گزارش مهر ماه

گزارشات سال ۱۳۹۷

1- لبخند مدرسه و شمیم خوش ماه مهر … (مراسم آغاز سال تحصیلی)

امروز درب گلستان معرفت گشوده شد و پذیرای لبخند و هیاهو و شادی دانش آموزان بود.
مهر از راه رسید و مدرسه ها بازشد، مدرسه هایی که در گرمای تابستان ،خسته و خواب آلود، زیر نور خورشید دراز کشیده بودند؛ مدرسه هایی که سه ماه در انتظاربودند؛ مدرسه هایی که حالا با لبخندهایی درخشان ،چشم به آمدن بچه ها دوخته اند؛ مدرسه هایی که حالا پر از سر و صدا و شادی اند.
همزمان با 1 مهر ماه 1397، مراسم آغاز سال تحصیلی همراه با شور و هیجان دختران حسینی آموزشگاه برگزار گردید . این مراسم با تلاوت کلام وحی توسط دو نفر از نوگلان باغ دانش آغاز و با زمزمه سرود ملی پیگیری شد .در ادامه مدیریت محترم آموزشگاه “سرکار خانم دژم” خوش آمدگویی کادر آموزشی و اجرایی آموزشگاه را به گل های بوستان حسینی اعلام نمودند.
در پایان دانش آموزان به تفکیک کلاس بندی انجام شده وارد کلاس درس شدند.
لازم به ذکر است که سرود های مناسبتی آغاز سال تحصیلی ( بوی ماه مهر ، همشاگردی سلام و مدرسه ها وا شده) از بلند گوی مدرسه ، شور و شوق بچه ها را صد چندان نمود.

2- آغاز جرعه زلال جاری علم و دانش با مداحی ذاکر اهل بیت

فضای دبستان در اولین روز از شروع فصل علم و دانش با نوای خوش یا حسین معطر گردید.
بار دیگر فصل روشن «مهر» از راه می رسد و صحیفه نورانی معرفت با سرانگشت تکاپو ورق می خورد و دروازه های آسمانی بینش و دانایی به روی صدها هزار دانش پژوه آغوش می گشایند.
همزمان با 1 مهر ماه 1397، با حضور مداح اهل بیت “جناب آقای حسین نژاد” از رزمندگان دفاع مقدس، ضمن به صدا در آوردن زنگ آغاز مدرسه، با نوای گرم ایشان فضای آموزشگاه به نام ائمه اطهار (ع) مزین گردید.

3- همشاگردی سلام (آغاز سال تحصیلی98-97)

دیدارها در اولین روز از بهار علم و دانش تازه شد.
امروز، روز هیاهوی دانش آموزان شاد … روز معلم های صبور و مهربان … روز ناظم های دلسوز و مدیران دوست داشتنیست.روزی که همه دیوارها، میزها و صندلی های مدرسه که از خواب تابستانی بیدار شده اند، به روی اهالی درس و دانش لبخند می زنند. مهر آغاز رژه منظم کیف ها سر صف های صبحگاهی که می روند به سمت باغ داناییست.
امروز، صبح، زودتر از دیدگان خواب آلود خورشید، به سراغ چشم های پرامید و لبریز از هیجان دانش آموزانی آمده است که چشم انتظار به درب دبستان خیره اند تا نگاهشان به دیدار دوستان آشنا، بینا گردد.
همزمان با 1 مهر ماه 1397، عطر لبخندهای هم شاگردی ها، با دیدن یکدیگر نوای خوش دوستی را در مدرسه جاری ساخت و چشم های منتظر به دیدن دوستان قدیمی روشن گشت و فرشته ها از پشت دیوار های دبستان، شاهد این لحظه زیبا بودند.

4- حضور مسئول مقطع ابتدایی موسسه در آموزشگاه

همزمان با آغاز گام نهادن در مسیر علم آموزی، آموزشگاه میزبان حضور جناب آقای رستگار بود.
در هنگامه شروع حرکت قطار علم و دانش و در اولين روز از ماه مهر، ماه تحصيل، تلاش، مشق و مدرسه، مسئول محترم مقطع ابتدایی موسسه فرهنگی آموزشی امام حسین علیه السلام، ضمن بازدید از فضای آموزشگاه، در جریان فعالیت های انجام شده در روز بازگشایی مدرسه قرار گرفتند.
ضمناً ایشان در تعدادی از کلاس ها حضور و سال تحصیلی جدید را به گل های مدرسه تبریک گفتند.

5- نواخته شدن زنگ کتاب در آموزشگاه

در هنگامه آغاز بهار دانش، زنگ کتاب توسط مدیریت محترم آموزشگاه به صدا در آمد.
امروز نسیم، عطر پرواز را از سطرهای مقدس کتاب ها، همراه با صدای کودکان خوشحال مدرسه، به آسمان هفتم می رساند.
طبق برنامه ریزی انجام پذیرفته و همزمان با آغاز ماه مهر، ماه محکم تر کردن پیمان دوستی با کتاب، یار مهربان و با طنین نوای «یا حسین»، زنگ کتاب در دبستان با دستان سرکار خانم دژم نواخته شد.

7- جشن کتاب در کلاس شکوفه ها

نوگلان باغ دانش با دریافت گنجینه های دانایی، اولین گام را برای با سواد شدن برداشتند.
همزمان با 1 مهر ماه 1397، شکوفه های دبستان کتاب های تزیین شده خود را، طی مراسمی با حضور معاون محترم آموزشی دوره اول “سرکار خانم درفشه” با شور و شوق دریافت نمودند و با همخوانی سرودهای زیبایی در ارتباط با کتاب های درسی خود، خاطره خوش این روز را برای همیشه در ذهنشان ثبت نمودند.
امید است این نوگلان باغ دانش، با اکسیر دانایی و توانایی مرزهای جدید علم و دانش و پژوهش را درنوردند و با پیوند علم و ایمان، قله های رفیع بهروزی و پیروزی و کامیابی را فتح نمایند و با گام های مصمم و استوار، ایران جاویدان را سرافراز و سربلند سازند.

8- برگزاری محفل قرآنی ویژه شهدای حادثه تروریستی اهواز

نوای خوش قرآن، هدیه به روح ملکوتی شهدای حادثه تروریستی اهواز و شهدای 8 سال دفاع مقدس گردید.
نمازخانه آموزشگاه همزمان با 1 مهر ماه 1397، میزبان گل های بوستان حسینی در پایه های پنجم و ششم بود که گرد هم آمدند که با نوای خوش کلام وحی از شهدای عزیز استعانت جویند تا در راه استقلال و اعتلای ایران عزیز همیشه در صحنه حاضر باشند.
در این محفل نورانی معاون محترم پرورشی در ابتدا در خصوص دفاع مقدس و رشادت های رزمندگان اسلام و اعلام انزجار از حمله تروریستی اهواز سخنان ارزنده ای را ایراد نمودند. در ادامه دانش آموزان با قرائت سوره فجر، ثواب این تلاوت را به روح پر فتوح این شهدا تقدیم نمودند.

9- جشن کتاب در تولد دوباره مدرسه

همزمان با آغاز سال تحصیلی و در روز بازگشایی مدارس، آیین نمادین جشن کتاب در کلاس ها اجرا گردید.
با تو مي شود سفر کرد، با تو مي شود مهمان دقايق روشن و تاريک تاريخ شد. با تو مي شود در شهر ذهن ارسطو و افلاطون، خانه اي گرفت، مي شود کنار شب زنده داري هاي بوعلي نشست و به نغمه هاي غيبي لسان الغيب، دل داد.
مي شود پا به پاي ناصر خسرو، از اين ديار به آن ديار گذر کرد. مي شود با سهراب، به گلستانه رفت و مي شود به سرزمين هاي دور، هجرت کرد.
در 1 مهر ماه 1397، گل های بوستان دانایی طی مراسمی با حضور معاون محترم آموزشی دوره اول “سرکار خانم درفشه” گنجینه های دانایی خود را دریافت نمودند.

10- نظم دهی به روند سرویس دهی آموزشگاه

در اولین روز از ماه علم و دانش، مسیرهای سرویس دهی بر روی دیوارهای حیاط دبستان نصب گردید.
به منظور نظم بخشیدن و تسریع روند سرویس دهی دانش آموزان در آغازین روز از مهر ماه 1397، ضمن نصب مسیرها بر روی دیوار حیاط دبستان، نام رانندگان نیز بر روی هر مسیر قرار گرفت تا گل های بوستان حسینی با قرار گرفتن در مکان های مشخص، به راحتی سرویس دهی شوند.

11- فضاسازی قرآنی آموزشگاه

سالن آموزشگاه به پیام های قرآنی مزین گشت.
اگر این قرآن را بر کوه نازل می کردیم ، او را از ترس خدا خاشع و متلاشی شده می دیدی. (سوره حشر آیه ۲۱)
در 1 مهر ماه 1397 و همزمان با شروع سال تحصیلی، سالن آموزشگاه با پیام های قرآنی زیبا که توسط مربی محترم قرآن دبستان “سرکار خانم فاطمی” آماده گردیده بود، تزیین شد تا پیام های قرآنی با موضوعات جذاب و معانی و اشعار کودکانه با دل و روح قرآن آموزان عزیز مانوس گردد.

12- مزین شدن تابلوی قرآن دبستان به پیام های الهی

با همکاری مربی محترم قرآن، گزیده ای از کلام آسمانی وحی بر روی برد قرآن نصب گردید.
حضرت رسول (ص):
با قرآن مانوس باشید و آن را پیشوا و رهبر خویش قرار دهید که قرآن گفتار خدای جهانیان است که از اوست و به سوی او باز می گردید.
همزمان با 1 مهر ماه 1397 و در ایام ماه محرم و عزاداری سید و سالار شهیدان، تابلوی قرآن آموزشگاه توسط مربی گرامی قرآن “سرکار خانم فاطمی” آماده گردید و رنگ و بوی این ماه عزیز را به خود گرفت تا معارف قرآن و اهل بیت چراغ راه نوگلان و قرآن آموزان عزیز بوستان حسینی قرار گیرد.

