گزارش شهریور ماه

گزارشات سال ۱۳۹۷

1- برگزاری جلسه مدیران مقطع ابتدایی در دبستان دخترانه 2

نمازخانه دبستان میزبان نشستی با حضور مدیران مقطع ابتدایی مدارس امام حسین علیه السلام مشهد بود.

با حضور مدیران گرامی مقطع ابتدایی مدارس امام حسین علیه السلام مشهد و مسئول محترم مقطع ابتدایی “جناب آقای رستگار” ، جلسه هم اندیشی مدیران برگزار گردید.

در این جلسه پس از قرائت قران کریم و خیرمقدم مدیریت محترم دبستان “سرکار خانم دژم “، جناب آقای رستگار با این عزیزان پیرامون مسائل زیر بحث و تبادل نظر نمودند:

– چگونگی ثبت نام ها و آمار دانش آموزان

– برنامه ریزی های درسی و کلاسی سال تحصیلی 97-98

– اعلام کمبود نیروهای مدارس توسط مدیران

2- اجرای پروژه مهر در آموزشگاه

پروژه مهر 98-97 در آموزشگاه استارت خورد.

در راستای اجرای پروژه مهر 98 و آماده سازی فضای آموزشگاه جهت شروع سال تحصیلی جدید با هماهنگی هایی که با پشتیبانی موسسه امام حسین علیه السلام انجام شده است ، تعمیرات و فضاسازی های لازم با حضور نیروهای موسسه آغاز گردید.

تعمیرات ساختمانی ، سیم کشی های برق های ساختمان ، لوله کشی های آب و … ، نقاشی دیوارهای سالن ها، کلاس ها و … از جمله مواردی است که در این پروژه انجام می شود.

3- نقاشی دیوارهای حیاط آموزشگاه

رنگ و بوی آغاز بهار علم و دانش، کم کم از فضای آموزشگاه به مشام می رسد.

در راستای اجرای پروژه مهر 98 و پس از رایزنی با معاونت محترم فرهنگی موسسه امام حسین علیه السلام در 3 شهریور ماه 1397، به منظور ایجاد فضایی شاد و متنوع و ایجاد تغیرات درفضای حیاط مدرسه، با حضور نیروهای متخصص این امر ، فضاسازی های لازم آغاز گردید.

نقاشی دیوار ورودی و حیاط دبستان و خط کشی حیاط آموزشگاه از مواردی است که توسط این عزیزان انجام می شود.

4- اولین جلسه دیدار با اولیا، ویژه پایه اول

در آستانه بهار علم و دانش، دبستان میزبان اولیای محترم پایه اول بود.

همزمان با 6 شهریور ماه 1397، اولیای پایه اول با آموزگار دانش آموز خود، آشنا شدند.

در این نشست که والدین سه کلاس اول، از ساعت 10 صبح در دبستان حضور یافتند، پس از معارفه همکاران، مطالبی به شرح ذیل مطرح گردید:

– ارائه گزارش مختصری از شیوه ی کار با کودکان و مسائل روانشناسی و تربیتی کودک

– تکمیل فرم مشخصات پرونده محرمانه دانش آموزان

– ارائه لیست وسایل مورد نیاز

ضمناً دفترچه تقویم اجرایی سالانه پایه اول در اختیار اولیا قرار گرفت.

5- معارفه کادر آموزشی و پرورشی دبستان در اولین نشست دیدار با اولیای پایه اول

اولیای گرامی پایه اول با مدیریت محترم و معاونین عزیز آموزشی و پرورشی دبستان آشنا شدند.

با هدف آغاز تعاملی سازنده بین خانه و مدرسه والدین گرامی در نخستین حضور رسمی در دبستان با سرکار خانم دژم “مدیریت محترم آموزشگاه” و معاونین آموزشی و پرورشی سرکار خانم ها “درفشه و کریمی” آشنا و این عزیزان لحظاتی را در جمع اولیا به بیان نکات آموزشی و فرهنگی ویژه دانش آموزان در بدو ورود به دبستان پرداختند.

6- تقدیر از اولیاء سیده و سادات

در آستانه عید سعید غدیر خم و به منظور بزرگداشت سادات ، از اولیاء سیده و سادات در اولین جلسه اولیاء پایه اول تقدیر به عمل آمد.

