گزارش دی ماه

گزارشات سال ۱۳۹۷

 1- صبحگاه زمستانی گرم و دلنشین در کنار مشاور دبستان

مراسم صبحگاه اولین روز هفته در اولین ماه زمستان همراه با مشاور با “موضوع مهارت اجتماعی” برگزار گردید.
هشت مهارت اجتماعی وجود دارد که حتما به کودکان بایدآموزش داد. اولین مهارت که سلام کردن می باشد که در هفته پیش در صف صبحگاهی آموزش داده شد و دومین مهارت پیش قدم شدن در گفت وگو است. بعد از سلام و احوال پرسی معمولا گفت وگو شروع می شود.برای ورود به بحث ؛کودک باید بتواند مکالمه ای را آغاز کند. ادامه دهد و به پایان برساند. این مهارت مستلزم خوب گوش دادن و توجه کردن است.گاهی کودکان موضوعی برای صحبت کردن با یکدیگر ندارند؛ در اینگونه موارد می توانندپرسشی را مطرح کنند. می دانی در مدرسه چه اتفاقی افتاده است؟و…..
موضوع بحث باید برای هر دوطرف جالب وجذاب باشد.تا هر دو را به نوعی درگیر صحبت کند. این مطالب جذاب از زبان مشاور محترم دبستان “سرکار خانم اصفهانی” برای گل های دوره اول مطرح شد.

2- برگزاری جلسه شورای مدرسه

دفتر مدیریت میزبان نشست شورای مدرسه بود.
در اولین روز از فصل زمستان، پنجمین جلسه شورای مدرسه با حضور مدیریت محترم، معاونین گرامی آموزشی و پرورشی تشکیل و تصمیمات ذیل اتخاذ گردید:
– بازدید های آموزشی و پرورشی
– برگزاری شورای آموزگاران
– برگزاری آزمون های هماهنگ تبار
– تشکیل کلاس های احکام ویژه دختران آسمانی پایه سوم
– برپایی جلسات جلسات دیدار با اولیا
– برگزاری نشست آموزش خانواده
و …

3- تبریک به متولدین دی ماه در دوره اول

پیام تبریک کادر اجرایی دبستان از طرف معاونت گرامی آموزشی به نوگلان دوره اول ابلاغ گردید.
همزمان با اولین روز از دی ماه 1397، سرکار خانم درفشه “معاونت محترم آموزشی دوره اول” با حضور در کلاس ها، به متولدین دی ماه تبریک گفتند و برایشان آرزوی سلامتی، تندرستی و موفقیت نموده و همچنین اسامی این عزیزان را بر روی برد تولد آموزشگاه نصب کردند تا در معرض دید گل های بوستان دانایی قرار بگیرد و شادی شان مضاعف گردد.

 4- چهارمین نشست گروه های آموزشی پایه ششم

با حضور معاونت محترم آموزشی دوره دوم جلسه گروه های آموزشی پایه ششم تشکیل گردید.
در اولین روز از فصل زمستان، سرکار خانم ها “احمدی و هاشمی” آموزگاران پایه ششم در کنار هم به گفتگو در خصوص موارد ذیل پرداختند:
– تبادل نظر در خصوص مباحث آموزشی
– یادآوری جهت پروژه جابر
– بررسی مسائل درسی و اخلاقی دانش آموزان

5- برگزاری مرحله اول مسابقات آزمایشگاهی درون مدرسه ای – پایه های چهارم تا ششم

دختران دوره دوم در کنار دوستانشان به رقابتی علمی در قالب مسابقات آزمایشگاهی درون مدرسه ای پرداختند.
همزمان با 1 دی ماه 1397 و با هدف گزینش دانش پژوهان مستعد، کوشا و توانمند جهت حضور موفق در هشتمین دوره مسابقات آزمایشگاهی موسسه فرهنگی آموزشی امام حسین علیه السلام، سرکار خانم ابراهیمی “متصدی محترم آزمایشگاه”، آزمونی کتبی را در بین دانش آموزان پایه های چهارم تا ششم برگزار نمودند تا نفرات برتر جهت آزمون عملی مشخص شوند.
لازم به ذکر است این آزمون در زنگ آزمایشگاه برگزار گردید.

6- بررسی میزان سردی و گرمی اجسام با استفاده از حس لامسه و دماسنج

گل های جویای علم در پایه چهارم به بررسی سردی و گرمی اجسام پرداختند.
دانش آموزان کلاس چهارمی، با حضور در آزمایشگاه در کنار متصدی محترم آزمایشگاه “سرکار خانم ابراهیمی” و با انجام آزمایشاتی نشان دادند که با استفاده از حس لامسه نمی توان به درستی میزان گرمی و سردی اجسام را مشخص نمود و برای اینکار از وسیله ای به نام دماسنج استفاده کردند و به این موضوع پی بردند که برای تعیین دمای دقیق یک جسم، باید از دماسنج استفاده کنند. در نهایت گل های عزیز با دماسنج و اهمیت آن در اندازه گیری دما آشنا شدند.

7- اهدای جایزه به برگزیدگان مسابقه هفته سلامت

از نفرات برتر مسابقه نقاشی ویژه هفته سلامت با شعار پوشش همگانی سلامت برای همه و در همه جا تقدیر شد.
در اردیبهشت ماه سال جاری در هفته سلامت، مسابقه نقاشی از طرف مرکز بهداشت استان، با موضوع شعار سال که پوشش همگانی سلامت برای همه و در همه جا برگزار شد که نفرات اول و دوم از دبستان دخترانه شماره 2 امام حسین (ع)، انتخاب گردیدند و جوایزشان را از دست مربی محترم بهداشت “سرکار خانم رحیمیان” دریافت نمودند.
اسامی این عزیزان به شرح ذیل است:
نفر اول: مهدیه رجب پور
نفر دوم : ثمینه کرمی

8- آموزش مصرف بهینه آب

نمازخانه دبستان میزبان یکی از مسئولین محترم سازمان آب جهت آموزش مصرف بهینه آب برای گل های کلاس سوم بود.
در راستای آموزش الگوی صحیح مصرف آب و در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری با هماهنگی های انجام گرفته توسط شورای پرورشی با سازمان آب ، از مسئولین گرامی این سازمان دعوت شد تا جلسه آموزش مصرف بهینه را برای نوگلان پایه سوم داشته باشند.
این جلسه که با حضور دختران پایه سوم در نمازخانه مدرسه برگزار شد و کارشناس محترم اداره آب با نمایش فیلم و داستان، راه های مصرف بهینه این مایع حیاتی را به این عزیزان آموزش دادند.

9- آشنایی با گیاهان – کلاس خانم عرفانیان

شکوفه های کلاس اول یک، با نحوه رشد، تغذیه و بخش های مختلف گیاه آشنا شدند.
در فعالیتی خلاقانه و طبق هماهنگی سرکار خانم عرفانیان “آموزگار محترم کلاس اول یک” زنگ علوم جذاب و سرشار از شادی و نشاط بود. در این زنگ نوگلان عزیز ضمن آشنایی با قسمت های مختلف گیاه و نقاشی با رنگ های گیاهی، به نحوه رشد لوبیا و گیاهان دیگر پی بردند. سپس با خلاقیت کودکانه و با دستان کوچک خود بر روی کاغذ شکل گل کشیده و به جای ساقه، از نی استفاده کردند و بجای ریشه ها از کاموا استفاده شد و سپس یک برگ را قهوه ای نمودند و روی ریشه قرار دادند که خاک گیاه باشد.

10- معرفی ستارگان درخشان آموزشگاه در آذر ماه

کلاس برتر آموزشگاه در آذر ماه در دوره اول تعیین گردیدند.
همزمان با 2 دی ماه 1397، معاونت محترم آموزشی دوره اول “سرکار خانم درفشه” با حضور در کلاس سوم یک (سرکار خانم محمدیان) این کلاس را به عنوان کلاس برتر معرفی کردند و ضمن تقدیر و تشکر از همکار محترم، گل های کلاس را با زبان کُردی مورد تشویق و تمجید قرار دادند و نکاتی را در رابطه با معیارهای انتخاب کلاس برتر را برای دانش آموزن ایراد نمودند.

11- شرکت در برنامه کانون آیه – پایه چهارم

کانون آیه میزبان گل های پایه چهارم بود.
با هماهنگی واحد محترم پرورشی مدرسه و به منظور استفاده از برنامه های جوانه های کانون آیه که مربوط به آموزش و پرورش ناحیه 4 است، دانش آموزان پایه چهارم به این کانون رفتند.
در این برنامه فرهنگی، دانش آموزان پس از تماشای تئاتر ، در کارگاه های خلاقیت و آموزش نقاشی این مجموعه حضور یافتند.

12- بازدید آموزشی از کلاس اول یک

کلاس اول یک، میزبان معاون محترم آموزشی دوره اول بود.
در بازدید آموزشی از کلاس اول یک (سرکار خانم عرفانیان) در زنگ علوم مبحث گیاهان، که توسط معاونت محترم آموزشی “سرکار خانم درفشه” انجام پذیرفت موارد ذیل مشاهده گردید:
– فعال بودن تمامی فراگیران
– تلفیق درس علوم و هنر همراه با خلاقیت کودکانه
– بالا بردن قدرت دقت و خلاقیت فراگیران
– تقویت روحیه تفکر، تعقل و کنجکاوی

 13- ارائه کاربرگ اجرای نماز اول وقت ویژه پایه سوم

دختران کلاس سومی با اهمیت اقامه نماز اول وقت آشنا شدند.
نماز درس پاکی و صداقت، نماز پرکشیدن به سوی حق و نماز اوج شکر از خداوند است.
نوگلان قرانی پایه سوم پس از آموزش اذکار نماز همراه با معانی دلنشین آن با اهمیت و جایگاه نماز اول وقت و احادیثی پیرامون آن توسط مربی محترم قرآن در دوره اول “سرکار خانم فاطمی” آشنا شدند و کاربرگ زیبا و جذابی شامل جدول نماز اول وقت به همراه رنگ آمیزی که مورد علاقه ی کودکان است دریافت کردند تا با انجام این برنامه، توفیق انجام کارهای نیک به خصوص دائم الوضو بودن، احترام به پدر و مادر؛ خواندن نماز اول وقت و خوش اخلاقی و مهربانی با دیگران را داشته باشند.

14- آموزش احکام تقلید توسط امام جماعت آموزشگاه

نمازخانه دبستان میزبان دختران پایه ششم بود.
تقلید در اصطلاح، التزام عملی به فتوای مجتهد یا تطبیق وظایف دینی مطابق با فتوای مجتهد زنده است؛ به عبارت دیگر عمل کردن به فتوای مجتهد را در احکام شرعی، تقلید می گویند.
در راستای آموزش احکام با هماهنگی امام جماعت محترم آموزشگاه “حجه الاسلام نظر جانی” در نماز جماعت روز یکشنبه ۲ دی ماه 1397، احکام تقلید شامل انتخاب مرجع تقلید و چگونگی انتخاب آن به دختران کلاس ششم آموزش داده شد.

15- حضور مشاور در صبحگاه دوره دوم

دختران بوستان دانایی در دوره دوم در اولین ساعات روز از سخنان مشاور محترم دبستان بهره بردند.
پیام انگیزشی: هیچ کس نمی تواند به عقب برگردد و از نو شروع کند؛ اما همه می توانند از همین حالا شروع کنند و پایان تازه ای بسازند …
با توجه به اینکه در ماه چهارم سال تحصیلی هستیم؛ مشاور محترم آموزشگاه در صبحگاه 3 دی ماه 1397، ضمن عرض سلام و خدا قوت به دانش آموزان، بیان نمودند که دست از تلاش و پشتکار بر ندارند و هنوز هم دیر نشده است و از همین امروز کمر همت ببندند و با توکل به خدا و با یک برنامه ریزی صحیح و با تلاش و پشتکار فراوان به مطالعه و درس خواندن خود ادامه دهند تا هر روز به موفقیت های چشمگیری دست یابند.

16- تقدیر از دانش آموزان برتر علمی آزمون تبار در دوره دوم

از نفرات برتر آزمون تبار در دوره دوم تقدیر شد.
گل های بوستان دانایی در دوره دوم که در آزمون تبار تاریخ 29 آبان ماه، موفق به کسب نمرات برتر شده بودند در مراسم صبحگاه 3 دی ماه 1397، از سوی معاونت محترم آموزشی دوره دوم “سرکار خانم پوررضایی” مورد تقدیر قرار گرفتند و جوایزی به این دختران عزیز آینده ساز اهدا گردید.

