گزارش دی ماه

گزارشات سال ۱۳۹۸

 1- برگزاری مسابقه آمادگی جسمانی و دوی سرعت ویژه پایه های سوم، چهارم، پنجم و ششم

در راستای اجرای المپیاد درون مدرسه ای و جام فجر مسابقات آمادگی جسمانی و دو سرعت برگزار گردید.
امام خمینی(ره):
قهرمان کسی است که بر نفس اماره اش پیروز باشد.
همزمان با نزدیک شدن به شب یلدا و شور و نشاط در بین دانش آموزان، زنگ ورزش با انجام مسابقات متعدد هیجان انگیز شد. مسابقات آمادگی جسمانی در قالب حرکات ایستگاهی و مسابقات دو و میدانی سرعت در قالب چابکی بین همه پایه ها برگزار شد تا دانش آموزان ضمن اجرای المپیاد درون مدرسه ای، خود را برای مسابقات جام فجر آماده کنند.

2- تلفیق هنر و فارسےپایه پنجم

زنگ فارسی با طعم یلدا برگزار گردید.
شب یلداست؛ شبى که در آن انار محبت دانه مى شود و سرخى عشق و عاطفه، نثار کاسه هاى لبریز از شوق ما؛ شبى که داغى نگاه هاى زیباى بزرگ ترها در چشمان کودکان اوج مى گیرد و بالا مى رود.
به مناسبت شب یلدا، دانش آموزان کلاس پنجمی زیر نظر آموزگار محترم کلاس “سرکار خانم وزیری” با دستان هنرمند خود متن ادبی و فال حافظ و نمادهای سفره ی یلدا را خلق نمودند و آرزوۍ خود را روی دست سازه های زیبایشان مکتوب کردند .

3- ارجاع دانش آموزان به مراکز حرکات اصلاحی

تست حرکات اصلاحی و ساختار قامتی بر روی دانش آموزان انجام پذیرفت.
با توجه به اهمیت موضوع اضافه وزن و ساختار قامتی، مربی محترم بهداشت دبستان دخترانه واحد 2 – مشهد “سرکار خانم رحیمیان” پس از بررسی کلیه گل های بوستان دانش و انجام معاینات، برگه ارجاع به آنان دادند و جهت بررسی تکمیلی به مرکز حرکات اصلاحی ناحیه ۴ معرفی شدند.

4- بازدید کارشناس بهداشت محیط مرکز بهداشتی سجاد و کارشناس مدارس مرکز ارشاد از مدرسه

آموزشگاه میزبان کارشناسان گرامی مرکز بهداشت بود.
با توجه به اینکه دبستان دخترانه واحد 2 امام حسین از مدارس چهار ستاره مروج سلامت می باشد، کارشناسان محترم مرکز بهداشت “جناب آقای مهندس دارایی باف و سرکار خانم رحمتی” برای بازدید از آموزشگاه و بررسی پرونده سلامت و ایمنی دبستان و بررسی مفاد بهداشت محیط آموزشگاه به مدرسه تشریف آوردند و از قسمت های مختلف بازدید به عمل آوردند.

5- معرفی کلاس برتر آذر ماه در دوره دوم

کلاس برتر آذر ماه توسط معاون محترم آموزشی دوره دوم معرفی شد.
طبق روال هر ماه و با پایان آخرین ماه از فصل پاییز، برترین کلاس دوره دوم توسط “سرکار خانم پوررضایی” اعلام گردید.
لازم به ذکر است که براساس شاخص های تعریف شده، بهترین کلاس این ماه، کلاس پنجم یک از نظر آموزشی، اخلاقی و انضباطی مشخص گردید و سرکار خانم پورضایی ضمن حضور در جمع دانش آموزان، این موفقیت را به این عزیزان تبریک گفتند.

6- ارزیابی دفاتر شاخص در دوره دوم

دفاتر شاخص کلاسی توسط معاون محترم آموزشی دوره دوم بررسی شد.
همزمان با اولین روز فصل زمستان و طبق سنوات سال های گذشته و به منظور نظارت منظم و دوره ای و با هدف بررسی و ارزیابی دفاتر شاخص کلاسی، سرکار خانم پوررضایی “معاون محترم آموزشی دوره دوم” پس از دریافت دفاتر، ضمن بررسی ملزومات ثبت شده در آن ها، نکات لازم را یادداشت و دفاتر تکمیل شده را امضا نمودند.

7- حضور مدیریت آموزشگاه در جشن تکلیف دانش آموزان مدارس حمایتی

سرکار خانم دژم، میهمان مراسم جشن تکلیف دانش آموزان مدارس حمایتی امام حسین علیه السلام بود.
ای نهال گلستان ایمان، سلام خدا برتو، آیا بوی بهار را در فضای پرعطرزندگی جدیدت حس می کنی؟
آیا می دانی که از امروز زندگی برای تو رنگ دیگری دارد؟ / وتورا به تلاش بیشتر برای رسیدن به رضایت خداوند بزرگ دعوت می کند؟
پس توای خوبتر از برگ گل در بهاران ، ای نونهال تازه روییده در باغ ایمان،بشنو فرمان خداراکه با تو سخن می گوید.
امروز دوشنبه 2 دی ماه 1398، سالن سید الشهدا واقع در بلوار برونسی میزبان جشن با شکوه تکلیف دختران بوستان حسینی بود و مدیریت محترم آموزشگاه “سرکار خانم دژم” میهمان این نشست روحانی بود.

8- حضور مشاور محترم در صبحگاه با عنوان مهارت نه گفتن

صبحگاه دبستان هدفمند برگزار گردید.
اهمیت آموزش مهارت نه گفتن به کودکان یک امر ضروری برای زندگی آینده فرزندان می باشد، کودکانی که در جریان معادلات ساده زندگی، مهارت نه گفتن را یاد می‌گیرند؛ در سالهای جوانی بدون ترس از قطع شدن رابطه و یا طرد شدن، به خواسته دوستی بدون استرس جواب منفی می‌دهند. در واقع والدین با کمی صبر و حوصله در آموزش نه گفتن به کودکان می توانند نقش بسیار مهمی در تربیت آینده بهتر فرزندانشان داشته باشند. در همین راستا مشاور محترم آموزشگاه “سرکار خانم اصفهانی” مراسم صبحگاه را به این موضوع مهم، یعنی آموزش مهارت نه گفتن اختصاص دادند.

9- اجرای صبحگاه بهداشتی توسط سفیران سلامت در دوره دوم

مراسم صبحگاه با اجرای دانش آموزان جذاب تر گردید.
با هماهنگی مربی محترم بهداشت آموزشگاه “سرکار خانم رحیمیان”، سفیران سلامت کلاس پنجم 2، صبحگاه بهداشتی برگزار نمودند. در این صبحگاه ابتدا دختران عزیزمان “فاطمه جنید” و “بهار جامی” طرز صحیح مسواک زدن را به دانش اموزان آموزش دادند و سپس دختر گلمان “فاطمه طباطبایی” شعر زیبایی را در مورد آنفولانزا و راه کارهای پیشگیری از آن را قرائت کردند.

10- تشویق و اعطای کارت امتیاز قرآنی

به نوگلان عزیز که ۵ ستاره شدند؛ کارت امتیاز قرآنی اعطا شد.
با هدف ایجاد انگیزه و به منظور انس با قرآن و تقویت حفظ عزیزان همراه با تشویق های نوگلان قرآنی دوره ی اول توسط مربی قرآن سرکار خانم فاطمی صورت پذیرفت. لازم به ذکر است که قرآن آموزان عزیز همکاری بسیار خوب و ارزنده ای در زمینه ی حفظ قرآن کریم و طرح آیات دارند.

11- کاربرد عملی دایره تعادل و همزمانی اجرای حلقه هولوهوپ در پایه های دوم و سوم

زنگ ورزش شاد و جذاب برگزار گردید.
شهید بهشتی:
اسلام مکتب تربیت انسان نیرومند است.
تعادل یکی از مهم ترین مهارتها در ورزش می باشد که فقط با انجام تمرینات مستمر کسب می شود. دایره تعادل یکی از وسایل کمک آموزشی می باشد‌ که به واسطه آن می توان تعادل دانش آموزان را محک زد. نوگلان پایه های دوم و سوم بعد ازاستفاده دایره تعادل و کسب مهارت ویژه، اینبار حلقه هولوهوپ را به صورت همزمان استفاده نمودند تا تعادل خود را افزایش دهند.