سلام بر غدير، سلام بر سرنوشت رقم خورده تاريخ، سلام بر چشمه هميشه زلال، سلام بر مولا علي بن ابيطالب- علیه السلام- و چه بهتر است بگوييم: « سلام بر مولا اميرالمومنين- عليه السلام- » زيرا كه لقب خاص اوست زيرا اين لقب را خداوند تعالي به ايشان عطا فرمودند.

همزمان با 6 شهریور ماه 1397 و در اولین جلسه دیدار با اولیاء پایه اول ، با تهیه کتاب هایی با موضوع غدیر و اهدا به اولیاء سیده و سادات از این عزیزان تقدیر به عمل آمد.

7- توزیع بسته بندی ویژه عید غدیر

در دهه ولایت و امامت و در آستانه عید بزرگ غدیر، با تهیه بسته های شکلات و توزیع در بین اولیاء پایه اول ، این عید بزرگ گرامی داشته شد.

حقا که غدیر بهر ما نوروز است/ میزان عدالت است و ظالم سوز است.

جمهوری اسلامی ما با صلوات/از یمن ولایت علی پیروز است .

همزمان با 6 شهریور ماه 1397 و در اولین جلسه دیدار با اولیاء پایه اول که در دهه امامت و ولایت انجام گرفت ، فضای مدرسه با نصب بنر و تراکت های غدیر مزین شد و از اولیاء محترم با بسته بندی های شکلات پذیرایی به عمل آمد.

8- تقدیر از دانش آموزان ممتاز فرزند پاسدار

با هدف پاسداشت مقام والای پاسداران عزیز، الماس شرق میزبان دانش آموزان ممتاز فرزند پاسدار بود.

در روز سه شنبه 13 شهریور ماه 1397، به همت مؤسسه فر‌هنگی آموزشی امام حسین علیه السلام و به منظور قدردانی از تلاش دانش آموزان نخبه فرزند پاسدار، در همایش وارثین سبزپوشان مدافعین ولایت که با حضور مسئول گرامی فرهنگی موسسه امام حسین(ع)، مدیران محترم مدارس دخترانه مقطع ابتدایی ، معاونین پرورشی، دانش آموزان ممتاز و اولیا گرامی برگزار گردید، از دختران عزیز دبستان با لوح تقدیر، مدال افتخار و هدیه تقدیر به عمل آمد.

لازم به ذکر است که این مراسم از ساعت 9:30 صبح آغاز و در ادامه دانش آموزان عزیز، لحظات خوشی را در سرزمین عجایب سپری نمودند و خاطره خوشی را در آلبوم خاطرات خود ثبت نمودند.

9- بوی مهر در فضای دبستان (پروژه مهر)

فضای حیاط و ورودی دبستان به زیبایی آراسته گردید.

در حالی که بوي ماه مهر مي‌آيد و كم‌كم به فصل بازگشايي مدارس نزديك مي‌شويم و به منظور شاداب سازی فضای حیاط آموزشگاه، در ادامه پروژه مهر 97 ، طی رایزنی با معاونت محترم پرورشی موسسه فرهنگی آموزشی امام حسین علیه السلام، دیوارهای حیاط مدرسه و ورودی دبستان با طرح های زیبا رنگ آمیزی گشت و عطر خوش بهار علم و دانش از در و دیوار دبستان به مشام می رسد و مدرسه آماده ورود گل های عزیز به باغ دانایی می شود.

10- آماده سازی و نصب تابلوهای مدرسه

فضای سالن های دبستان با تابلوهای زیبایی آراسته گشت.

در آستانه شروع سال تحصیلی جدید، در راستای اجرای پروژه مهر 97 و به منظور ایجاد فضایی شاد و زیبا ، به همت معاون محترم پرورشی ، تابلوهای اعلانات سالن های مدرسه تغییر داده شد و با طرح های هماهنگ آماده گشت.

در این راستا تمامی تابلوهای اعلانات سال قبل تغییر داده شد و تابلوهای جدید نصب گردید.

11- فضاسازی راهروهای دبستان در راستای پروژه مهر

سالن های دبستان، رنگ و روی تازه ای به خود گرفت.

در آستانه ایام بازگشایی مدارس حال و هوای مهر ماه و درس و مدرسه به مشام می رسد؛ حسی که فقط یک دانش آموز مدرسه ای آن را به خوبی درک و حس می کند.

در ادامه زیبا سازی فضای آموزشگاه و در راستای پروژه مهر 97، سالن های دبستان به زیبایی آراسته و با نقوش هنرمندانه، رنگ آمیزی شد و فضای مدرسه، آماده حضور گل های باغ دانایی گشت که تا چند روز آینده به بوستان حسینی وارد می شوند.