17- برگزاری مسابقه مقاله نویسی ویژه هفته بصیرت

دختران دوره دوم به مسابقه مقاله نویسی دعوت شدند.
با توجه به پیش رو داشتن هفته بصیرت، طبق هماهنگی معاونت محترم آموزشی دوره دوم “سرکار خانم پوررضایی” مسابقه بصیرت به صورت مقاله نویسی برگزار گردید و از گل های بوستان دانایی در دوره دوم خواسته شد تا مقالات خود را تا تاریخ 7 دی ماه 1397 به معاونت گرامی آموزشی تحویل نمایند.
لازم به ذکر است که به قید قرعه به برترین ها جوایزی اهدا می گردد.

18- توزیع مجلات رشد نوآموز و رشد کودک

مجلات رشد دانش آموزی در دست دانش آموزان دوره اول قرار گرفت.
مجلات رشد دانش آموزان در پایه های اول تا سوم، توسط معاونت محترم آموزشی دوره اول “سرکار خانم درفشه” با حضور در کلاس ها توزیع شد تا پس از مطالعه توسط گل های عزیز با طرح سوالات توسط معاونت گرامی بر روی برد مربوطه، قرار گیرد و اسامی منتخبین پس از برگزاری مسابقات ویژه مجلات رشد اعلام می گردد.

19- برگزاری سومین مسابقه ویژه مجلات رشد در دوره دوم

گل های بوستان دانایی دوره دوم در سومین آزمون ویژه مجلات رشد شرکت می کنند.
سوالات سومین مسابقه مجلات رشد دانش آموزی توسط سرکار خانم پوررضایی “معاونت محترم آموزشی” بر روی برد آموزشی دوره دوم قرار گرفت تا دانش آموزان پس از پاسخگویی و بررسی جواب ها توسط معاونت مربوطه، سه نفر از کسانی که بیشترین پاسخ صحیح داده اند به قید قرعه انتخاب و جوایزی به آن ها اهدا می گردد.

20- آموزش و تمرین قرآن با استفاده از قلم هوشمند

زنگ قرآن جذاب و فعال برگزار گردید.
در برنامه ای زیبا و جذاب طبق هماهنگی مربی محترم قرآن در دوره دوم “سرکار خانم ضیایی منش” صدای دانش آموزان به وسیله قلم هوشمند ضبط شد و برای خودشان در کلاس پخش گردید تا با این روش هم به مشکلات و نحوه خواندن خود پی ببرند و از آن ها خواسته شد تا از این روش در منزل هم استفاده شود و بتوانند پیشرفت بهتری داشته باشند.

21- برپایی اولین جلسه آموزش احکام جشن تکلیف

دانش آموزان پایه سوم با شرکت در اولین جلسه آموزش احکام برای برگزاری جشن عبادت آماده شدند.
در راستای اجرای برنامه های آموزشی ویژه دختران پایه سوم و با هماهنگی موسسه فرهنگی آموزشی امام حسین علیه السلام ، در روز دوشنبه 3 دی ماه 1397 از ساعت 9 الی 10 صبح با حضور سرکار خانم سرابی “مدرس محترم احکام” آموزش های لازم به نوگلان عزیزمان همراه با بازی و پاورپوینت ارائه شد و در پایان به 3 نفر که به سوالات پاسخ داده بودند؛ جوایزی اهدا گردید.
لازم به ذکر است این جلسات ادامه دارد.

22- زنگ ریاضی خلاق – کلاس خانم محمدیان

تدریس ریاضی در کلاس سرکار خانم محمدیان همراه با فعالیت دست ورزی انجام شد.
گل های کلاس سوم یک، در زنگ ریاضی با استفاده از کیسه خلاقیت ریاضی و به کمک اشیاء مختلفی که در اختیار داشتند (چوب خط، دکمه، صدف، چینه ، چوب بستنی و …) فعالیت ریاضی خود را تکمیل کردند. بدین صورت که آموزگار محترم کلاس از هر گروه خواستند که دسته بندی های مختلف را نمایش دهند و سپس جواب خود را اعلام نمایند و بچه ها با توجه به تعداد دسته ها و اشیا درون آن ها به صورت مفهومی به جواب رسیدند.

23- برگزاری چهارمین جلسه شورای آموزگاران

همکاران محترم برای چهارمین بار در کنار یکدیگر به بررسی مسائل آموزشی در قالب شورای آموزگاران پرداختند.
در 3 دی ماه 1397، نشست شورای آموزگاران با خوش آمدگویی و خسته نباشید مدیریت محترم دبستان “سرکار خانم دژم” به همکاران آغاز گردید. این جلسه به میزبانی آموزگاران محترم پایه اول سرکار خانم ها “عرفانیان، چهکندی نژاد و موسوی فر” با موضوع «ارتباط رفتارهای پرخاشگرانه و افسرگی کودکان با رفتارهای بین والدین» برگزار شد و محتوای این نشست بصورت پاورپوینت نمایش داده و توضیحات ارائه گردید.
این نشست با صلواتی بر محمد (ص) و آل محمد (ص) به پایان رسید.

24- برگزاری جلسه دیدار با اولیا در پایه های اول تا سوم

آموزشگاه میزبان اولیای دوره اول بود.
همزمان با 3 دی ماه 1397، جلسه دیدار با اولیا در پایه های اول تا سوم با نظارت معاونت محترم آموزشی “سرکار خانم درفشه” و با حضور همکاران گرامی آموزشی و فوق برنامه در کلاس های مربوطه تشکیل گردید و موارد ذیل مورد بحث و تبادب نظر قرار گرفت:
پایه اول
– مهارت های زندگی
– جشنواره جابربن حیان
– تدریس ریاضی (جمع های اساسی)
– کارگاه های کمک آموزشی
– جشنواره غذای بدون نمک و شکر
و …
پایه دوم
– تکرار و تمرین مفاهیم آموزشی
– شرکت در طرح جابربن حیان
– شرکت در صبحانه مهربانی
– راهبردهای حل مسئله
– جشنواره غذای بدون نمک و شکر
پایه سوم
– مهارت های زندگی
– طرح جابربن حیان
– آزمون های هماهنگ تبار
– جشن تکلیف
– راهکارهای یادگیری
– جشنواره غذای بدون نمک و شکر

25- حضور مربی بهداشت و تربیت بدنی آموزشگاه در جلسه دیدار با اولیاء

اولیا و مربیان برای دقایقی به سخنان مربی محترم بهداشت و تربیت بدنی گوش فرا دادند.
مربی محترم بهداشت و تربیت بدنی آموزشگاه با حضور خود در کلاس ها درباره تغذیه سالم ؛ مشکلات اضافه وزن، حرکات اصلاحی، نکاتی را بیان کردند و راهکارهایی را ارائه نمودند. ضمناً در خصوص پیگیری موارد ارجاع شده اضافه وزن و پوسیدگی دندان دانش آموزان به اولیاء متذکر شدند و از آن ها خواستند تا با جدیت پیگیر موضوعات مطرح شده باشند.

26- جلسه دیدار با اولیاء ویژه دوره دوم

دبستان میزبان اولیای پایه های چهارم تا ششم در نشست دیدار با اولیا بود.
در جلسه اولیاء و مربیان دوره دوم که همزمان با 3 دی ماه 1397 برگزار شد و موضوعات ذیل مورد گفتگو قرار گرفت:
1-طرح زنگ آراستگی، دقت و توجه همکار محترم پایه و دانش آموزان به نظافت وآراستگی کلاس ویژه پایه پنجم
2-طرح جابربن حیان؛ اطلاع رسانی در ارتباط با گروه بندی های موضوعات و طرح و برنامه جابر
3-اطلاع رسانی به اولیا با توجه به نداشتن برنامه امتحانی برای پایان نیم سال اول آموزشی

27- معرفی چهارده معصوم در مراسم صبحگاه قرآنی

در راستای اجرای صبحگاه های هدفمند فرهنگی، مراسم صبحگاه پر بار برگزار گردید.
با هماهنگی شورای قرآن مدرسه و در راستای اجرای برنامه های صبحگاه محتوایی همراه با آموزش مفاهیم، مقرر شد دانش آموز قرآنی “ساجده شیخ زاده” جدول آموزشی چهارده معصوم را تهیه نمود تا در تابلو قرآن نصب نماید.
در همین راستا هر روز صبح این دانش آموز با حضور در برنامه صبحگاه دوره دوم ،به معرفی یکی از این معصومین می پردازد.
لازم به ذکر است که پس از گذشت دو هفته و معرفی این چهارده معصوم ، مسابقه ای برای دانش آموزان برگزار خواهد شد.

28- تبریک ولادت حضرت عیسی علیه السلام

مراسم صبحگاه با تبریک ولادت حضرت عیسی علیه السلام همراه بود.
در 4 دی ماه 1397، همزمان با ولادت پیامبر الهی حضرت عیسی علیه السلام، معاونت محترم پرورشی در مراسم صبحگاه به معرفی جایگاه این پیامبر الهی پرداختند.
ایشان در ادامه با بیان مقام این پیامبر الهی با اشاره قرآن کریم به ولادت ایشان و حضور ایشان در زمان قیام حضرت مهدی عج الله تعالی فرجه الشریف پرداختند.

29- معرفی یک کتاب خوب در سه شنبه هایی با یار مهربان

مراسم صبحگاه سه شنبه این هفته نیز پر بار بود.
در راستای اجرای طرح دوستی با یار مهربان با عنوان سه شنبه هایی با یار مهربان ، امروز دانش آموز خوبمان “نازنین محمد باقر زاده” با معرفی کتاب «قصه های خوب برای بچه های خوب» نوشته مهدی آذری یزدی ، ضمن ترغیب دوستان خود به مطالعه یک کتاب زیبا، آن ها را به امر مهم کتابخوانی تشویق نمود.

30- برگزاری جلسه شورای دانش آموزی

اعضای شورای دانش آموزی گرد هم آمدند.
همزمان با 4 دی ماه 1397، با حضور اعضای محترم شورای دانش آموزی و معاونت گرامی پرورشی، نشستی در اتاق سایت برگزار و موضوعات ذیل مورد بحث و گفتگو قرار گرفت:
– فعال سازی تابلو شورای دانش آموزی
– تشکیل گروه اقتصاد مقاومتی
– حضور فعال اعضا در مراسم صبحگاه، نماز و کتابخانه

 31- برگزاری کارگاه آموزشی پایه پنجم

سرکار خانم ها “امامیان، الهی و حمیدی” آموزگاران محترم پایه پنجم با معاونت محترم آموزشی دوره دوم نشستی آموزشی را برگزار کردند.
همکاران گرامی پایه پنجم در 4 دی ماه 1397، از ساعت 12:45 الی 13:30 ظهر در محل دبستان گرد هم آمدند.
محوریت مهم ترین صحبت های همکاران به شرح ذیل می باشد:
1- بودجه بندی کتاب های درسی در دی ماه / بهمن ماه ( به مناسبت برگزاری آزمون مداد-کاغذی بهمن ماه و آزمون بنیه علمی 28 بهمن ماه 1397 از طرف موسسه امام حسین (ع) این مباحث مورد بررسی قرار گرفت و زمان بندی مورد نیاز تعیین شد.)
2- در خصوص دانش آموزانی که دچار ضعف در دروس «علوم و ریاضی» هستند تقاضای برگزاری کلاس تقویتی شد که مقرر گردید تا معاونت محترم موضوع را به مدیریت گرامی ابلاغ نمایند.
3- طرح های جابر دانش آموزان در جشنواره جابربن حیان رویت شد و سرفصل های هر یک از طرح ها مورد بررسی قرار گرفت.

32- برگزاری صبحگاه ویژه رحلت عالم ربانی آیت الله شاهرودی (ره)

اولین ساعات روز با سخنانی دلنشین آغاز گردید.
در مراسم صبحگاه 5 دی ماه 1397، معاونت محترم پرورشی “سرکار خانم کریمی” در مراسم صبحگاه با اشاره به ارتحال آیت‌الله هاشمی شاهرودی “ریاست گرامی مجمع تشخیص مصلحت نظام” به دانش آموزان درباره احادیث و روایات ائمه اطهار در خصوص اهمیت عالم و لزوم ارتباط با علما و خسارت فقدان ایشان، صحبت های ارزنده ای را بیان نمودند و از گل های بوستان حسینی خواستند برای شادی روح همه علمای در گذشته دعا نمایند.

33- اهدای جایزه به نفرات برتر مجلات رشد در دوره اول

نفرات برتر مسابقه مجلات رشد مورد تقدیر قرار گرفتند.
همزمان با 5 دی ماه 1397، پس از طرح سوالات مجلات رشد دانش آموزی که در روز قبل بر روی بردهای آموزشگاه، نصب کرده بودند؛ به بررسی جواب ها پرداختند و با مشخص شدن پاسخ های صحیح توسط معاونت محترم آموزشی دوره اول “سرکار خانم درفشه”، با حضور در کلاس ها، ضمن تشکر از دانش آموزان شرکت کننده، دو نفر از گل های عزیز را به قید قرعه انتخاب و جوایزی به آن ها اهدا نمودند.
لازم به ذکر است دانش آموزان سیده دینا حسینی و ریحانه کامیار از دست سرکار خانم درفشه هدایای خود را دریافت کردند.