12- معرفی کتاب های قرآنی و مذهبی در هفته قرآن و عترت

فضای نمازخانه دبستان به نور قرآن مزین گردید.
طبق هماهنگی واحد قرآن آموزشگاه در قسمتی از نمایشگاه قرآن و عترت معرفی کتاب با موضوعات قرآنی دینی و طرح مصباح الهدی که معرفی زندگینامه چهارده معصوم می باشد و کتاب های مفید و آموزنده برای کودکان به نمایش گذاشته شد تا نمایشگاه قرآنی پرمحتوا تر و پربارتر برگزار گردد.

13- دستپخت های خودمانی – کلاس ششم 3

زنگ فارسی خوشمزه برگزار گردید.
پیروی یکسان سازی اهداف آموزشی و تبادل تجربیات فراگیران طبق برنامه ریزی آموزگار محترم “سرکار خانم امامیان”، دانش آموزان کلاس ششم سه، دستور آشپزی مجله رشد کودک و نوجوان شماره ۲ را در کلاس با هم به عنوان صبحانه هماهنگ به اشتراک گذاشتند و از این دورهمی و دستپخت خودمانی احساس خوشایند و لذت بخشی را تجربه نمودند.

14- آموزش تساوی و مفهوم برابر – کلاس خانم موسوی

آشنایی با نماد تساوی، درک دسته هایی با تعداد برابر و نوشتن یک تساوی عددی از اهداف آموزشی تساوی است.
در روشی آموزشی جذاب، آموزگار محترم کلاس اول سه “سرکار خانم موسوی”، ابتدا با ابزارهایی مانند چوب خط، عکس ‌های آهنربادار، مکعب های ریاضی و خود دانش آموزان، مفهوم برابر آموزش داده شد. سپس علامت (=) شناخته شد و گل های کلاس با کمک انگشتان دست چپ و راست به برابر بودن و مساوی بودن انگشتان رسیدند و در نهایت علامت مساوی گذاشته و عبارت از چپ به راست خوانده شد.

15- مراسم صبحگاه با عنوان فواید برنامه ریزی در زندگی با حضور مشاور آموزشگاه

صبحگاه دبستان هرفمند برگزار گردید.
امیرالمومنین علی علیه السلام می فرمایند: زمان و فرصت همچون آب در حال گذر است.
برنامه ریزی باعث استفاده هوشمندانه از زمان می شود و باعث هماهنگی و نظم در انجام کارها می گردد و رهایی از سرگردانی و بلاتکلیفی و رسیدن به آرامش و در واقع کاهش اضطراب از نتایج برنامه ریزی می باشد.
به همین منظور با هماهنگی مربی محترم پرورشی “سرکار خانم آخوندی” ابتدا دانش آموزان کلاس پنجم سه، مطالبی به عنوان اهمیت برنامه ریزی درسی بیان نمودند و در ادامه سرکار خانم اصفهانی توضیحات لازم را برای اهمیت این موضوع ارائه کردند و در آخر از مطالب بیان شده سوالاتی پرسیده شد.

16- بازدید آموزش کلاس اول سه

سرکار خانم درفشه از کلاس سرکار خانم موسوی بازدید به عمل آوردند.
در راستای بازدیدهای آموزشی، معاونت محترم آموزشی دوره اول “سرکار خانم درفشه” از کلاس سرکارخانم موسوی در زنگ ریاضی از مبحث تساوی بازدید به عمل آورد و تمامی مراحل تدریس از ارزشیابی آغازین تا تعیین تکلیف در این آموزش مشاهده گردید. در انتها ضمن خسته نباشید و خداقوت به همکار محترم دانش آموزان را مورد ارزشیابی قرار دادند.

17- بازدید دانش آموزان پایه پنجم از پارک مینیاتور

دانش آموزان پایه پنجم از پارک مینیاتور بازدید نموده و لحظات زیبایی را با یکدیگر گذراندند.
برگزاری اردوهای دانش آموزی تصویری خاطره انگیز را بر روی ذهن کودکان هک می‌نماید.
از اهداف برگزاري اردو های دانش آموزی می‌توان ایجاد روحیه خودسازی و اعتماد به نفس در بین نوجوانان و جوانان، کشف و پرورش استعدادهای نهفته، ایجاد روحیه و نشاط همراه با تفریحات سالم در زندگی نوجوانان و جوانان، آشنایی با زندگی عملی و بدون اتکاء به دیگران، ‌تقویت روحیه خدمت و زندگی اجتماعی و آشنایی با فعالیت های گروهی، برقراری روابط عاطفی مطلوب بین مربی و متربی، کشف و شناخت ناهنجاری های روحی و مشکلات رفتاری نوجوانان و جوانان، بررسی و آشنایی با مسایل تاریخی،‌فرهنگی، مذهبی، سیاسی، اجتماعی و هنری، آموزش فنون مهارت های مختلف در اردو نام برد.
در همین راستا طبق برنامه ریزی های صورت گرفته واحد فرهنگي و پرورشی آموزشگاه، تمامی دانش آموزان عزیز کلاس پنجم از پارک مینیاتوری بازدید نموده و لحظات خاطره انگیز جذابی را برای یک دیگر رقم زدند.
با آرزوی موفقیت روز افزون برای همه ی دانش آموزان عزیزمان.

18- حضور مشاور آموزشگاه در صبحگاه دوره اول

داشتن دوست خوب، بهتر از تنهایی و تنهایی بهتر از با هر کس بودن است.
در واقع دوست خوب، غم ها را از بین نمی برد، اما کمک می کند با وجود غم ها محکم بایستیم مثل چتر خوب که باران را متوقف نمی‌کند؛ اما کمک می‌کند آسوده زیر باران بایستیم. در همین راستا مشاور محترم آموزشگاه “سرکار خانم اصفهانی” صبحگاه روز چهارشنبه ۴ دی‌ماه ۱۳۹۸ را اختصاص به موضوع دوست خوب دادند و برای دانش آموزان عزیز توضیحات لازم را بیان نمودند.

19- اردوی تفریحی سرزمین عجایب

سرزمین عجایب میزبان دختران پایه اول و دوم دبستان بود.
در 4 دی ماه 1398، دانش آموزان پایه اول و دوم به همراه همکاران محترم واحد پرورشی و آموزگاران عزیزشان به سرزمین عجایب رفتند و از بازی های این مجموعه تفریحی استفاده کردند و لحظات شاد و دلنشینی را در کنار دوستانشان سپری نمودند.
لازم به ذکر است که در این بازدید ۱۱۵ نفر از دانش آموزان از 7 بازی این مجموعه بهره بردند.

20- املای آموزشی (املای سینی) – کلاس خانم موسوی

زنگ املا جذاب برگزار گردید.
با هدف یادگیری بهتر و تنوع در نوع آموزش، سرکار خانم موسوی “آموزگار محترم کلاس اول سه” در جهت یادگیری بهتر نشانه « ایـ یـ ی ای» از دانش آموزان خواستند تا سینی هایی را که از قبل تهیه کرده بودند؛ روز میز بگذارند و آموزگار عزیز کلاس با زدن به سینی و خواندن شعر « املا داریم، املا داریم، املای رو سینی داریم» شروع به گفتن املا کردند و فراگیران روی سینی با ماژیک نوشتند و یک زنگ جذاب و خاطره انگیز را رقم زدند.

21- اقامه نماز آیات

همزمان با خورشید گرفتگی، نماز آیات در مدرسه اقامه شد.
نماز بالاترین نمایش عبودیت خداوند است.
همزمان با خورشید گرفتگی امروز 5 دی ماه 1398 و به منظور ادای یکی از تکالیف الهی و آموزش آن به دختران باغ حسینی ساعت ۷:۳۰ با حضور همکاران و دانش آموزان، نماز آیات اقامه شد.
لازم به ذکر است که در ابتدا معاونت محترم پرورشی توضیحاتی در خصوص چگونگی اقامه نماز برای دانش آموزان بیان نمودند.