12- صدای پای مهر با برگزاری نخستین نشست شورای آموزگاران

شمیم خوش مهر، با برپایی اولین جلسه شورای آموزگاران در محل آموزشگاه طنین افکن گردید.

در اولین نشست شورای آموزگاران که همزمان با 18 شهریور ماه 1397، از ساعت 9:30 صبح در محل نمازخانه دبستان برگزار شد؛ در ابتدا سرکار خانم دژم “مدیریت محترم آموزشگاه” ضمن عرض خیر مقدم و معرفی همکاران جدید، نقطه نظرات و پیشنهادات لازم، جهت شروع سالی سرشار از انرژی و موفقیت را ایراد نمودند و در ادامه معاونین گرامی “آموزشی، پرورشی و فناوری” نکات لازم را ارائه کردند و جلسه با صلواتی بر محمد و آل محمد (ص) خاتمه یافت.

13- برگزاری مراسم استقبال از ماه محرم

در آستانه شروع ماه محرم ، ماه عزای آل محمد صلی الله علیه و آله و سلم، همکاران عزیز مدرسه به استقبال عزای حسینی رفتند.

اهل عالم، دارد از ره ماه ماتم می‌رسد / هیئتی‌ها، یا علی؛ دارد محرّم می‌رسد.

در 18 مهر ماه 1397 و همزمان با برگزاری اولین جلسه شورای آموزگاران ، همکاران گرامی شال عزای حسینی را به گردن انداخته و با قرائت زیارت عاشورا ، عشق و علاقه خود را به سرور و سالار شهیدان به نمایش گذاشتند.

14- اطلاع رسانی به همکاران در آستانه مهر ماه 97

نقطه نظرات و پیشنهادات لازم جهت شروع سالی سرشار از انرژی و موفقیت به سمع و نظر همکاران رسید.

همزمان با 18 شهریور ماه 1397، کلیه برنامه ها و سیاست های آموزشی و پرورشی 9 ماهه تحصیلی شامل ” برنامه های کلاسی ، جدول زمانبندی دیدار با اولیا و شورای آموزگاران و منشور «اخلاقی – آموزشی» سال تحصیلی جدید، زمان برگزاری آزمون های موسسه و …” به همکاران عزیز اطلاع رسانی گردید.

15- سیاه پوش کردن آموزشگاه در آستانه ماه محرم

به همت معاون گرامی پرورشی، فضای آموزشگاه سیاه پوش گردید.

نسیم ماه محرم به سوز وسازآید / گذشت سالی و ایام عشق باز آید. مه عزای حسینی دوباره درراه است / هرآنکه هست حسینی به پیشواز آید. تمام شهر بپوشد لباس سوگ وعزا / زخیمه های عزا صوت جانگداز آید.

در 19 شهریور ماه 1397 و در هنگامه آغاز ماه محرم، شور حسینی در دبستان برپا گردید و با نصب پرچم و کتیبه فضای آموزشگاه سیاه پوش شد؛ تا ساکنین بوستان حسینی از آغاز مهر ماه، شور و شعور حسینی را در سرزمینی کوچک با دلی بزرگ به بلندای بیرق حسین همنوا با ناله آسمان و زمین، دوشادوش هم، با طنین نوای «یا حسین» سر دهند.

16- برپایی ایستگاه عاشورایی

فضای دبستان در ایام ماه محرم به جایگاهی حسینی مزین گشت.

همزمان با 21 شهریور ماه 1397 و در دومین روز از ماه محرم و در آستانه تشکیل جلسات دیدار با اولیاء در سال تحصیلی جدید ، به همت معاون محترم پرورشی ، جایگاه مطالعاتی با موضوع لبیک یا حسین (ع) و درس هایی از عاشورا تعبیه و در معرض دید مراجعه کنندگان به آموزشگاه قرار گرفت، باشد تا با عبرت گرفتن از درسهای عاشورای حسینی ، بتوانیم به ندای هل من ناصر امام حسین علیه السلام و امام زمان مان لبیک واقعی دهیم.

17- سلام دبستان (اولین حضور شکوفه ها در باغ دانایی)

در آستانه شروع سال تحصیلی جدید، شکوفه های بوستان دانش، جهت آشنایی با فضای جدید، در مدرسه حضور یافتند.