13- به ورزش گرای و سرافراز باش …

همزمان با آغاز بهار علم و دانش، شروع صبح دانش آموزان با ورزش همراه بود.
مقام معظم رهبري:
ورزش، درزمينه جسم و روح فضای جديدی در زندگی انسان باز می کند و توانايی و تندرستی و اراده قوی به افراد می بخشند.
با توجه به اهمیت ورزش در شادابی روح و روان، گل های بوستان دانایی جهت شروع صبحی با نشاط و روزی سرشار از انرژی، به انجام نرمش صبحگاهی با همراهی مربی محترم تربیت بدنی آموزشگاه “سرکار خانم غفوریان” پرداختند.

14- برپایی ایستگاه دلنوشته

به مناسبت هفته دفاع مقدس، ایستگاه دلنوشته برپا گردید.
در سومین روز از هفته گرامیداشت دفاع مقدس ، معاونت محترم پرورشی مدرسه ایستگاه دلنوشته ای با همین موضوع در مدرسه برپا نمودند.
لازم به ذکر است، در این ایستگاه که شامل چها بخش می باشد؛ دانش آموزن می توانند متن های ادبی خود را با موضوعات مختلفی که از ایشان خواسته شده است به رشته تحریر در آورند. این ایستگاه ها شامل ” دلنوشته ای به شهید، دفاع مقدس امروز من ، اگر من یک رزمنده بودم و دل نوشته ای به شهدای مدافع حرم است . ضمناً به جملات زیبا، هدایایی از طرف معاون محترم پرورشی داده خواهد شد.

15- برگزاری نمایشگاه عکس های عاشورایی

در ایام سوگواری سید و سالار شهیدان و به منظور معطر نمودن فضای مدرسه به عطر خوش حسینی ، نمایشگاه عکس عاشورایی برپا شد.
همزمان با 2 مهر ماه 1397، معاونت محترم پرورشی مدرسه در روزهای منتهی به تاسوعا و عاشورای حسینی از دانش آموزان پایه اول خواسته بودند تا از ضمن حضور در مراسم سوگواری سید و سالار شهیدان ، عکس های زیبای خود را به مدرسه تحویل نمایند.
این عکس ها در قالب نمایشگاهی در تابلوی ورودی آموزشگاه ، در معرض دید مراجعه کنندگان بوستان حسینی قرار گرفت.

16- توزیع برگه رنگ آمیزی دفاع مقدس

به مناسبت هفته دفاع مقدس، نقاشی های زیبایی با این مضمون جهت رنگ آمیزی در بین دانش آموزان توزیع گردید.
در سومین روز از هفته دفاع مقدس ، معاون محترم پرورشی ضمن تهیه برگه های زیبایی با مضمون دفاع مقدس و توزیع آن در بین گل های بوستان دانایی دوره اول ، حال و هوای این هفته را در بین این عزیزان و خانواده هایشان ایجاد نمودند.
لازم به ذکر است که دانش آموزان ضمن رنگ آمیزی این برگه ها درباره دفاع مقدس به کمک بزرگترهای خود جملات زیبایی را می نویسند و به معاون پرورشی تحویل می دهند.

17- مشاوره با نوگلان پایه اول

کلاس های اول، میزبان حضور گرم و صمیمی مشاور محترم دبستان بود.
سرکار خانم اصفهانی در دومین روز از مهر ماه 1397،در جمع شکوفه های دبستان حضور یافتند و ضمن معرفی خود، توضیحاتی در خصوص مشاوره به این عزیزان ارائه نمودند.
ضمناً با توجه به مهم بودن پایه اول، نکاتی را در زمینه نظم و انضباط، تغذیه و خواب برای نوگلان دبستان بیان کردند.

18- برگزاری صبحگاهی با عطر شهید و شهادت

در پنجمین روز از ایام هفته دفاع مقدس ، صبحگاه مدرسه به عطر خوش شهدا معطر شد.
و آن هنگام که در جلوی چشمان پاکت یاران شهادت طلب می رفتند و شجاعت را در عین از خود گذشتگی و ایثارتمام کردند تا آن هنکام که در بین تیر و ترکش های فراوان ایستادی و نماز بر پا داشتی، هیچ نمی پنداشتی که نعمت بزرگ شهادت نصیب تو نیز خواهد شد .
در مراسم صبحگاه 3 مهر ماه 1397، مربی محترم پرورشی درباره شهیده صدیقه رودباری صحبت های ارزنده ای را برای دانش آموزان بیان نمودند.
ایشان ضمن معرفی این شهید والا مقام در خصوص عقاید و رفتار این شهیده عزیز، مطالب ارزشمندی را به گل های بوستان دانایی ارائه دادند.

19- جلسه هم اندیشی ویژه یادواره کودک و محرم

همزمان با دریافت پوستر یادواره کودک و محرم ، جلسه هم اندیشی این برنامه در مدرسه برگزار شد.
در 3 مهر ماه 1397 و در نشست همفکری یادواره کودک و محرم ، ابتدا مدیریت محترم آموزشگاه رهنمود های لازم را جهت اجرای پر شور این طرح در دبستان ارائه نمودند.
سپس معاون محترم پرورشی با حضور مربی نقاشی سرکار خانم کیمیایی و مربی پرورشی سرکار خانم نوبخت در خصوص چگونگی اجرای بهینه طرح به بحث و تبادل نظر پرداختند.

20- نصب پوستر سیزدهمین یادواره کودک و محرم

در پی دریافت پوستر سیزدهمین یادواره کودک و محرم ، پوستر این یادواره در تابلوهای مدرسه نصب گردید.
به منظور زنده نگه داشتن قیام حسینی، یادواره کودک و محرم در بین دانش آموزان مقطع ابتدایی در رشته های ” نقاشی ، شعر و دلنوشته” برگزار می گردد و گل های بوستان حسینی با شرکت در یکی از این رشته ها، عشق و علاقه خود را به سرور و سالار شهیدان به نمایش می گذارند.

21- اجرای طرح صبحانه هماهنگ و سالم (شیر و خرما)

گل های باغ حسینی ورزش را با انرژی آغاز نمودند.
محققان به این نتیجه رسیده‌اند که مصرف شیر کم چرب برای وعده‌ی صبحانه به تناسب اندام کمک می‌کند. به این ترتیب که سیری طولانی مدتی ایجاد کرده و اجازه نمی‌دهد برای وعده‌ی ناهار پرخوری کنند، به علاوه خرما نیز دارای فسفر و كلسیم فراوان است و مصرف آن موجب سرزندگی سلول‌های عصبی و تقویت مغز می‌شود.
طبق هماهنگی سرکار خانم غفوریان “مربی محترم تربیت بدنی”، با هدف ترغیب شکوفه های مدرسه به خوردن صبحانه، برنامه نوش جان نمودن شیر و خرما قبل از شروع ورزش اجرا شد.

22- تشکیل اولین گروه های آموزشی ویژه پایه دوم

دفتر مدیریت محترم آموزشگاه میزبان نخستین نشست آموزشی در پایه دوم بود.
همزمان با 3 مهر ماه 1397، گروه های آموزشی پایه دوم با حضور معاون محترم آموزشی دوره اول “سرکار خانم درفشه” و آموزگاران پایه دوم سرکار خانم ها “ذوالفقاری، گلمکانی و داستان” برگزار و اهداف ذیل مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت:
– ارائه تکالیف خلاقیتی توسط همکاران به دانش آموزان
– نحوه ی برگزاری آزمون سنجش آغازین به صورت مداد و کاغذی
– نحوه ی اطلاع رسانی برنامه هفتگی به فراگیران کلاس از طریق سایت مدرسه، کانال سروش و مدبر

23- آموزش الگویابی در کلاس خانم عرفانیان

زنگ ریاضی با جذابیت و شادی در کلاس اول یک برگزار گردید.
همزمان با 3 مهر ماه 1397، سرکار خانم عرفانیان برای آموزش الگویابی به نوگلان کلاس، به صورت ذیل عمل نمودند:
ابتدا بچه ها در حیاط به شیوه های مختلف ایستادند و با کمک معلم خود، الگوهای مختلفی ساختند؛ سپس در کلاس با استفاده از چینه، الگوسازی کردند. در ادامه هر الگو را با استفاده از حرکات بدنی و صداهای مختلف به شیوه های گوناگون خواندند.

24- تدریس نگاره 1 در کلاس خانم چهکندی نژاد

شکوفه های کلاس اول دو، با اعضای خانواده و وظایف هر کدام آشنا شدند.
در 3 مهر ماه 1397، سرکار خانم چهکندی نژاد، برای آشنایی دانش آموزان با اعضای خانواده و وظایف آن، ابتدا داستان مربوط به نگاره 1 را بیان نمودند، سپس از شکوفه های کلاس خواستند تا خانواده خود را نقاشی کنند و نام هر یک از اعضای خانواده خود را بگویند و به دوستانشان بیان کنند که هر کس چه کارهایی را در خانه انجام می دهد.

25- تست ساختار قامتی ویژه دانش آموزان پایه اول

بررسی تست ساختار قامتی با انجام بازی در بین شکوفه های پایه اول انجام پذیرفت.
با همکاری مربی محترم تربیت بدنی “سرکار خانم غفوریان”، شکوفه های مدرسه با ساختار قامتی، مفاصل، چگونگی هماهنگی در عصب و عضله با انجام تمرینات ورزشی و بازی های گروهی آشنا شدند که این طرح مورد استقبال نوگلان دبستان، واقع شد و حس رقابت را در بین آن ها برای بهتر شدن حرکات و نرمش هایشان، به وجود آورد.

