گزارش فروردین ماه

گزارشات سال ۱۳۹۸

1- برگزاری اولین مراسم صبحگاه سال ۱۳۹۸

در هفدهمین روز از ماه فروردین و اولین روز حضور دانش آموزان و آموزگاران گرامی در مدرسه پس از چندین روز تعطیلی ،اولین مراسم صبحگاه سال 1398برگزار گردید.
در این مراسم، ابتدا با تلاوت قرآن کریم ، از خداوند متعال خواستیم تا همواره در تمامی امور ما را به راه حق و حقیقت راهنمایی نماید.
در ادامه با قرائت صلوات خاصه حضرت رضا علیه السلام از ایشان خواستیم تا نگاه پر از مهرشان را لحظه ای از ما نگیرند.
سپس مدیریت محترم آموزشگاه ضمن خوشامدگویی به دانش آموزان و همکاران از ایشان خواستند تا با تلاشی مضاعف در ایام باقی مانده از سال تحصیلی، در راه کسب علم و دانش گام بردارند.
سپس معاون گرامی پرورشی ، ضمن ابراز خرسندی از دیدار دوباره گل‌های باغ حسینی، سال نو را به این عزیزان تبریک گفته و با بیان نام گذاری این سال توسط مقام معظم رهبری«رونق تولید» از ایشان خواستند تا در جهت تحقق این شعار قدم بردارند .
دانش آموزان به همراه مربی محترم ورزش “سرکار خانم غفوریان” نرمش صبحگاهی را انجام داده و با زمزمه ذکر روز به کلاس های درس قدم گذاشتند.

2- تبریک به متولدین فروردین ماه در دوره اول

معاونت محترم آموزشی دوره اول با حضور در کلاس ها، به متولدین فروردین ماه تبریک گفتند.
سرکارخانم درفشه “معاونت گرامی آموزشی دوره اول” با حضور در کلاس ها سال نو را به همکاران محترم و دانش آموزان تبریک گفته و به متولدین فروردین ماه، تولدشان را تبریک گفته و برایشان آرزوی سلامتی و تندرستی نمودند و این عزیزان، مورد تشویق معاونت محترم آموزشی قرار گرفتند. همچنین اسامی این نوگلان بر روی برد تولد آموزشگاه نصب گردید و در معرض دید گل های باغ دانایی قرار گرفت.

3- برگزاری جلسه ی شورای مدرسه

با آغاز سال نو، نشست شورای مدرسه تشکیل گردید.
همزمان با 18 فروردین ماه 1398، شورای مدرسه با حضور مدیریت محترم “سرکار خانم دژم” و معاونین گرامی آموزشگاه در دفتر معاونین تشکیل گردید و تصمیمات ذیل اتخاذ گردید:
-برگزاری شورای آموزگاران
-برگزاری اردوهای فرهنگی و تفریحی پایان سال ویژه تمامی دانش آموزان
-برگزاری اردوهای آموزشی ویژه دانش آموزان پایه های چهارم تا ششم
-برگزاری اعیادشعبانیه
-جمع آوری و کمک به هموطنان مناطق سیل زده با همراهی و همکاری اولیاء و همکاران محترم آموزشگاه

4- هفتمین نشست گروه های آموزشی پایه ششم

همکاران گرامی پایه ششم در کنار معاونت محترم آموزشی دوره دوم نشستی آموزشی را برگزار نمودند.
همزمان با 18 فروردین ماه 1398، با آغاز سال نو و شروع مدارس، هفتمین نشست گروه های آموزشی پایه ششم با معاونت آموزشی دوره دوم “سرکار خانم پوررضایی” برگزار گردید. طی این جلسه در خصوص استعدادهای تحصیلی و آماده سازی بستر مناسب برای دانش آموزان و ارزیابی تکالیف نوروزی صحبت شد.

5- برگزاری ویژه برنامه ی جشن ولادت امام حسین علیه السلام ویژه دانش آموزان دوره اول

در سالروز ولادت با سعادت حضرت امام حسین علیه السلام نمازخانه میزبان جشنی با حضور گل های دوره اول دبستان بود.
همزمان با 20 فروردین ماه 1398 ویژه برنامه ی زیبایی مناسبت میلاد اسوه ایثار و شهادت، به شرح ذیل در نمازخانه مدرسه برگزار شد:
– تلاوت قرآن کریم توسط دختر گلمان ستایش زارعی
– مداحی سرکار خانم نوبخت مربی محترم پرورشی
– قرائت اشعار صلوات توسط دانش آموز عزیز حلما هاشم نیا
– مولودی خوانی و دف زنی توسط دانش آموز عزیزمان خانم نجمه ابراهیمی
– قرائت دکلمه توسط دانش آموزان ستایش پورمحمدی و ستایش محمودی
– قصه گویی ماجرای فطرس توسط سرکار خانم فاطمی به صورت شعر خوانی
– دکلمه خوانی دانش آموزان هدی نعیمی و پریسا گیلاسی در وصف حضرت صاحب الزمان (عج)
– عرض ارادت و سلام به حضرت امام حسین علیه السلام توسط تمامی دانش آموزان
این مراسم با دعا برای ظهور حضرت مهدی علیه السلام به پایان رسید.

6- تقدیر از پاسداران با اهداء لوح تقدیر به فرزندان ایشان

در جشن میلاد سومین اختر تابناک آسمان امامت از فرزندان پاسدار آموزشگاه تقدیر به عمل آمد.
همزمان با 20 فروردین ماه 1398، به مناسبت سالروز ولادت اسوه ایثار و شهادت حضرت امام حسین علیه السلام و روز پاسدار به منظور تقدیر از فعالان در این عرصه ،لوح تقدیری تهیه و در مراسم صبحگاه دبستان دخترانه امام حسین(علیه السلام) واحد 2 – مشهد به فرزندان این عزیزان اهدا شد.