22- جلسه هم اندیشی برگزاری اختتامیه چهاردهمین یادواره کودک و محرم

دفتر مدیریت میزبان نشست هم اندیشی همکاران یادواره کودک و محرم بود.
همزمان با 5 دی ماه 1398، با حضور مدیریت محترم آموزشگاه ، معاونت فن آوری ،همکاران گرامی واحد پرورشی و همکاران عزیز دبیرخانه کودک و محرم ، نشست هم اندیشی برگزاری اختتامیه چهاردهمین یادواره کودک و محرم در دفتر مدیریت آموزشگاه اجرا گردید.
در این جلسه در خصوص برنامه های اجرایی اختتامیه بحث و هم اندیشی انجام پذیرفت.

23- کسب مقام نائب قهرمانی مسابقات بین المللی کاراته کاپ‌ ایران زمین توسط دانش آموز پایه پنجم فاطمه جنید

برگ زرینی بر دفتر افتخارات ورزشی آموزشگاه رقم خورد.
مقام معظم رهبری:
هر ورزشکار قهرمان ما که در عرصه هایی از عرصه های ورزش حضور پیدا می کند، در واقع ترجمه ای است از احساسات ملی و هویت اسلامی کشور و ملت ما، هر چه در این زمینه ها تلاش کنید، تلاش با ارزشی است.
مسابقات بین المللی کاراته کاپ ایران زمین یکی از معتبرترین مسابقات کاراته می باشد؛ که ورزشکاران بصورت حرفه ای در آن حضور پیدا می کنند.دختر گل و با اخلاق پایه پنجم “فاطمه جنید” با تلاش فراوان توانست مدال نقره کسب کند و به نائب قهرمانی دست پیدا کند. این موفقیت را به خانواده محترم ایشان تبریک عرض می کنیم.

24- معرفی و تقدیر از پژوهشگر برتر ورزشی آموزشگاه

از دختر پژوهشگر برتر ورزشی آموزشگاه تقدیر به عمل آمد.
مقام معظم رهبری:
برای خدمت رسانی به مردم، کارهای دقیق پژوهشی لازم است.
درس تربیت بدنی بستری در تعلیم و تربیت است که در آن بوسیله حرکت و ورزش می توان رشد تمامی ابعاد انسانی را تسهیل و هماهنگ نمود و به شکوفایی استعدادهای مطلوب کمک کرد. پژوهش در ورزش نیز یکی دیگر از راههای گسترش فعالیت بدنی محسوب می شود؛ زیرا با تحقیق در مورد تربیت بدنی می توان به فوائد ورزش بیشتر پی برد. در این راستا در پایان هفته پژوهش از دانش آموز پژوهشگر برتر ورزشی “ساجده شیخ زاده از پایه ششم” تقدیر شد.

25- برگزاری اردوی شاد ورزشی به همراه مسابقات مفرح در اولین روزهای زمستان

زنگ ورزش همراه با اردوی شاد ورزشی جذاب تر گردید.
امام موسی کاظم ( ع):
خوب است بچه در کودکی بازیگوش باشد تا در بزرگسالی بردبار گردد و شایسته نیست که جز این باشد.
نشاط، بالندگی و تندرستی ارمغان ورزش است و ما در سایه فعالیتهای بدنی می توانیم روح و جسم خود را صیقل دهیم. در اولین روزها از زمستان زیبا، نوگلان پایه پنجم اردوی شاد ورزشی را در کنار مربیان محترم تربیت بدنی در سالن ورزشی برگزار نموده و با انجام بازیهای مفرح کودکانه فضای شادی را برای خود ایجاد نمودند.

26- آموزش ترکیبات حروف و صداهای کوتاه و کشیده در آموزش قرآن پایه اول

زنگ قرآن همراه با قصه گویی جذاب تر گردید.
بیان قصه گویی یکی از روش های مهم در آموزش قرآن به کودکان عزیز می باشد مخصوصاً قصه هایی با موضوعات مهم و حماسی که رشادت های سربازان اسلام در دفاع از کشور عزیزمان ایران را به کودکان بیاموزد.
در همین راستا، مربی محترم قرآن “سرکار خانم فاطمی” با بیان داستان فتح خرمشهر، علامت فتحه را در قرآن به نوگلان عزیز پایه اول آموزش دادند.

27- تشویق و اعطای کارت امتیاز قرآنی

به نوگلان عزیز که ۵ ستاره شدند؛ کارت امتیاز قرآنی اعطا شد.
با هدف ایجاد انگیزه و به منظور انس با قرآن و تقویت حفظ عزیزان همراه با تشویق های نوگلان قرآنی دوره ی اول توسط مربی قرآن سرکار خانم فاطمی صورت پذیرفت. لازم به ذکر است که قرآن آموزان عزیز همکاری بسیار خوب و ارزنده ای در زمینه ی حفظ قرآن کریم و طرح آیات دارند.

28- برنامه آموزشی سفیر سلامت به مناسبت ۵ دی (روز ایمنی در مقابل بلاهای طبیعی)

مراسم صبحگاه دبستان هدفمند برگزار گردید.
هر ساله پنجم دی ماه روز ایمنی در مقابل بلاهای طبیعی ناگذاری شده است. در همین راستا مربی محترم بهداشت آموزشگاه “سرکار خانم رحیمیان” با یاداوری این روز در جمع صبحگاه دانش اموزی، نکات آموزشی را که در هنگام زلزله باید انجام دهند را یادآوری کردند و همچنین سفیر سلامت دختر عزیزمان “مونا رجب پور” هم مطالب مفیدی را در این مورد به دوستان خود ارائه داد.

29- کسب مدال طلا و مقام اول در مسابقات طناب زنی ناحیه۴

دختران ورزشکار دبستان افتخار آفرین شدند.
مقام معظم رهبری:
در ورزش پهلوانی مهم است نه قهرمانی.
باری دیگر درخشش نوگلان آموزشگاه بر سکوی اول قهرمانی ، شور و شعف را برای آموزشگاه به ارمغان آورد و نتیجه زحمات تیم طناب زنی پس از ماهها تلاش به بار نشست. در مورخه۵ دی ماه 1398، سالن حاتمی میزبان مسابقات طناب زنی ناحیه ۴ بود که پس از قرعه کشی و انجام بازیهای متعدد بالاخره تیم طناب زنی آموزشگاه توانست سکوی اول قهرمانی را از آن خود کند و مدال خوش رنگ طلا را به گردن بیاویزد. این افتخار بزرگ را به مدیریت محترم، معلمین عزیز، خانواده های گرانقدر و تیم پرتلاش آموزشگاه تبریک عرض نموده و امیدواریم این موفقیت ها تداوم داشته باشد.اسامی تیم طناب زنی به شرح ذیل اعلام می گردد:
۱.سارینا زارع ( پایه ششم)
۲.ملیکا نظام پرست ( پایه ششم)
۳.طراوت کیخا ( پایه ششم)
۴.هستی زینلی (پایه پنجم)
۵.فاطمه محیا محمدی ( پایه پنجم)
در اینجا لازم است که از زحمات مربیان گرامی تربیت بدنی سرکار خانم ها “کاغذگر و گلشاهی” کمال تشکر و قدردانی را داشته باشیم.

30- آموزش نرمش های کششی در پشت نیمکت با هدف نهادینه کردن حرکات بصورت روزانه

نشستن در پشت نیمکت ها برای دانش آموزان جذاب تر گردید.
امام جواد( ع):
چهار عامل است که انسان را در کارهای خود یاری می دهد: سلامتی، توانگری،علم و دانش و توفیقات الهی.
دانش آموزان در طی روز‌ حدود ۵ تا ۷ ساعت را در مدرسه بسرمی برند، از این رو با توجه به اینکه بیشتر ساعات را در پشت نیمکت های درس سپری می کنند و ازطرفی در سن رشد به سر می برند؛ اگر حرکات کششی در چند نوبت در کلاس انجام نگیرد، منجر به مشکلات ساختار قامتی در آنها می شود. در همین راستا در زنگ ورزش پایه های اول، جهت نهادینه کردن این حرکات و آموزش نوگلان، مربی محترم تربیت بدنی بصورت مستمر تمرینات کششی را در کلاس تکرار نموده و آموزشهای مورد نیاز را به دانش آموزان ارائه نمود.

31- پایان طرح ۳۳ روز پی در پی روخوانی قرآن کریم

نوای دلنشین کلام وحی فضای کلاس قرآن را معطر نمود.
قرآن آموزان عزیز پایه سوم، با تلاش و همکاری خود زیر نظر مربی محترم قرآن “سرکار خانم فاطمی” موفق به اتمام طرح ۳۳ روز روانخوانی قرآن کریم شدند.
در اجرای این طرح، دختران عزیز تلاوت هر سوره ی مبارکه را تقدیم به معصومین علیهم السلام کردند و فضای کلاس را به عطر دل انگیز کلام وحی مزین کردند.

