.
در این ویژه برنامه که برای دانش آموزان پایه چهارم بود، برنامه های زیر اجرا گردید:
– تلاوت قرآن کریم توسط دانش آموز قرآنی مهسا ابراهیمی
– اجرای سرود مقدس جمهوری اسلامی ایران
– تبریک چهل و یکمین بهار پیروزی انقلاب اسلامی توسط مدیریت محترم آموزشگاه سرکار خانم دژم
– اجرای سرود زیبای سردار دلها توسط دانش آموزان هنرمند کلاس چهارم ۱
– اجرای مسابقه چیستان توسط دانش آموزان کلاس چهارم ۳
– اجرای سرود ایران توسط دانش آموزان کلاس چهارم ۲
– اجرای نقالی توسط دانش آموز عزیزمان ستایش امیری
– اجرای مسابقه ضرب المثل ویژه آموزگاران و دانش آموزان کلاسها توسط سرکار خانم آخوندی “مربی محترم پرورشی”
– اجرای مسابقه لب خوانی ویژه دانش آموزان توسط سرکار خانم آخوندی

41- اهدای جایزه از قرآن بپرس از طرف حرم مطهر رضوی

دختران برگزیده مسابقه از قرآن بپرس آستان قدس رضوی اعلام شدند.
مسابقه از قرآن بپرس که شامل ۱۰ سال از یکی از سوره های قرآن کریم با عنوان های مختلف مانند «قضاوت ، راستگویی، حجاب و …» به صورت ماهانه و در قالب آزمون کتبی برگزار می گردد.
دانش آموزان با پاسخ دادن هم در مسابقه دارالقرآن حرم مطهر رضوی شرکت می‌کنند و هم در مسابقه مدرسه شرکت کرده و وقت گرانبهای خود را با فراگیری قرآن کریم زینت می بخشند.
لازم به ذکر است برندگان این ماه ، « ساجده شیخ‌زاده، مریم رئوف پناه و هدیه جلیلی» اعلام گردید.

42- آشنایی با فرازهایی از خطبه فدکیه

کلاس های قرآن این هفته به فرازهایی از خطبه فدکیه اختصاص یافت.
برای آشنایی بیشتر دختران عزیزمان در کلاس قرآن، با پخش تواشیح مدح حضرت زهرا سلام الله علیها فرازهایی از خطبه فدکیه و سخنان زیبای این بانوی بزرگوار توسط مربی محترم قران “سرکار خانم ضیائی منش” آموزش داده شد و مطالب مهم و موثری در خصوص شجاعت و فداکاری های این بانوی بزرگوار بیان گردید که انشاء الله بهترین الگوی ما دخت پیامبر اکرم(ص) باشند.

43- حضور مشاور آموزشگاه در صبحگاه با موضوع «احترام به عقاید دیگران» ویژه دوره دوم

مشاور محترم آموزشگاه در مراسم صبحگاه، در مورد احترام به عقاید دیگران، برای دانش آموزان عزیز مطالبی بیان نمودند.
همه ی ما در عقاید و نظرات خود با دیگران متفاوت هستیم، اما زندگی اجتماعی مستلزم تعامل و ارتباط با دیگران است و برای این منظور نیاز به درک و احترام متقابل بین اعضای جامعه هست.
در همین راستا مشاوره محترم آموزشگاه “سرکار خانم اصفهانی”، مطالبی در این زمینه برای دانش آموزان عزیز بیان نموده که یاد بگیریم به حریم خصوصی دیگران احترام بگذارید و از قضاوت و دخالت بی جا در زندگی افراد اجتناب کنند.

44- شرکت در افتتاحیه مسابقات ورزشی جام فجر

سالن کوشه ای میزبان پنجمین دوره مسابقات ورزشی جام فجر ویژه شهدای مدافع حرم بود.
همزمان با 14 بهمن ماه 1398 و در سومین روز دهه مبارک فجر ، دانش آموزان و همکاران محترم آموزشگاه جهت شرکت در مسابقات ورزشی جام فجر به سالن کوشه ای رفتند.
این ویژه برنامه ورزشی به همت موسسه فرهنگی ورزشی امام حسین علیه السلام، با حضور دختران ورزشکار مدارس ابتدایی دخترانه امام حسین علیه السلام و مدارس عاشورا و وحدت به میزبانی دبستان دخترانه واحد 3 امام حسین (ع) (دبیرخانه مسابقات) برگزار شد. در این رقابت ورزشی دانش آموزان در رشته های آمادگی جسمانی و داژبال و بسکتبال طی دو روز به رقابت با هم می پردازند.
رئوس برنامه های اجرا شده در مراسم افتتاحیه به شرح ذیل اعلام می گردد:
– تلاوت قرآن کریم با همراهی گروه حاملان قرآن
– زمزمه سرود جمهوری اسلامی
– قرائت صلوات خاصه
– خیر مقدم دبیر محترم مسابقات “سرکار خانم روستایی”
– اجرای نماهنگ زیبای المپیاد ورزشی و سوگندنامه
– اجرای حرکات نمایشی توسط مدارس مختلف در رشته های گوناگون


امتیاز شما به این محتوای آموزشی ؟ جمع امتیاز 0/20