7- حضور نماینده های دانش آموزان و مدیریت مدرسه در موسسه و تبریک اعیاد شعبانیه

روز پاسدار و جانباز به تلاشگران عرصه ایثار و شهادت تبریک گفته شد.
در سالروز ولادت سرور آزادگان حضرت امام حسین علیه السلام مدیریت محترم آموزشگاه “سرکار خانم دژم ” به همراه دانش آموزان زهرا قوام سعیدی و عارفه هجرتی جهت عرض تبریک اعیاد شعبانیه و روز پاسدار و جانباز به موسسه امام حسین علیه السلام رفتند و با تبریک این اعیاد برای تمامی پاسداران آرزوی سلامتی و موفقیت نمودند.
لازم به ذکر است دانش آموزان عزیزمان با قرائت متنی زیبا در وصف پاسداران و شعر زیبا در وصف جانباز ،این روز را به این عزیزان تبریک گفتند.

8- برگزاری مسابقه مجلات رشد ویژه اسفندماه و فروردین ماه

مسابقه مجلات رشد ویژه اسفندماه و فروردین ماه جهت دوره دوم توسط معاونت محترم آموزشی بر روی برد آموزشگاه نصب گردید.
گل های بوستان دانایی در دوره دوم برای چندمین بار در سال تحصیلی 98-97 در آزمون ویژه مجلات رشد شرکت می کنند.
در راستای ترغیب دانش آموزان به گسترش فرهنگ کتاب و کتابخوانی، سوالات مسابقه مجلات رشد دانش آموزی توسط سرکار خانم پوررضایی “معاونت محترم آموزشی دوره دوم” بر روی برد آموزشی قرار گرفت تا پس از پاسخگویی و بررسی جواب های صحیح توسط معاونت مربوطه، سه نفر از کسانی که بیشترین پاسخ صحیح را داده اند به قید قرعه انتخاب و جوایزی به آن ها اهدا گردد.

9- اجرای طرح صبحانه هماهنگ و سالم (شیر و خرما)

گل های باغ حسینی زنگ ورزش را با انرژی آغاز نمودند.
محققان به این نتیجه رسیده‌اند که مصرف شیر کم چرب برای وعده‌ی صبحانه به تناسب اندام کمک می‌کند. به این ترتیب که سیری طولانی مدتی ایجاد کرده و اجازه نمی‌دهد برای وعده‌ی ناهار پرخوری کنند، به علاوه خرما نیز دارای فسفر و كلسیم فراوان است و مصرف آن موجب سرزندگی سلول‌های عصبی و تقویت مغز می‌شود.
طبق هماهنگی سرکار خانم غفوریان “مربی محترم تربیت بدنی” و با هدف ترغیب شکوفه های مدرسه به خوردن صبحانه، برنامه نوش جان نمودن شیر و خرما را قبل از شروع ورزش از آغاز مهر ماه 1397 اجرا و همچنان ادامه دارد.

10- برگزاری مسابقه مجلات رشد ویژه دوره اول

مسابقه مجلات رشد دانش آموزی، توسط معاونت محترم آموزشی دوره اول برگزار گردید .
همزمان با 20 فروردین ماه 1398 طی هماهنگی انجام شده و در پی مطالعه مجلات رشد دانش آموزی، سرکار خانم درفشه با حضور در کلاس های دوره اول، طبق سوالات طراحی شده ، آزمون مجلات رشد را برگزار و گل های عزیز در تایم مشخص به سوالات پاسخ دادند و پس از جمع آوری و تصحیح سوالات، دانش آموز هستی لطف زاده از پایه دوم (کلاس سرکار خانم داستان) به عنوان نفر برگزیده مشخص گردید.

11- برگزاری مسابقات دو و آمادگی جسمانی ویژه ولادت امام حسین(ع)

رقابتی ورزشی در بین دختران ورزشکار پایه های چهارم تا ششم برگزار گردید.
به منظور گرامیداشت سوم شعبان و سالروز ولادت فرخنده مهتر جوانان بهشت و آموزگار شهادت امام حسین علیه السلام و در جهت ماندگار شدن لحظات خوش این ایام عزیز، در ذهن آینده سازان میهن اسلامی، واحد تربیت بدنی آموزشگاه اقدام به برگزاری مسابقات ورزشی نمودند.
واحد تربیت بدنی دبستان در 20 فروردین ماه 1398، در سالن استقلال مسابقات دو و آمادگی جسمانی را در بین دختران ورزشکار دبستان برگزار که همراه با شور و هیجان زیادی بود و به برترین ها جوایزی اهدا گردید.

12- صبحگاه بهاری با حضور مشاور آموزشگاه

دانش آموزان در مراسم صبحگاه از سخنان دلنشین سرکار خانم اصفهانی بهره بردند.
با پایان ایام نوروز و در حالی که هنوز دانش آموزان در حال و هوای تعطیلات هستند و از درس فاصله گرفته اند، در همین راستا مشاور گرامی آموزشگاه “سرکار خانم اصفهانی” در مراسم صبحگاه ضمن تبریک سال نو و اعیاد شعبانیه، مواردی در زمینه تنظیم ساعات خواب و برنامه ریزی دروس را برای گل های باغ دانایی بیان نمودند.