32- چاپ یلدای مهربانی دانش آموزان در روزنامه شهر آرا

مهرورزی رسم دانش آموزان حسینی است.
بندگی یعنی در کوچه پس کوچه های زندگی دست کسی را بگیری…!
امروز شنبه مورخ هفتم دی ماه 1398، طبق برنامه ریزی های صورت گرفته توسط مربی محترم پرورشی آموزشگاه “سرکار خانم آخوندی” امر خداپسندانه دانش آموزان عزیزمان در روزنامه شهر آرا چاپ گردید.
لازم به ذکر است که طبق هماهنگی شورای مدرسه، بسته های مهربانی جمع آوری و در قالب 120 پک زیبا به مدارس محروم ارسال گردید.
گل های بوستان حسینی و اولیاء گرامی می توانند جهت دریافت روزنامه به تمامی مراکز پخش روزنامه ها مراجعه فرمایند. با سپاس و آرزوی موفقیت روز افزون برای همه ی شما عزیزان. اجرکم عندالله…

33- تمرینات ترکیبی و رقابتی ویژه آموزش خزیدن و تقویت عمل وعکس العمل در پایه های اول

زنگ ورزش شاد و جذاب برگزار گردید.
امام محمد باقر( ع):
سلامتی دین و تندرستی بهتر از دارایی است.
آموزش مهارت های ورزشی در قالب بازی های متنوع تاثیرات مثبتی در یادگیری بلند مدت کودکان دارد. از این رو تقویت عمل و عکس العمل و نحوه صحیح خزیدن در پایه های اول، با طراحی بازی توپ و حلقه انجام پذیرفت و دختران گل در کنار آموزش این مهارت ها، رقابت های مفرحی داشتند.

34- آشنایی با چشمه نور و تشکیل سایه – کلاس دوم دو

دانش آموزان کلاس سرکار خانم ذوالفقاری با چشمه نور و چگونگی تشکیل سایه آشنا شدند.
آموزگار محترم کلاس دوم دو ” سرکار خانم ذوالفقاری” پیرامون نحوه ایجاد سایه ها و اینکه چه اجسامی دارای سایه هستند؛ برای فراگیران صحبت نمودند، سپس با استفاده از چراغ قوه و مقواهایی که به شکل فلش در آورده شده و کاغذ سفید با کمک خود دانش آموزان روی دیوار سایه هایی به شکل های مختلف درست نمودند.
گل های کلاس ضمن یادگیری این مبحث از کتاب علوم ساعت خوشی را در کنار دوستانشان سپری کردند.

35- شناسایی گیاهان – ساخت درخت پاییزی – کلاس خانم چهکندی نژاد

درس علوم در کلاس اول دو، جذاب برگزار گردید.
در جهت آشنایی با انواع برگها ، از دو هفته قبل آموزگاران محترم کلاس اول دو “سرکارخانم چهکندی نژاد” از دانش آموزان خواسته بودند که برگهای پاییزی را جمع آوری کنند و پس از آوردن به کلاس برگ ها را روی مقوا به شکل درخت در آورده و به زیبایی آراستند. این کار باعث شد دانش آموزان با انواع برگ ها بهتر آشنا شوند.

36- بازدید آموزشی از کلاس دوم ۲

کلاس دوم دو میزبان معاونت محترم آموزشی دوره اول بود.
در راستای بازدیدهای آموزشی در زنگ علوم معاونت محترم آموزشی دوره اول “سرکار خانم درفشه” از کلاس سرکار خانم ذوالفقاری بازدید به عمل آوردند و مباحث ذیل مشاهده گردید:
درس به صورت بارش مغزی، پرسش و پاسخ، اکتشافی و به صورت تلفیقی با درس هنر تدریس شد. تمامی دانش آموزان در کلاس فعال و کار به صورت گروهی انجام پذیرفت. در انتها معاونت محترم ضمن خسته نباشید و خدا قوت و همکار محترم دانش آموزان را مورد ارزیابی قرار دادند.

37- آموزش ساعت مانده و گذشته – کلاس خانم جلالیان

دانش آموزان کلاس دوم یک، با کمک طلق کاردستی ساعت درست نمودند.
آموزگار محترم کلاس دوم یک “سرکار خانم جلالیان” به منظور تفهیم بهتر درس ساعت، یک ساعت نمدی زیبا را ساخته و با استفاده از آن مفهوم دقیق ساعت گذشته و مانده را به گل های کلاس آموزش دادند.
گل های کلاس نیز با ساخت ساعت آموزشی توانستند به صورت عملی مبحث درس را به خوبی فرا گیرند و در قالب سوال و تکرار با دوستانشان به انجام تمرین پرداختند.

38- ساخت رنگ های گیاهی با انواع گیاهان در منزل – کلاس اول دو

دانش آموزان کلاس سرکارخانم چهکندی نژاد زنگ علوم جذابی را سپری نمودند
طبق هماهنگی آموزگاران محترم کلاس اول دو “سرکار خانم چهکندی نژاد” دانش آموزان با گیاهان رنگ درست کردند و به کلاس آورند و به هم معرفی نمودند و به دوستانشان گفتند که هر رنگ با چه گیاهی درست شده است. سپس نقاشی‌های زیبایی را کشیدند و با رنگ های دست ساز خود رنگ آمیزی کردند.

39- آشنایی با نحوه تشکیل سایه – کلاس دوم یک

زنگ علوم جذاب و دلنشین برگزار گردید.
سایه ناحیه تاریک ناشی از واقع شدن جسمی که در بین چشمه نور و صفحه تصویر است.
دانش آموزان کلاس دوم یک “سرکار خانم جلالیان” با ابزار کمک آموزشی “چراغ قوه، موبایل و کاغذ رنگی (شکل فلش ساختند)” توانستند با کمک و راهنمایی آموزگار محترم کلاس سایه را ایجاد کنند. همچنین آنها به همراه معلم عزیزشان به حیاط مدرسه رفتند و هر کدام سایه دوستان خود را بر روی زمین کشیدند و سایه های مختلفی را ایجاد کردند و از این کار بسیار لذت بردند و به خوبی با مفهوم سایه آشنا شدند.

40- آموزش عملی تعادل واجرای بازی چرخش حین تعادل درپایه های اول

زنگ ورزش شاد و جذاب برگزار گردید.
مقام معظم رهبری:
ورزش یکی از شئون زندگی است.
تعادل یکی از مهم ترین بخش های تربیت بدنی محسوب می شود که بایستی از کودکی در تقویت آن کوشید.در زنگ ورزش پایه های اول، مربی محترم تربیت بدنی ابتدا مفهوم تعادل را در قالب بازی ارائه دادند و سپس ورزش ها و حرکات مرتبط با تعادل را بصورت سایه زدن در ذهن نوگلان حک می کردند.

41- آموزش آیه ی نزول آب از آسمان در پایه ی دوم

زنگ علوم جذاب و دلنشین برگزار گردید.
آب به عنوان بزرگ ترین نعمت الهی و برکات آن در زندگی و لزوم صرفه جویی در مصرف آب، یکی از نکات مهم است و همین طور که می دانیم؛ نعمت های الهی زیادی داریم؛ اما آب در میان آن ها از اهمیت و ارزش بالایی برخوردار است و در همین راستا اهمیت این موضوع به نوگلان قرآنی عزیز پایه ی دوم توسط مربی محترم قرآن “سرکار خانم فاطمی” آموزش داده شد.

42- بازی های قرآنی و آموزنده در دوره ی اول

زنگ قرآن همراه با بازی جذاب تر گردید.
آموزش و بازی دو ترکیب مهم و کلیدی در آموزش درس قرآن به کودکان می باشد که باعث ایجاد انگیزه ی بیشتر در یادگیری و انس با قرآن می‌شود.
در همین راستا مربی محترم قرآن دوره ی اول “سرکار خانم فاطمی” با اجرای بازی های شاد کودکانه و ایجاد شور و نشاط در نوگلان عزیز در کلاس قرآن، زنگ شاد و دلنشینی را رقم زدند.