34- برگزاری جشنواره غذای بدون نمک و شکر

جشنواره غذای سالم در دبستان برگزار گردید.
فشار خون اصلی ترین عامل مرگ و میر در جهان است.
میزان نمک مجاز مصرفی، کمتر از 5 گرم (کمتر از یک قاشق مرباخوری) در روز برای افراد کمتر از 50 سال است.
سر سفره به غذا نمک نزنید و نمکدان را از سفره و میزهای غذایتان حذف کنید.
به مناسبت هفته تغذیه سالم، جشنواره غذای سالم با هماهنگی مربی محترم بهداشت “سرکار خانم رحیمیان” برگزار شد. هدف از برپایی این جشنواره ترویج فرهنگ غذای سالم و مصرف کمتر نمک در غذاها بود.

35- برگزاری دومین جلسه آموزش احکام جشن عبادت

دومین روز آموزش احکام ویژه دانش آموزان پایه سوم انجام پذیرفت.
در 5 دی ماه 1397، با حضور سرکار خانم سرابی “مدرس محترم حوزه” آموزش وضو و تیمم برای گل های کلاس سومی انجام شد و با برگزاری مسابقه ،شعر و داستان فضای دوست داشتنی آموزش احکام برای نوگلان عزیز ایجاد گردید.
لازم به ذکر است که در هر جلسه به تعداد زیادی از عزیزان که پاسخگوی سوالات مدرس گرامی هستند؛ از طرف معاونت محترم پرورشی جوایزی اهدا خواهد شد.

36- داوری جشنواره غذای آموزشگاه توسط مسئول سلامت ناحیه 4

امروز دبستان، میزبان مسئول محترم سلامت ناحیه 4 بود.
به برچسب تغذیه ای محصولات غذایی از نظر میزان نمک توجه کنید؛ زیرا مصرف بیش از حد نمک فشار خون را به میزان چشمگیری افزایش می دهد.
سرکار خانم محمدی “مسئول گرامی سلامت ناحیه4” ضمن حضور در آموزشگاه از جشنواره غذا بازدید و در کنار مدیریت گرامی دبستان داوری را انجام دادند.
لازم به ذکر است که ایشان از قسمت های مختلف آموزشگاه از جمله بوفه، اتاق بهداشت و کارت سلامت خدمت گزاران آموزشگاه دیدن نمودند.

37- تقدیر از برگزیدگان مجلات رشد در دوره دوم

دختران برگزیده مسابقه مجلات رشد در دوره دوم مورد تقدیر قرار گرفتند.
همزمان با 5 آذر ماه 1397، معاونت محترم آموزشی دوره دوم “سرکار خانم پوررضایی” پس از بررسی پاسخ های سومین مسابقه ویژه مجلات رشد دانش آموزی و جدا کردن جواب های صحیح، سه نفر را به قید قرعه انتخاب و جوایزی را به این عزیزان اهدا نمودند.
اسامی دختران برگزیده به شرح ذیل می باشد:
شهرزاد شیخ زاده – آلا قلعه جویی – زهرا قوام سعیدی

 38- معرفی کتاب نمی دانستم در زنگ قرآن

کتاب زیبایی در مورد حجاب به دختران کلاس ششمی معرفی شد.
حضرت فاطمه زهرا (س): پروردگارا حجاب ما را به زینت ایمان مزین فرما.
در کتاب “نمی دانستم” که به قرآن آموزان عزیز کلاس ششمی توسط سرکار خانم ضیایی منش “مربی محترم قرآن در دوره دوم” در زنگ قرآن معرفی شد، گفتگوی دانش آموزان با معلم پرورشی خود می باشد که سوالات خود را در مورد این که چرا چادر باید بپوشند؟ چرا باید از چادر مشکی استفاده کرد؟ چرا باید عطر یا ادکلن برای خانم ها استفاده نشود؟ و چندین سوال دیگر همراه با جواب آن مطرح شده است.
طبق برنامه ریزی هر جلسه یکی از موضوعات خوانده می شود و با گل های کلاس در خصوص آن بحث و گفتگو می گردد.
این برنامه برای راهنمایی و جذب دانش آموزان به حجاب مناسب در مدرسه و خیابان است.

39- برگزاری زنگ کتابخوانی خلاق

زنگ کتابخوانی در کلاس دوم جذاب برگزار گردید.
در راستای گسترش فرهنگ کتابخوانی در پی هماهنگی واحد پرورشی دبستان، با دعوت از “سرکار خانم حسینی” از همکاران محترم کتابخانه مسجد هجرت در جمع نوگلان پایه دوم، زنگ کتابخوانی به شیوه ای دیگر اداره شد.
در این برنامه فرهنگی زیبا قرائت کتابی درباره یلدا انجام پذیرفت و نقاشی بچه ها درباره برداشتشان از این کتاب ادامه این برنامه بود.

40- زنگ کتابخوانی با محوریت مجلات رشد – کلاس دوم سه

گل های کلاس دومی زنگ کتابخوانی متفاوتی را تجربه نمودند.
طبق برنامه ریزی انجام شده، در هر هفته زنگ مطالعه کتاب در دبستان نواخته می شود. این هفته محور مطالعه دانش آموزان عزیز مجلات رشد ماهانه بود. طبق هماهنگی آموزگار محترم کلاس “سرکار خانم داستان” نوگلان عزیز 10 صفحه اول مجلات رشد را مطالعه کردند و بعد نتیجه آن را بیان نمودند. زیبایی این هفته زنگ کتابخوانی با حضور مدیریت محترم “سرکار خانم دژم” و معاونت گرامی آموزشی “سرکار خانم درفشه” چندین برابر گردید.
هدف از اجرای این طرح، افزایش فرهنگ مطالعه و نهادینه کردن این موضوع در دانش آموزان است.

 41- آموزش قرآن همراه با بازی – پایه ششم

روخوانی قرآن همراه با بازی دومینو انجام پذیرفت.
در برنامه ای جذاب، قرآن آموزان عزیز پایه ششم به همراه مربی محترم قرآن در دوره دوم “سرکار خانم ضیایی منش”، به نمازخانه دبستان رفتند و به صورت دو گروه روبروی هم قرار گرفتند. ابتدا به هر یک از دانش آموزان 5 رنگ از مهره های دومینو به عنوان امتیاز داده شد و هر نفر یک سطر را تلاوت می کرد و در صورتی که صحیح و روان قرائت می شد؛ مهره را می چیدند و این کار برای هر فراگیر 5 بار تکرار می شد. در نهایت هر کس که مهره های بیشتری را بر روی هم چیده بود به عنوان برنده اعلام می گردید. بدین صورت روخوانی کلام وحی به صورت جذاب انجام شد.

42- برپایی جایگاه ۹دی

در آستانه روز بزرگ و تاریخ ساز ۹دی ، به همت واحد محترم پرورشی جایگاه نمادینی در سالن ورودی مدرسه برپا شد.
همزمان با 8 دی ماه 1397، در جهت آشنایی گل های بوستان حسینی با واقعه 9 دی و به منظور حمایت از آرمانهای مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) و شهدای عزیز میهن، پوسترها و تراکت های سخنان مقام معظم رهبری به همراه پرچم مقدس ایران در سالن ورودی آموزشگاه نصب و در معرض دید دختران حسینی قرار گرفت.

43- تشکیل گروه های آموزشی پایه سوم

دفتر مدیریت میزبان نشست گروه های آموزشی در پایه سوم بود.
همزمان با 8 دی ماه 1397، همکاران محترم سرکار خانم ها “محمدیان، عسگری و نورانی” با معاونت گرامی آموزشی “سرکار خانم درفشه” نشستی آموزشی را برگزار کردند که در این جلسه در خصوص بودجه بندی دروس دی ماه، نحوه برگزاری آزمون های عملکردی، مداد کاغذی، دانش آموزان دارای مشکل آموزشی و رفتاری تبادل نظر گردید. همچنین در خصوص دیدار اولیای این دانش آموزان با مشاور دبستان با تعیین وقت قبلی صحبت هایی انجام پذیرفت.

44- انجام تمرینات داژبال جهت شرکت در مسابقات جام فجر

دختران ورزشکار آموزشگاه در رشته داژبال خود را برای مسابقات ورزشی جام فجر آماده می کنند.
با نظارت مربیان محترم تربیت بدنی دبستان دخترانه واحد 2 – مشهد سرکار خانم ها “غفوریان و گلشاهی”، در 8 دی ماه 1397، دانش آموزان در کنار یکدیگر در سالن استقلال به انجام تمرینات در رشته داژبال پرداختند تا با آمادگی کامل با حریفان خود در مسابقات ورزشی جام فجر به رقابت بپردازند.

45- برگزاری آخرین جلسه آموزش احکام جشن تکلیف

دانش آموزان پایه سوم آماده می شوند تا با خدای خود پیمانی آسمانی ببندند که جز به راه او نروند.
در هشتمین روز از ماه دی 1397، با حضور سرکار خانم سرابی “مدرس احکام” در جمع نوگلان کلاس سومی، آخرین جلسه احکام در نمازخانه مدرسه با همکاری آموزگاران گرامی پایه سوم برگزار شد.
در این نشست صمیمانه، ضمن آموزش «ارکان و اذکار نماز – محرم و نامحرم» ، چند مسابقه بین دانش آموزان اجرا و به برگزیدگان جوایزی اهدا شد.

46- بازی با آهن ربا – کلاس خانم عرفانیان

زنگ علوم با جذابیت برگزار گردید.
در زنگی خلاق و در تلفیق درس علوم و فارسی، نوگلان عزیز با کاغذ رنگی، ماهی های کوچک درست کردند و روی آن ها کلمه نوشتند و به کمک گیره و سنجاقی که در دهانشان قرار دادند؛ با کمک یک چوب کوچک و آهن ربا مسابقه ماهی گیری در حیاط دبستان برگزار کردند، به طوری که هر دانش آموز باید با چیدن ماهی ها، با کلمات روی آن جمله ای زیبا بسازند و برای دوستانشان بلند بخوانند. این برنامه درسی در عین اینکه همراه با بازی و جذابیت بود؛ دانش آموزان را به خواندن و شنیدن جملات زیبا دعوت نمود.

47- به روز رسانی تابلوی مشاوره با تراکت های انگیزشی

برد مشاوره به مطالب جذاب انگیزشی اختصاص یافت.
زندگی ما انسان ها را افکارمان می سازد. بنابراین باید بسیار آگاهانه افکارمان را کنترل کنیم. آگاهانه خوشحال و شاد باشیم و آگاهانه به اطرافیان مهر بورزیم. لذا در همین راستا در اولین روز هفته و همزمان با 8 دی ماه 1397، تراکت های انگیزشی در تابلوی مشاوره نصب گردید.

48- بازدید آموزشی از مهارت های زندگی در کلاس اول یک

شکوفه های کلاس سرکار خانم عرفانیان، میزبان سرکار خانم درفشه بود.
همزمان با 8 دی ماه 1397، معاونت محترم آموزشی دوره اول “سرکار خانم درفشه”، از مهارت های زندگی در کلاس خانم عرفانیان و از واحد کارهای «تشکر از خداوند و مدیریت شادی» بازدید به عمل آوردند که دانش آموزان علاوه بر این واحد کارها، فعالیت های عملی خلاقی در رابطه با این 2 واحد تهیه نموده و تک تک گل های کلاس در خصوص موضوعات بحث و تبادل نظر نمودند و در پایان آموزگار محترم کلاس اول یک “سرکار خانم عرفانیان” به جمع بندی مباحث مورد نظر پرداختند.

49- برگزاری جلسه ویژه مدیران تحت عنوان جوان سالم

هنرستان شهدای فلسطین میزبان نشستی با محوریت آسیب های اجتماعی بود.
نشست هم اندیشی “بررسی ریشه های آسیب های اجتماعی” در هنرستان شهدای فلسطین از ساعت 10:30 الی 12 ظهر برگزار گردید. در این جلسه سرکار خانم ها “ابراهیمی و گرامی” مسئولین محترم واحد بهداشت اداره آموزش و پرورش مطالب ارزنده ای و راه کارهای مفیدی را در جمع همکاران ایراد نمودند.