13- پذیرایی از عاشقان حسینی توسط دانش آموز عزیزمان مریم رئوف پناه

با همکاری یکی از دختران حسینی آموزشگاه، کام دوستانش در اعیاد شعبانیه شیرین گشت.
شعبان شد و پیک عشق از راه آمد / عطر نفس بقیه الله آمد. با جلوه سجاد، ابوالفضل و حسین / یک ماه و سه خورشید در این ماه آمد.
به مناسبت اعیاد شعبانیه و ولادت آقا امام حسین علیه السلام خانواده محترم دانش آموز مریم رئوف پناه با تهیه کلوچه از تمامی گل های باغ حسینی ،همکاران محترم و راننده های گرامی سرویس پذیرایی نمودند.

14- انجام مسابقات ورزشی ویژه اعیاد شعبانیه

در سالروز ولادت حضرت ابوالفضل العباس (ع) رقابت های ورزشی جذابی در حیاط دبستان برگزار گردید.
به منظور تشویق و ترغیب دانش آموزان به امر ورزش و سلامتی جسم و جان، مسابقات ورزشی مهیجی برگزار گردید.
در 21 فروردین ماه 1398 و همزمان با اعیاد شعبانیه ، به همت همکاران محترم تربیت بدنی دبستان و واحد پرورشی آموزشگاه مسابقات ورزشی جذابی با حضور دانش آموزان برگزار که باعث ایجاد شور و نشاط در بین گل های بوستان دانایی شد.
این ویژه برنامه با انجام حرکات نمایشی کاراته، ژیمناستیک و طناب زنی آغاز و در ادامه دانش آموزان به انجام مسابقات جذابی پرداختند.
شادی و نشاط گل های بوستان حسینی با انجام رقابت ورزشی در بین همکاران عزیز به اوج رسید و لبخند بر لب دختران حسینی آموزشگاه در اعیاد زیبای شعبانیه قرار گرفت.

15- اجرای برنامه های ویژه ولادت امام سجاد علیه السلام

مراسم صبحگاه دبستان به وصف چهارمین اختر تابناک آسمان ولایت و امامت اختصاص یافت.
با قامت عصمت و حيا مى آيد / با بانگ مناجات و دعا مى آيد. ميلاد عبادت است يعنى سجاد/ از سوى خدا به سوى ما مى آيد.
طبق هماهنگی واحد پرورشی دبستان در 22 فروردین ماه 1398، اولین ساعات روز گل های بوستان حسینی به نام امام سجاد (ع) مزین گشت . معرفی صحیفه سجادیه، قرائت دکلمه و اشعار ویژه این ایام توسط دانش آموزان، از ویژه برنامه های اجرا شده در این صبحگاه بود.

16- پذیرایی از دانش آموزان دوره دوم توسط دختران ولایی آموزشگاه

کام دختران حسینی دبستان شیرین گشت.
سه نور آمد به عالم پر ز احساس / معطر هر سه از عطر گل یاس. سه نور تابناک آسمانی / حسین بن علی، عباس و سجاد.
در 22 فروردین ماه 1398 و در اعیاد مبارک شعبانیه دختران ولایی پایه پنجم با تهیه شربت از دوستان خود پذیرایی نمودند و این ایام را گرامیداشتند.

 17- یک روز بهاری به یاد ماندنی

اردوگاه هویزه واقع در بلوار برونسی میزبان دختران پایه های چهارم تا ششم آموزشگاه بود.
در 24 فروردین ماه 1398، در یک روز زیبایی بهاری ۱۷۶ نفر از دانش آموزان دوره دوم آموزشگاه به همراه آموزگاران عزیز و مسئولین محترم مدرسه جهت سپری کردن یک اردوی به یاد ماندنی به اردوگاه هویزه رفتند و با گذراندن اوقات خوشی در کنار دوستان و مربیان عزیزشان، درس دوستی و هم دلی را در صفحات تقویم این سال تحصیلی ثبت نمودند.

18- مشاهده سلولهای دهان با استفاده از میکروسکوپ

زنگ آزمایشگاه جذاب برگزار گردید.
طبق هماهنگی متصدی محترم آزمایشگاه “سرکارخانم ابراهیمی” دانش آموزان پایه ی چهارم در زنگ آزمایشگاه، سلول های دهان را بررسی کردند؛ به این ترتیب که سلول ها را با استفاده از گوش پاک کن از دهان خود خارج و زیر میکروسکوپ مشاهده کردند. لازم به ذکر است که این آزمایش با رعایت کامل بهداشت انجام پذیرفت.

19- اهرم ها و کاربرد آن در زندگی روزمره

دختران جویای علم در پایه سوم با اهرم ها و کاربرد آن ها آشنا شدند.
دانش آموزان پایه ی پنجم در زنگ آزمایشگاه با وسیله ها و ابزارهای مختلف که مانند اهرم ها عمل می کنند؛ آشنایی پیدا کردند. همچنین به آنها گفته شد، بسیاری از ابزاری که در زندگی روزمره به کار می بردند و ماننداهرم عمل می کنند را نام ببرند. علاوه بر این دانش آموزان با استفاده از ترازو که یک نوع اهرم می باشد، جرم اجسامی مانند پاک کن و مداد تراش را اندازه گرفتند.

20- انجام معاینات پدیکلوز در فصل بهار

با هدف پیشگیری و جلوگیری از انتقال بیماری پدیکلوز، معاینات مربوطه در سال 1398 نیز پیگیری شد.
پیشگیری از ابتلا به بیماری همیشه بسیار کم هزینه تر از پیگیری و درمان بیماری است.
با شروع مجدد مدارس در اولین روزهای سال جدید، مربی محترم بهداشت آموزشگاه “سرکار خانم رحیمیان” معاینات پدیکلوز دانش آموزان را شروع نمودند تا موارد مشکوک مشخص و پیگیری گردد تا از شیوع این بیماری پیشگیری شود.