26- انجام تست های حفظ تعادل و حرکات اصلاحی در شکوفه های آموزشگاه

نوگلان بوستان دانایی در کنار درس به انجام حرکات ورزشی اصلاحی می پردازند.
همزمان با آغاز مهر ماه 1397، تست های حفظ تعادل و اصلاح حرکات شکوفه های دبستان، با ایستادن بر روی گردونه ی چرخان (صفحه تعادلی) ، توسط مربی محترم تربیت بدنی “سرکار خانم غفوریان” انجام شد.
لازم به ذکر است که این برنامه، جهت شناسایی دانش آموزانی که هماهنگی عصب و عضله و تعادل حرکتی کمتری دارند، صورت پذیرفت.

27- تزیین در کلاس سوم سه، به مناسبت هفته دفاع مقدس

همزمان با هفته دفاع مقدس، در کلاس سوم سه به تصاویر زیبای شهدا و لاله مزین گردید.
به منظور آشنایی آینده سازان میهن اسلامی با شهدا و آرمان های انقلاب و به منظور گرامیداشت این هفته، آموزگار کلاس سوم 3 دبستان دخترانه امام حسین(علیه السلام) واحد 2، سرکار خانم نورانی، با نصب عکس تعدادی از شهدا بر روی سر در کلاس، یاد و خاطره این عزیزان را در دل و جان دانش آموزان زنده نمودند.

28- پیام هفته مشاور- شماره یک

گل های بوستان حسینی، صبحشان را با کلام مشاور محترم آموزشگاه آغاز نمودند.
در صبحگاه 4 مهر ماه 1397، مشاور محترم دبستان، در مراسم صبحگاه، پیام هفته اول مهر ماه (آدمی ساخته افکار خویش است، فردا همان خواهد شد که امروز اندیشیده است) را بیان نمودند و از دانش آموزان خواستند همیشه فکر مثبت داشته باشند و افکار منفی را از ذهن خود دور کنند و کلمه «می توانم» را زیاد تکرار نمایند.

29- تشکیل شورای مدرسه با نظارت معاونین آموزشی

دفتر مدیریت محترم دبستان، میزبان نخستین نشست شورای مدرسه بود.
همزمان با 4 مهر ماه 1397، با حضور مدیریت گرامی آموزشگاه، معاونین محترم آموزشی و پرورشی، مربی محترم بهداشت و مشاور گرامی دبستان، شورای مدرسه تشکیل و تصمیمات ذیل اتخاذ گردید:
– تشکیل ستاد اقامه نماز، امر به معروف و نهی از منکر
-برگزاری مجمع عمومی
– برگزاری گرامیداشت روز آتش نشانی و آموزش اطفاء حریق به فراگیران
– نصب جایگاه مناسبت های مذهبی
– برگزاری جشن روز جهانی کودک
– بازدید های آموزشی
– برگزاری شورای آموزگاران، دیدار با اولیا و …

30- مزین شدن سردر کلاس ها به قاب عکس شهدا

در ایام هفته دفاع مقدس، عطر خوش یاد شهدا در فضای دبستان پیچید.
مقام معظم رهبری (مد ظله العالی):
*هر چه امروز کشور ما دارد و هرچه در آینده بدست بیاورد به برکت خون این جوانان شهیداست. *
به مناسبت هفته دفاع مقدس و به منظور زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدای والا مقام کشور عزیزمان ، قاب عکس تعدادی از شهدا تهیه و بر روی سردر کلاس های مدرسه در دوره دوم نصب گردید.
لازم به ذکر است که این برنامه به منظور آشنایی بیشتر دانش آموزان با شهدا و به همت معاونت محترم پرورشی آموزشگاه انجام پذیرفت.

31- اطلاع رسانی به فراگیران در خصوص آزمون سنجش آغازین

بودجه بندی آزمون سنجش آغازین بر روی برد نوجوان حسینی قرار گرفت.
همزمان با 4 مهر ماه 1397، با هدف اطلاع رسانی به گل های بوستان دانش در دوره دوم ، جهت کسب آمادگی بیشتر برای حضور موفق در آزمون سنجش آغازین تاریخ 15 مهر ماه (در پایه های چهارم، پنجم و ششم) معاون محترم آموزشی در دوره دوم “سرکار خانم پوررضایی”، بودجه بندی آزمون را در معرض دید دانش آموزان قرار دادند؛ تا فراگیران ضمن برنامه ریزی مناسب، خود را برای آزمون آماده نمایند.

32- ارائه برنامه کلاسی قرآن در پایه های چهارم تا ششم

کلاس قرآن، طبق برنامه مشخصی آغاز و اداره می شود.
با شروع سال تحصیلی جدید و طبق برنامه ریزی مربی محترم قرآن “سرکار خانم ضیایی منش” قرآن آموزان دوره دوم، ضمن حضور با وضو در کلاس، درس را با زمزمه دعای فرج و با بیان حدیثی از امام حسین (ع) متبرک و آغاز می کنند. ضمناً آموزش وضو برای رفع اشکالات احتمالی دانش آموزان انجام می پذیرد.
ضمناً آداب دوست یابی و محبت از زبان مربی محترم قرآن به گل های بوستان حسینی ارائه می گردد.

33- تقدیر از دانش آموزان حجاب برتر مدرسه

در روزهای آغازین بهار علم و دانش ، از دانش آموزان حجاب برتر مدرسه تقدیر به عمل آمد.
در 4 مهر ماه 1397 و به منظور نهادینه کردن فرهنگ حجاب و عفاف و تشویق گل های بوستان حسینی به رعایت حجاب، به همت معاونت محترم پرورشی مدرسه، از دانش آموزان دارای حجاب برتر اسلامی در مراسم صبحگاه تقدیر شد.
ایشان از دانش آموزان خواستند تا با حفظ حجاب اسلامی ، پاسدار خون شهدا و پیرو حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها باشند.

34- برپایی نمایشگاه کالای ایرانی و کتاب دفاع مقدس

نمایشگاه کتاب دفاع مقدس و کالای ایرانی در دبستان برگزار گردید.
در هفته دفاع مقدس و به منظور عمل به فرمان مقام معظم رهبری در خصوص احیاء فرهنگ کتاب و کتابخوانی و خرید کالای ایرانی به همت واحد پرورشی مدرسه نمایشگاهی با همین موضوع برپا شد.
در این نمایشگاه که با استقبال دانش آموزان مواجه شد؛ کتاب های مناسب سنین دانش آموزان در حوزه دفاع مقدس، تهیه و در معرض دید حاضران قرار گرفت . همچنین تعدادی لوازم التحریر ایرانی با کیفیت بالا تهیه و جهت فروش در معرض دید گل های بوستان دانایی قرار گرفت.

35- پرواز فرفره ها در کلاس پنجم

دانش آموزان کلاس سرکار خانم الهی فرفره ساختند و به کلاس آوردند.
در 4 مهر ماه 1397، طبق هماهنگی آموزگار محترم کلاس پنجم “سرکار خانم الهی” و در جهت آشنایی دانش آموزان با مراحل کاوشگری در درس علوم، دانش آموزان با خلاقیت و ابتکار خود فرفره ساختند و با انجام بازی، نحوه ی عملکرد فرفره های دست ساز خود را با دوستانشان مقایسه نمودند.
لازم به ذکر است که در این درس، دانش آموزان با مراحل کاوشگری آشنا و در آزمایشی عوامل ایجاد تفاوت در زمان رسیدن فرفره ها به زمین را بررسی کردند.

36- سنجش آموزشی نگارش (کلمه ی گمشده) – کلاس سوم یک

زنگ املا در کلاس سرکار خانم محمدیان با جذابیت و شادی برگزار گردید.
همزمان با 4 مهر ماه 1397، آموزگار محترم کلاس سوم یک ” سرکار خانم محمدیان” کلماتی از کتاب فارسی را روی تخته نوشتند و گل های کلاس، با تمرکز کافی، کلمات را به خاطر سپردند. سپس در گروه های دو نفره دانش آموزان به بیرون کلاس هدایت شدند و یک کلمه توسط معلم حذف شد و فراگیران زمانی که به کلاس بر می گشتند، کلمه مورد نظر را حدس و با املای صحیح بر روی تخته می نوشتند.
این زنگ برای دانش آموزان همراه با شور و نشاط و هیجان بود.

37- زنگ کتابخوانی در کلاس سوم یک

دانش آموزان کلاس سرکار خانم محمدیان، زنگ کتاب و کتابخوانی پر شوری را برگزار نمودند.
همزمان با 4 مهر ماه 1397، اولین زنگ کتابخوانی در کلاس سرکار خانم محمدیان به صدا در آمد.
در این زنگ پر نشاط، هر یک از دانش آموزان با هماهنگی آموزگار محترم کلاس، یک کتاب مطالعه نمودند و سپس خلاصه کتاب و نتیجه گیری خود را پس از تحویل به معلم عزیزشان، برای دوستانشان تعریف کردند.

38- سنجش آموزشی نگارش (بازی با کارت) – کلاس سوم سه

با هدف ایجاد انگیزه و نشاط در بین دانش آموزان، زنگ سنجش آموزشی نگارش در کلاس سرکار خانم نورانی برگزار گردید.
همزمان با 4 مهر ماه 1397، آموزگار کلاس سوم سه “سرکار خانم نورانی” جهت ایجاد شور و اشتیاق در زنگ سنجش آموزشی نگارش، تعدادی کلمه را که بر روی کارت های رنگی نوشته بودند، برای مدت زمان مشخصی بر روی تخته کلاس نصب نمودند و سپس آنها را برداشتند و از گل های کلاس خواستند تا آنچه را که در ذهنشان مانده ، بر روی کاغذ به رشته تحریر در آورند.
لازم به ذکر است که هدف این کار ایجاد تمرکز و تقویت حافظه دیداری دانش آموزان بود.