50- شرکت در جلسه هم اندیشی جشن تکلیف

در هشتمین روز از ماه دی ،مدیریت گرامی و معاون محترم پرورشی در نشست هم اندیشی برگزاری جشن عبادت مدارس امام حسین علیه السلام و مدارس حمایتی “عاشورا و وحدت” شرکت نمودند.
این جلسه در دبستان دخترانه واحد ۱از ساعت 10:30 الی 13:30 با حضور جانشین محترم موسسه امام حسین علیه السلام ،معاون محترم فرهنگی ،پرورشی موسسه سرکار خانم دلیری و مدیران و معاونین پرورشی مدارس برگزار شد درباره موارد زیر بحث و تبادل نظر گردید:
– زمان برگزاری مراسم در اواخر ماه دی
– چگونگی برگزاری اردوی نوگلان پایه سوم
– زمان برگزاری برنامه زیارت حرم مطهر رضوی
– زمان برگزاری جلسه آموزش خانواده جشن تکلیف
– تعیین برنامه اجرایی هر مدرسه در مراسم
لازم به ذکر است که در ابتدای جلسه جانشین محترم مدیر عامل ،درباره وقایع روز ۹دی و تحلیل وقایع سیاسی روز، صحبت های ارزنده ای ارائه نمودند .هم چنین در ادامه ایشان از همکاران خواستند تا تمام تلاش خود را برای برگزاری جشنی خاطره انگیز برای نوگلان پایه سوم داشته باشند.

51- تدریس نشانه « ـُ اُ» – کلاس خانم عرفانیان

زنگ فارسی با اجرای مادر بزرگ جذاب تر گردید.
با هدف ایجاد انگیزه و طی هماهنگی آموزگار محترم کلاس اول یک “سرکار خانم عرفانیان” دانش آموز “آسنا اسدی” در نقش مادر بزرگ در کلاس حاضر شد و با گفتن یک داستان که تمام کلماتش صدای « ـُ اُ» داشت؛ این نشانه را به دوستانش معرفی کرد. در پایان اردک های زیبایی را به برای جایزه به شکوفه های کلاس اهدا کرد.

52- ارائه مقالات ویژه روز بصیرت در پایه ششم

دختران کلاس ششمی مقالاتی زیبا در خصوص واقعه 9 دی، را به معاونت محترم آموزشی تحویل دادند.
طی هماهنگی های قبلی توسط معاونت محترم آموزشی دوره دوم “سرکار خانم پوررضایی” با دانش آموزان پایه ششم مقرر گردیده بود که مقالاتی در خصوص 9 دی ماه، تهیه و به معاونت گرامی تحویل دهند تا ایشان پس از مطالعه و بررسی، بهترین اثر را شناسایی نمایند و در روز بصیرت توسط خود دانش آموز بر روی برد آموزشی و در معرض دید دوستانش قرار گیرد.
لازم به ذکر است دانش آموز “زینب شفیع نادری” بهترین مقاله را ارائه داد.

53- برگزاری مراسم ویژه 9 دی

امروز گل های باغ حسینی همگام و همراه با تمام آحاد انقلابی، در حمایت از آرمان های مقام معظم رهبری در نمازخانه آموزشگاه تجمع نمودند.
به مناسبت سال روز خروش ملت ایران و آشکار ساختن خشم مقدس در برابر اهانت ها و حرمت شکنی های عده ای غافل و یا مزدور وابسته به اجانب نسبت به مقدسات در روز عاشورای حسینی، مراسم ویژه ای شامل برنامه های ذیل در آموزشگاه انجام پذیرفت:
– پخش کلیپ حماسه 9 دی کاری از گروه سایبری دبستان
– توضیح در خصوص رویداد 9 دی ماه 1388 توسط معاونت محترم پرورشی
– آشنایی دانش آموزان و طرح سوالات در خصوص روز بصیرت
– پخش سخنان مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در خصوص فتنه 88
– سردادن شعارهای اعلام برائت از استکبار جهانی

54- بازدید آموزشی از کلاس خانم موسوی فر

کلاس اول سه، میزبان معاونت محترم آموزشی دوره اول بود.
همزمان با 9 دی ماه 1397، سرکار خانم درفشه از کلاس سرکار خانم موسوی فر در زنگ علوم مبحث گیاهان، بازدید و تدریس ایشان را به صورت اکتشافی، پرسش و پاسخ و ارائه فیلم مشاهده نمودند. در پایان آموزش، تکلیف برای هفته آینده به صورت پروژه (جمع آوری چند برگ، چند ریشه(ریشه خوراکی) و ساقه) انجام شد.

55- پخش انیمیشن «بچرخ تا بچرخیم» به مناسبت روز بصیرت

نمازخانه دبستان میزبان گل های دوره دوم دبستان بود.
با هدف ایجاد بصیرت در دانش آموزان، همزمان با 9 دی ماه 1397، به همت واحد محترم پرورشی آموزشگاه سرکار خانم ها “کریمی و نوبخت” انیمیشن جذاب و دیدنی «بچرخ تا بچرخیم» با موضوع (ما می توانیم) برای گل های بوستان حسینی در دوره دوم پخش گردید.
در این انیمیشن پر محتوا، به وقایع مربوط به دستاوردهای هسته ای ایران عزیز، هدایت های خردمندانه رهبر عزیز انقلاب، توانایی دانشمندان هسته ای کشور و تشویق دانش آموزان به مبارزه با ظلم و ستم کشورهای مستکبر جهانی و واژه ما می توانیم اشاره گردیده است.
در پایان سرکار خانم کریمی از دانش آموزان خواستند تا برداشت خود از این انیمیشن را تا روز 4 شنبه 12 دی ماه به ایشان تحویل نمایند.
لازم به ذکر است که به بهترین تحلیل کارت هدیه ای اهدا می گردد.

56- برپایی غرفه فروش محصولات فرهنگی به مناسبت روز بصیرت

غرفه فروش محصولات فرهنگی در نمازخانه دبستان برپا شد.
همزمان با ۹دی ماه 1397 (روز بصیرت) ، به همت واحد محترم پرورشی آموزشگاه، تعدادی محصولات فرهنگی تهیه و جهت خرید در معرض دید گل های بوستان دانایی قرار گرفت.
لوازم التحریر ایرانی ،انواع استیکر ،جاسوئیچی ،چفیه و…. از مواردی است که در این غرفه به فروش می رسد.

57- صحبت های امام جماعت درباره روز ۹ دی

همزمان با روز بصیرت ،امام جماعت محترم آموزشگاه در بین دو نماز درباره لزوم تبعیت از مقام معظم رهبری در وقایع سیاسی و اجتماعی کشور صحبت نمودند.
ایشان با اشاره به این مطلب که همانطور که برای انجام اعمال دینی باید از مرجع تقلیدی تبعیت نماییم که اعلم باشد، باید برای انجام و انتخاب های صحیح اجتماعی و سیاسی کشورمان به ولی فقیه زمان که مقام معظم رهبری هستند؛ مراجعه و گوش به فرمان و اشاره ایشان داشته باشیم و در بزنگاه های مختلف به اشارات ایشان توجه نماییم.
همچنین درباره ۹دی و اتفاقات آن صحبت های ارزنده ای را بیان کردند.
لازم به ذکر است که این بیانات با صلواتی برای سلامتی مقام معظم رهبری (مدظله العالی) به پایان رسید.

 58- برگزاری صبحگاه مشاور با نوگلان بوستان حسینی با عنوان «همدلی کردن»

کودکان برای آنکه بتوانند خودشان را با اجتماعی که در آن زندگی می کنند؛ سازگارتر کنند باید مهارت های اجتماعی گوناگون را بیاموزند.
با توجه به اینکه در هفته گذشته در مراسم صبحگاه 3 مهارت اجتماعی (سلام کردن، پیش قدم شدن در گفتگو و درک احساس شنونده) برای دانش آموزان دوره اول بیان شده بود؛ در همین راستا امروز دو شنبه 10 دی ماه 1397، چهارمین مهارت اجتماعی با عنوان همدلی کردن در صبحگاه برای نوگلان بوستان حسینی بیان شد.
همدلی کردن این امکان را به فرد می دهد که بتواند ارتباطی واقعی با دوستانشان برقرار کنند. برای مثال اگر دانش آموزی در درس ریاضی نمره خیلی خوبی گرفته ولی دوستش نیاز به تلاش شده است؛ بتواند شادی خود را کنترل کرده و با دوستش به ابراز همدردی بپردازد و به او بگوید اشکال نداره، سعی کن در امتحان بعدی بیشتر درس بخوانی تا نمره بهتری بگیری .

59- تلفیق اجتماعی و خلاقیت- کلاس خانم محمدیان

زنگ خلاقیت با شادی و جذابیت در کلاس سوم یک، برگزار گردید.
با توجه به اهمیت مبحث پس انداز و با توجه به بیان این موضوع در درس اجتماعی و در جهت آشنایی بیشتر دانش آموزان با موضوع پس انداز، گل های عزیز کلاس با خلاقیت کودکانه خود و با کمک آموزگار محترم “سرکار خانم محمدیان” قلک های زیبایی را با استفاده از وسایل دورریختنی ساختند.

60- برگزاری چهارمین جلسه سرگروه های آموزشی پایه چهارم

همکاران گرامی پایه چهارم با نظارت معاونت محترم آموزشی به بررسی مسائل آموزشی دانش آموزان پرداختند.
همزمان با 10 دی ماه 1397، چهارمین نشست سرگروه های آموزشی پایه چهارم با حضور سرکار خانم ها “حسینی، آرام و رستگار” و سرکار خانم پوررضایی “معاونت گرامی آموزشی دوره دوم” تشکیل گردید و مباحث ذیل مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت:
– بودجه بندی کتاب های درسی در دی ماه
– صحبت در خصوص دانش آموزان ضعیف و هدایت فراگیرانی که نیاز به تلاش دارند به حضور در کلاس های تقویتی
– هماهنگی در خصوص نحوه ارزیابی دانش آموزان

61- طراحی نقاشی های زیبایی با موضوع رشته ها و وسایل ورزشی

گل های کلاس اولی با رشته های مختلف ورزشی آشنا شدند.
طبق هماهنگی مربی محترم تربیت بدنی “سرکار خانم غفوریان”، شکوفه های عزیز پایه اول، در زنگ ورزش با رشته ها و وسایل مختلف ورزشی آشنا شدند. در همین راستا از این نوگلان زیبا خواسته شد تا نقاشی هایی در خصوص مهارت های گوناگون ورزشی و وسایل ورزشی مربوط به هر رشته را طراحی نمایند. لازم به ذکر است که این آثار بر روی برد تربیت بدنی و در معرض دید گل های بوستان دانایی نصب گردید.

62- تشکیل گروه های آموزشی پایه دوم

آموزگاران محترم پایه دوم با نظارت معاونت گرامی نشستی آموزشی برگزار نمودند.
در 11 دی ماه 1397، با حضور معاونت محترم آموزشی دوره اول “سرکار خانم درفشه” و همکاران گرامی پایه دوم سرکار خانم ها “ذوالفقاری، گلمکانی و داستان” در دفتر بهداشت آموزشگاه تشکیل گردید و در خصوص موارد ذیل بحث و تبادل نظر شد:
– آزمون ها به صورت عملکردی و مداد و کاغذی
– ارجاع دانش آموزان مشکل دار به معاونت گرامی و پیگیری مشکلات آموزشی
– نحوه برگزاری املای آموزشی

63- تدریس ضرب در کلاس خانم محمدیان

زنگ ریاضی در کلاس سوم یک، با خلاقیت و شادی همراه بود.
گل های کلاس سوم یک، پس از آموزش ضرب توسط آموزگار محترم “سرکار خانم محمدیان”، با استفاده از دستگاه ضرب که با کمک لیوان های یک بار مصرف، دسته های مختلف را نمایش می داد، و نی هایی که در ختیار داشتند، ضرب های های مختلف را روی دستگاه و با استفاده از مفهوم دسته بندی نشان دادند و با خاصیت جابجایی ضرب نیز آشنا شدند.

64- دسته بندی اعداد – کلاس خانم نورانی

تدریس ریاضی در کلاس سوم سه، همراه با فعالیت دست ورزی انجام پذیرفت.
گل های کلاس سرکار خانم نورانی در زنگ ریاضی با استفاده از جعبه کمک آموزشی و خلاقیت ریاضی و به کمک اشیاء مختلفی که در اختیار داشتند (چوب خط، دکمه، چینه، چوب بستنی، نی و تخته وایت برد شخصی) فعالیت های ریاضی خود را تکمیل کردند. بدین صورت که آموزگار از دانش آموزان خواستند که دسته بندی های مختلفی را نمایش دهند و بچه ها با توجه به تعداد دسته ها و اشیاء درون آن ها به صورت تک نفری به جواب رسیدند.

65- بازدید آموزشی از کلاس پنجم در زنگ ریاضی

کلاس پنجم میزبان حضور معاونت محترم آموزشی دوره دوم بود.
با توجه به اهمیت مبحث نسبت و تناسب در درس ریاضی پایه پنجم، این مبحث توسط آموزگار محترم کلاس “سرکار خانم حمیدی” مورد تمرین و تکرار قرار گرفت و در قالب کار گروهی، تکالیف ارائه و دانش آموزان با مشارکت دوستانشان به حل مسائل با روش های جذابی پرداختند تا هیچ ابهامی برای فراگیران باقی نماند.
لازم به ذکر است که سرکار خانم پوررضایی با حضور در جمع دانش آموزان از روند برگزاری کلاس، بازدید به عمل آوردند.