همزمان با 21 شهریور ماه 1397، طبق هماهنگی های انجام پذیرفته و در راستای حضور منظم کلاس اولی ها در سال تحصیلی جدید و با هدف آموزش مهارت های زبان آموزی، درک مفاهیم ادراکی، موقعیت های فضایی، سمت و سو، درک ابتدا و انتها و شناخت وضعیت افقی و عمودی، دانش آموزان پایه اول، با معلمین خود و مفاهیم مورد نظر آشنا شدند.

18- اولین حضور رسمی اولیای پایه اول در جلسه مشاوره آموزشگاه

نخستین جلسه مشاوره با اولیای پایه اول در نمازخانه آموزشگاه برگزار شد.

همزمان با 21 شهریور ماه 1397، از ساعت 9 صبح الی 10:30 نمازخانه میزبان اولیای پایه اول، در نشستی با محوریت آمادگی بدو ورود به دبستان ویژه کلاس اولی هابود.

لازم به ذکر است که این جلسه با محوریت موارد ذیل برگزار گردید:

– آشنایی والدین با چالش ها و تکالیف رشد در مرحله ورود به دبستان

– آشنایی والدین با چگونگی هدایت کودکان

– شکل گیری هویت توفیق و هویت شکست

19- رنگ آمیزی ویژه محرم

طرح ها و نقوش زیبای محرمی توسط شکوفه های مدرسه رنگ آمیزی شد.

همزمان با 21 شهریور ماه 1397 و در اولین روز آشنایی دانش آموزان پایه اول با مدرسه و معلمان خود و به منظور گسترش فرهنگ عاشورایی ، به همت معاون محترم پرورشی ، برگه های رنگ آمیزی با موضوع عاشورا تهیه و در بین گل های کلاس اولی توزیع گردید.

دانش آموزان با رنگ آمیزی طرح های زیبای محرمی با امام حسین علیه السلام آشنا شدند.

20- توزیع فرم توانمندی های اولیاء

با هدف اجرای بهتر برنامه های آموزشی و پرورشی با کمک و یاری اولیا، فرم توانمندی اولیا، در بین دانش آموزان توزیع گردید.

در 21 شهریور ماه 1397، به منظور تشکیل بانک اطلاعات اولیاء مدرسه و توانمندی ها ، به همت معاونت محترم پرورشی دبستان ، فرم های مشارکت اولیاء تهیه و در اولین جلسات دیدار با اولیاء بین این عزیزان توزیع گردید.

با تکمیل این فرم ها مدارس می توانند از توانمندی های اولیاء در امور مدرسه بهره برداری نمایند.

21- اولین حضور شکوفه های کلاس خانم عرفانیان در محیط آموزشی

گل های کلاس اول یک، با آموزگار و دوستان خود آشنا شدند.

همزمان با 21 شهریور ماه 1397، سرکار خانم عرفانیان در اولین جلسه آشنایی دانش آموزان با مدرسه، در اولین گام و در قالب بازی از دانش آموزان خواستند تا خود را برای دوستانشان معرفی کنند که برای همه خیلی لذت بخش بود. در ادامه کلاس، طرح های زیبای عاشورایی به مناسبت همزمانی با ایام محرم با دستان کوچک شکوفه های کلاس، به زیبایی رنگ آمیزی گردید.

22- آشنایی با مدرسه ویژه شکوفه های کلاس خانم چهکندی نژاد

شکوفه های کلاس اول دو، برای اولین بار به محیط کلاس خود وارد شدند.

در 21 شهریور ماه 1397، اولین جلسه آشنایی با دانش آموزان کلاس سرکار خانم چهکندی نژاد به صورت ذیل انجام پذیرفت:

– معارفه شکوفه های کلاس به دوستانشان

– آشنایی دانش آموزان با محیط کلاس، میز و نیمکت و بیان قوانین کلاس

– خواندن شعر و قرآن توسط گل های کلاس

– رنگ آمیزی طرح های عاشورایی به مناسبت ایام محرم

– ارائه برگه هایی جهت کار در منزل

23- سلام مدرسه ویژه گل های کلاس خانم موسوی فر

شکوفه های کلاس اول سه، با آموزگار و دوستان خود آشنا شدند.

همزمان با 21 شهریور ماه 1397، سرکار خانم موسوی فر، ضمن خوشامدگویی به شکوفه های کلاس در اولین حضور رسمی در دبستان و محیط آموزشی، پس از معرفی خود و آشنایی گل های کلاس با دوستانشان، ضمن بیان قوانین و برنامه های جذاب و متنوع کلاس، از آنها خواستند تا طرح های زیبایی از کودکان کربلا و صحنه عاشورا که به مناسبت همزمانی با ایام محرم آماده شده بود، با دستان کوچک خود رنگ آمیزی نمایند.