39- برگزاری مسابقه جدول دفاع مقدس

همزمان با هفته دفاع مقدس، مسابقه جدول دفاع مقدس برگزار گردید.
در پنجمین روز از هفته دفاع مقدس و به منظور احیا ء فرهنگ جبهه و شهادت ، به همت معاون محترم پرورشی جدول کلماتی تهیه و در بین تمام دانش آموزان دوره دوم آموزشگاه توزیع گردید.
این جدول شامل سوالاتی از فرهنگ جبهه و ایثار و شهادت است؛ که گل های بوستان حسینی باید در ابتدا به سوالات جدول پاسخ دهند و سپس با در کنار هم قرار دادن حروف خانه های ستاره دار، جمله ای را بسازند که در مورد هفته دفاع مقدس می باشد.

40- زنگ کتابخوانی در کلاس خانم نورانی

جهت ایجاد ارتباط موثر بین دانش آموزان و یار مهربان (کتاب) و استفاده درست از این گنجینه ها، زنگ کتابخوانی در کلاس سوم سه برگزار گردید.
طبق هماهنگی آموزگار محترم کلاس، اولین زنگ کتابخوانی در کلاس سرکار خانم نورانی بدین صورت برگزار گشت که تعدادی کتاب توسط دانش آموزان خوانده شد، سپس گل های کلاس، خلاصه داستان خوانده شده را در دفترشان نوشتند.
لازم به ذکر است که هدف از اجرای این برنامه، تقویت جمله نویسی و حافظه شنیداری دانش آموزان بود.

41- برگزاری نخستین جلسه مسئولین فناوری مدارس امام حسین(ع)

دبیرستان پسرانه دوره اول واحد 1، میزبان اولین نشست همکاران محترم فناوری مدارس امام حسین (ع) بود.
همزمان با 5 مهر ماه 1397، اولین جلسه ی آموزشی، ویژه ی مسئولین محترم فناوری مدارس امام حسین (ع) از ساعت 9 صبح، در محل دبیرستان پسرانه دوره اول واحد 1 ، واقع در بلوار وکیل آباد، دادگر 19 برگزار گردید .
در این نشست دو ساعته، ابتدا جناب آقای محمدی افضل پس از عرض خیر مقدم و تبریک سال جدید، نکات مهم و کاربردی در خصوص کنترل پنل، سایت تبار را ارائه نمودند. سپس جناب آقای ظهوریان، با توجه به اهمیت مباحث سامانه وضعت تحصیلی مدبر، آزمون های مجازی و کانال سروش نکات مهم را به همکاران ارائه نمودند.
جلسه با پذیرایی از همکاران و صلواتی بر محمد و آل محمد (ص) به پایان رسید.

42- فعال گوش کنیم – کلاس سوم دو

آموزش گوش کردن فعال، در کلاس سرکار خانم عسگری انجام پذیرفت.
همزمان با 5 مهر ماه 1397، سرکارخانم عسگری در زنگ فارسی به آموزش شنیدن به عنوان یکی از مهارت های اصلی زبان فارسی پرداخته شد. این کار به این صورت انجام پذیرفت که دانش آموزان به ترتیب یک کتاب را می خواندند و بقیه گوش می کردند و آموزگار محترم کلاس، سوال هایی در مورد مطلب ارائه شده از گل های کلاس پرسیدند تا میزان دقت و تمرکز دانش آموزان را مورد سنجش قرار دهند.

43- ساخت حباب در پایه چهارم

زنگ آزمایشگاه، با هیجان ساخت حباب سپری شد.
همزمان با 5 مهر ماه 1397، دانش آموزان کلاس چهارم به همراه مربی محترم آزمایشگاه “سرکار خانم ابراهیمی” به حیاط مدرسه رفتند و با کمک حباب ساز، حباب هایی ایجاد کردند و فراگیران با توضیحات مربی خود به این نتیجه رسیدند که حباب سازهای آن ها به هر صورتی که باشند، حباب های تولید شده به شکل کروی و گرد در می آید.

44- تقدیر از دانش آموزان شرکت کننده در مسابقه “دفاع مقدس یعنی … “

در اولین روز از هفته، معاون محترم پرورشی مدرسه از 8 نفر از دانش آموزانی که زیباتریت جمله را در باره هشت سال دفاع مقدس نوشته بودند تقدیر نمودند.
در 7 مهرماه 1397 و به منظور قدردانی از شرکت کنندگان در مسابقات فرهنگی و هنری مدرسه ، پس از بررسی پاسخ های دانش آموزان دوره اول به مسابقه ” دفاع مقدس یعنی … “، به نام هشت سال دفاع مقدس به 8 نفر از بهترین پاسخ ها هدایایی توسط معاون محترم پرورشی در مراسم صبحگاه اهدا گردید و ایشان توسط دوستان خود در مدرسه مورد تشویق قرار گرفتند.

45- اهدای هدیه به شرکت کنندگان مسابقه ” عکس عاشورایی “

در مراسم صبحگاه، از شرکت کنندگان در مسابقه عکس عاشورایی تقدیر شد.
همزمان با 7 مهر ماه 1397، معاون محترم پرورشی به منظور تشویق شکوفه های کلاس اولی به حضور در مراسمات مذهبی از ایشان خواسته بودند تا ضمن حضور در مراسم تاسوعا و عاشورای حسینی عکس های خود را از این حضور زیبا به مدرسه بیاورند.
لازم به ذکر است که واحد پرورشی مدرسه ضمن بررسی این آثار به 6 نفر از بهترین آثار در مراسم صبحگاه هدایایی اهدا نمودند.

46- تلاوت زیارت عاشورا به یاد شهدای هشت سال دفاع مقدس

در ششمین روز از هفته دفاع مقدس دانش آموزان دوره دوم زیارت عاشورا را زمزمه نمودند.
همزمان با هفته دفاع مقدس، گل های بوستان حسینی در دوره دوم، با حضور در نمازخانه دبستان دخترانه امام حسین(علیه السلام) واحد 2 – مشهد به همراه معاونین محترم پرورشی زیارت عاشورا را زمزمه نموده و ثواب آن را به روح بلند و ملکوتی شهدا ی هشت سال دفاع مقدس تقدیم کردند.

47- آشنایی دانش آموزان با شهیده “ناهید فاتحی “

به مناسبت هفته دفاع مقدس، گل های بوستان حسینی با شهیده “ناهید فاتحی ” آشنا شدند.
همزمان با 7 مهر ماه 1397، مربی محترم پرورشی مدرسه برای دانش آموزان دوره دوم درباره شهیده “ناهید فاتحی” سخنان ارزنده ای را بیان نمودند، ایشان ضمن معرفی این شهید ولا مقام از حفظ حجاب و عشق به ولایت در این شهیده عزیز مثالهای تاثیر گذاری را برای دانش آموزان بیان کردند.

48- توزیع دعوتنامه اولین مجمع عمومی اولیاء و مربیان در بین دانش آموزان

امروز دعوتنامه اولین مجمع عمومی انجمن اولیاء و مربیان مدرسه در بین گل های بوستان حسینی توزیع گردید.
بسیار خرسندیم که در مهرماه ، سرآغاز فصل تربیت، علم آموزی و معرفت، حضور پر شور و ثمربخش شما را در کنار خود حس می کنیم.
در 7 مهر ماه 1397، با ارسال دعوت نامه اولین مجمع عمومی انجمن اولیاء و مربیان دبستان از اولیا خواسته شد؛ با عنایتی که نسبت به موفقیت فرزند دلبندشان دارند؛ ضمن حضور به موقع و مشارکت فعال در مجمع عمومی، آموزشگاه را از نظر و پیشنهادات مفید خود بهره مند سازند.
لازم به ذکر است با توجه به اهمیت و ضرورت آگاهی اولیاء گرامی از برنامه های سال جاری حضور در این جلسه الزامی اعلام گردید.
زمان : یکشنبه 08/7/97 ساعت 15 الی 17
مکان: میدان فردوسی ، ابتدای بولوار شهید قرنی، جنب فنی حرفه ای نجمه ، دبیرستان شهید هاشمی نژاد(استعدادهای درخشان ) سالن استعدادهای درخشان

49- بازدید دانش آموزان از تئاتر آیینی ” در مسیر عشق”

به منظور اشاعه فرهنگ عاشورایی و دفاع مقدس ، به همت واحد پرورشی مدرسه دانش آموزان پایه ششم به تماشای تئاتر آیینی در مسیر عشق رفتند.
به مناسبت هفته دفاع مقدس در 7 مهر ماه 1397، گل های کلاس ششم به تماشای تئاتر مسیر عشق رفتند. این نمایش زیبا که اولین تئاتر تلفیقی عاشورا و مدافعان حرم با اجرای بانوان است، به همت بنیاد شهید و شهرداری مشهد برگزار می گردد که دانش آموزان پایه ششم مدرسه با حضور در در فرهنگسرای قرآن و عترت از این نمایش زیبا لذت بردند.

50- بررسی اثرگذاری جنس پارچه در جذب نور –پایه چهارم

گل های کلاس چهارمی در زنگ آزمایشگاه به حقایق علمی جدیدی دست یافتند.
سرکار خانم ابراهیمی “متصدی محترم آزمایشگاه” در زنگ آزمایشگاه در جمع دانش آموزان پایه چهارم به بررسی اثر گذاری جنس پارچه بر جذب نور پرداختند و با انجام آزمایش نشان دادند که جنس پارچه در میزان جذب نور اثر می گذارد و بدین نتیجه رسیدند که پارچه سیاه رنگ نور بیشتری را به خود جذب می کند.