 66- کسب مقام سوم مسابقات شنای دختران ناحیه 4

برگ زرینی بر دفتر افتخارات ورزشی دبستان ورق خورد و دختر ورزشکار آموزشگاه موفق به کسب مقام سوم در مسابقات شنا دختران مدارس ابتدایی ناحیه 4 شد.
همزمان با 9 دی ماه 1397، مسابقات شنا دختران ناحیه 4 در استخر حاتمی واقع در خیابان فرامرز عباسی انجام پذیرفت و اعضای محترم تیم شنای دبستان به همراه مربی گرامی تربیت بدنی “سرکار خانم گلشاهی” در این مسابقات شرکت کردند که دانش آموز پایه پنجم “زهرا اخوان” موفق به کسب مقام سوم در رشته شنای 100 متر گردید. لازم به ذکر است در پایان این مسابقات به منتخبین لوح و مدال اهدا گردید.

67- برگزاری کارگاه فرا منطقه ای شطرنج ناحیه 4

کارگاه فرا منطقه ای شطرنج ناحیه 4،در سالن شهید بهشتی برگزار گردید.
در روز دوشنبه 10 دی ماه 1397، از ساعت 17 الی 20، کارگاه فرامنطقه ای شطرنج با تدریس جناب آقای پاشانجاتی و حضور سرکار خانم مشایخی در هیئت شطرنج خراسان رضوی برپا شد. لازم به ذکر است که کلیه همکاران محترم تربیت بدنی ناحیه 4 و سرکار خانم گلشاهی “مربی تربیت بدنی دبستان” در این نشست شرکت فعال داشتند.

68- آموزش خلاق مبحث نور و مشاهده اجسام – کلاس خانم محمدیان

زنگ علوم در کلاس سوم یک با خلاقیت و کاوشگری انجام شد.
در ساعتی آموزشی دانش آموزان کلاس “سرکار خانم محمدیان”، با انواع آینه ها و خاصیت و کاربرد آن ها آشنا شدند و با هماهنگی معلم عزیز کلاس، هر کدام از فراگیران قاشق براقی را از منزل با خود همراه داشتند و به ویژگی های آینه برآمده و فرورفته پی بردند. در دامه سرکار خانم محمدیان گل های کلاس را گروه بندی کردند و آینه های مختلف را در اختیار گروه ها قرار دادند تا به صورت ملموس با ویژگی آینه ها آشنا شوند. در انتها نیز کلیپی با موضوع آینه ها پخش گردید.

69- بازدید آموزشی از کلاس سوم یک

گل های کلاس سرکار خانم محمدیان، میزبان معاونت محترم آموزشی بودند.
همزمان با 11 دی ماه 1397، بازدید آموزشی از کلاس سوم یک “سرکار خانم محمدیان” از درس علوم مبحث نور و مشاهده اجسام توسط معاونت محترم آموزشی (سرکار خانم درفشه) بعمل آورد و مباحث ذیل مشاهده گردید:
روش تدریس: اکتشافی، بازی، پرسش و پاسخ و بحث گروهی
مواد و وسایل آموزشی: یک منبع نور، آینه های مختلف، ماژیک، کتاب درسی و برد هوشمند
و در پایان هم تعیین تکلیف به صورت تحقیق ارائه گردید.

70- پرسش و پاسخ مشاور در مراسم صبحگاه با محوریت مهارت های اجتماعی

سرکار خانم اصفهانی با حضور معاونت گرامی آموزشی از برگزیده پرسش و پاسخ مهارت های اجتماعی تقدیر نمودند.
با توجه به اینکه در هفته های گذشته، 4 مهارت اجتماعی توسط مشاور عزیز دبستان به گل های دوره اول در مراسم صبحگاه آموزش داده شده بود، امروز چهارشنبه 12 دی ماه 1397، مشاور گرامی آموزشگاه با هماهنگی معاونت محترم دوره اول “سرکار خانم درفشه” از دانش آموزان پرسش و پاسخ نمودند و به نفر برگزیده هدیه ای اهدا گردید.

71- تقدیر از برگزیدگان جشنواره غذای سالم

به دختران برتر شرکت کننده در جشنواره غذا هدایایی اهدا گردید.
همزمان با 12 دی ماه 1397 و با هدف ترویج فرهنگ تغذیه سالم و غذای بدون نمک و تشویق دانش آموزان شرکت کننده در این جشنواره، پس از داوری، برگزیدگان انتخاب و جوایز ارزنده ای تقدیم آن ها گردید. اسامی سه نفر برتر به شرح ذیل می باشد:
نفر اول : هدی نعیمی – کلاس سوم یک
نفر دوم: آیدا رحمتی – کلاس ششم یک
نفر سوم: آوا بقائی – کلاس سوم سه

72- آشنایی با رسم الخط های قرآن

پیامبر اکرم (ص): خانه های خود را با خواندن قرآن و نماز نورانی کنید.
در برنامه ای قرآنی، با هماهنگی مربی محترم قرآن دوره دوم “سرکار خانم ضیائی منش” که در نمازخانه دبستان برگزار گردید، دانش آموزان کلاس چهارم، با آوردن قرآن از منزل با رسم الخط ها و نوشتن حروف مثل «مـ . ک . ر» به حالت ها و شیوه های مختلف آشنا شدند. ضمناً سوره یس (قلب قرآن) با قلم هوشمند به صورت آیه آیه پخش و قرآن آموزان عزیز آن را قرائت می کردند.
لازم به ذکر است که دانش آموز “فاطمه طباطبائی” از دوستانش پذیرایی کرد.

73- برگزاری املای گروهی- کلاس خانم محمدیان

زنگ املا با جذابیت در کلاس سوم یک برگزار گردید.
طبق هماهنگی آموزگار محترم کلاس سوم یک “سرکار خانم محمدیان”، دانش آموزان به گروه های مختلفی تقسیم بندی شدند و هر گروه با کمک هم چند سطر را آماده کردند و برای دوستانشان بلند در کلاس می خواندند و بقیه آن را می نوشتند. بدین گونه هر یک از گل های کلاس تجربه گفتن املا را به دست آوردند.

74- تقدیر از دختران منظم در دوره اول

امروز به دانش آموزانی که غیبت و تاخیر نداشتند جوایزی اهدا گردید.
پس از گذشت 12 روز از فصل زمستان 1397، معاونت محترم آموزشی دوره اول “سرکار خانم درفشه” به دانش آموزانی که در سه ماه اول سال تحصیلی اصلاً غیبت یا تاخیر نداشتند، بن خرید از فروشگاه مدرسه اهدا نمودند.
این بن خرید با هدف تشویق دانش آموزان به امر حضور به موقع در دبستان و عدم غیبت طراحی گردیده است. لازم به ذکر است که این طرح دانش آموزان را ترغیب می کند تا در روز های فوق برنامه نیز غیبت نکنند و به این دروس اهمیت بیشتری داده شود. لازم به ذکر است که اسامی این عزیزان بر روی برد آموزشی و در معرض دید گل های بوستان دانایی قرار گرفت.

75- شهید و قرآن – کلاس خانم ضیائی منش

زنگ قرآن به بیان اهمیت رعایت حجاب برای زنده نگه داشتن یاد شهدا اختصاص یافت.
در برنامه ای زیبا در زنگ قرآن، طبق هماهنگی مربی محترم قرآن دوره دوم “سرکار خانم ضیائی منش” معلم یار قرآنی دانش آموز “زینب شفیع نادری – پایه ششم” با واژه شهید کلاس را آغاز کرد و در مورد آن توضیحاتی را ارائه کرد و با معرفی شهدایی از جمله ابراهیم هادی، معصومه حسینی، شهید حجحی و … گل های عزیز را با وصیت نامه آن ها و اینکه در زندگی از آن ها الگو بگیرند، آشنا کرد و به رسم یادبود جوایزی به چند نفر ار دوستانش تقدیم نمود که مورد استقبال فراگیران قرار گرفت.

76- گامی دیگر تا جشن تکلیف

ردای زیبای تکلیف بر سر گل های کلاس سومی، در قاب تصویر به ثبت رسید.
همزمان با 12 دی ماه 1397، با حضور جناب آقای فولادی “عکاس محترم موسسه فرهنگی آموزشی امام حسین علیه السلام” گامی دیگر در راه برگزاری جشن باشکوه تکلیف نوگلان پایه سوم برداشته شد.
در این برنامه ی زیبا از دختران حسینی پایه سوم در حالی که چادر زیبای تکلیف بر سر داشتند، عکسی گرفته شد؛ تا در مراسم جشن عبادت به این عزیزان اهدا شود و خاطره شیرین این مراسم آسمانی در ذهنشان ماندگار گردد.

 77- برگزاری کارگاه حرکات اصلاحی و ناهنجاری های ساختار قامتی

کانون رشد میزبان کارگاه فرامنطقه ای حرکات اصلاحی و ناهنجاری های ساختار قامتی بود.
همزمان با 11 آذر ماه 1397، کارگاه توانمند سازی با حضور مدیران محترم و معاونین گرامی پرورشی و مربیان محترم تربیت بدنی مدارس ابتدایی و والدین دانش آموزان مدارس ابتدائی ناحیه 4، با تدریس جناب آقای دکتر حسین زاده در مکان کانون فرهنگی و تربیتی رشد واقع در میدان راهنمایی برگزار و کلیه همکاران محترم تربیت بدنی و سرکار خانم گلشاهی “مربی تربیت بدنی آموزشگاه” در این جلسه حضور داشتند.

 78- چرخه آب در طبیعت – کلاس اول سه

شکوفه های کلاس سرکار خانم چهکندی نژاد، با چرخه آب در طبیعت آشنا شدند.
طبق هماهنگی آموزگار محترم کلاس اول سه “سرکار خانم چهکندی نژاد” تدریس درس علوم با روش نمایش فیلم، پرسش و پاسخ، بارش مغزی، داستان گویی و نقاشی انجام پذیرفت.
در این آموزش ابتدا فیلمی نمایش داده شد و سپس برگه هایی با موضوع چرخه آب، در بین دانش آموزان توزیع شد تا رنگ آمیزی شود و در ادامه در خصوص موضوع مربوطه بحث و گفتگو گردید. در انتها شکوفه های عزیز فواید آب را نقاشی نمودند.

79- بازدید آموزشی از کلاس خانم چهکندی نژاد

نوگلان کلاس اول سه، میزبان معاونت محترم آموزشی دوره اول بودند.
سرکار خانم درفشه “معاونت محترم آموزشی دوره اول” از کلاس اول سه “سرکار خانم چهکندی نژاد” بازدید آموزشی در زنگ علوم از مبحث چرخه آب به عمل آوردند که روش تدریس ایشان به صورت پرسش و پاسخ، داستان گویی، شعر و نمایش فیلم و بارش مغزی انجام شد و وسایل مورد استفاده در تدریس نرم افزار درس، فیلم آموزشی، تصاویر و نقاشی مشاهده شد و در پایان تدریس، تکلیف در ارتباط با راه های صرفه جویی آب ارائه شد که مقرر گردید، در مورد آن نقاشی بکشند و به کلاس ارائه نمایند.

80- مراسم صبحگاه مشاوره ای همراه با قرائت میثاق نامه آسیب های اجتماعی

صبحگاه دوره دوم به قرائت میثاق نامه آسیب های اجتماعی اختصاص یافت.
نظر به اهمیت افزایش آگاهی های دانش آموزان در زمینه پیشگیری از آسیب های اجتماعی، رفتارهای پر خطر و کاهش عوامل مخاطره آمیز و تهدید کننده، امروز شنبه 15 دی ماه 1397، میثاق نامه پیشگیری از آسیب های اجتماعی با نظارت سرکار خانم اصفهانی “مشاور محترم دبستان” توسط دانش آموز “زهرا قوام سعیدی – پایه پنجم”، در حضور نوگلان بوستان حسینی قرائت شد.

81- آشنایی با مبحث نور و مشاهده اجسام – کلاس خانم نورانی

تدریس مبحث نور و مشاهده اجسام، در کلاس سوم سه، همراه با بازی ، فعالیت و نمایش کلیپ انجام پذیرفت.
در زنگ علوم آموزش و تدریس مبحث علوم (نور و مشاهده اجسام) با هماهنگی آموزگار محترم کلاس “سرکار خانم نورانی” با استفاده از آینه های تخت، فرورفته و برآمده انجام پذیرفت و گل های کلاس همراه با بازی و فعالیت گروهی و با کمک نور طبیعی و مصنوعی آموزش مورد نظر را فرا گرفتند و به صورت مجسم با مفاهیم مربوطه آشنا شدند.