21- برگزاری گروه های آموزشی پایه پنجم

همکاران گرامی پایه پنجم با نظارت معاونت محترم آموزشی دوره دوم “سرکار خانم پوررضایی”هفتمین نشست گروه های آموزشی پایه پنجم را برگزار کردند.
طی این جلسه موارد ذیل مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت:
– تغییر زمان برگزاری آخرین آزمون بنیه علمی تبار از تاریخ 22 فروردین به 25 فروردین ماه 1398 اطلاع رسانی شد.
– دانش آموزانی که تکالیف نوروزی طراحی شده توسط سرکار خانم الهی (آموزگار مربوطه) را منظم و زیبا انجام داده بودند به سرکار خانم پوررضایی معرفی شدند.
– یک برنامه منسجم و دقیق برای مطالعه و مرور درس های گذشته به جهت آمادگی آزمون تبار و ارزشیابی پایان سال فراگیران تنظیم و ارائه گردید.

22- برگزاری مسابقه در بین سفیران سلامت

دانسته های سفیران سلامت دبستان در دوره دوم مورد ارزشیابی قرار گرفت.
تربیت در مدرسه باید به ابعاد مختلف وجودی دانش آموزان توجه نماید.
آموزش سفیران سلامت بر پایه یک برنامه منسجم به منظور ایجاد یک شبکه همسال موثر برای تشویق دانش آموزان در جهت ارتقاء سلامت آنهاست و این فرصت را برای دانش آموزان مهیا می کند که آگاهی لازم در خصوص موضوعات سلامت و محیط زیست را کسب کرده و به سایر همسالان منتقل کنند. در راستای برنامه های آموزشی سفیران سلامت، آزمونی در بین سفیران سلامت دوره دوم توسط مربی محترم آموزشگاه “سرکار خانم رحیمیان” برگزار گردید تا اطلاعات بهداشتی آن ها مورد ارزیابی قرار گیرد.
لازم به ذکر است که این آزمون به صورت هماهنگ و توسط اداره آموزش و پرورش طراحی گردیده است.

23- تشکیل گروه های آموزشی دوره اول در فروردین ماه

همکاران گرامی پایه های اول تا سوم در نشستی به بررسی مسائل آموزشی پرداختند.
جلسه گروه های آموزشی دوره اول در دفتر همکاران آموزشگاه با نظارت معاونت گرامی آموزشی دوره اول “سرکار خانم درفشه” در خصوص نحوه بازخورد پیک های نوروزی ارسالی از موسسه که برای تثبیت یادگیری آموزشی، درک آموزی، خلاقیت در کار و رساندن دانش آموزان به اهداف مورد نظر همراه با تکالیف مکمل طراحی شده توسط معلمین عزیز، بحث و تبادل نظر انجام پذیرفت.

24- نشست معاونت محترم آموزشی با دختران پایه ششم

سرکار خانم پوررضایی به منظور آماده سازی دانش آموزان برای ورود به دبیرستان برای این عزیزان صحبت نمودند.
هر کس در زندگی بارها دست به انتخاب می زند. چرا که انتخاب یکی از مهمترین فعالیت های انسان است ،انسان با انتخاب های خود مسیر زندگیش را تعیین می کند. این انتخاب از اختیار بشر سرچشمه می گیرد. بنابراین انسان آزاد آفریده شده است که در بسیاری از موارد آنچه را مناسب می داند برگزیند.
معاونت محترم آموزشی دوره دوم “سرکار خانم پوررضایی” با حضور در کلاس های ششم به توضیح مجدد در خصوص پیش ثبت نام دانش آموزان در دبیرستان های امام حسین (ع) ارائه و پوستر ثبت نام مدارس امام حسین (ع) را بر روی برد آموزشی قرار دادند.

25- آشنایی با اجزاء مختلف میکروسکوپ و نقش هریک از این اجزاء(ویژه پایه ششم)

دختران کلاس ششمی با نظارت مربی محترم آزمایشگاه “سرکار خانم ابراهیمی” به بررسی اجزاء مختلف میکروسکوپ پرداختند.
دانش آموزان با اجزاء مختلف میکروسکوپ آشنا شدند و نقش هر کدام از این اجزاء را مورد بررسی قرار دادند. همچنین با نحوه ی استفاده از میکروسکوپ، در هنگام کار با آن آشنا شدند و در انتها لام های آماده را بوسیله میکروسکوپ تنظیم و مورد مشاهده قرار دادند. دانش آموزان با مشاهده نمونه های مختلف در زیر میکروسکوپ پی به تفاوت سلول ها از نظر اندازه و شکل بردند. در ادامه تفاوت های دیگر سلول ها را با هم بررسی و مقایسه کردند و در انتها به تهیه نمونه سلول های دهانی پرداختند.

 26- تشکیل کمیته هفته مشاغل در سال تحصیلی 98-97

دفتر مدیریت محترم آموزشگاه میزبان نشستی ویژه هفته مشاغل بود.
هفته مشاغل که هر ساله در هفته اول اردیبهشت ماه در مدارس برگزار می گردد؛ فرصت مغتنمی است تا دانش آموزان با دوره های مختلف تحصیلی و مشاغل گوناگون و لزوم آن ها در جامعه آشنا شوند. در همین راستا کمیته هفته مشاغل با حضور مدیریت محترم آموزشگاه “سرکار خانم دژم”، معاون گرامی پرورشی، مربی عزیز بهداشت و مشاور محترم دبستان “سرکار خانم اصفهانی”، تشکیل گردید و تصمیمات لازم جهت اجرای هر چه بهتر برنامه ها در این هفته گرفته شد.