51- آغاز ریاضی با الگونویسی- کلاس سوم دو

دانش آموزان کلاس سوم دو، در زنگ ریاضی، الگونویسی را یاد گرفتند.
همزمان با 7 مهر ماه 1397، آموزگار محترم کلاس سوم دو “سرکار خانم عسگری”، جهت آموزش الگونویسی بدین صورت عمل نمودند؛ که الگوی اول، دوم و سوم را روی تخته کشیدند، سپس دانش آموزان سه الگوی بعدی را در دفتر شطرنجی رسم کردند و در ادامه الگوی عددی متناظر را نوشتند.

52- آغاز سنجش نگارش در کلاس خانم عسگری

دانش آموزان کلاس سوم دو، اولین زنگ املا را با جذابیت آغاز نمودند.
سرکار خانم عسگری “آموزگار کلاس سوم دو” در نخستین جلسه درس سنجش آموزشی نگارش، بدین صورت عمل نمودند که از گل های کلاس خواستند تصویر نمادینی از زنگ املا را به صورت درخت الفبا شامل 32 حرف فارسی را در صفحه اول دفترشان نقاشی کنند، سپس با ترکیب این حروف، کلماتی که حاصل ذهن و فکر کودکانه شان می باشد را در زیر تصویر رسم شده، بنویسند.

53- تشکیل گروه های آموزشی پایه سوم

دفتر همکاران، میزبان نشستی با حضور همکاران محترم پایه سوم بود.
همزمان با 7 مهر ماه 1397، گروه های آموزشی پایه سوم از ساعت 12:35 با نظارت معاونت محترم آموزشی دوره اول “سرکار خانم درفشه”، با اهداف ذیل تشکیل و موارد زیر پیگیری شد:
– مرور درس های پایه دوم
– تشکیل نمایشگاه اجتماعی (نمایشگاه کودکی)
– دادن تکالیف خلاقیتی
– بحث و تبادل نظر در خصوص آزمون سنجش آغازین

54- تبریک تولد به متولدین مهر ماه در دوره اول

همزمان با آغاز بهار علم و دانش، اسامی متولدین مهر ماه بر روی برد آموزشی قرار گرفت.
هزاران بار خدا را شکر که چنین روزی را آفرید؛ تا باغ جهان نظاره گر شکفتن گلی چون تو باشد . . .
می‌خواستم زیباترین کلام را برایت بنویسم؛ اما پنداشتم ساده نوشتن همچون ساده زیستن زیباست؛ در همین راستا پیام تبریک کادر اجرایی آموزشگاه با همکاری معاون محترم آموزشی دوره اول “سرکار خانم درفشه” به گل های بوستان دانایی اعلام گردید و برد تولد آموزشگاه به نام این عزیزان مزین گشت.

55- برگزاری اولین گروه آموزشی در پایه ششم

با هدف بحث و تبادل نظر در خصوص برنامه های آموزشی، نخستین گروه های آموزی در پایه ششم برگزار شد.
همزمان با 8 مهر ماه 1397، نشستی با حضور معاون محترم آموزشی دوره دوم “سرکار خانم پوررضایی” و آموزگاران عزیز پایه ششم برگزار و مطالب ذیل مورد بحث و بررسی قرار گرفت:
– گزارش عملکرد هفته آغازین مهر ماه
– تبادل اطلاعات جهت سنجش آغازین
– جمع بندی نتایج نخستین دیدار با اولیا در پایه ششم

56- آشنایی با اشکال هندسی در زنگ ریاضی – کلاس اول سه

شکوفه های کلاس اول سه، ضمن آموزش با اشکال هندسی آشنا شدند.
سرکار خانم موسوی فر “آموزگار کلاس اول سه”، در راستای آموزش نگاره اول ریاضی، با انجام بازی و تمرین، دانش آموزان را با اشکال هندسی “4گوش، 3 گوش و …” که پیش نیاز مربع، مستطیل و دایره می باشد؛ آشنا نمودند؛ سپس از گل های کلاس خواستند تا از داخل تصاویر نشان داده شده اشکال مورد نظر را پیدا کنند.

57- آشنایی با چراغ راهنمایی – کلاس اول یک

شکوفه های کلاس اول دو، در زنگ فارسی با چراغ راهنمایی آشنا شدند.
در 8 مهر ماه 1397، نوگلان کلاس سرکار خانم عرفانیان در ادامه درس فارسی (نگاره 3) با چراغ راهنمایی مواجه شدند و آموزگار محترم کلاس آموزش لازم را به دانش آموزان ارائه دادند. سپس فراگیران در کلاس، بازی با رنگ های چراغ راهنمایی را انجام دادند و با مفاهیم رنگ قرمز، سبز و زرد در چراغ راهنمایی آشنا شدند.
لازم به ذکر است که سرکار خانم عرفانیان از دانش آموزان خواسته بودند، در منزل کاردستی چراغ راهنمایی را درست کنند و به کلاس بیاورند.

58- شناخت خط زمینه با کمک خمیربازی – کلاس اول سه

شکوفه های کلاس اول سه، با خط زمینه “بالا، پایین و روی خط” آشنا شدند.
در جهت انجام آموزش همراه با خلاقیت، بازی و شادی در زنگ فارسی سرکار خانم موسوی فر، با هدف شناخت خط زمینه توسط نوگلان کلاس، آموزش خط زمینه را با استفاده از خمیربازی به دانش آموزان ارائه نمودند و شکوفه ها با استفاده از خمیربازی زیرنویس های نگاره را دست ورزی کردند.

59- برگزاری نماز جماعت در آموزشگاه

نوای خوش زمزمه نماز جماعت، فضای نمازخانه را عطرآگین نمود.
طبق مصوبه ستاد اقامه نماز آموزشگاه و طی برنامه ریزی انجام گرفته، توسط معاونت محترم پرورشی مدرسه ، نماز جماعت آموزشگاه در اول وقت شرعی با حضور همکاران و دانش آموزان عزیزمان برگزار می گردد.
لازم به ذکر است که نماز جماعت آموزشگاه همچون سنوات قبل به صورت روزانه و پر شور برپا می شود.

60- بزرگداشت روز آتش نشانی

طی مراسمی با حضور پرسنل خدوم آتش نشانی، روز آتش نشانی در آموزشگاه گرامی داشته شد.
به مناسبت روز آتش نشانی و در راستای گرامیداشت زحمات این عزیزان ، با همکاری معاون محترم پرورشی و مربی گرامی بهداشت مدرسه، با دعوت از پرسنل عزیز مرکز آتش نشانی در 8 مهر ماه 1397، برنامه آموزشی برای دانش آموزان اجرا شد.
در این برنامه که با حضور دو نفر از پرسنل محترم مرکز آتش نشانی در حیاط آموزشگاه، با حضور تمام دانش آموزان برگزار گردید ، ایشان ضمن آموزش پیشگیری از وقوع حوادث، راه های مقابله و رفع حوادث غیر مترقبه و نحوه استفاده از کپسول آتش نشانی را به گل های باغ حسینی آموزش دادند.
لازم به ذکر است که در پایان برنامه ، مدیریت محترم آموزشگاه با تقدیم هدایایی از این خدمتگزاران به جامعه تقدیر به عمل آوردند.

61- تقدیر از فرزند آتش نشان به مناسبت روز آتش نشانی

در هشتمین روز از ماه مهر، از فرزند یکی از آتش نشانان عزیز تقدیر شد.
به مناسبت ایامی که در تقویم به نام آتش نشانان عزیز نام گذاری شده است و به منظور تقدیر از زحمات این عزیزان ، به همت معاون محترم پرورشی مدرسه از دانش آموز ” نیایش کافی ” که فرزند یکی از پرسنل آتش نشانی است با اهدا هدیه ، تقدیر شد.
لازم به ذکر است که جناب آقای کافی ، در اجرای برنامه ی روز آتش نشانی مدرسه را یاری نموده بودند.

62- برگزاری اولین مجمع عمومی انجمن اولیاء و مربیان آموزشگاه

اولین جلسه مجمع عمومی اولیاء و مربیان مدرسه در سال تحصیلی جاری برگزار شد.
همزمان با 8 مهر ماه 1397، از ساعت 15 الی 17 در محل سالن شهید بهشتی مرکز استعدادهای درخشان با حضور پر شور اولیاء محترم، مجمع عمومی اولیا و مربیان برگزار شد و برنامه ها ی ذیل اجرا گردید :
– تلاوت قرآن کریم توسط جناب آقای دکتر دانش ولی محترم دانش آموز “کوثر دانش”
– اجرای سرود جمهوری اسلامی ایران با قیام حاضرین
– پخش نماهنگ مدارس امام حسین علیه السلام
– خیر مقدم مدیریت محترم آموزشگاه “سرکار خانم دژم”
– مداحی ذاکر اهل بیت “جناب آقای حسینی نژاد” ولی محترم دانش آموز “فاطمه حسینی نژاد”
– ارائه گزارش عملکرد انجمن در سال گذشته تحصیلی
– معرفی نامزدهای انجمن اولیاء و مربیان سال تحصیلی جاری
– رای گیری کتبی انتخابات

63- تقدیر از اعضا ء محترم انجمن اولیاء و مربیان سال گذشته

در مراسم مجمع عمومی انجمن اولیا و مربیان آموزشگاه، از اعضای محترم انجمن سال گذشته تقدیر شد.
در اولین مجمع عمومی انجمن اولیاء و مربیان مدرسه در سال تحصیلی 98-1397 ، که همزمان با 8 مهر ماه 1397 برگزار گردید؛ از اعضای محترم انجمن سال قبل تقدیر به عمل آمد.
طبق هماهنگی های انجام پذیرفته ، در این مراسم به اعضای محترم انجمن سال گذشته، هدایا و لوح تقدیر از طرف مدیریت محترم آموزشگاه اهدا گردید.