24- حضور مربی بهداشت آموزشگاه در جمع اولیای پایه اول

سرکار خانم رحیمیان دقایقی را در جمع اولیای پایه اول به بیان نکات مهم بهداشتی پرداختند.

در اولین جلسه رسمی مشاوره با اولیای پایه اول که همزمان با 21 شهریور ماه 1397 در نمازخانه دبستان برگزار گردید، مربی محترم بهداشت دبستان، در جمع اولیای گرامی حضور یافتند و ضمن عرض خیر مقدم، نکات بهداشتی با موضوع تغذیه سالم، پدیکلوز و توضیحاتی در خصوص دندان 6 را به این عزیزان ارائه نمودند.

25- بازدید معاون آموزشی از اولین حضور شکوفه ها در کلاس

گل های کلاس اول با معاون آموزشی دوره خود آشنا شدند.

همزمان با 21 شهریور ماه 1397، سرکار خانم درفشه”معاون محترم آموزشی دوره اول دبستان دخترانه امام حسین(علیه السلام) واحد 2 ” با هدف آشنایی با دانش آموزان و بررسی فعالیت های انجام شده در بدو ورود به دبستان، در جمع شکوفه های سه کلاس اول حاضر شدند و دقایقی را با این عزیزان سپری نمودند.

26- اولین دیدار اولیا با آموزگاران پایه ششم

در آستانه مهر ماه ، نمازخانه آموزشگاه میزبان اولیای محترم پایه ششم بود.

در 21 شهریور ماه 1397، آموزگاران پایه ششم با هدف آشنایی با اولیا و ارائه برنامه های آموزشی و لوازم مورد نیاز برای دانش آموزان با اولیای مربوطه دیدار داشتند و نکات لازم را برای شروع سال تحصیلی پر انرژی اعلام نمودند.

لازم به ذکر است معاون محترم آموزشی دوره دوم “سرکار خانم پوررضایی” نیز در این نشست حاضر و مطالب انضباطی و آموزشی را با اولیا در میان گذاشتند.

27- برگزاری اولین جلسه دیدار با اولیا در پایه پنجم

نخستین نشست دیدار معلمین پایه پنجم با اولیاء دانش آموزان در سال تحصیلی 98-97 برگزار شد.

در 24 شهریور ماه 1397، نمازخانه دبستان از ساعت 9 الی 11 صبح میزبان اولیای گرامی پایه پنجم بود. طی این جلسه معلمین پایه پنجم سرکار خانم ها (امامیان، الهی و حمیدی) نکات لازم را بیان کردند.

مهمترین مباحث مطرح شده به شرح ذیل می باشد:

– نکاتی در رابطه با دفاتر لازم برای هر درس و برنامه ریزی درسی

– آزمون های موسسه، نظم دانش آموزان در کلاس و عدم تاخیر و غیبت در طی سال تحصیلی و همکاری اولیا و معلمین

– برنامه ریزی جهت آزمون های مجازی و همکاری اولیا در این زمینه

– ارائه توضیحات در خصوص سایت مدبر و گذاشتن نمونه سوال در سایت مدبر توسط آموزگاران پایه و پیگیر بود اولیا و دانش آموزان

لازم به ذکر است که معاون محترم آموزشی دوره دوم “سرکار خانم پوررضایی” در این نشست حضور و نکات لازم را در جمع اولیا بیان نمودند.

28- اولین دیدار رسمی اولیا با آموزگاران پایه چهارم

نمازخانه آموزشگاه، میزبان اولین جلسه دیدار آموزگاران با اولیای پایه چهارم بود.

طی این جلسه که در 24 شهریور ماه 1397 برگزار گردید، نکات لازم برای شروع سالی سرشار از انرژی و موفقیت مطرح گردید و در خصوص برگزاری جلسات و آزمون های موسسه و نظم دانش آموزان در طی سال تحصیلی و چگونگی و نحوه تدریس برای اولیا توضیحاتی ارائه شد.

لازم به ذکر است که معاون محترم آموزشی دوره دوم “سرکار خانم پوررضایی” در این نشست حضور و نکات لازم را در جمع اولیا بیان نمودند.

29- برگزاری جلسه توجیهی رانندگان برای سال تحصیلی 98-97

نشست توجیهی رانندگان محترم با مدیریت گرامی و با حضور مسئول محترم سرویس مدرسه “جناب آقای افضلی” برگزار گردید.