27- سطح شیب دار و کاربرد آن در زندگی

دانش آموزان پایه ی پنجم در زنگ آزمایشگاه با سطح شیب دار و اهمیت آن در آسان شدن کارها آشنا شدند.
در زنگی جذاب، دختران جویای علم در پایه پنجم با نظارت مربی محترم آزمایشگاه “سرکار خانم ابراهیمی” آزمایش مربوط به بالا بردن اجسام با استفاده از سطح شیب دار را انجام دادند. همچنین انواع وسیله هایی که شبیه چاقو هستندو گُوِه می باشند به دانش آموزان معرفی شد و با پیچ که یک نوع سطح شیب دار می باشد و همچنین ماشین ساده ی دیگری مثل قرقره که برای جابه جا کردن بار استفاده می شود، آشنا و به اهمیت آن پی بردند.

28- برگزاری جلسه هماهنگی جشن نماز پایه دوم

دفتر مدیریت محترم آموزشگاه میزبان نشست هماهنگی جشن نماز در پایه دوم بود.
نماز دریچه ای است برای گفتگو با کریم مطلق،تا به درد دل با او بنشینند واز رنجهای فراق به او شکوه برند و تسکینی بیابند.
در آستانه برگزاری جشن نماز در پایه دوم ،همکاران محترم پایه دوم به همراه مدیریت گرامی، معاون محترم پرورشی و مربی عزیز قرآن در نشستی صمیمی ، جهت برگزاری هر چه بهتر جشن نماز به بحث و تبادل نظر پرداختند و برنامه های اجرایی به تصویب رسید.
لازم به ذکر است که این جشن روز چهارشنبه همزمان با ولادت حضرت علی اکبر علیه السلام برگزار می گردد.

29- اثبات وجود نشاسته در برگ ها و دیگر مواد

دانش آموزان پایه ی ششم در زنگ آزمایشگاه با انجام آزمایشی، به تولید نشاسته پس از عمل فتوسنتز(غذاسازی) در گیاهان پی بردند.
جویندگان علم در پایه ششم با نظارت مربی محترم آزمایشگاه “سرکار خانم ابراهیمی” با استفاده از محلول لوگول پی به وجود نشاسته در برگ ها بردند. همچنین آنها محلول لوگول را روی موادی مثل سیب زمینی ؛نان؛بیسکویت و…… ریختند و رنگ آبی مربوط به آن را مشاهده کردند و بدین گونه پی به وجود نشاسته در این مواد بردند.

 30- کارگاه علوم (ساخت اهرم) – کلاس خانم محمدیان

زنگ علوم با انجام فعالیت دست ورزی در کلاس سوم یک برگزار گردید.
در ساعتی آموزشی جذاب دانش آموزان دبستان دخترانه واحد 2 – مشهد با استفاده از وسایل مختلف و با راهنمایی های آموزگار محترم کلاس “سرکار خانم محمدیان” به ساخت اهرم پرداختند و میزان نیروی وارده به قسمت های مختلف اهرم را بررسی کردند و لحظات شادی را در کنار هم سپری نمودند.

31- برگزاری املای توپی – کلاس خانم محمدیان

املای آموزشی به روش توپی، در کلاس سوم یک انجام پذیرفت.
در ساعتی آموزشی آموزگار محترم کلاس سوم یک “سرکار خانم محمدیان” جهت ایجاد انگیزه و شور و نشاط در بین دانش آموزان، بر روی یک توپ کلمات مختلف را چسباندند و هر بار توپ را به سمت یکی از فراگیران می زدند و گل های عزیز می بایست با صدای بلند کلمه را بخوانند و بقیه بچه ها یادداشت نمایند و با آن جمله بسازند.

32- کاشت گیاه در کلاس خانم عسگری

مقایسه ریشه و برگ گیاهان تک لپه ای و دو لپه ای در کلاس سوم دو انجام پذیرفت.
با هماهنگی آموزگار کلاس سوم دو “سرکار خانم عسگری” دانش آموزان در ایام تعطیل دو دانه به انتخاب خودشان کاشتند. (یکی تک لپه ای و دیگری دو لپه ای)
گل های کلاس گیاهان خود را به کلاس آوردند و ریشه و برگ این دو گیاه را با هم مقایسه کردند و متوجه شدند که دانه یک لپه ای برگ دراز و ریشه افشان دارد و دانه دو لپه ای برگ پهن و ریشه راست دارند.

33- اعلام نتیجه تست حرکات اصلاحی در پایه های سوم و چهارم

نتایج تست حرکات اصلاحی و ساختار قامتی اعلام گردید.
پس از انجام دو مرحله تست حرکات اصلاحی و ساختار قامتی و در ادامه پیگیری های انجام شده، طی هماهنگی مربیان محترم تربیت بدنی و بهداشت آموزشگاه و بررسی وضعیت جسمانی و ساختار قامتی و ارزیابی های بیومکانیکی دانش آموزان، نتیجه تست به گل های عزیز پایه های سوم و چهارم ارجاع گردید تا اولیای گرامی در جریان مشکلات فراگیران قرار بگیرند.
امید است اولیای عزیز پیگیری لازم را به عمل آورند.

34- تلفیق ریاضی و خلاقیت – کلاس سوم یک

زنگ خلاقیت به همراه بازی در کلاس سرکار خانم محمدیان برگزار شد.
در زنگی جذاب و سرشار از شور و نشاط، دانش آموزان در قالب کار گروهی و به وسیله قطعات مختلف ضرب و تقسیم هایی که آموزگار محترم کلاس سوم یک “سرکار خانم محمدیان” در اختیارشان گذاشته بود، به بازی پرداختند و سعی کردند جواب ضرب و تقسیم را به صورت قطعات یک پازل در جای مناسب خود قرار دهند.