64- گرامیداشت روز سالمند

در مراسم صبحگاه آموزشگاه، روز سالمند گرامی داشته شد.
در 9 مهر ماه 1397 و در مراسم صبحگاه مدرسه، معاونت محترم پرورشی، درباره سالمندان و اشاره اسلام به اهمیت احترام به این عزیزان صحبت های ارزنده ای را بیان نمودند و از گل های بوستان حسینی خواستند تا امروز، ضمن حضور در منزل پدربزرگ ها و مادر بزرگ ها ، دست این فرشته های آسمانی را ببوسند.

65- پیام هفته مشاور- شماره دو

صبحگاه سومین روز از هفته، با کلام ارزنده مشاوره محترم دبستان آغاز گردید.
در 9 مهر ماه 1397 و در صبحگاه دوشنبه، پیام مشاور محترم دبستان “سرکار خانم اصفهانی” با موضوع «به توانایی های خود ایمان داشتن، نیمی از کامیابی است» برای دانش آموزان بیان و دسته جمعی تکرار کردند.
همچنین ایشان توضیحاتی با مضمون “به توانایی ها ونقاط قوت خود آگاهی پیدا کنند و درتقویت این توانایی ها کوشا باشید و نقاط ضعف خود را رفع کنید تا به پله های ترقی و پیشرفت دست یابید” برای گل های بوستان حسینی ارائه دادند.

66- تشکیل نخستین شورای تربیت بدنی و کمیته بهداشت آموزشگاه

دفتر مدیریت محترم، میزبان نشستی با محوریت بررسی صحت و سلامت دانش آموزان بود.
همزمان با 9 مهر ماه 1397 و با حضور مدیریت محترم آموزشگاه، مربیان گرامی تربیت بدنی و بهداشت سرکار خانم ها ” غفوریان و رحیمیان”، مشاور و معاون محترم پرورشی اولین شورای تربیت بدنی و کمیته بهداشت آموزشگاه برگزار گردید.
این نشست با هدف بحث و تبادل نظر در خصوص برنامه های ورزشی سالانه، انجام تدارکات لازم جهت هر چه بهتر برگزاری مسابقات، بررسی اضافه وزن برخی از دانش آموزان و پیگیری فرم های صحت و سلامت دانش آموزان انجام پذیرفت.
لازم به ذکر است که در صورت نیاز، دختران عزیزمان به مرکز حرکات اصلاحی ارجاع داده می شوند.

67- تدریس درس هدیه های آسمانی(آستین های خالی) همراه با بازی – کلاس سوم سه

زنگ هدیه های آسمان در کلاس سرکار خانم نورانی، با جذابیت، بازی و شادی و با هدف ایجاد انگیزه و نشاط دانش آموزان برگزار گردید.
همزمان با 9 مهر ماه 1397، آموزگار محترم کلاس سوم سه “سرکار خانم نورانی” با روش بارش مغزی و با هدف پی بردن گل های کلاس به نعمت های خداوند، چند بازی را به صورت ذیل در کلاس اجرا نمودند.
1- تعدادی سیب سرخ را به نخ وصل کردند و از دانش آموزان خواسته شد بدون استفاده از دست سیب را بخورند.
2- از چند دانش آموز درخواست شد، بدون استفاده از انگشت شصت، دکمه های لباس خود را ببندند.
3- با چشم بسته نقاشی بکشند.

68- غبار روبی مزار شهدای جبل النور

دختران کلاس پنجمی دبستان، سوار بر بال فرشته ها به سوی مزار شهدا روانه شدند.
گذشت زمان نتوانسته و نخواهد توانست؛ جلوه‌ نام و یاد شهیدان عزیز را کم فروغ سازد. شهید و شهادت در فرهنگ اسلامی، مظهر حیات و بقاء و حضور و درخشندگی است؛ و این ماییم که باید با ارتباط و اتصال به این مفهوم بلند و ماندگار، برای خود و جامعه و کشور خود، بلندی و ماندگاری به‌دست آوریم.
همزمان با ایام هفته دفاع مقدس و به منظور تجدید پیمان با آرمان های امام راحل و شهدا، دانش آموزان پایه پنجم در 9 مهر ماه 1397، به همراه معاون محترم پرورشی و آموزگاران عزیز خود به غبارروبی مزار شهدای جبل النور رفتند.
در این برنامه فرهنگی، دانش آموزان ضمن کوه پیمایی با حضور در کنار قبور شهدای گمنام و غبارروبی مزار این عزیزان ، به قرائت زیارت عاشورا پرداختند و از صحبت های مربی محترم پرورشی “سرکار خانم نوبخت” بهره بردند.

69- تدریس درس ریاضی (الگو یابی) – کلاس سوم سه

دانش آموزان کلاس سرکار خانم نورانی، با استفاده از جعبه آموزشی ریاضی، زنگ شادی را سپری نمودند.
زنگ ریاضی “درس الگو یابی” با هدف ایجاد انگیزه و نشاط در کلاس سرکار خانم نورانی اجرا گردید.
دانش آموزان با کمک و استفاده از جعبه های آموزشی ریاضی که شامل وسایلی مانند «نی، دکمه های رنگی و چینه» الگوهای مختلفی را به صورت گروهی درست کردند و با این کار، به رابطه بین اشکال و اعداد پی بردند.
هدف از انجام این تمرین، ایجاد انگیزه و شادی در یادگیری بهتر دانش آموزان با شیوه بارش مغزی بود و حاصل آن کشف نظم و رابطه بین اعداد می باشد.

70- آغاز طرح کتاب افزایی – کلاس خانم عسگری

صندوق کتاب افزایی دانش آموزان کلاس سوم دو افتتاح شد.
با هدف ترغیب گل های کلاس، به دوستی بیشتر با یار مهربان و ترویج فرهنگ کتابخوانی، سرکار خانم عسگری “آموزگار محترم کلاس سوم دو”، صندوق کتاب افزایی تهیه و از دانش آموزان خواستند؛ اضافه پول خود را در این صندوق جمع آوری نمایند و در اولین نمایشگاه کتاب آموزشگاه، کتاب های مورد علاقه خود را خریدار کنند.
لازم به ذکر است که این گنجینه های گران بها، در کلاس نگه داری می شود و در ساعات مشخص شده، مورد مطالعه و استفاده قرار می گیرد.

71- تدریس درس الگویابی در کلاس سوم یک

گل های کلاس سرکار خانم محمدیان، با استفاده از جعبه آموزشی ریاضی درس الگویابی را فرا گرفتند.
همزمان با 10 مهر ماه 1397، با هدف ایجاد شور و نشاط و یادگیری هر چه بهتر دانش آموزان، زنگ ریاضی در کلاس سوم یک اجرا گردید. در این تدریس دانش آموزان با کمک آموزگار کلاس و با استفاده از دکمه ای رنگی و چینه، الگوهای مختلفی را درست کردند و رابطه بین الگوها را کشف نمودند.
لازم به ذکر است که این تمرین به روش اکتشافی و همراه با ایجاد انگیزه در فراگیران انجام پذیرفت.

72- آموزش جدول شگفت انگیز در کلاس اول یک

شکوفه های کلاس اول یک، با استفاده از بازی با جدول سودوکو آشنا شدند.
طبق آموزش آموزگار محترم کلاس “سرکار خانم عرفانیان”، ابتدا دانش آموزان در کلاس با نحوه چیدن جدول شگفت انگیز، آشنا شدند و با رنگ کردن و چیدن چینه ها در کنار هم به انجام تمرین پرداختند.
سپس دانش آموزان در حیاط آموزشگاه، با استفاده از کتاب و دفترشان بازی سودوکو کردند و زنگ شادی را در کنار هم سپری نمودند.

73- برگزاری نماز جماعت همراه با شعر نیایش – کلاس پنجم یک

نماز جماعت کلاس پنجم یک، در فضایی روحانی برگزار گردید.
طبق هماهنگی آموزگار محترم کلاس پنجم یک “سرکار خانم امامیان” دانش آموزان قبل از حضور امام جماعت محترم جهت اقامه نماز، در کنار همکلاسی های خود شعر ستایش از نظامی گنجوی را به صورت هماهنگ اجرا کردند و برای خود و دوستانشان آرزوی سلامتی داشتند. سپس با نوای خوش اذان و اقامه در صفوف منظم به عاشقی با معبود عزیزمان پرداختند.

74- برگزاری صبحگاه معاونین آموزشی

مراسم آغازین روز چهارشنبه، با سخنان معاونین محترم آموزشی همراه بود.
همزمان با 11 مهر ماه 1397، سرکار خانم ها “پوررضایی و درفشه”، در مراسم صبحگاه و در جمع گل های باغ دانایی به بیان منشور انضباطی – اخلاقی دبستان دخترانه امام حسین(علیه السلام) واحد 2 پرداختند تا دانش آموزان به باید ها و نبایدهای محیط دبستان آشنا شوند و نکات مورد نظر را رعایت نمایند.