82- توزیع دعوتنامه جلسه آموزش خانواده ویژه نوگلان آسمانی پایه سوم

امروز دعوتنامه جلسه آموزش خانواده ویژه اولیاء محترم دانش آموزان پایه سوم توزیع گردید.
در راستای ارائه آموزه های دینی ویژه مکلفین کلاس سومی و طبق هماهنگی موسسه فرهنگی آموزشی امام حسین (ع) در روز یکشنبه ۱۶دی 1397 از ساعت 17:30 الی 19:30 در محل حسینیه سیدالشهدا علیه السلام واقع در بلوار برونسی نشست آموزش خانواده ویژه اولیای عزیزی که دخترانشان در آستانه تکلیف الهی قرار گرفته اند، برگزار می گردد و دعوتنامه این مراسم امروز 15 دی ماه 1397، در بین گل های کلاس سوم توزیع شد.

83- بازدید آموزشی از کلاس سوم سه

تدریس علوم با نظارت معاونت محترم آموزشی دوره اول انجام پذیرفت.
در بازدید آموزشی از کلاس سوم سه “سرکار خانم نورانی” که توسط سرکار خانم درفشه انجام پذیرفت، موارد ذیل مشاهده گردید:
اهداف کلی: آشنایی با مفاهیم مربوط به نور
اهداف جزئی: آشنایی با منبع نور و آشنایی با بازتابش نور
روش تدریس: اکتشافی، بازی، پرسش و پاسخ و بحث گروهی
مواد و وسایل آموزشی: یک منبع نور، ماژیک و برد هوشمند
و در پایان تعیین تکلیف: تحقیق در مورد اینکه آیا ماه منبع نور هست یا نه با ذکر دلیل، انجام پذیرفت.

 84- تلاوت قرآن کریم توسط حافظان کلام وحی در مراسم صبحگاه

مراسم صبحگاه دبستان با نوای دلنشین قرآن از زبان حافظان وحی مزین گردید.
در راستای اجرای طرح قرآنی آیات و به منظور تشویق حافظان قرآن به حفظ سوره های طولانی تر جزء سی ، با هماهنگی مربیان محترم قرآن و معاونت گرامی پرورشی ، هر روز صبح یکی از دختران قرآنی که حافظ سوره هایی از قرآن هستند؛ با حضور در مراسم صبحگاه به قرائت سوره ای از کلام الله مجید می پردازند و آغازین ساعات روز را با کلام نورانی وحی مزین می کنند.

85- کسب افتخار در سیزدهمین یادواره کودک و محرم

دختران حسینی دبستان، بار دیگر برگ زرینی را بر دفتر افتخارات آموزشگاه در زمینه یادواره کودک و محترم به ثبت رساندند.
پس از برگزاری سیزدهمین یادواره کودک و محرم و شرکت حداکثری دانش آموزان این آموزشگاه در این یادواره و داوری آثار ، نتایج به مدارس ارسال و این آموزشگاه جزو مدارس برتر در کسب نتایج شد.
کسب ۱۳ رتبه برتر را به دانش آموزان عزیز ،اولیاء محترم و همکاران آموزشگاه تبریک عرض می نماییم.
جا دارد از زحمات سرکار خانم کیمیایی مربی محترم نقاشی و خانم ها امامیان و احمدی آموزگاران ادبیات که در آگاه سازی دانش آموزان در زمینه نوشتن دلنوشته ما را یاری نمودند؛ کمال قدر دانی را داشته باشیم.

87- بازدید آموزشی در زنگ ریاضی – پایه ششم

گل های کلاس ششمی میزبان سرکار خانم پوررضایی بودند.
در ساعت اول روز یکشنبه 16 دی ماه 1397، معاونت محترم آموزشی دوره دوم “سرکار خانم پوررضایی” از کلاس ششم دو بازدید به عمل آوردند و مشاهده نمودند که سرکار خانم احمدی “آموزگار گرامی” تدریس مبحث محور مختصات را بدین صورت آغاز نمودند که در ابتدا در خصوص کاربرد این موضوع در زندگی روزمره، زرگری و بهداشت توضیحاتی ارائه کردند. سپس به تدریس محور و بردار مختصات پرداختند و به محاسبه مساحت اشکال مختلف بر روی محور مختصات پرداختند.

88- ارائه تحقیق قرآنی ویژه دختران پایه سوم

تحقیق قرآنی با موضوعات زندگانی چهارده معصوم (ع) توسط نوگلان قرآنی پایه سوم انجام پذیرفت.
به درستی که این قرآن مردم را به طریقی که راست ترین و استوارترین طریقه است هدایت می کند (سوره اسراء –آیه 9)
قرآن سفره رنگارنگ نعمت های الهی است که در زمینه های متنوع مورد نیاز بشر، درس ها و معارف ناب و عمیق را نشان می دهد و دو گوهر گران بهای قرآن و عترت که از پیامبر گرامی اسلام (ص) نزد ما به امانت رسیده است را بشارت می دهد. در راستای اجرای طرح مصباح الهدی و معرفی چهارده معصوم (ع) توسط مربی محترم قرآن “سرکار خانم فاطمی”، نوگلان عزیز پایه سوم تحقیق قرآنی در این زمینه ارائه دادند تا هر چه بیشتر با معارف قرآن و اهل بیت (ع) آشنا شوند و در ذهن کودکانه ی آن ها نقش بندد.

 89- بازدید آموزشی از کلاس دوم دو

کلاس سرکار خانم گلمکانی میزبان معاونت محترم آموزشی دوره اول بود.
در 16 دی ماه 1397، بازدید آموزشی توسط سرکار خانم درفشه از کلاس دوم دو “سرکار خانم گلمکانی”، مبحث (اگر تمام شود) درس علوم، به عمل آوردند که تدریس ایشان را به صورت قصه گویی، نمایش فیلم، پرسش و پاسخ و بارش مغزی مشاهده نمودند. همچنین معلم عزیز کلاس از انواع تشویق های کلامی و غیر کلامی استفاده کردند و تعیین تکلیف: درست کردن ماشینی بود که با نیروی باد حرکت کند. در پایان سرکار خانم درفشه ضمن خسته نباشید و خدا قوت به همکار محترم، دانش آموزان را مورد ارزیابی قرار دادند و با تشویق کردی کلاس را ترک نمودند.

90- برگزاری مرحله دوم مسابقات آزمایشگاهی علوم در سطح آموزشگاه

مسابقات آزمایشگاهی علوم پایه های چهارم، پنجم و ششم طی دو مرحله آزمون آزمایشی (کتبی و عملی ) برگزار گردید .
در 12،10 و 15دی ماه 1397، دانش آموزان پایه های چهارم تا ششم در مرحله دوم مسابقات آزمایشگاهی به صورت عملی شرکت نمودند و با انجام آزمایش ها ، خلاقیت و نوآوری شان را در مواجهه با موقعیت های جدید به نمایش گذاشتند . پس از طی مراحل داوری ، نتایج مسابقات اعلام و دانش آموزان برتر به هشتمین دوره مسابقات آزمایشگاهی موسسه فرهنگی آموزشی امام حسین علیه السلام راه می یابند .
لازم به ذکر است که مرحله ی اول مسابقات آزمایشگاهی ویژه ی دانش آموزان پایه های چهارم ، پنجم و ششم در سطح آموزشگاه در تاریخ های 17، 19 و 21 آذر 1397، به صورت کتبی برگزار گردید و منتخبین مسابقات مرحله اول به مسابقات مرحله دوم که به صورت عملی برگزار می گردد؛ راه یافتند.

91- آشنایی با نیرو و انواع آن – پایه ششم

جویندگان علم در پایه ششم، در زنگ آزمایشگاه با نیرو و انواع آن آشنا شدند.
با نظارت متصدی محترم آزمایشگاه “سرکار خانم ابراهیمی” دانش آموزان ضمن آشنایی با انواع نیرو ، اثرات مختلف نیرو را مورد بررسی قرار دادند. آزمایشات انجام شده در این رابطه عبارتند از:
*. انواع نیروهای غیر تماسی که شامل 1- نیروهای مغناطیسی با استفاده از آهن ربا 2- نیروی الکتریکی با استفاده از خرده های کاغذ و میله پلاستیکی و … 3- نیروی گرانشی (جاذبه زمین) با استفاده از اجسام مختلف
*. انواع نیروهای تماسی که شامل: 1- نیروی اصطکاک (آزمایش روی سطح صاف و پرزدار) 2- نیروی مقاومت هوا با قرار دادن یک تکه مقوا بر روی چهار چرخ 3- نیروی بالابری با فوت کردن بین دو بادکنک و …

 92- انجام حرکات نمایشی ویژه مسابقات جام فجر

دختران ورزشکار آموزشگاه جهت آماده شدن برای مسابقات جام فجر به انجام تمرینات نمایشی رزمی می پردازند.
طبق هماهنگی مربی محترم تربیت بدنی آموزشگاه، دانش آموزان عزیز ورزشکار دبستان دخترانه واحد 2 – مشهد در سالن ورزشی در رشته های رزمی تکواندو و کاراته برای مراسم افتتاحیه مسابقات ورزشی جام فجر به انجام تمرین مکرر می پردازند تا با آمادگی کامل در این مراسم شرکت نمایند.

93- ارسال اخبار قرآنی به دبیرخانه مسابقات پرتو نور

در راستای برگزاری پر شور مسابقات قرآن و همکاری با دبیرخانه هشتمین دوره مسابقات پرتو نور، ارسال اخبار قرآنی از این آموزشگاه با تلاش همکاران انجام می گیرد.
در همین راستا و با تلاش های مربیان محترم قرآن سرکار خانم ها “ضیائی منش و فاطمی” و پیگیری های معاون گرامی پرورشی مدرسه “سرکار خانم کریمی” و زحمات مسئول محترم سایت مدرسه “سرکارخانم سعیدی” تا هفته سوم دی ، تعداد 71 خبر قرآنی جمع آوری و به تناوب به دبیرخانه ارسال گردید؛ تا گوشه ای از تلاش های همکاران به نمایش گذاشته شود.
باشد تا بتوانیم فرهنگ قران و عترت را در بین آینده سازان میهن اسلامی گسترش دهیم.

94- جلسه آموزش خانواده ویژه جشن تکلیف

حسینیه سید الشهدا علیه السلام واقع در بلوار برونسی میزبان خانواده های عزیز پایه سوم بود.
در راستای اجرای جشن تکلیف دختران کلاس سوم و برگزاری یک برنامه هدفمند و موثر، با برنامه ریزی موسسه فرهنگی آموزشی امام حسین علیه السلام ، جلسه آموزش خانواده ویژه اولیاء محترم پایه سوم مدارس ابتدایی دخترانه امام حسین علیه السلام روز یکشنبه16 دی ماه 1397 از ساعت17:30 الی 19:30 در محل حسینیه سید الشهدا علیه السلام برگزار شد.
در این برنامه در ابتدا کلام الله مجید تلاوت شد و در ادامه پخش صلوات خاصه حضرت رضا علیه السلام و سرود ملی انجام پذیرفت .
سپس سرکار خانم روستایی “مدیریت دبستان دخترانه 3 امام حسین علیه السلام” گزارشی از فعالیت های جشن تکلیف را به خانواده ها ارائه نمودند.
سپس حجه الاسلام و المسلمین سید محسن موسوی از اساتید حوزه و دانشگاه در خصوص اصول و مبانی ایجاد یک رفتار دینی به سخنرانی پرداختند که با ارائه مطالب آموزشی ارزنده مورد توجه اولیاء گرامی قرار گرفت.
لازم به ذکر است که در ابتدای ورود اولیاء محترم بروشوری ویژه جشن عبادت از طرف موسسه امام حسین علیه السلام به خانواده ها تقدیم شد.
لازم است از حضور پر شور خانواده های محترم این آموزشگاه و همکاران محترم پایه سوم و معاونین گرامی آموزشی و پرورشی و مربی محترم پرورشی کمال قدردانی را داشته باشیم.

95- برگزاری صبحگاه 17 دی

مراسم صبحگاه امروز به سالروز دستور خیانت بار کشف حجاب رضا خانی ، اختصاص یافت.
در 17 دی ماه 1397 و همزمان با سالروز ابلاغ جنایت بار کشف حجاب توسط رضاخان ، معاونت محترم پرورشی در مراسم صبحگاه دوره دوم به این موضوع و وقایع آن سال ها پرداختند.
ایشان با بیان علت ابلاغ این دستور و واکنش مردم مسلمان کشورمان در مقابله با این اتفاق به حادثه مسجد گوهرشاد مشهد اشاره نمودند و به دختران حسینی یاد آور شدند که برای حفظ حجاب فاطمی خون های شریف ترین انسان ها ریخته شده است و از ایشان خواستند تا جان در بدن دارند نگذارند یادگار حضرت زهرا سلام الله علیها خدشه دار شود.