35- کسب افتخاری دیگر توسط دانش آموز پایه چهارم دبستان

برگ زرین دیگری بر دفتر افتخارات دبستان ثبت گردید.
دختر هنرمند و فعال آموزشگاه بار دیگر افتخار آفرین شد و با سربلندی اعلام می گردد که دانش آموز عزیزمان ستایش بیابانی “پایه چهارم” موفق به کسب رتبه اول شعر در ناحیه ۴ شد که در این جا لازم است؛ این موفقیت را به مدیریت محترم آموزشگاه ،همکاران و خانواده گرامی این دختر گلمان تبریک عرض نماییم.

 36- برگزاری صبحگاه ولادت حضرت علی اکبر علیه السلام

همزمان با سالروز ولادت حضرت علی اکبر (ع)، حال و هوای ویژه ای در دبستان حاکم بود.
در روز ولادت حضرت علی اکبر علیه السلام که به نام روز جوان نامگذاری شده است ،صبحگاه مدرسه رنگ و بویی دیگر پیدا کرد.
در همین راستا مربی محترم پرورشی “سرکار خانم نوبخت” با اشاره به این میلاد فرخنده، از شهدای مدافع حرم به عنوان الگوی درخشان برای زندگی همه ی جوانان یاد نمودند.
ضمناً به همین مناسبت جایگاه زیبایی در ورودی مدرسه برپا شد.

37- برگزاری جشن نماز در پایه ی دوم

فضای نمازخانه آموزشگاه با نوای ملکوتی زمزمه نماز در جشن نماز، عطرآگین شد.
صدای دلنشینی، گوشهایم را نوازش می کند و سکوت و تنهایی ام را در هم می شکند و بویی به مشامم می رسد. عصاره عطر اقیاقیاست، که با گل رز آمیخته شده و فریاد دلنشین الله اکبر را با نسیم به در خانه می کوبد.
همزمان با 28 فروردین ماه 1398، گل های کلاس دومی ها با ردایی سرتاسر نور آمدند تا جشن هم صحبتی با معبود را برگزار نمایند و یک نوا زمزمه کردند که نماز گفتگوی راز است و برآوردن نیاز؛ راز بزرگ بندگی و نیاز به سخن گفتن با همصحبتی که در صحبتش ملالی نیست و آنچه از همدمی اش باز می آید شیرینی و راحتی و آرامش است.
به شکرانه آموزش مرحله به مرحله نماز در طی سال تحصیلی در راستای درس هدیه های آسمانی و قرآن، جشن نماز برای نوگلان پایه ی دوم در فضایی نورانی با حضور مدیریت محترم آموزشگاه، آموزگار عزیز پایه دوم، مربی گرامی قرآن “سرکار خانم فاطمی”، همکاران محترم پرورشی و نمایندگان گرامی کلاس ها برگزار گردید.
این مراسم با ورود حاملان قرآن و تلاوت کلام وحی توسط دانش آموز حسنا طاهریان آغاز گردید. در ادامه هم خوانی سرودهای کلاسی ویژه ی جشن همراه با اجرای نمایش، دکلمه ها و اشعار زیبا با موضوع نماز و میلاد مهربان ترین پدر حضرت مهدی (عج)، اهدای جوایز و پذیرایی انجام پذیرفت.
لازم به ذکر است که شکوفه های باغ عبادت، در کنار دوستانشان، ضمن حضور در پای سجاده ای از جنس نور، نمازی دو رکعتی هدیه به حضرت صاحب الزمان (عج) و دعا برای فرج ایشان اقامه نمودند و با اجرای مسابقه، روزی شاد را تجربه کردند.

38- آشنایی با دستگاه تنفس و وظایف مربوط به هریک از اجزاء آن

دختران جویای علم با دستگاه تنفس و وظایف مربوط به هریک از اجزاء آن اشنا شدند.
طبق آموزش متصدی محترم آزمایشگاه “سرکار خانم ابراهیمی” دانش آموزان ابتدا با کلید واژه هایی از جمله شش، کیسه های هوا، نای، سرخرگ؛ سیاهرگ؛ مویرگ و دم و بازدم آشنا شدند و به وظیفه ی اصلی شش که تنفس موجود زنده و تبادل گاز اکسیژن با دی اکسید کربن است پی بردند و در این رابطه فعالیتی را با استفاده از محلول آب و صابون (محلول حباب سازی) بر روی کیسه پلاستیکی درون سینی انجام دادند و با نی درون این محلول فوت کردند و قطر حباب های تشکیل شده را اندازه گرفتند و با استفاده از این آزمایش نشان دادند که افرادی که حباب های بزرگتری ساختند؛ جثه شان بزرگتر است.

39- آماده سازی لوح های تقدیر جشن ستاره ها

لوح های تقدیر دختران برگزیده آموزشگاه، جهت تقدیر از این عزیزان در جشن ستاره ها در حال آماده سازی است.
بار دیگر به مدد توفیق الهی، جهت معرفی گروهی از پروانگان سبکبال بزم علم و دانش و مرغان خداجوی وادی عشق و بینش و در آستانه برگزاری جشن برترین ها و نام آوران حسینی آموزشگاه ، واحد پرورشی در تکاپوی اجرای جشنی خاطره انگیز برای دختران آموزشگاه می باشد و در این راستا با همکاری معاونین محترم آموزشی و همکاران، دانش آموزان موفق، انتخاب و جهت تقدیر از این عزیزان، لوح تقدیرهایی زیبا برای دختران گلم آماده می گردد.

40- تهیه عکس برترین های مدرسه

تصاویر زیبای دختران حسینی دبستان برای قرار گرفتن در بنر به ثبت رسید.
با همراهی و همکاری معاونت گرامی پرورشی و معاون فناوری آموزشگاه عکس ۱۵۰ نفر از برترین ها و افتخار آفرینان مدرسه در سال تحصیلی ۹۸_۹۷ تهیه و جهت چاپ بنر تصاویر این عزیزان، اقدام گردید تا در مراسم جشن نام آوران و ستاره های دبستان تصاویر زیبای دختران برگزیده زینت بخش مراسم گردد.