75- برگزاری نشست گروه های آموزشی در پایه پنجم

اولین جلسه گروه های آموزشی پایه پنجم در محل دبستان برگزار گردید.
همزمان با 11 مهر ماه 1397، با نظارت معاون محترم آموزشی دوره دوم “سرکار خانم پوررضایی” و با حضور آموزگاران محترم سرکار خانم ها ” امامیان، الهی و حمیدی” اولین جلسه سرگروه های آموزشی پایه پنجم برگزار و مصوبات این نشست به شرح ذیل اعلام می گردد:
– انتخاب سرکار خانم حمیدی به عنوان سرگروه پایه پنجم
– اطلاع رسانی در خصوص اولین جلسه سرگروه های آموزشی موسسه که در تاریخ 26 مهر ماه برگزار می گردد.
– شناسایی دانش آموزان با ضعف درسی، کندنویس و بیماران جسمی در هر کلاس

76- تدریس درس فارسی (محله ما) – کلاس سوم سه

زنگ فارسی در کلاس سرکار خانم نورانی با شادی و نشاط برگزار گردید.
همزمان با 11 مهر ماه 1397، آموزگار محترم کلاس سوم سه “سرکار خانم نورانی” جهت معرفی محله به عنوان یکی از نهادهای اجتماعی از دانش آموزان خواستند تا در مورد موضوع محله تحقیق نمایند و در قالب فیلم و عکس مبحث مورد نظر تدریس گردید.
لازم به ذکر است که این آموزش باعث ایجاد درک گسترده از ارزش های اجتماعی، اخلاقی، اقتصادی و فرهنگی محله، در دانش آموزان شد.

77- به روز رسانی برد قرآن در دوره دوم

با همکاری مربی محترم قرآن در دوره دوم، برد قرآن به روز رسانی شد.
در 11 مهر ماه 1397 و با همکاری مربی محترم قرآن در دوره دوم “سرکار خانم ضیائی منش” آداب تلاوت قرآن و آیه «قُل رَب زِدنی علماً» بر روی برد قرآن نقش بست؛ تا گل های قرآنی باغ حسینی، از این آموزه ها استفاده نمایند.
ضمناً ایشان در کلاس قرآن از دانش آموزان خواستند تا قبل از شروع مطالعه این آیه را بخوانند.

78- اعلام نتایج انتخابات انجمن اولیاء و مربیان

اسامی نفرات برگزیده انتخابات انجمن اولیا و مربیان دبستان اعلام گردید.
همزمان با 11 مهر ماه 1397 و چند روز پس از برگزاری اولین مجمع عمومی اولیاء و مربیان و انجام انتخابات انجمن مدرسه و در پی شمارش دقیق آرا نتایج به شرح ذیل اعلام می گردد:
جناب آقای وظیفه شناس – جناب آقای رزاقی – جناب آقای میرزایی – جناب آقای جهانی
سرکار خانم قطب زاده – سرکار خانم گیلاسی – سرکار خانم کفاش
از خداوند متعال موفقیت روز افزون این عزیزان را خواستاریم.

79- تدریس علوم به صورت گروهی – کلاس سوم یک

زنگ علوم در کلاس سرکار خانم محمدیان، به صورت گروهی و همراه با نشاط برگزار گردید.
در 11 مهر ماه 1397 و در زنگ علوم دانش آموزان به صورت گروهی خوراکی هایی که به همراه داشتند را بر روی میز گذاشتند و با مصاحبه از دوستان خود، گزارشی از علاقه مندی های یکدیگر تهیه کردند و در جدولی ثبت نمودند و با مراحل تحقیق علمی آشنا شدند و نتیجه را در قالب گزارش کار کلاسی، به معلم خود تحویل دادند.
هدف از این کار، آشنایی دانش آموزان با کارگروهی و مراحل پژوهش علمی بود.

80- برگزاری جلسه هم اندیشی قرآن

دفتر مدیریت دبستان، میزبان نشستی با محوریت مباحث قرآنی بود.
در 11 مهر ماه 1397، با حضور مدیریت محترم آموزشگاه ، همکاران گرامی پرورشی و مربیان عزیز قرآن، جلسه هم اندیشی برنامه های قرآنی مدرسه برگزار شد.
در این نشست درباره برنامه های قرآنی سال تحصیلی و ارائه فعالیت های قرآنی در قالب اخبار قرآنی به خانواده ها بحث و تبادل نظر گردید. ضمناً در خصوص جشن قرآن و نماز نیز صحبت هایی انجام پذیرفت.

81- بهار مهربانی “ویژه برنامه جشن عاطفه ها”

فضای دبستان امروز به باغ عاطفه ها تبدیل گردید.
امروز طراوت میهمان دل های ماست. امروز از آسمان عطوفت می بارد و درختان عاطفه را می بینی که میوه های ایثار نثار می کنند. امروز زمینیان آسمانی شده اند. امروز خدا در همین نزدیکی ها نعمت می پاشد. امروز فرشتگان طبق طبق، نیکی به آسمان می برند؛ امروز، جشن عاطفه هاست.
در راستای احیای سنت حسنه دستگیری از نیازمندان و پس از تصویب شورای پرورشی آموزشگاه مبنی بر برگزاری هر چه باشکوه تر جشن نیکوکاری ، در دهمین روز از ماه مهر به تمامی دانش آموزان پاکت هایی حامل نامه دعوت به حضور در این برنامه توسط همکاران محترم پرورشی تحویل داده شد.
همزمان با 11 مهر ماه 1397 ، با برپایی جایگاه ویژه جشن نیکوکاری هدایای نقدی و غیر نقدی گل های باغ حسینی توسط همکاران محترم جمع آوری گردید.
لازم به ذکر است که معاون محترم پرورشی در مراسم صبحگاه ضمن بیان نیازمندی های کودکان محروم ، از اردوی دانش آموزان مدارس حمایتی و خاطراتی از دانش آموزان محروم، سخنانی را ایراد نمودند.
قابل توجه است که این برنامه تا روز شنبه 14 مهر در مدرسه برقرار است.

82- برپایی جلسه هم اندیشی یادواره کودک و محرم

نشستی با محوریت یادواره کودک و محرم، در دبستان برگزار شد.
همزمان با 11 مهر ماه 1397 و به منظور ارائه بهتر آثار سیزدهمین یادواره کودک و محرم با حضور معاونین محترم پرورشی و مربی گرامی نقاشی، نشستی در دفتر مدیریت آموزشگاه برگزار و گزارشی از روند اجرای برنامه به مدیریت محترم ارائه گردید.
در ادامه سرکار خانم دژم، نکات و موارد مهم و لازم را به همکاران خاطرنشان کردند.

83- شمارش چند تا چند تا و کار با ماشین حساب – کلاس خانم محمدیان

زنگ ریاضی در کلاس سوم یک، همراه با فعالیت دست ورزی برگزار گردید.
طبق هماهنگی آموزگار محترم کلاس “سرکار خانم محمدیان” دانش آموزان با انجام فعالیت های دست ورزی متنوع، شمارش چند تا چند تا و کار با ماشین حساب را فرا گرفتند. بدین گونه که ابتدا گل های کلاس با کمک چوب خط و چینه به شمارش چند تا چند تا پرداختند و ضمن مهارت دست ورزی کار با ماشین حساب را تجربه نمودند.
هدف از این فعالیت افزایش انگیزه دانش آموزان در یادگیری و شور و نشاط در زنگ ریاضی بود.

84- آموزشی دسته های یک اندازه (زیر 5 تایی) – کلاس اول سه

زنگ ریاضی همراه با شادی و بازی برگزار گردید.
در 11 مهر ماه 1397، به منظور شناخت دسته های زیر 5 تایی توسط شکوفه های کلاس، ابتدا سرکار خانم موسوی فر با استفاده از چینه های آموزشی و دکمه، مفهوم مورد نظر را آموزش دادند و با کمک نوگلان کلاس دسته های زیر 5 تایی را درست نمودند. سپس دسته های هم اندازه را کنار هم قرار دادند.

85- برگزاری نخستین جلسه سرگروه های آموزشی پایه چهارم

اولین نشست سرگروه های آموزشی پایه چهارم، با حضور همکاران برگزار گردید.
همزمان با 11 مهر ماه 1397 و در جلسه ای با حضور همکاران گرامی پایه چهارم و با نظارت معاون محترم آموزشی دوره دوم “سرکار خانم پوررضایی”، در ارتباط با هماهنگی همکاران در تدریس مباحث جدید التالیف بحث و تبادل نظر انجام پذیرفت. ضمناً در خصوص نشست سرگروه های موسسه که در تاریخ 19 مهر ماه 1397 برگزار می گردد، اطلاع رسانی شد.
در پایان سرکار خانم آرام، بعنوان سرگروه های پایه چهارم در سال تحصیلی جدید تعیین شدند.

86- زنگ علوم با طعم میوه و خواکی های خوشمزه – کلاس سوم سه

درس علوم در کلاس خانم نورانی، با جذابیت و نشاط تدریس شد.
در این ساعت آموزشی که همراه با تفکر و یادگیری بود؛ دانش آموزان ضمن آشنایی با مراحل تحقیق علمی، آن را به صورت عملی و به درستی انجام دادند. ابتدا دانش آموزان خوراکی ها و چاشت هماهنگ خود را دسته بندی کردند و گزارشی از عملکرد خود را به آموزگار محترم کلاس “سرکار خانم نورانی” تحویل دادند.
لازم به ذکر است که گل های کلاس با توجه به مراحل تحقیق علمی و تفکر و پژوهش به نتیجه مورد نظر رسیدند.

87- آشنایی با رنگ های پرچم و چراغ راهنمایی – کلاس اول دو

گل های کلاس سرکار خانم چهکندی نژاد، با سومین نگاره از کتاب فارسی (یک دو سه راه مدرسه) آشنا شدند.
طبق هماهنگی آموزگار محترم کلاس، دانش آموزان پرچم و چراغ راهنمایی در خانه درست کردند و به کلاس آوردند. در زنگ فارسی معلم کلاس، در ارتباط با چراغ راهنمایی رانندگی برای شکوفه های کلاس توضیح دادند و آن ها را با رنگ های پرچم و چراغ راهنمایی آشنا کردند و شکوفه های کلاس به تفاوت رنگ های آن ها پی بردند.