96- برپایی جایگاه نمادین حجاب و عفاف

جایگاهی در ارتباط با حجاب و عفاف در آموزشگاه برپا گردد.
در راستای بزرگداشت حجاب اسلامی و یادآری وقایع مهم تاریخی با همت واحد محترم پرورشی جایگاه نمادینی درخصوص روز 17 دی و اهمیت حجاب در بین مردم شریف کشور عزیزمان تهیه و در سالن ورودی دو ساختمان مدرسه قرار داده شد.
در این جایگاه ها با نصب سخنان بزرگان مبنی بر حفظ حجاب و وصیت نامه شهدا در خصوص حجاب به دختران حسینی یاد آور شد تا چادر این امانت فاطمه زهرا سلام الله علیها را همواره حفظ نمایند .

97- جلسه هم اندیشی شورای قرآن

در راستای اجرای بهتر برنامه های قرانی آموزشگاه و گسترش فرهنگ قران و عترت ،جلسه هم اندیشی اعضای شورای قرآن مدرسه برگزار شد.
همزمان با 17 دی ماه 1397 و نشست همفکری شورای قرآن آموزشگاه، اتدا معاونت محترم پرورشی ضمن تقدیر از همکاران قران به خاطر تلاش ها و فعالیت های بی دریغشان در خصوص موارد زیر با این عزیزان هم فکری نمودند:
– چگونگی اجرای کلاس های تخصصی قرآن در ایام باقی مانده تا مسابقات
– اجرای برنامه های خلاق تر در کلاس ها و تهیه اخبار نو
– تشویق دختران قرآنی جهت ایجاد انگیزه و مداومت انس با قرآن
– نظارت هر دو مربی محترم قران برروی دانش آموزان شرکت کننده در مسابقات قرآن و بیان نقاط ضعف و راهکار جهت رفع آن

98- برگزاری جلسه هم اندیشی شورای آسیب های اجتماعی آموزشگاه

در راستای اجرای برنامه های هدفمند و قابل اجرا دررابطه با آسیب های اجتماعی ، امروز جلسه هم اندیشی بین اعضای این کمیته برگزار شد.
همزمان با 17 دی ماه 1397، در نشستی که با حضور معاونت محترم پرورشی و مربی گرامی بهداشت و مشاور محترم مدرسه برگزار شد؛ در خصوص راهکارهایی که می تواند در جهت رفع آسیب های اجتماعی اولیاء و مربیان موثر باشد؛ مطرح و در خصوص چگونگی اجرای آن هم اندیشی گردید.
لازم به ذکر است که از جمله مهم ترین آسیب های اجتماعی می توان به مبحث فضای مجازی و موبایل ، کنترل خشم و استرس و اضطراب اشاره کرد که تلاش همکاران در جهت رفع این آسیب ها می باشد.

99- نشست هماهنگی برنامه های جشن عبادت

با حضور آموزگاران محترم کلاس سوم و معاونت گرامی پرورشی جلسه هم اندیشی برنامه های جشن عبادت برگزار شد.
در این نشست که همزمان با 17 دی ماه 1397، برگزار گردید؛ در خصوص نحوه اجرای برنامه ها و زمان آن، و موارد مورد نیاز در زیارت حرم مطهر رضوی صحبت و هم اندیشی شد.
لازم به ذکر است که معاونت گرامی پرورشی با تشکر ویژه از همکاران عزیز پایه سوم به خاطر همراهی موثر در اجرای برنامه آموزش خانواده از ایشان تقدیر به عمل آوردند.

100- ارائه روش مطالعه آهسته خواندن از زبان مشاور

دانش آموزان کلاس چهارم دو میزبان مشاور محترم دبستان با موضوع “با صدای بلند مطالعه نکنید” بود.
خوب خواندن بر خلاف زیاد خواندن در مطالعه اهمیت دارد؛ زیرا زیاد خواندن بر حافظه افراد اثر منفی داشته و باعث خستگی زیاد می شود. افرادی که مطالب درسی را با صدای بلند می خواندند پس از یک ساعت بلند خواندن عصبی، خسته و کم تحمل می شوند. کاهش سرعت مطالعه و آسیب تارهای صوتی از عوارض بلند خواندن می باشد. با توجه به اینکه در مکان های مختلف امکان مطالعه و خواندن با صدای بلند وجود ندارد؛ برای ترک این عادت افراد هر روز بخشی از مطالب را صامت (بی صدا) بخواند که کم کم عادت آهسته خواندن پیدا کنند. در همین راستا مشاور محترم دبستان، به گل های کلاس چهارم دو، روش مطالعه آهسته خواندن را ارائه نمودند.

101- دختران آسمانی پایه سوم رهسپار حرم مطهر رضوی

گل های پایه سوم، سوار بر بال فرشته ها عازم زیارت امام مهربانی ها شدند.
دل من گمشده گر پیدا شد / بسپارید امانات رضا. واگر از تپش افتاد دلم / ببریدش به ملاقات رضا.
از رضا خواسته بودم شاید / بگذارد که غلامش بشوم. همه گفتند محال است ولی / دلخوشم من به محالات رضا.
طبق هماهنگی های انجام پذیرفته، نوگلان باغ الهی، با چادر هایی از جنس نور و با قلب هایی سراسر شوق زیارت و در آستانه برگزاری جشن تکلیف به همراه مدیریت محترم و معاونت گرامی پرورشی و آموزگاران عزیز خود، به پاپوس ضامن آهو امام رضا (ع) رفتند تا از برنامه های فرهنگی این مکان بهره و فیض لازم را ببرند.

102- بازدید معاونت آموزشی دوره اول از زنگ املای آموزشی

سرکار خانم درفشه از کلاس سرکار خانم داستان بازدید به عمل آوردند.
همزمان با 17 دی ماه 1397، بازدید آموزشی توسط معاونت محترم آموزشی دوره اول “سرکار خانم درفشه” از کلاس دوم سه، بعمل آوردند که شیوه املای ایشان به صورت تعداد کارت هایی که با فرمان های از قبل تعیین شده بر روی دیوار آموزشگاه نصب شده و با حالت بازی بعد از فرمان های گرفته شده، 2 گروه به کلاس، 2 گروه به نمازخانه آموزشگاه و 1 گروه به کتابخانه دبستان رفتند و کار را دنبال نمودند. تمام دانش آموزان فعال و زنگ املای بسیار شادی توسط معاونت محترم آموزشی دوره اول مشاهده گردید.

103- بیان قصه های قرآن با کارت های قصه

شکوفه های کلاس اول، با قصه های قرآنی از زبان سرکار خانم فاطمی آشنا شدند.
پیامبر گرامی اسلام (ص) فرمودند: حاملان قرآن، سرشته شده در رحمت الهی و پوشیده شده با نور خدایند.
با توجه به اینکه نوگلان قرآنی بسیار علاقه مند به شنیدن قصه انبیاء الهی هستند و کاربرد روش های جدید مانند کارت های قصه گویی، انگیزه کودکان را تقویت می کند، در همین راستا و در جهت خلاق سازی و جذاب بودن زنگ قرآن در دوره اول، سرکار خانم فاطمی “مربی محترم قرآن” اقدام به بیان قصه های زیبای قرآن همراه با کارت های قصه گویی کردند.

104- برگزاری کارگاه دوم شطرنج ناحیه 4

هیات شطرنج خراسان رضوی میزبان دومین کارگاه شطرنج ناحیه 4 بود.
همزمان با 17 دی ماه 1397، به منظور آماده سازی دوره های داوری و مربی گری با تدریس جناب آقای وزیری در هیات شطرنج خراسان رضوی واقع در مجموعه شهید بهشتی دومین کارگاه شطرنج برگزار گردید و سرکار خانم گلشاهی (مربی محترم تربیت بدنی) از دبستان دخترانه شماره 2 امام حسین علیه السلام در این دوره شرکت داشتند.

105- آشنایی با چگونگی تشکیل سنگ رسوبی – پایه چهارم

دختران جستجوگر علم در پایه چهارم، با مراحل ایجاد سنگ های رسوبی آشنا شدند.
دانش آموزان پایه چهارم به همراه متصدی محترم آزمایشگاه “سرکار خانم ابراهیمی” به آزمایشگاه علوم رفتند و در قالب فعالیت گروهی با تشکیل شدن لایه لایه رسوبات و همچنین چگونگی تشکیل سنگ رسوبی آشنا شدند. بدین منظور در یک ظرف پلاستیکی شفاف، تشکیل لایه های رسوبی را شبیه سازی کرده و سپس مدلی از سنگ رسوبی ساختند.

106- تشرف گل های کلاس سومی به بارگاه ملکوتی امام مهربانی ها

نوگلان باغ الهی در پایه سوم به زیارت امام رضا (ع) مشرف شدند.
دختران پایه سوم گام دیگری را تا آسمانی شدن برداشتند و طبق هماهنگی موسسه فرهنگی آموزشی امام حسین (ع) با ردایی از جنس نور و با قلبی آکنده از عشق الهی به دیار عاشقی رهسپار شدند و در آستانه برگزاری جشن عبادت، در جوار ضامن آهو با ایشان پیمان بستند تا در راه اجرای فرامین الهی، گامی استوار بردارند.
در این برنامه فرهنگی که همزمان با 18 دی ماه 1397 انجام پذیرفت؛ نوگلان بوستان حسینی با حضور در دارالمرحمه حرم مطهر رضوی از برنامه های زیر استفاده و بهره بردند:
– آشنایی با فرایض دینی در قالب نمایش
– انجام مسابقه ی جذاب با اهدا جایزه
– اقامه نماز زیارت
– دریافت هدیه متبرک حرم مطهر

 107- حضور مربی بهداشت آموزشگاه در جلسه مروجین سلامت ناحیه 4

سالن جلسات اداره آموزش و پرورش ناحیه 4، میزبان نشست مروجین سلامت ناحیه 4 بود.
امروزه تامین سلامت مردم یکی از چالش های عمده کشورهاست. تغییر در شیوه زندگی و نابودی محیط زیست همه را تحت تاثیر قرار داده است و بیماری هایی مانند سرطان، بیماری های قلبی، دیابت و ایدز در حال افزایش هستند. بسیاری از این بیماری ها و اختلالات از طریق آموزش، ارتقاء سلامت و اقدام های حمایتی قابل پیشگیری است. کودکان و نوجوانانی که با آموزش کافی، رژیم غذایی متعادل، مکان سالم و امن برای بازی و تمرین و حمایت عاطفی برای رشد شخصیتی، تکامل می یابند؛ برای مواجه با چالش های آینده زندگی آماده تر هستند.
دانش آموزانی که شیوه زندگی سالم را می آموزند به احتمال زیاد در طول زندگی خود به آن پایبند خواهند بود. این تمام آن چیزی است که در مدارس مروج سلامت باید به آن توجه کرد.
در جلسه آموزشی که برای آشنایی با اهداف مدارس مروج سلامت برگزار گردید؛ ابتدا سرکار خانم مهندس محتشمی “مسئول مدارس مروج مرکز بهداشت شماره 3″، سخنانی را ارائه و آموزش های لازم را به همکاران گرامی دادند. سپس سرکار خانم مهندس عرب “کارشناس تغذیه مرکز بهداشت” درباره نحوه صحیح تغذیه مناسب، استفاده از نمک یددار و اصلاح شیوه رژیم غذایی مطالبی را بیان نمودند.

108- آموزش سوره الرحمن در قالب تصویر

گل های کلاس ششم با معنی سوره الرحمن آشنا شدند.
هر کس سوره الرحمن را تلاوت کند، خداوند به ناتوانی او کمک می کند.
در ارتباط با درس هفتم کتاب درسی آموزش که سوره الرحمن است؛ طبق هماهنگی مربی محترم قرآن در دوره دوم “سرکار خانم ضیائی منش” کلیپ سوره الرحمن همراه با معنی و تصویر برای دانش آموزان نمایش داده شد که نعمت های خداوند در آن به تصویر کشیده شد و با آیه فَبِأَيِّ آلاءِ رَبِّكُما تُكَذِّبانِ (کدامین نعمت های خداوند را انکار می کنید) تذکر های مهم در زندگی را به ما یادآوری می کند.

109- چگونگی تشکیل سنگ های آذرین – پایه چهارم

گل های کلاس چهارم، با چگونگی تشکیل سنگ های آذرین آشنا شدند.
طبق هماهنگی متصدی محترم آزمایش “سرکار خانم ابراهیمی” دانش آموزان کلاس چهارم در آزمایشگاه حضور یافتند و با انجام فعالیت های گروهی با چگونگی تشکیل سنگ آذرین آشنا شدند و به این نکته پی بردند که درون زمین بسیار گرم است و سنگ ها ذوب می شوند. اگر سنگ های ذوب شده سرد شوند؛ سنگ آذرین تشکیل می شود. بدین منظور با ذوب کردن مقداری کره و شکلات جامد درون ظرف و سپس سرد کردن آن؛ چگونگی تشکیل سنگ آذرین را شبیه سازی کردند.