43- نشست برگزاری اختتامیه چهاردهمین یادواره کودک و محرم

موسسه فرهنگی آموزشی امام حسین علیه السلام میزبان نشست هم اندیشی اختتامیه چهاردهمین یادواره کودک و محرم است.
در 7 دی ماه 1398، با حضور مسئولین محترم موسسه و اعضای گرامی دبیرخانه کودک و محرم جلسه برنامه ریزی اختتامیه چهاردهمین یادواره کودک و محرم تشکیل شد.
در این جلسه در خصوص زمان برگزاری اختتامیه بحث و تبادل نظر انجام پذیرفت و مقرر شد این برنامه در روز شهادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها روز پنج شنبه ۱۹ دی با حضور منتخبین مدارس مشهد برگزار گردد.
هم چنین در خصوص نحوه برگزاری مراسم و جوایز و برنامه های اجرایی این مراسم بحث و تبادل نظر انجام گرفت.

44- برگزاری صبحگاه بصیرتی

صبحگاه دبستان هدفمند برگزار گردید.
در مراسم صبحگاهی دانش آموزان دوره اول، دختر عزیزمان “حلما هاشم نیا” با معرفی ویژگی های کشورعزیزمان، دوستان خود را با پرچم مقدس کشورمان و برخی از مشخصات آن آشنا نمودند.
پایان بخش این برنامه سردادن شعار استقلال آزادی جمهوری اسلامی بود که این نوای دلنشین فضای آموزشگاه را عطرآگین نمود.

45- برپایی جایگاه ۹ دی

در آستانه حماسه 9 دی ماه، جایگاهی به مناسبت این روز آماده گردید.
مقام معظم رهبری:
“مردم عزیز ما در روز نهم دی، آنچنان عظمتی از خود نشان دادند که دنیا را خیره کرد.”
به همت واحد پرورشی آموزشگاه و در آستانه روز ۹ دی و به منظور معرفی این روز و حرکت عظیم ملت ایران در روز ۹ دی (روز بصیرت)، جایگاه نمادینی در سالن ورودی دبستان برپا شد.

46- بررسی میزان سردی و گرمی اجسام با استفاده از حس لامسه و دماسنج

گل های جویای علم در پایه چهارم به بررسی سردی و گرمی اجسام پرداختند.
دانش آموزان کلاس چهارمی، با حضور در آزمایشگاه در کنار متصدی محترم آزمایشگاه “سرکار خانم ابراهیمی” و با انجام آزمایشاتی نشان دادند که با استفاده از حس لامسه نمی توان به درستی میزان گرمی و سردی اجسام را مشخص نمود و برای اینکار از وسیله ای به نام دماسنج استفاده کردند و به این موضوع پی بردند که برای تعیین دمای دقیق یک جسم، باید از دماسنج استفاده کنند. در نهایت گل های عزیز با دماسنج و اهمیت آن در اندازه گیری دما آشنا شدند.

47-انتقال گرما در اجسام

زنگ آزمایشگاه جذاب برگزار گردید.
انجام آزمایش های عملی به فراگیران کمک می کند تا مفاهیم علمی را بهتر و عمیق تر درک کنند. در همین راستا دختران جویای علم در پایه چهارم زیر نظر متصدی محترم آزمایشگاه “سرکار خانم ابراهیمی” با انجام آزمایش های مختلف در خصوص انتقال گرما نشان دادند که اگر جسمی گرما داده شود،دمای آن افزایش می یابد و گرما از آب داغ که دمای بیشتری دارد به مخلوط آب و یخ که دمای کمتری دارد؛ حرکت می کند.

48-صبحگاه مشاوره‌ای با عنوان “نگرش مثبت به زندگی”

صبحگاه دبستان هدفمند برگزار گردید.
«با فکر مثبت قطعا اتفاقات مثبت رخ می‌دهد.»
نگرش مثبت و امید به زندگی را می توان از مهمترین مهارت های زندگی به شمار آورد. مثبت نگری و نگاه مثبت به زندگی از عوامل زندگی سالم است و باید سعی کرد نگاه بدبینانه به زندگی را کاهش داده و از شر عقاید منفی و مزاحم رها شد.
به همین منظور مشاور محترم آموزشگاه “سرکار خانم اصفهانی” در مراسم صبحگاه ۹ دی ماه ۱۳۹۸ در حضور دانش آموزان عزیز مطالبی را در این زمینه بیان کردند تا با اجرای این مطالب
1- به جنبه های مثبت و درخشان زندگی نگاه کنند
2- همواره سعی کنند افکار منفی را از ذهن شان دور نمایند و بتوانند تفکر و نگرش مثبت را به عنوان یک اصل مهم در زندگی به کار گیرند.

49- گرامیداشت روز بصیرت در دوره اول

حماسه 9 دی ماه، در قالب مراسمی در دوره اول برگزار گردید.
همزمان با ۹ دی ماه 1398، روز بصیرت و میثاق با رهبری، مراسم ویژه این روز در دبستان به تفکیک دو دوره برگزار شد.
در ویژه برنامه دوره اول ، دانش آموز عزیزمان “سارا قوام سعیدی” با قرائت دکلمه ای زیبا درباره این روز ، دوستان خود را با این روز مهم آشنا کرد و در ادامه معاون محترم پرورشی درخصوص اهمیت تبعیت از رهبری و نقش مهم ایشان در حفظ اتحاد و همدلی ملت عزیزمان صحبت های ارزنده ای بیان نمودند.
این مراسم ویژه با شعارهای مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل گل های بوستان حسینی به پایان رسید.

50- نقاشی ویژه ۹ دی

با دستان هنرمند دختران حسینی تصاویر زیبایی خلق شد.
همزمان با ۹ دی ماه 1398، روز بصیرت و میثاق با ولایت و رهبری به همت واحد پرورشی برگه های رنگ آمیزی با این موضوع تهیه و در بین دانش آموزان سالن ۱ آموزشگاه توزیع گردید.
هم چنین برچسب عکس زیبای مقام معظم رهبری به این عزیزان اهدا و این عکس زیبا کتابهای قرآن دانش آموزان را مزین نمود.

52- صبحگاه بصیرت افزایی در دوره دوم

مراسم صبحگاه دوره دوم به حماسه 9 دی اختصاص یافت.
همزمان با روز بصیرت و میثاق با ولایت و رهبری ، با هماهنگی واحد فرهنگی پرورشی و دعوت از ولی محترم دانش آموز جناب سرهنگ وظیفه شناس این مناسبت مهم گرامی داشته شد.
در این برنامه ایشان با بیان اتفاقات دیماه ۸۸ و نقش مقام معظم رهبری و بصیرت مردم، آینده سازان میهن اسلامی را به لزوم تبعیت از مقام معظم رهبری و تحصیل و تهذیب و ورزش که توصیه ایشان به همه ی دانش آموزان است ، توصیه نمودند.

53- توزیع تراکت حماسه ۹ دی

مراسم 9 دی ماه با توزیع تراکت در بین گل های بوستان حسینی گرامی داشته شد.
همزمان با 9 دی ماه 1398 ، به مناسبت سال روز خروش ملت ایران و آشکار ساختن خشم مقدس در برابر اهانت ها و حرمت شکنی های عده ای غافل و یا مزدور وابسته به اجانب نسبت به مقدسات در روز عاشورای حسینی و به منظور بصیرت افزایی دانش آموزان و خانواده های محترم آموزشگاه به همت همکاران واحد پرورشی ، تراکت آموزشی تهیه و در بین تمامی دانش آموزان و همکاران توزیع گردید.

 54- نمایشگاه خوشنویسی بمناسبت روز بصیرت

با دستان هنرمند دختران حسینی دبستان آثار زیبایی خلق گردید.
آن عهد که در روز ازل ما بستیم / با لطف خدا ز دام فتنه رستیم.
روز نه دی دوباره ثابت کردیم /در صحنه همیشه با ولایت هستیم.
همزمان با نهم دیماه و روز بصیرت، مربی محترم خوشنویسی آموزشگاه “سرکار خانم مجدزاده” از دانش آموزان پایه پنجم خواستند تا شعر “ای ایران” و دانش آموزان پایه ششم شعر “ای وطن” را از کتاب فارسی خود، با خط خوش به رشته تحریر درآورند و سپس با نقوش زیبا و مرتبط تزیین نمایند و با این کار با ولایت و رهبری تجدید میثاق نمودند. در پایان نیز نمایشگاهی زیبا از آثار این عزیزان در آموزشگاه برپا گردید.