88- آشنایی با محله در کلاس خانم محمدیان

زنگ فارسی در کلاس سوم یک، خلاقانه و جذاب برگزار گردید.
طبق هماهنگی آموزگار محترم کلاس “سرکار خانم محمدیان”، دانش آموزان عکس ها و اسلایدهایی در درباره محله محله های مختلف تهیه و به کلاس آوردند و آن را به دوستانشان معرفی کردند.
هدف از انجام این فعالیت، آشنایی و درک هر چه بیشتر گل های کلاس از مفهوم محله به عنوان یکی از نهادهای اجتماعی بود.

89- برگزاری صبحگاه هفته ملی کودک

در اولین روز از هفته ملی کودک برنامه صبحگاه به این موضع اختصاص یافت.
همزمان با 14 مهر ماه 1397 و در راستای شعار روز اول این هفته که ” کودک و سبک زندگی ایرانی – اسلامی ” است ، معاون محترم پروشی با استفاده از عروسک کلاغ زاغی ضمن تبریک این هفته به عزیزان دانش آموز، درباره معنای سبک زندگی و تاثیر عروسک در تغییر سبک زندگی و عروسک های ایرانی و غربی صحبت های ارزنده ای را بیان نمودند.

90- آشنایی گل های پایه چهارم با وسایل آزمایشگاه

دانش آموزان کلاس چهارم، با لوازم آزمایشگاه آشنا شدند.
با همکاری متصدی محترم آزمایشگاه “سرکار خانم ابراهیمی”، فراگیران پایه چهارم در زنگ آزمایشگاه با نکات ایمنی مربوط به آزمایش و توصیه های مهم مربوط به محیط کار آشنا شدند. همچنین چگونگی استفاده درست و ایمن از وسایل و مواد آزمایشگاه نیز به آنها گفته شد. علاوه بر این برخی از علائم هشدار دهنده برای حفظ سلامت در حین آزمایش را شناختند.

91- بازدید از طرح کتابخوانی در کلاس ها

کلاس ها میزبان معاون محترم پرورشی دبستان بودند.
در راستای اجرای هر چه بهتر زنگ کتابخوانی در بین دانش آموزان دوره اول مدارس ابتدایی امام حسین علیه السلام ، معاونت محترم پرورشی مدرسه با حضور در کلاسهای دوره اول، ضمن بازدید از کتابخانه کلاسی ، موارد لازم جهت اجرای بهتر طرح را برای همکاران بیان نمودند و از ایشان خواستند تا مشکلات موجود را هر چه سریعتر رفع نمایند.
لازم به ذکر است که زنگ کتابخوانی این آموزشگاه روزهای چهارشنبه هر هفته می باشد.

92- تلاش دانش آموزان برای شرکت در یادواره کودک و محرم

دستان هنرمند دختران بوستان حسینی، طرح های زیبایی را بر روی کاغذ انتقال می دهند.
در راستای اجرای سیزدهمین یادواره کودک و محرم ، با همکاری مربی محترم نقاشی مدرسه “سرکار خانم کیمیایی” و هماهنگی های انجام شده توسط معاونت گرامی پرورشی ، دانش آموزان با اشتیاق فراوان، در حال اجرای این طرح در رشته نقاشی می باشند.
در همین راستا مربی محترم نقاشی با بیان اهداف این طرح، دانش آموزان را در خصوص ارائه آثار نقاشی راهنمایی می نمایند.

93- آغاز اجرای طرح قرآنی آیات در پایه دوم

به منظور گسترش فرهنگ حفظ قرآن، موسسه فرهنگی آموزشی امام حسین علیه السلام، اقدام به اجرای طرح قرآنی آیات در مدارس ابتدایی امام حسین علیه السلام نموده است.
قرآن نوری است که در آن تاریکی یافت نمی شود و چراغی است که درخشندگی آن زوال نپذیرد، ریسمانی که رشته ی آن محکم و پناهگاهی که قله ی آن بلند و دریاییست که تشنگان آن ، آبش را تمام نتوانند کشید و شفا دهنده ایست که بیماری های وحشت انگیز را بزداید ، قرآن بهار دل چشمه های دانش ، سرچشمه ی عدالت و نهر جاری زلال حقیقت است.
همزمان با اولین روز هفته و در 14 مهر ماه 1397، طرح زیبای آیات و حفظ سوره های مبارکه جزء سی قرآن در پایه دوم توسط مربی محترم قرآن “سرکار خانم فاطمی” آغاز گردید و قرآن آموزان عزیز پس از شنیدن توضیحات مربوط به طرح آیات و سوره های شامل این طرح در پایه دوم، تلاوت و حفظ سوره حمد را شروع کردند.

94- تشکیل برد شناسنامه (درس مطالعات اجتماعی) – کلاس سوم یک

درس “من به دنیا آمدم” از کتاب اجتماعی در کلاس سوم یک، تدریس شد.
طبق هماهنگی آموزگار محترم کلاس سوم یک “سرکار خانم محمدیان” دانش آموزان فتوکپی شناسنامه خود را به کلاس آوردند و با اطلاعاتی که در شناسنامه به عنوان سند هویت افراد ثبت شده، آشنا شدند و همچنین کاربردهای شناسنامه را در زندگی روزمره شناختند.
در ادامه آموزگار گرامی کلاس با کمک دانش آموزان برد شناسنامه را در کلاس برپا نمودند.

95- برگزاری جلسه دانش افزایی با متصدی آزمایشگاه

نشستی با محوریت مسابقات آزمایشگاهی برگزار گردید.
همزمان با 14 مهر ماه 1397 و با گذشت دو هفته از سال تحصیلی؛ سرکار خانم پوررضایی “معاون محترم آموزشی دوره دوم”، با هدف آشنایی بیشتر متصدی محترم آزمایشگاه “سرکار خانم ابراهیمی” با دانش آموزان دوره دوم، جهت هر چه پربار تر برگزار شدن زنگ آزمایشگاه، با ایشان جلسه ای داشتند و در خصوص مسائل آموزشی فراگیران به بحث و تبادل نظر پرداختند.

96- ارائه پیام مشاور در پایه پنجم

مشاور محترم دبستان میهمان کلاس پنجمی ها، با موضوع مطالعه بودند.
مطالعه امروز، ضامن موفقیت فرد است و دانش آموزان موفق با برنامه ریزی درسی پیش می روند.
با توجه به مهم بودن پایه پنجم و تخصصی بودن این پایه، سرکار خانم اصفهانی در جمع دانش آموزان، راهکارهایی در زمینه برنامه ریزی درسی و مطالعه ارائه نمودند تا از همین آغاز سال تحصیلی با پشتکار، تلاش و جدیت کامل به مطالعه بپردازندو به موفقیت دست یابند.
ضمناً در خصوص نوشتن برنامه درسی توضیجات جامعی ارائه و یک نمونه برنامه ریزی درسی به همه دانش آموزان داده شد.

97- ادغام زنگ خلاقیت و فارسی – کلاس اول سه

زنگ خلاقیت، در کلاس سرکار خانم موسوی فر همراه با بازی و شادی برگزار گردید.
طبق هماهنگی آموزگار محترم کلاس اول سه “سرکار خانم موسوی فر” و با هدف انجام آموزشی همراه با نشاط و سرگرمی، شکوفه های کلاس در زنگ خلاقیت با خمیر بازی کاردستی به شکل «د» درست کردند.
لازم به ذکر است که در خلال این زنگ، نگاره کتاب فارسی نیز آموزش داده شد.

98- برگزاری آزمون سنجش آغازین موسسه

آزمون های بنیه علمی در پایه های دوم تا ششم برگزار گردید.
به همت موسسه فرهنگی آموزشی امام حسین (ع)، آزمون بنیه علمی (آزمون تبار) طراحی و امروز 15 مهر ماه 1397، این آزمون در پایه های دوم تا ششم برگزار و دختران بوستان دانایی از ساعت 9 صبح با دوستانشان به رقابت پرداختند.
لازم به ذکر است که این آزمون در پایه دوم شامل 10 سوال، پایه سوم شامل 30 سوال، پایه چهارم شامل 40 سوال، پایه پنجم شامل 57 سوال و در پایه ششم شامل 65 سوال بود.
ضمناً معاونین محترم آموزشی با حضور در کلاس ها از روند برگزاری آزمون بازدید به عمل آوردند.

99- جمع بندی و ارسال هدایای جشن عاطفه ها

دستان پر مهر گل های بوستان حسینی، بار دیگر ترانه مهر و مهرورزی را سرود.
ما اهالی سرزمین عاطفه ها هستیم که سروده ایم :
بنی آدم اعضای یکدیگرند / که در آفرینش ز یک گوهرند.
پس از برگزاری پرشور جشن نیکوکاری در مدرسه با همکاری همه همکاران آموزشگاه و دانش آموزان ، مبلغ سه میلیون و دویست هزار تومان وجه نقد و 20 بسته هدیه جمع آوری و جهت ارسال به خیریه امام حسین علیه السلام ارسال گردید.

100- آموزش نماز در پایه سوم

اذکار نماز به گل های کلاس سوم آموزش داده شد.
همزمان با 15 مهر ماه 1397 و به همت مربی محترم قرآن در دوره اول “سرکار خانم فاطمی” و با توجه به اینکه فصل اول کتاب قرآن دانش آموزان پایه سوم به آموزش قرائت صحیح نماز اختصاص دارد؛ در همین راستا، نوگلان عزیز قرآنی به کمک مربی گرامی، به آموزش اذکار نماز پرداختند، تا پس از کسب توانایی قرائت صحیح نماز، با معانی روح بخش آن آشنا شوند.


امتیاز شما به این محتوای آموزشی ؟ جمع امتیاز 0/20