همزمان با 24 شهریور ماه 1397، دبستان دخترانه امام حسین(علیه السلام) واحد 2 میزبان رانندگان گرامی بود و مباحث ذیل مورد بررسی قرار گرفت:

– انجام سرویس دهی به موقع و منظم به عنوان یکی از اهداف اصلی در امور سرویس ها

– ارائه خط مشی و انتظارات آموزشگاه از رانندگان

30- برگزاری نخستین جلسه دیدار با اولیا در پایه دوم

در آستانه شروع سال تحصیلی جدید، دبستان میزبان اولیای محترم پایه دوم بود.

رشد شخصيتي و تحصيلي دانش آموزان پيش از هرچيز مستلزم برخورداري آنان از فضايي متعادل و هماهنگ بین خانه و مدرسه است.

همزمان با 25 شهریور ماه 1397 و در جهت ارائه برنامه های آموزشی معلمین و آشنایی اولیا با آموزگاران مربوطه، از ساعت 9 الی 11 صبح، نشستی برگزار گردید.

در این جلسه، روش های تدریس معلمین بیان و انتظاراتی که مدرسه و آموزگاران محترم از والدین و دانش آموزان جهت همکاری موثر برای داشتن سال تحصیلی پر بار و موفق، دارند؛ به این عزیزان ارائه شد.

لازم به ذکر است که معاون محترم آموزشی دوره اول “سرکار خانم درفشه” در این جلسه حضور داشتند و نکات مهم را به اولیای عزیز ارائه نمودند.

31- برگزاری نخستین جلسه دیدار با اولیا در پایه دوم

در آستانه شروع سال تحصیلی جدید، دبستان میزبان اولیای محترم پایه دوم بود.

رشد شخصيتي و تحصيلي دانش آموزان پيش از هرچيز مستلزم برخورداري آنان از فضايي متعادل و هماهنگ بین خانه و مدرسه است.

همزمان با 25 شهریور ماه 1397 و در جهت ارائه برنامه های آموزشی معلمین و آشنایی اولیا با آموزگاران مربوطه، از ساعت 9 الی 11 صبح، نشستی برگزار گردید.

در این جلسه، روش های تدریس معلمین بیان و انتظاراتی که مدرسه و آموزگاران محترم از والدین و دانش آموزان جهت همکاری موثر برای داشتن سال تحصیلی پر بار و موفق، دارند؛ به این عزیزان ارائه شد.

لازم به ذکر است که معاون محترم آموزشی دوره اول “سرکار خانم درفشه” در این جلسه حضور داشتند و نکات مهم را به اولیای عزیز ارائه نمودند.

32- تدارک قاب عکس شهدا برای سر در کلاس ها

سر در کلاس ها به قاب عکس شهدای عزیز، زینت داده می شود.

همزمان با 25 شهریور ماه 1397 و به همت معاونت محترم پرورشی آموزشگاه و در آستانه هفته دفاع مقدس و به منظور پیوند بین دانش آموزان و فرهنگ ایثار و شهادت، با تهیه عکس شهدای دفاع مقدس، شهدای علم و… مقرر شد تا سر در هر کلاس دوره دوم با قاب عکس یک شهید مزین شود .

لازم به ذکر است که ایشان تمهیدات لازم برای این طرح را در آستانه شروع سال تحصیلی آماده می نمایند.

33- حضور اولیای پایه سوم در اولین نشست دیدار با اولیا

اولیای گرامی پایه سوم با آموزگار دانش آموز خود در آستانه مهر ماه، آشنا شدند.

در 25 شهریور ماه 1397، اولین جلسه دیدار اولیای پایه سوم با حضور این عزیزان، معلمین محترم پایه سوم و معاون محترم آموزشی دوره اول “سرکار خانم درفشه”، در کلاس ها برگزار گردید.

در این نشست اهداف ذیل مورد بحث و گفتگو قرار گرفت:

– معارفه اولیا با آموزگار کلاس

– آشنایی با روش ها، اهداف، اهمیت نظم و انضباط، قوانین کلاس و اهمیت اطلاع رسانی غیبت ها

– توضیح درباره لیست وسایل آموزشی

– ارائه توضیحاتی در خصوص سایت مدبر و مراحل کار با این سایت

34- آماده سازی پلاکارد ها و تراکت های آموزشگاه

در آستانه شروع سال جدید تحصیلی، فضای مدرسه شور و حالی به خود گرفت.