 41- برگزاری صبحانه هماهنگ در آستانه هفته سلامت

هفته سلامت، با برپایی صبحانه هماهنگ گرامی داشته شد.
صبحانه باید دو ویژگی داشته باشد؛ یکی این که مقدار انرژی کافی در آن لحاظ شود و دوم این که انرژی آن طوری به بدن برسد که در طول ساعات بعدی، قند خون در سطح پایدار و ثابتی باقی بماند.
همه ساله از 1 تا 7 اردیبهشت ماه هفته سلامت نامگذاری شده است. در راستای گرامیداشت این هفته و در آستانه هفته سلامت طبق هماهنگی مربی محترم بهداشت آموزشگاه، دختران بوستان دانایی در پایه های اول، سوم و چهارم صبحانه هماهنگی را در حیاط مدرسه و در کنار معلمین عزیزشان نوش جان نمودند.

42- تهیه و آماده سازی دکور جشن الفبا

در آستانه برگزاری جشن الفبا، دکور جشن با سواد شدن گل های کلاس اولی در حال آماده سازی می باشد.
به شکرانه یادگیری الفبای فارسی و در هنگامه پایان سال تحصیلی و در راستای برگزاری جشن های پایان سال و ایجاد خاطره ای به یاد ماندنی برای عزیزان شرکت کننده در برنامه ، به همت سرکار خانم کیمیایی “مربی محترم هنر” و با همکاری ولی محترم دانش آموز “فاطمه رجب پور” ، دکور جشن الفبا در حال آماده سازی می باشد.

43- حضور مشاور آموزشگاه در پایه اول و آموزش صرفه جویی

گل های کلاس اولی با راه های صرفه جویی آشنا شدند.
پیام مشاور: خدا اسراف کنندگان را دوست ندارد.
با توجه به اهمیت موضوع صرفه جویی، مشاور محترم آموزشگاه “سرکار خانم اصفهانی” در پایه اول حضور به هم رساندند و برای آموزش صرفه جویی از مجله رشد کودک استفاده نمودند و داستان زیبایی با همین موضوع را برای نوگلان عزیز خواندند و در آخر داستان، با کمک دانش آموزان به این نتیجه رسیدند که اسراف یعنی درست استفاده نکردن از چیزهای خوبی که خداوند به ما عطا نموده است.

44- اهدای بن خرید به دانش آموزان دوره اول

در مراسم صبحگاه از دختران منظم دوره اول تقدیر شد.
همزمان با 29 فروردین ماه 1398، معاونت محترم آموزشی دوره اول “سرکار خانم درفشه”، پس از بررسی های انجام پذیرفته، دانش آموزانی که در ماه زمستان غیبت و تاخیر نداشتند، شناسایی کردند و در مراسم صبحگاه مورد تشویق قرار گرفتند و بن خرید از فروشگاه به این عزیزان اهدا گردید.
لازم به ذکر است که هدف از اجرای این برنامه، این بود که گل های عزیز بوستان دانایی یاد بگیرند که باید به قوانین و مقررات دبستان احترام بگذارند و این موضوع باعث ایجاد انگیزه قوی در دانش آموزان برای نداشتن غیبت و تاخیر شد.

45- کسب مقام مدرسه قهرمان برتر ناحیه 4 در رشته طناب زنی

بار دیگر دختران ورزشکار آموزشگاه افتخارآفرین شدند.
به همت همکاران محترم واحد تربیت بدنی آموزشگاه برگ زرین دیگری بر دفتر افتخارات دبستان ورق خورد و دختران ورزشکار آموزشگاه (فاطمه زمانی– سارینا زارع – هستی زینلی– طراوت کیخا – ریحانه کدخدایی – مهدیس مژدی – مهیا محمدی – ملیکا نظام پرست) موفق به کسب مقام مدرسه قهرمان برتر ناحیه 4 در رشته طناب زنی شدند و به مسابقات استانی راه یافتند که شنبه 31 فروردین ماه 1398، مرحله استانی به میزبانی ناحیه تبادکان برگزار می گردد.

 46- آشنایی با اجزاء مولاژ بدن انسان و وظایف مربوط به هر یک از اجزاء

دانش آموزان به صورت عملی با بخش های مختلف بدن انسان آشنا شدند.
طبق هماهنگی متصدی محترم آزمایشگاه “سرکار خانم ابراهیمی” گل های کلاس چهارم در زنگ آزمایشگاه ضمن بررسی قسمت های مختلف بدن با وظایف هر یک از اجزاء آشنا شدند. در ادامه مراحل گوارش غذا را به ترتیب از روی مولاژ توضیح دادند. علاوه بر این راه های حفظ سلامت بدن نیز مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

47- جشن شکفتن گل نرگس در نیمه شعبان

نمازخانه دبستان در آستانه نیمه شعبان میزبان مراسمی ویژه به مناسبت میلاد منجی عالم بشریت و عید بزرگ مسلمانان شیعه با حضور پرشور دانش آموزان بود.
شادمان از میلادش و نگران در انتظار قدومش دیر زمانی است كه دل در گرو مهرش بسته‌ایم و بر آستانش زانو زده‌ایم. سر و روی بر این بارگاه جلال می‌ساییم و مُهر مِهرش را بر جبین می نهیم.
مراسم جشن ولادت دوازدهمین گل بوستان امامت و ولایت، امام عصر و الزمان، حضرت بقیه الله الاعظم عجل الله تعالی فرجه شریف با قرائت آیات روح بخش کلام الله مجید در نمازخانه آموزشگاه آغاز گردید و با نوای دلنشین مولودی توسط مداح محترم اهل بیت، عطر خوش عشق و ارادت به خاندان اهل بیت در فضای نمازخانه دبستان طنین افکن گردید و گل های بوستان دانایی با شور و اشتیاق در این جشن بزرگ شرکت نمودند و نوای دل انگیز «یا مهدی فضای» دبستان را پر نمود و این عزیزان با دستانی رو به آسمان برای فرج مهدی موعود (عج) دعا نمودند.