55- به روز رسانی تابلوی تربیت بدنی

به مناسبت قهرمانی تیم طناب زنی و ایجاد انگیزه دردانش آموزان علاقمند برد تربیت بدنی بروز رسانی گردید.
مقام معظم رهبری:
ورزش دروازه صدور معنویت هاست.
در راستای قهرمانی تیم طناب زنی آموزشگاه در مسابقات ناحیه۴، تابلوی تربیت بدنی دوره اول به روزرسانی شد. مطالب آموزشی در ارتباط با رشته طناب زنی ،اطلاعات مفید در خصوص فوائد ورزش ، مفهوم ریاضی و ورزش، دیدگاه اسلام در مورد ورزش در این تابلو ارائه شد.

56- برگزاری مسابقات والیبال، بسکتبال،داژبال و دومیدانی به ‌مناسبت ۹دی

روز بصیرت و میثاق با رهبری با انجام مسابقات ورزشی گرامی داشته شد.
مقام معظم رهبری:
اگر از من بپرسند که از جوان چه می خواهم، می گویم ، تحصیل، تهذیب و ورزش.
۹دی روز بصیرت و میثاق با رهبری است که جانمان را فدایش می کنیم و در پیروی از راهش لحظه ای درنگ نمی کنیم. دختران پایه پنجم پیرو خط رهبری همزمان با بزرگداشت این روز عظیم با برگزاری مسابقات متنوع والیبال، بسکتبال، داژبال و دومیدانی عهد و پیمان خود را با رهبر معظم انقلاب اسلامی محکم نمودند.

57- تشکیل چهارمین نشست گروه های آموزشی در پایه پنجم

همکاران محترم پایه پنجم با معاونت گرامی آموزشی دوره دوم نشستی آموزشی را برگزار نمودند.
چهارمین جلسه گروه های آموزشی پایه پنجم با حضور سرکار خانم ها “پدرام پور، الهی و وزیری مقدم” و با نظارت سرکار خانم پوررضایی برگزار گردید که طی این جلسه ابتدا برنامه ریزی دقیق برای ارزشیابی دی ماه، انجام پذیرفت.
در ادامه بررسی جلسه دیدار با اولیا روز گذشته ، اطلاع رسانی انتقادات و پیشنهادات اولیا به معلمان و بررسی راههای افزایش کیفیت سطح کاری و صحبت در خصوص برنامه ریزی ارزشیابی پایان نیم سال اول از دیگر صورت گرفت.

58- برگزاری دومین جلسه دیدار با اولیا در پایه های پنجم و ششم

آموزشگاه میزبان اولیای گرامی پایه پنجم و ششم بود.
همزمان با ۹ دی ماه ۱۳۹۸، دومین جلسه دیدار با اولیا در پایه های پنجم و ششم با حضور معاونت محترم آموزشی دوره دوم “سرکار خانم پوررضایی” تشکیل شد . این نشست با بررسی آزمون تبار با اولیای عزیز آغاز شد و در ادامه نمرات سه ماهه اول سال به صورت توصیفی و اولیای گرامی ارائه گردید و در پایان به بحث و تبادل نظر در خصوص برنامه ریزی برای ارزشیابی درس های دی ماه پرداختند.

 59- پیام رمز را پیدا کن – کلاس خانم گلمکانی

فراگیران کلاس دوم سه با چشمه نور و کاربرد آن آشنا شدند.
طبق هماهنگی آموزگار محترم کلاس دوم ۳ “سرکار خانم گلمکانی” دانش‌آموزان با آوردن انواع چشمه نور به کلاس و انجام آزمایش های گوناگون، با چگونگی به وجود آمدن سایه و کاربرد نور آشنا شدند.
یکی از آزمایش‌هایی که دانش آموزان انجام دادند: آزمایش جعبه بود که داخل آن به دلیل نبودن نور تاریک بود و عکس های موجود در آن دیده نمی شد؛ اما با درست کردن یک دریچه در جعبه و باز کردن به تدریج آن دانش آموزان متوجه شدند که تا زمانی که نور نباشد چیزی دیده نمی شود.
همچنین با درست کردن سایه به کمک چراغ قوه روی دیوارکلاس، متوجه شدند که با تغییر جهت نور می توان سایه را کوچک و بزرگ نمایند.

60- بازدید آموزشی از کلاس دوم ۳

بازدید آموزشی از کلاس سرکارخانم گلمکانی انجام پذیرفت.
سرکار خانم درفشه در زنگ علوم مبحث نور در کلاس دوم ۳ حضور یافتند و ضمن بازدید مباحث ذیل مشاهده گردید:
1- تدریس به صورت بارش مغزی و پرسش و پاسخ بود.
2- از تشویق های کلامی و غیرکلامی استفاده شد.
3- مراحل تدریس از ارزشیابی آغازین تا تعیین تکلیف رعایت گردید.

61- آموزش سکه و معرفی عدد سه رقمی – کلاس خانم جلالیان

زنگ ریاضی جذاب و دلنشین برگزار گردید.
دانش آموزان کلاس دوم یک، با راهنمایی و کمک آموزگاران محترم کلاس “سرکارخانم جلالیان” سکه های کاغذی را تهیه نمودند و علاوه بر این خوراکی هایی مثل (چوب شور، کیک و …) به کلاس آوردند و عدد های سه رقم را به کمک آنها درست کردند و از این کار بسیار لذت بردند و با انگیزه بالا عددهای سه رقمی را می خواندند و به سرعت درست می کردند.
همچنین سرکار خانم درفشه معاونت گرامی از گل های کلاس سوالاتی پرسیدند که خیلی خوب و عالی پاسخ دادند و با پول های کاغذی به درستی عددهای سه رقمی درست کردند.
لازم به ذکر است که فراگیران ضمن یادگیری درس، اوقات خوشی را در کنار یکدیگر سپری نمودند.

62- تشکیل گروه های آموزشی پایه دوم

همکاران محترم پایه دوم در قالب گروه های آموزشی به گفتگو پرداختند.
همزمان با ۱۰ دی ماه ۱۳۹۸ گردهمایی آموزشی پایه دوم با حضور سرکار خانم ها “ذوالفقاری جلالیان و گلمکانی” و با نظارت معاونت محترم آموزشی دوره اول “سرکار خانم درفشه” با موضوعیت آزمون های مجازی و نحوه برگزاری آزمون های مداد کاغذی و همچنین نحوه اطلاع رسانی سایت سناد تشکیل گردید .
لازم به ذکر است که مشکلات آموزشی دانش آموزان بررسی گردید و فراگیرانی که نیاز به تلاش بیشتر دارند ضمن هماهنگی معاونت آموزشی با اولیای این عزیزان جهت رفع مشکلات طبق برنامه ریزی با مشاوره محترم آموزشگاه به سرکار خانم اصفهانی ارجاع داده شدند.

63- برپایی جایگاه ولادت حضرت زینب سلام الله علیها

همزمان با ولادت عقیله بنی هاشم حضرت زینب کبری سلام الله علیها جایگاه زیبایی برپا شد.
برای تو می‌نویسم، ای زینب! ای که فریاد با تو آغاز شد و بیداد با تو رسوا! ای آزاد اسیر! ای قامت سبز اعتراض! ای نهال بارور ایثار! ای جاری زلال متانت! ای آیه صراحت و عفت! ای آذرخش خشم! ای مظهر لطافت و رحمت! چگونه می‌توان تو را گفت، تو را نوشت. قلم در ابهامِ شناختت مانده است.
در این جایگاه زیبا از خط نوشته های اسم مبارک حضرت زینب (س) که توسط چند نفر از دختران کلاس ششم ۳ (با هدایت مربی محترم خوشنویسی “سرکار خانم مجدزاده”) به رشته تحریر در آمده بود، استفاده شد.