در 25 شهریور ماه 1397 و با حضور مربی محترم خوشنویسی آموزشگاه ، پلاکاردها و تراکت های لازم جهت آغاز سال تحصیلی جدید و روز شکوفه ها آماده می شود.

در این راستا معاونت محترم پرورشی با دعوت از همکاران محترم هنر ، از ایشان خواستند تا در زیباتر شدن فضای مدرسه برای ورود دانش آموزان به باغ دانایی، همکاری نمایند.

نصب برنامه صبحگاه آموزشگاه بر روی برد صبحگاهی

برنامه های صبحگاه دبستان بر روی برد ویژه ای نصب گردید.

به همت معاونت محترم پرورشی مدرسه، همزمان با 25 شهریور ماه 1397 و در آستانه شروع سال تحصیلی جدید ، برنامه صبحگاه کلاس ها آماده و در تابلو اعلانات صبحگاه نصب شد.

لازم به ذکر است که در جهت هدفمند شدن برنامه صبحگاه و استفاده از توانمندی های دانش اموزان و با توجه به مناسبت های هر روز ، برنامه صبحگاه تهیه و به زیبایی در تابلوی ویژه ای جا گرفت.

35- نصب صلوات شمار در سالن های دبستان

سالن های دبستان به صلوات شمار مزین گردید.

در قرآن كریم به مؤمنان دستور می‌دهد كه به پیامبر(ص) درود و سلام بفرستند: «انّ الله و ملائكه یصلّون علی النّبی یا ايّها الّذین امنوا صلّوا علیه و سلّموا تسلیما؛ خداوند و فرشتگان بر پیامبر(ص) درود می‌فرستند؛ ای كسانی كه ایمان آورده‌اید، بر او درود بفرستید و سلام گویید و تسلیم فرمانش باشید»

صلوات بركات فراوانی را برای شخص به دنبال دارد. بركات صلوات را می‌توان به بركت‌های دنیوی و اخروی تقسیم كرد.

در دنیا صلوات باعث برآورده شدن حاجت، ازدیاد مال،‌ رفع فقر، بخشش گناهان، ادای قرض، خوشبو شدن، درمان فراموشی، رفع نفاق، نجات از سختی، تندرستی، خواب مقصود دیدن و درك امام قائم(ع) می‌باشد.

همزمان با 26 شهریور ماه 1397، معاون محترم پرورشی دبستان، در راستای عمل به دستورات ائمه اطهار و به منظور متبرک شدن اوقات دانش آموزان و نهادینه کردن فرهنگ انتظار و مهدویت ، تعدادی برگه صلوات شمار تهیه و در سالن های مدرسه نصب گردید.

36- نصب میثاق نامه حجاب و عفاف

فضای دبستان به میثاق نامه حچاب و عفاف معطر گشت.

اصالت زن مسلمان عفت اوست که حجاب مهمترین رکن آن است.

در راستای گسترش فرهنگ حجاب و عفاف و نهادینه کردن این فرهنگ در بین دانش آموزان و اولیاء محترم مدرسه ، معاونت محترم پرورشی مدرسه با تهیه میثاق نامه حجاب و عفاف دانش آموزان ، همکاران و اولیاء و نصب در سالن های مدرسه در راستای این فرهنگ گامی کوچک برداشتند.

37- آماده سازی کارت شناسایی شکوفه های مدرسه

کارت های زیبایی به تفکیک کلاس ها برای شکوفه های مدرسه آماده شد.

روز 31 شهریور ماه (روز جشن شکوفه ها) پایت را که از خانه بیرون می‌گذاری عطری تازه به مشامت می‌رسد. عطر شادی‌های کودکانه، بوی کاغذ، بوی مهر. به هر سمتی که نگاه می‌کنی کیف‌های رنگارنگ و لباس‌های فرم کوچک و دوست‌داشتنی را می‌بینی که در تن شکوفه هایی شده که اولین حضور را در باغ دانایی تجربه می کنند.

همزمان با 27 شهریور ماه 1397 و در آستانه جشن شکوفه ها، به همت همکاران گرامی کارت های شناسایی شکوفه های دبستان به تفکیک کلاس ها آماده شد.

38- آماده سازی برد حجاب

در آستانه مهر ماه 1397، تابلوی حجاب آموزشگاه به تصاویر زیبایی مزین گشت.