48- بررسی دفاتر ثبت شاخص در پایان فروردین ماه در دوره دوم

دفتر ثبت شاخص همکاران توسط معاونین محترم آموزشی دوره دوم بررسی و امضا گردید.
همزمان با 31 فروردین ماه 1398، طبق سنوات گذشته و با هدف ارزیابی دفاتر شاخص، سرکار خانم پوررضایی “معاونت محترم آموزشی دوره دوم”، پس از دریافت و مشاهده مطالب ثبت شده در دفتر شاخص کلاسی ، ضمن بررسی ملزومات ثبت شده در آن ها ، نکات ضروری را به همکاران عزیز، یادآوری و ضمن یادداشت نکات لازم آموزشی برای آن ها، دفاتر تکمیل شده را امضا نمودند.

49- اعلام باز خورد انضباطی فراگیران

جهت اطلاع دانش آموزان پایه های چهارم، پنجم و ششم لیست انضباطی بر روی برد آموزشی نصب گردید.
به منظور بهبود وضعیت انضباطی و تشویق هر چه بیشتر گل های بوستان دانایی دوره دوم، به رعایت ادب و احترام به هم کلاس ها و معلمین عزیز، داشتن نظم و انضباط و حضور به موقع در کلاس ها معاون محترم آموزشی دوره دوم “سرکار خانم پوررضایی” بعد از ارزیابی عملکرد فراگیران در اولین ماه سال 1398، نمرات انظباطی پایه های چهارم تا ششم آموزشگاه را روی برد آموزشی در معرض دید همگان قرار دادند.

50- پذیرایی از دانش آموزان به مناسبت نیمه شعبان

کام دختران بوستان حسینی در آستانه ولادت مهدی موعود (عج) شیرین گردید.
مهــــــــــدی جـــــان … هرچه کردم بنویسم ز تو مدح وسخنی / یا بگویم زمقام تو که یابن الحسنی. این قلم یار نبود و فقط این جمله نوشت :پسر حیـــدر کرار، تو ارباب منی / اللهم عجل لولیک الفرج.
طبق برنامه ریزی انجام شده و در 31 فروردین ماه 1398، به مناسبت میلاد با سر سعادت گل نرگس مهدی موعود (عج)، دانش آموزان پایه ششم در اقدامی خود جوش با تهیه شربت از تمامی گل های بوستان حسینی پذیرایی نمودند و همکاران محترم کادر مدرسه نیز با تهیه شیرینی از دوستداران حضرت مهدی پذیرایی کردند.

51- گلبرگی از باغ زیبای قرآن (جشن قرآن پایه سوم)

نمازخانه دبستان در فضایی نورانی از کلام وحی، میزبان جشن شکرگزاری مهارت روخوانی و روانخوانی قرآن کریم، ویژه پایه سوم بود.
به نام آفریدگاری که انوار کلام و آیات معجزه آسایش ، جان و دل را صفا می بخشد و در پرتو معانی و مضامین قرآن اقدس و مقدسش ، روح و روان ، تابان و رخشان می گردد.
همزمان با اعیاد زیبای شعبان و در آستانه نیمه شعبان جشن شکرگزاری از درگاه خداوند به خاطر یادگیری کامل قرآن در پایه سوم در محیطی معنوی و شاد برپا گردید. با ورود حاملان قرآن و تلاوت کلام الله مجید توسط دانش آموز عزیز قرآنی کوثر دانش مراسم آغاز گردید. در ادامه نوگلان قرآنی به همخوانی سرود زیبای جشن قرآن با اجرای دختر گل قرآنی مهسا ابراهیمی پرداختند. سپس مربی محترم قرآن “سرکار خانم فاطمی” اشعار زیبایی با موضوع قصه های های قرآنی، مفاهیم قرآن و دانستنی های قرآن اجرا نمودند. گل های عزیز قرآنی در ادامه از سخنان مدیریت محترم آموزشگاه و معاون گرامی پرورشی بهره بردند.
این مراسم با اجرای دکلمه ها و کنفرانس هایی با موضوعات پیام های قرآنی مانند نیکی به پدر و مادر زیباتر گشت. همچنین مولودی های زیبایی در مدح اهل بیت (ع) و میلاد امام زمان (عج) خواندن شد و قرآن آموزان عزیز ضمن دریافت هدایای خود پذیرایی شدند و در انتها برای فرج و ظهور حضرت دعا کردند.

52- معرفی برترین کلاس فروردین ماه در دوره دوم

کلاس برتر فروردین ماه توسط معاون محترم آموزشی دوره دوم معرفی شد.
طبق روال هر ماه در 31 فروردین ماه 1398 و با پایان اولین ماه از فصل بهار، برترین کلاس دوره دوم توسط “سرکار خانم پوررضایی” بر روی برد آموزشی قرار گرفت.
لازم به ذکر است که بهترین کلاس این ماه، کلاس پنجم یک از نظر آموزشی و انضباطی مشخص گردید و سرکار خانم پورضایی ضمن حضور در جمع دانش آموزان، این موفقیت را به این عزیزان تبریک گفتند.


امتیاز شما به این محتوای آموزشی ؟ جمع امتیاز 20/20