64- تقدیر از دختران باغ حسینی همنام با حضرت زینب سلام الله علیها

در روز میلاد اسوه ی دختران و زنان عالم حضرت زینب سلام الله علیها از دختران همنام بانوی صبر تقدیر شد.
بر نور دل و دیده زهرا صلوات / بر دخت گرانمایه مولی صلوات.
بر مظهر صبر و حلم و ایمان و شرف / بر یاورِ دین زینبِ کبری صلوات.
در روز ولادت حضرت زینب کبری سلام الله علیها و به منظور ترویج فرهنگ اسلامی و الگو گیری دختران عزیزمان از بانوی صبر و شجاعت به ۱۱ نفر از دانش آموزان که همنام با ایشان بودند ،هدیه ی جانماز جیبی زیبایی تقدیم شد تا با پیروی از این بانوی بزرگ زینت خانواده های عزیزمان باشند.
اسامی دختران عزیزمان به شرح ذیل اعلام می گردد:
زینب قربانی – زینب یساقی – زینب مردانی – زینب لعلی – زینب شفیعی – زینب کتابدار – زینب امانی – زینب امینی پور – زینب مرحمتی – زینب یاوری – زینب سبحانی – زینب حداد

65- گرامیداشت روز پرستار و تقدیر از اولیاء پرستار آموزشگاه

به مناسبت ولادت عقیله بنی هاشم، از اولیای پرستار (فرشتگان زمینی) تقدیر به عمل آمد.
ای مظهر لطافت و رحمت! چگونه می‌توان تو را گفت، تو را نوشت. قلم در ابهامِ شناختت مانده است. انسان، در زیبایی کامل در تو متجلی است.
همزمان با روز ولادت حضرت زینب کبری سلام الله علیها و روز پرستار به منظور تقدیر از اولیاء فعال در این عرصه با همت مربی محترم بهداشت و دعوت از مادر دانش آموز عزیزمان غزل عطایی سلجوقی به نمایندگی از سایر اولیاء پرستار با تقدیم لوح تقدیر و هدیه ای ناقابل از این بزرگواران تقدیر به عمل آمد. هم چنین به تمامی اولیاء پرستار توسط خانم دژم لوح تقدیر اهدا شد.

66- پذیرایی از عاشقان حضرت زینب سلام الله علیها

کام دختران حسینی دبستان در روز ولادت عقیله بنی هاشم شیرین گشت.
تمام هـسـتی من خاک پایتان بانو / و جان عالم هـسـتی فدایتان بانو. کـویـر جسم زمین پر شکوفه می‌گردد / که مـی‌وزد نـفـس د‌ل‌گـشـایـتان بانو. هـزار مرتبه گفـتم و باز می‌گویم /تـمـام هـستی من خاک پایتان بانو.
همزمان با ولادت حضرت زینب کبری سلام الله علیها در 11 دی ماه 1398، طبق هماهنگی های انجام شده توسط شورای تربیتی مدرسه، از تمامی گل های بوستان حسینی با شکلات پذیرایی شد تا کام عزیزان به یمن این ولادت شیرین شود و خاطره ای خوش از این روز بزرگ در ذهن آینده سازان ایران اسلامی به یادگار نقش بندد.

67- مقایسه ی رسانایی گرما در اجسام مختلف

آزمایشگاه دبستان میزبان دختران جویای علم در پایه چهارم بود.
پژوهشگران نوجوان کلاس چهارمی زیر نظر متصدی محترم آزمایشگاه “سرکار خانم ابراهیمی” به منظور بررسی سرعت انتقال گرما در فلز، چوب و پلاستیک (بررسی رسانایی گرما با استفاده از سه خط کش فلزی، پلاستیکی و چوبی) اقدام به انجام آزمایشی کردند که بتوانند به این مفهوم علمی پی ببرند که انتقال گرما در فلز بسیار سریع تر از چوب و پلاستیک است.

68- چگونگی ثابت نگه داشتن دمای آب برای مدتی

جویندگان علم در پایه چهارم، با انجام آزمایش به حقایق جذابی پی بردند.
دانش آموزان پایه چهارم زیر نظر متصدی محترم آزمایشگاه “سرکار خانم ابراهیمی” با انجام آزمایشاتی به این نتیجه رسیدند که برای حفظ دمای آب، چه سرد و چه گرم، باید مانع از دست دادن گرما ی آنها و گرفتن گرم از محیط اطراف شویم؛ برای این منظور از بطری پلاستیکی کوچک حاوی آب سرد و بطری های بزرگ استفاده کردند که اطراف بطری های بزرگ از هوا، روزنامه و پارچه پوشیده شد.

69- نقش بازی در رشد کودکان از زبان مشاور محترم آموزشگاه

دانش آموزان زنگ تفریح جذابی را در کنار مشاور آموزشگاه سپری نمودند.
حضرت علی علیه السلام «هرکس کودکی دارد؛ باید برای او کودک شود.»
بازی در زندگی کودکان نقش اساسی و مهمی دارد و دگرگونی ها و تحولات قابل توجهی در جسم، روح، عواطف، شخصیت ، خلاقیت و غیره آنها پدید می‌آورد. بازی وسیله مناسب برای رشد همه جانبه های کودکان است؛ با توجه به مهم بودن بازی مشاور محترم آموزشگاه “سرکار خانم اصفهانی” در زنگ تفریح ضمن صحبت برای گل های مدرسه، به تماشای بازی‌های دانش آموزان عزیز پرداختند و شادی کودکانه آن ها را به تصویر کشیدند.

70- برگزاری جشنواره غذا در دهمین بسیج ملی تغذیه

جشنواره غذای سالم در دبستان برگزار گردید.
به مناسبت دهمین بسیج ملی تغذیه با شعار ترویج الگوی غذای سالم با جایگزین های غذایی و طبق هماهنگی مربی محترم بهداشت آموزشگاه “سرکار خانم رحیمیان” جشنواره غذایی برپا شد و دختران هنرمند دبستان با کمک اولیای عزیزشان غذاهای مفید را درست و به زیبایی تزیین نموده و در جشنواره برپا شده به نمایش گذاشتند.

71- برگزاری جلسه سرگروه های آموزشی پایه چهارم

گروه های آموزشی پایه چهارم با نظارت معاونت محترم آموزشی دوره دوم برگزار گردید.
چهارمین جلسه گروه های آموزشی پایه چهارم با حضور سرکار خانم ها “حسینی، ایوانیان و رستگار” تشکیل و طی این نشستی که همکاران با معاونت محترم داشتند مباحث ذیل مطرح شد:
– ارزشیابی دی ماه دانش آموزان
– بیان انتقادات و پیشنهادت اولیای عزیزنسبت معلمین
– بررسی راههای افزایش کیفیت سطح کاری

72- برپایی جایگاه سردار دلها

نام و یاد سردار رشید اسلام سپهبد قاسم سلیمانی زینت بخش آموزشگاه گردید.
همزمان با شهادت سپهبد قاسم سلیمانی جایگاهی ویژه این سردار در ورودی مدرسه و نمازخانه و سالن ها به همت گل های بوستان حسینی برپا گردید.
هم چنین بنر ویژه ی شهادت این سردار مقاومت که توسط موسسه فرهنگی آموزشی امام حسین علیه السلام تهیه شده بود، در سر در مدرسه نصب گردید.

73- برگزاری صبحگاه ویژه سردار مقاومت

صبحگاه دبستان عطر و بوی آسمانی گرفت.
مقام معظم رهبری:او نمونه‌ی برجسته‌ای از تربیت‌شدگان اسلام و مکتب امام خمینی بود، او همه‌ی عمر خود را به جهاد در راه خدا گذرانید. شهادت پاداش تلاش بی‌وقفه‌ی او در همه‌ی این سالیان بود، با رفتن او به حول و قوه‌ی الهی کار او و راه او متوقف و بسته نخواهد شد.
همزمان با شهادت سردار دلها، گل های بوستان حسینی که شاگردان مکتب امام خمینی و ولایت هستند به صورت خود جوش با قرائت زندگینامه و متن های ادبی در وصف شهید سرافراز کشورمان ، سردار حاج قاسم سلیمانی خواندند و حال و هوای معنوی به آموزشگاه بخشیدند.

74- طنین شعار مرگ بر آمریکا در فضای دبستان

دختران حسینی دبستان در پی شهادت مظلومانه سردار رشید اسلام سپهبد قاسم سلیمانی شعار مرگ بر آمریکا سر دادند.
– کوری چشم دشمنان هرگز
– پایان ندارد راه هم عهدی
– تقدیم گردد پرچم اسلام
– از رهبری به حضرت مهدی
در پی اقدام جنایتکارانه و تروریستی آمریکا در شهادت سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی دانش آموزان ولایت مدار و با بصیرت آموزشگاه در اقدامی خودجوش پرچم آمریکا را آتش زدند و با مشت‌های گره کرده شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل سر دادند و با سردادن شعار لبیک یا خامنه ای، لبیک یا حسین است با رهبر عزیزمان بیعت کردند.