حجاب دستوری قرآنی و قانون الهی و تکلیف انسانی و برنامه اخلاقی است

همزمان با 27 شهریور ماه 1397 و در آستانه سال جدید تحصیلی و ورود دانش آموزان به مدرسه و به منظور محتوا دهی به تابلوهای فرهنگی ، معاون محترم پرورشی با تهیه تراکت های زیبایی با موضوع حجاب و عفاف ، این تابلو ها را آماده نمودند.

لازم به ذکر است که در طی سال تحصیلی با نصب اسامی دانش اموزان برتر حجاب و عفاف در این تابلوها ، این عزیزان مورد تشویق قرار می گیرند.

39- تپش قلب مدرسه برای میزبانی از شکوفه ها

در آستانه برگزاری جشن شکوفه ها، صدای نبض مدرسه را می توان شنید.

در 27 شهریور ماه 1397 ، با تلاش همکاران محترم پرورشی و مربیان گرامی هنر دبستان، فضا و دکور جشن شکوفه ها برای ثبت روزی به یادماندنی در حال آماده سازی می باشد، تا خاطره خوش اولین گام به سوی دانایی در ذهن نوگلان باغ دانش برای همیشه ماندگار گردد.

40- آماده سازی هدایای ویژه شکوفه های پایه اول

در آستانه روز شکوفه ها، هدایای ویژه کلاس اولی ها آماده گشت.

صدای تیک تاک قلب مدرسه را می توان شنید؛ که با چشمانی منتظر به درب دبستان خیره شده تا دلتنگی سه ماهه تابستان را با ورود نوگلان باغ دانش بر طرف سازد.

به همت همکاران محترم و نماینده گرامی اولیا، هدایای ویژه گل های کلاس اولی که به همت موسسه فرهنگی آموزشی امام حسین (ع) تهیه گردیده بود، جهت اهدا به شکوفه های دبستان به زیبایی تزیین و آماده گشت.

41- چشم انتظاری مدرسه برای ورد شکوفه ها

در حالی که ساعتی بیشتر تا برگزاری جشن شکوفه ها باقیست، صدای تپش قلب مدرسه برای ورود شکوفه ها را می توان شنید.

همزمان با 31 شهریور ماه 1397، مدرسه آماده میزبانی از شکوفه هایی است که قدم در بوستان حسینی می گذارند؛ تا با استارتی قوی، سالی سرشار از عطر خوش دانش را به ارمغان آورد و الفبای علم و دانش را به زیبایی در کنار آموزگاران عزیز و دوستان خود بیاموزند.

لازم به ذکر است که از زحمات همکاران محترم به ویژه مربیان گرامی هنر، سرکار خانم ها “کیمیایی و مجدزاده” که در آماده سازی این جایگاه زیبا، ما را یاری رساندند، تقدیر و تشکر نماییم.

42- برپایی جایگاه به مناسبت هفته دفاع مقدس

فضای دبستان به جایگاه ویژه دفاع مقدس مزین گردید.

هفته دفاع مقدس، مجالی است برای گرامی داشت شجاعت و ایمان؛ و رخصتی برای پاس داشت اتّحاد و هم دلی مردم ایران، در راه دفاع از ارزش های ملّی و اسلامی.

در اولین روز از هفته دفاع مقدس و به منظور آشنایی دانش آموزان با جنگ تحمیلی 8 ساله و مجاهدت های رزمندگان و شهدا به همت همکاران محترم پرورشی دبستان، جایگاه نمادینی در ورودی ساختمان مدرسه تعبیه گردید.

استفاده از نماد های دفاع مقدس و عکس شهدای جنگ هشت ساله و مدافعان حرم از مواردی است که در این جایگاه قرار گرفته است.

43- آماده سازی تابلو بسیج

در هنگامه آغاز بهار علم و معرفت، برد بسیج به زیبایی آماده گشت.

بسیج عطری است آسمانی که از جوانههای ایمان تراوش میشود و پایگاهی برای پیروان خط ناب ولایت است.

در راستای آماده سازی فضای آموزشگاه جهت آغاز مهری حسینی ، به همت معاون محترم پرورشی ، تابلو بسیج دانش آموزی به مطالب ارزشمندی درباره این نهاد دانش آموزی مزین گردید.

لازم به ذکر است که اشاره به خواسته مقام معظم رهبری از جوانان و نوجوانان که تحصیل و تهذیب و ورزش است و معرفی شهدای راه علم از مواردی است که دانش آموزان بسیجی مدرسه به آن هدایت می شوند.


امتیاز شما به این محتوای آموزشی ؟ جمع امتیاز 0/20