110- آشنایی با رهبران الهی

حضور معاونت محترم آموزشی دوره دوم در کلاس عفاف و حجاب با موضوع رهبران الهی، باعث شور و اشتیاق دانش آموزان گردید.
در کلاس عفاف و حجابی که برای دختران پایه پنجم برگزار می گردد؛ مدرس محترم با استفاده از قوانین و علائم راهنمایی و رانندگی نیاز به پیامبران و امامان را برای گل های عزیز توضیح دادند و با یک مثال ساده از مباحث ریاضی در پایه های مختلف تحصیلی، تکامل دین و شکل گیری کامل آن را در اسلام به زیبایی و ظرافت خاص برای دانش پژوهان عزیز شفاف سازی نمودند.

111- بازدید آموزشی از کلاس علوم در پایه پنجم

کلاس پنجمی ها میزبان معاونت محترم آموزشی دوره دوم بود.
همزمان با 19 دی ماه 1397، دانش آموزان مبحث بینایی و شنوائی علوم را با نظارت آموزگار گرامی کلاس، رفع اشکال کردند و به بحث گروهی پرداختند و طی هماهنگی قبلی، حضور سرکار خانم پوررضایی “معاونت محترم آموزشی دوره دوم” در کلاس سرکار خانم الهی خاطره شیرینی را برای فراگیران به یادگار گذاشت.

112- آشنایی با ساختار چشم و تشریح چشم گاو

دانش آموزان ضمن تشریح ساختار چشم، با نقش بخش های مختلف تشکیل دهنده آن در دیدن آشنا شدند.
طبق هماهنگی متصدی محترم آزمایشگاه “سرکار خانم ابراهیمی” دانش آموزان پایه پنجم طی دو جلسه، در زنگ آزمایشگاه با مشاهده چشم خود و مولاژ این اندام و همچنین تشریح چشم گاو، با ساختار چشم آشنا شدند و نقش بخش های تشکیل آن در بینایی را مورد بررسی قرار دادند و در انتها درباره راه های مراقب از چشم مواردی را برای گل های عزیز عنوان نمودند.

113- بروزرسانی تابلو مشاوره”باعنوان موفقیت”

برد مشاوره به روز رسانی گشت.
کلید درهای موفقیت در دستان خودمان است و تنها کسی که می تواند این در را به رویمان بگشاید، مطمئناً خودمان هستیم.
در روز چهارشنبه19 دی ماه 1397، تابلو مشاوره با پیام های انگیزشی در زمینه موفقیت مزین گردید و در معرض دید گل های بوستان حسینی قرار گرفت تا راه گشای مسیر رشد و پیشرفت آن ها باشد.

114- برگزاری مسابقات ویژه مجلات رشد در دوره دوم

دانش آموزان دوره دوم که مشتاق به مطالعه هستند، در قالب مسابقه ویژه مجلات رشد با یکدیگر به رقابت پرداختند.
چهارمین مجلات رشد توسط معاونت محترم آموزشی دوره دوم “سرکار خانم پوررضایی” در طی دو روز گذشته به دانش آموزان داده شد و امروز 19 دی ماه 1397، سرکار خانم پوررضایی سوالات مسابقه مجله رشد را بر روی برد آموزشی قرار دادند تا دانش آموزانی که طی این مدت این مجلات را مطالعه نموده اند؛ به سوالات پاسخ دهند و پس از تصحیح، سه دانش آموز به قید قرعه انتخاب شدند و جوایزی به آنها اهداء گردید.

115- برگزاری مسابقه معانی اذان، اقامه و نماز

با هدف یاد آوری و تمرین مطالب سال گذشته مسابقه ای جذاب در بین گل های کلاس چهارم برگزار گردید.
طبق هماهنگی مربی محترم قرآن در دوره دوم “سرکار خانم ضیائی منش” مسابقه معانی نماز به صورت کتبی در پایه چهارم برگزار گردید تا دختران عزیزمان با یادآوری معانی نماز، به توجه و حضور قلب بیشتر در نماز اهمیت دهند. لازم به ذکر است که به بالاترین امتیاز هدیه ای به رسم یاد بود اهداء خواهد شد.

116- زنگ کتابخوانی همراه با اجرای نمایش – کلاس خانم موسوی فر

گل های کلاس اول سه، زنگ کتابخوانی جذابی را تجربه کردند.
طبق هماهنگی سرکار خانم موسوی فر “آموزگار محترم کلاس اول سه” شکوفه های زیبای کلاس، با استفاده از ماکت حیوانات به اجرای نمایش (3 گاو و شیر) پرداختند و با هدف علاقه مندی بیشتر نوگلان عزیز به امر مطالعه و کتابخوانی، زنگ کتابخوانی همراه با قصه گویی و شادی انجام پذیرفت.

118- انجام املای شنیداری فقط از طریق گوش دادن دقیق – کلاس خانم رستگار

زنگ املا در کلاس چهارم سه، جذاب برگزار شد.
دانش آموزان کلاس چهارم سه “سرکار خانم رستگار”، در زنگ سنجش فارسی املای خود را بر روی صندلی نوشتند. به این صورت که کلمه های جدید درس را که قبلاً در برگه هایی یادداشت کرده بودند، برای دوستان خود می خواندند و به صورت آهسته و بی صدا کلمه را خوانده و دوستانشان فقط باید از طریق شنیداری، حواس خود را جمع می کردند و با دقت تمام گوش می دادند که دوستشان چه کلمه ای را می گوید. سپس نفر بعدی کلمه های خود را برای دوستش می خواند و هر کدام املای دوست خود راچک کردند. هدف از این نوع املا گفتن، با دقت گوش کردن بود.

119- آموزش ترکیبات صداهای کوتاه و کشیده همراه با بازی

آموزش ترکیبات صداهای کوتاه و کشیده با سرگرمی خلاق در اختیار نوگلان قرانی دوره ی اول قرار گرفت.
قران کتاب آسمانی است که وعده ی فلاح، رستگاری، عزت و سربلندی می دهد.
در راستای جذاب سازی کلاس قران برای نوگلان دوره ی اول، بازی قشنگی با نام فرفره انگشت طلایی توسط مربی محترم قران دوره اول “سرکار خانم فاطمی” اجرا شد. در این بازی آموزش ترکیبات صداهای کوتاه و کشیده با یک سرگرمی خلاق در اختیار قران آموزان عزیز قرار گرفت و آنها انگشت طلایی که قرآن را با آن خط می برند را لبه ی گلبرگ فرفره می گذارند و سپس نشانه های روی گلبرگ را با صداهایش می خوانند.

 120- تجلیل از مدافع حرم حضرت زینب سلام الله علیها در آستانه ولادت عقیله بنی هاشم

در آستانه ولادت حضرت زینب(س)، نوای خوش عاشقی در آموزشگاه پیچید.
در آستانه ولادت اسوه صبر و ایثار حضرت زینب کبری سلام الله علیها با دعوت از پدر یکی از دانش آموزان که مدافع حرم بودند، از مجاهدت های رزمندگان حرم زینبی ،تقدیر به عمل آمد.
مدیریت محترم آموزشگاه در جمع دانش آموزان به رسم یادبود هدیه و لوح تقدیری به ایشان تقدیم نمودند.
لازم به ذکر است که یکی از دانش آموزان با قرائت لوح تقدیر ،از طرف دانش آموزان از این بزرگوار و همرزمانشان تشکر کردند.
ضمناً پایان بخش این مراسم روحانی، نوای ملکوتی “لبیک یا زینب” بود.

121- برگزاری کارگاه قصه گویی ویژه دوره دوم

نمازخانه آموزشگاه به مناسبت ولادت بانوی صبر میزبان دختران دوره دوم بود.
ای مظهر لطافت و رحمت! چگونه می‌توان تو را گفت، تو را نوشت. قلم در ابهامِ شناختت مانده است. انسان، در زیبایی کامل در تو متجلی است.
همزمان با ولادت حضرت زینب سلام الله علیها در 22 دی ماه 1397، طبق هماهنگی های انجام شده توسط شورای محترم قرآن آموزشگاه، با اجرای برنامه قصه گویی توسط سرکار خانم دامغانی در این روز بزرگ، فضایی شاد ایجاد و گل های دوره دوم لحظات خوشی را در کنار هم سپری نمودند.

122- برپایی جشن میلاد در دوره اول

خنده بر لب نوگلان بوستان حسینی به مناسبت ولادت حضرت زینب (س) جاری گشت.
برای تو می‌نویسم، ای زینب! ای که فریاد با تو آغاز شد و بیداد با تو رسوا! ای آزاد اسیر! ای قامت سبز اعتراض! ای نهال بارور ایثار! ای جاری زلال متانت! ای آیه صراحت و عفت! ای آذرخش خشم! ای مظهر لطافت و رحمت! چگونه می‌توان تو را گفت، تو را نوشت. قلم در ابهامِ شناختت مانده است.
شکوفه های بوستان حسینی در سالروز ولادت بانوی صبر و شکیبایی با مولودی خوانی سرکار خانم فاطمی و اجرای برنامه قصه گویی ساعتی شاد را سپری نمودند و صدای یا زینب این عزیزانT فضای دبستان را عطرآگین کرد.
لازم به ذکر است که به مناسبت روز پرستار دانش آموز “رقیه صنعتی” شعر زیبایی را در وصف فرشته های سپید پوش قرائت نمود.

123- تقدیر از دختران هم نام بانوی عشق و معرفت

به مناسبت میلاد باسعادت اسوه صبر و مقاومت از دختران زینبی دبستان تقدیر شد.
بر نور دل و دیده زهرا صلوات / بر دخت گرانمایه مولی صلوات.
بر مظهر صبر و حلم و ایمان و شرف / بر یاورِ دین زینبِ کبری صلوات.
در روز میلاد اسوه ی دختران و زنان عالم حضرت زینب سلام الله علیها ،طبق هماهنگی شورای محترم تربیتی مدرسه به تمامی گل های بوستان حسینی که هم نام با این بانوی بزرگ هستند ،هدایایی اهدا گردید.
لازم به ذکر است که این برنامه فرهنگی در راستای ترویج اسامی زیبای ائمه اطهار و خاندان عصمت و طهارت علیه السلام اجرا شد.

124- پذیرایی از عاشقان حضرت زینب سلام الله علیها

کام دختران حسینی دبستان در روز ولادت عقیله بنی هاشم شیرین گشت.
تمام هـسـتی من خاک پایتان بانو / و جان عالم هـسـتی فدایتان بانو. کـویـر جسم زمین پر شکوفه می‌گردد / که مـی‌وزد نـفـس د‌ل‌گـشـایـتان بانو. هـزار مرتبه گفـتم و باز می‌گویم /تـمـام هـستی من خاک پایتان بانو
همزمان با ولادت حضرت زینب کبری سلام الله علیها در 22 دی ماه 1397، طبق هماهنگی های انجام شده توسط شورای تربیتی مدرسه ،از تمامی گل های بوستان حسینی با کیک پذیرایی شد تا کام عزیزان به یمن این ولادت شیرین شود و خاطره ای خوش از این روز بزرگ در ذهن آینده سازان ایران اسلامی به یادگار نقش بندد.

125- ارسال پیامک ولادت حضرت زینب (س)

به بهانه ولادت حضرت زینب کبری سلام الله علیها، این روز به اولیای گرامی تبریک گفته شد.
کسی که وقت سحر سخت کوش و بیدار است / فرشته ایست که نام خوشش پرستار است. سلامتی وجودش بخواهم از یزدان / یقین که حافظ او، ذات پاک دادار است . . .
همزمان با ولادت بانوی صبر، پیامک تبریک ولادت عقیله بنی هاشم و روز پرستار به صورت ویژه به 15 نفر از اولیای پرستار و همچنین پیامک ولادت این بانوی بزرگوار به همه والدین عزیز بوستان حسینی ارسال گردید.

126- آشنایی دانش آموزان پایه چهارم با انواع سنگ ها و نحوه تشکیل آنها

دانش آموزان پایه چهارم در زنگ آزمایشگاه با انواع سنگ ها آشنا شدند.
دختران جویای علم کلاس چهارمی با نظارت متصدی محترم آزمایشگاه “سرکار خانم ابراهیمی” انواع سنگ ها را از نظر ویژگی های ظاهری و خصوصیات فیزیکی و شیمیایی با یکدیگر مقایسه کردند. همچنین چگونگی تشکیل انواع سنگ ها را شرح دادند. علاوه براین تعدادی از کاربردهای سنگ در زمینه های مختلف زندگی روزمره مانند صنعت، هنر و پزشکی را نشان دادند و در انتها به اهمیت حفظ نمونه های سنگ، در محل زندگی خود پی بردند.


امتیاز شما به این محتوای آموزشی ؟ جمع امتیاز 20/20