75- برگزاری ویژه برنامه به مناسبت شهادت سپهبد سردار قاسم سلیمانی

دانش آموزان بسیجی و ولایی آموزشگاه به سوگ شهادت سپهبد سردار قاسم سلیمانی نشستند.
این هفته شروع درس با دیگر روزها تفاوت خواهد داشت ، به دانش آموزان خواهیم گفت که این راحتی و آسودگی خیال من و شما در سایه ی عزیزانی است که هنوز پر پر میشوند و کوهی از غصه را برای ما به جا میگذراند و این دی، ماهی است که خونین تر وگفتنی تر از بهمن ماه شده است ، خواهیم گفت که با یاد گیری هر خط از علم ودانش باید لباس سرداری بر تن کنند تا دشمن تزلزلی در ما نبیند ، با هر مبحثی از علم و‌اخلاق که آشنا میشوند بدانند که وظیفه دارند آن را بسط داده تا دشمن را ناتوان کنند و خواهیم گفت که ای سردار عزیز چقدر نبودنت سنگین و غمبار است و‌لی راهت همچنان ادامه دارد…
امروز دانش آموزان بسیجی و ولایی آموزشگاه در دوره دوم به مناسبت شهادت سپهبد سردار قاسم سلیمانی به سوگ نشسته و با طنین دلنشین قرآن صبحگاه خود را آغاز نمودند. در ابتدا مربی محترم پرورشی آموزشگاه “سرکار خانم آخوندی” پس از عرض تسلیت در مورد مجاهدت های این شخصیت ارزشمند انقلاب اسلامی صحبت نمودند و به گل هی بوستان حسینی اعلام داشتند؛ وظیفه دانش آموزان حفظ حجاب خویش و درس خواندن است تا نگذاریم خون این بزرگواران پای مال شود و ما نیز به تمامی جهانیان اعلام میداریم که تا آخر ایستاده ایم و راه این عزیزان را ادامه خواهیم داد.
همچنین دختر عزیزمان سوگند بنی هاشمی شعر بسیار زیبای خود را که در وصف این شهید والامقام سروده بود، برای دوستانش قرائت نمود و در پایان همه ی دانش آموزان یک صدا با چشم های پر از اشک با افتخار با یکدیگر سرود جمهوری اسلامی ایران را قرائت نمودند.

76- برگزاری جلسه هم اندیشی اختتامیه چهاردهمین یادواره کودک و محرم

نمازخانه دبستان میزبان نشست هم اندیشی اختتامیه چهاردهمین یادواره کودک و محرم بود.
در چهاردهمین روز از ماه دی با حضور مسئولین محترم موسسه فرهنگی آموزشی امام حسین علیه السلام و اعضای گرامی دبیرخانه کودک و محرم جلسه برگزاری مراسم اختتامیه در نمازخانه مدرسه برگزار گردید.
در ابتدای این جلسه که همزمان با ایام شهادت سردار مقاومت حاج قاسم سلیمانی برگزار می شد ،دانش آموز عزیز کلاس چهارم دو، با قرائت دل نوشته ای در وصف این شهید والا مقام فضای معنوی به محفل بخشید .
در ادامه جانشین محترم مدیر عامل موسسه فرهنگی آموزشی امام حسین علیه السلام با صحبت های ارزنده ای این شهادت پر افتخار را تبریک و تهنیت گفتند.
این جلسه در خصوص برنامه های اجرایی مراسم اختتامیه ،کارت دعوت ، لوح تقدیر ها و چگونگی اهدای جوایز بحث و تبادل نظر انجام پذیرفت.

77- برگزاری صبحگاه فاطمی

صبحگاه آموزشگاه هدفمند برگزار گردید.
در روز ۱۷ دی و همزمان با سالروز اعلام کشف حجاب از طرف رضاخان، دانش آموزان کلاس چهارم یک در مراسم صبحگاهی دوستان خود را با انواع چادر آشنا کردند.
در روایات و فرهنگ اسلامی ، چادر به عنوان حجاب برتر و کامل معرفی شده است و در همین راستا و در جهت آموزش ارزشهای اسلامی ، دختر عزیزمان ستایش محمودی به معرفی انواع چادر پرداخت و دوستان خود را به انتخاب این حجاب زیبا و برتر سفارش نمود.

 78- میثاق نامه عفاف و حجاب

نوای دلنشین میثاق نامه عفاف و حجاب فضای دبستان را معطر نمود.
من چادرم را دوست دارم، چرا که سنگینی نجابتش، خم کرده است کمر دشمنان را و حصار امن و ایمنش، نقش برآب کرده است نقشه‌های بدخواهان را.
در هفدهمین روز از ماه دی 1398 و در ادامه برنامه های هدفمند صبحگاهی، طبق هماهنگی واحد پرورشی آموزشگاه در سالروز صدور فرمان کشف حجاب توسط رضاخان ملعون، دختران عزیزمان با هم میثاق نامه حجاب و عفاف را خواندند و عهد بستند تا در حفظ حجاب برتر کوشا باشند.

79- برگزاری نشست صميمي دختران آفتاب

نمازخانه دبستان میزبان جلسه صميمي دختران آفتاب بود.
زن ایرانی یک سرباز نیست… اما به قدر سرباز میدان جنگ شجاعت دارد و با اینکه جهاد در میدانهای رزم بر او واجب نیست، اما به قدر یک جهادگر در راه خدا تلاش میکند و در تمام صحنه ها حضور دارد.
نشست صميمي دختران آفتاب با موضوع عفاف و حجاب همزمان با فرا رسیدن سالروز طرح استعماری حذف حجاب به دستور رضاخان با میزبانی دانش آموزان هیئت دانش آموزی معراج با حضور کلیه دانش آموزان پایه پنجم و ششم ومعلمان گرامی و همچنین مدیریت محترم آموزشگاه سرکار خانم دژم برگزار گردید. در این برنامه دانش آموزان عزیزمان در هیئت دانش آموزی معراج به عنوان سخنران برنامه خود، سرکار خانم احمدی “معلم محترم درس ریاضی” را دعوت نموده بودند که برای دختران حسینی با موضوع اهمیت حجاب در جامعه و نقش دختران در انتخاب یک حجاب برجسته و الگویی مناسب صحبت کردند.
در ادامه دختران عزیزمان با پخش کليپ غریبه فضای زیبایی در محل برگزاری ایجاد نمودند و در پایان همگی دست در دست هم به قرائت پیمان نامه پرداختند و از خداوند خواستند حافظ و نگهدارشان باشد.

80- برگزاری جلسه هم اندیشی شورای دانش آموزی

اعضای شورای دانش آموزی نشست هم اندیشی داشتند.
طبق برنامه ریزی انجام شده، دختران عزیز شورای دانش آموزی در مورد برنامه های مناسبتی پیش رو با هم به بحث و تبادل نظر پرداختند و معاونت محترم پرورشی تذکراتی به این عزیزان در مورد سرآمد بودن ایشان در مسائل آموزشی و پرورشی دادند و از آن ها خواستند تا تمام تلاش خود را برای اجرای بهتر برنامه ها داشته باشند.

81- برپایی آزمون تبار ویژه پایه سوم

دختران کلاس سومی، دانسته های خود را در قالب آزمون تبار سنجیدند.
همزمان با 25 دی ماه 1398، دانش آموزان پایه سوم از ساعت 9 صبح با سایر دوستانشان از مدارس ابتدایی امام حسین (ع) به رقابت پرداختند. لازم به ذکر است که دختران عزیزمان به 30 سوال تستی از دروس «ریاضی،علوم، فارسی» به مدت 45 دقیقه پاسخ دادند.
معاونت محترم آموزشی دوره اول “سرکار خانم درفشه” با حضور در کلاس ها بر نحوه برگزاری آزمون و کم وکیف آن با دانش آموزان بحث و تبادل نظر کردند. همچنین در خصوص روند برگزاری آزمون و نوع سوالات با همکاران به گفتگو پرداختند.


امتیاز شما به این محتوای آموزشی ؟ جمع امتیاز 0/20